Skocz do zawartości

mariocoletti

Użytkownicy
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mariocoletti

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Te tereny da się tylko kochać, zapraszam 🙂
  2. Jak na taki dzień otwarty się zapisać? Gdzie jest kalendarz?
  3. Ze względu na to, że HT to dla mnie wolniejszy GRAVEL. HT nie zjadę z GŚ na przysłowiowa krechę, ale przynajmniej jakoś zjadę, nie to co GRAVELEM 😛 Uważam, że po prostu HT zabije GRAVELA i prędzej czy później będę musiał go sprzedać, bo nie będzie używany, a wartość będzie spadać. Tak jak wspomniałem na początku - czasowo w tygodniu jak się trafi praca, to niestety ale leżę. GRAVEL to dla mnie rower na długie dystanse, które poczuje i fajnie się zmęczę, ale jak mam mało czasu, to z chęcią upalałbym rower na krótkim dystansie, ale po tzw ujebach, żeby się zmęczyć podobnie jak na 60-100km. Wiem, że mógłbym jeździć GRAVELEM np 20-30km w innej strefie tętna, ale ja nie chce, żeby rower kojarzył się z treningiem, tylko z przyjemnym szaleństwem. Zresztą co to za jazda w 2 strefie tętna jak nie robisz tego regularnie i z głową. Widzę to tak: mam tylko 1h na rower danego dnia, wsiadam na HT w tym co przyszedłem z siłki idę upalić nogi na lokalnym pierdolniku i wracam z rozładowanym "ADHD". Mam przerwę od awarii w pracy, wsiadam na szybkie 30-40km po lesie i wracam zmęczony i szczęśliwy. BAARDZO CIEKAWE! Zapraszam! Jutro wleci FULL na wypożyczenie ze sklepu @jajacek i skoczę sobie jakiś średni dystans. Zobaczę w ogóle czy FULL jest dla mnie, a potem będę rozmyślał.
  4. Mam 45mm. Pojechałem GRAVELEM do KPN 3 razy i właśnie ostatnio byłem 3 tygodnie temu. Noł noł, nie wrócę tam bez HT lub FULL-a. I stąd pojawił się ten temat. Miałem go napisać go dużo wcześniej. GRAVEL obił mnie w Świętokrzyskim i w lasach Mazowsza. Podoba mi się jako terenowa szosówka i taka jazda sprawiała mi frajdę - piach, szuter i beton, ale nie korzenie czy trochę większe dziury. Skoro jednym nie mogę oblecieć tego i tego, to pojawił się pomysł na drugi rower, tak aby móc wrócić do lasu. FULL i GRAVEL to możliwość objechania wszystkiego - płaskie tereny sensownie na GRAVELU, a przygodowo w krzakach, kamieniach na FULL-u. HT to miało być zdrowym podejściem - zjem jabłko i mam jabłko. Spadnie mi średnia prędkość, ale za to otworzę się na nowe miejsca, które zobaczę. Na krechę to leciałbym na ENDURO, nawet na TRAILU leciałbym spokojniej, ale agresywniej niz na HT. Mój płacz z pomocą o wybór wywodzi głównie z tego, że sercem jestem za FULL-em i GRAVELEM - od małego chciałem mieć FULL-a, ale zdroworozsądkowo mieszkając na Mazowszu, do tego dokładając koszty serwisu, to jednak HT byłby tym 1 złotym środkiem, tylko że jest on zbyt podobny do GRAVELA. Trasy, które jeździłem:
  5. Po 2 wjazdach miałem dosyć. GRAVEL dobrze spisuje mi się na Mazowszu jako taka.. szosa dla ciężej osoby. Parę razy nawet tym ESKEREM skakałem na 20-30 cm i nie było problemów 😄. Myślałem, że szlaki boczne od głównego wejścia na Nowej Słupi są lajtowe, bo ten główny którym się wchodzi piechotką, to faktycznie tylko TRAIL / ENDURO, w ostateczności XC-ek dla kogoś lekkiego.
  6. @Veriv będę ogólnie testował FULL. Nie pisałem nic o górach Jeleniewskich 😛. Góry Świętokrzyskie = Park z Łysicą oraz Park Sieradowicki - Wykus itp. To miejsca, które można oblecieć wolniej na HT. FULL dałby więcej frajdy, ale i tutaj rodziła się moja prośba - czy 1 wyjazd w miesiącu, to nie overkill na FULL-a. 80% spędzam na Mazowszu, a te 20% jestem w okolicach Starachowic. Wychodzi około 1 wyjazd w miesiącu, a w ładne lato dwa wyjazdy w miesiącu. Ale dalej piszesz, że strzeli prędzej amor, niż rama, więc już się pogubiłem. Wymienić amor, to nie problem czy to na gwarancji, czy kupić SID w zimę na przecenie. Nie interesuje mnie czy walną koła. Interesuje mnie tylko i wyłącznie rama i dumper, bo w mojej ocenie to najgorsze rzeczy do wymiany.
  7. Nie boje się, tylko mam to na uwadze. Po prostu wydaje mi się, że XC jest bardziej agresywny pochylony, niż Esker 6.0. Robię bez problemu. Mówisz, że nie jest? To czas zamówić do Deca i przymierzyć 😄. Najwyżej dam mostek na ++ i kierownice z gięciem dodatnim, do góry 😛. Opłaca się go brać w tej cenie? Wydaje mi się, że był na dobrych promkach po 7-8k PLN. Martwi mnie w nim tylko Nasze rowery posiadają homologację dla maksymalnej wagi użytkownika do 100 kg
  8. XC HT 900 od Deca - ta biała, najwyższy model. Mam więcej zdjęć. Chłopak się ścigał, 70kg wagi. Rower w Decu ma 100kg max wagi jeźdźca. Wymienili mu finalnie na FULL-a XC - chyba na tego z pierwszego komentarzu, dodaje zdjęcie. Czekam na wypożyczenie, ale chyba będziesz miał rację z tym XC DC, którego się tak boje.
  9. Mi się XC downcountry (np ten Evo co linkowałem albo ten z Deca, który był w pierwszym komentarzu) kojarzy z mocniej wyciągnięta pozycją do przodu. Tak jak mówisz, nie jestem pospinany, a jedynie o co się boję to BARKI. Muszę na nie dmuchać i słuchać co mi mówią, niestety. Miałem 6-7 lat temu Treka Marlina (nie pamiętam dokładnie modelu) Jeżeli HT, to ten Radon (https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3) - 10kg wagi lub ten z Deca karbonowy (https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-740-karbonowa-rama-recon/_/R-p-323483?mc=8731767&snrai_campaign=DJ65Yr4xNFmv&snrai_id=2624b191-fc00-43c2-bef2-8c1dcde6cae0) - 11kg wagi. Pewnie można jeszcze coś zbić, w obu rowerach. Decathlonowego karbonu się trochę boje, ale z drugiej strony zawsze może iść na gwarancje. Radon znów ma presfitt - ale czy to takie straszne? No i nie jest na miejscu. Jeżeli masz do polecenia jakieś FULL-e z geometrią TRAILOWĄ, ale skokiem i wagą XC, to z chęcią zobaczę.
  10. Eskera 6.0 na pełnym GRX kupiłem za 4kPLN, a w dodatku jest zadbany i oklejony przez mnie. Nie ma opcji, żeby nie poszedł za te 300-400 zł mniej 😄. Jest Slide, tylko mam wtyczkę do przeglądarki ze zmianą koloru na czarno i jak kopiuje, to forum dokleja również i kolor. Nie wiem czemu jest na czarno link :).
  11. Tak też myślałem. @mike21 @Veriv @krix @Szwedacz @Pepe75 @jajacek Panowie uprośmy trochę temat, bo zrobił mi się bałagan w głowie, a chciałem tylko poznać opinie na temat HT i FULL-i, które podałem w linkach, a to że się rozpisuje.. no niestety tak mam. Jak FULL, to zostaje GRAVEL. Jak HT, to GRAVEL leci na sprzedaż i godzę się z tym, że będę wolniejszy, ale będę miał wygodę i będę mógł więcej zwiedzić, a na trasy bardziej asfaltowe założę sobie lemondkę, bo nie mam na GRAVELU problemów z dolnym chwytem. Oceńcie moje wybory, podajcie ewentualnie swoje lub co szukać na promocji z zagranicznych sklepów oraz krótki argument czemu FULL, a nie HT i wice wersa. Szukam w dużej mierze wygody. Nie chcę, żebyście się kłócili albo marnowali za dużo czasu na mnie :-). HT: Dla mnie Numero UNO - Radon AL 10. - https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-8.0-3 nie podoba mi się, że łańcuch z przodu nie jest zabezpieczony i może spaść wgryzając się w karbon. - https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3 - https://www.lvr-cycles.com/fr/vtt-semi-rigides/8517-38122-vtt-carbone-focus-raven-88-deore-xt-12v-bluegreen-glossycarbon-raw-glossy-29-2025.html#/1-taille-s/420-couleur-noir_et_turquoise dość duża waga jak na karbon - https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-900-gx-eagle-kola-mavic-crossmax-rama-karbon/_/R-p-330242 słyszałem, że jednak lepiej brać model 700, bo w tym białym 900 karbon jest cienki jak papier oraz widziałem fotki jak pękał przy nawet 76kg zawodnikach (https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-740-karbonowa-rama-recon/_/R-p-323483?mc=8731767&snrai_campaign=DJ65Yr4xNFmv&snrai_id=2624b191-fc00-43c2-bef2-8c1dcde6cae0) FULL: Dla mnie na pierwszym miejscu Radon Slide AL 8, a potem Polygon - https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrider-feel-700s/_/R-p-342744 - https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-2 - https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-8.0-3 - https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-al-8.0-1 - https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-polygon-siskiu-t8
  12. Podoba mi się jak w tym wątku przeszliśmy na początku ze zmiany opinii HT na FULL. Następnie ocenie, że Polygon i Radon są ciężkie czołgi, Chizel za lekki i drogi, więc wracamy do Radona 😄. W Radonie zdecydowałem się na rozmiar 20", ale nadal nie wiem do którego warto dopłacić, bo skaczą tak średnio po te 100-120 euro. Wizualnie podoba mi się bardziej Polygon, ale jak mogę mieć takiego samego Radona 2k mniej, to raczej wole Radona. Wizualnie ten: https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-al-8.0-1 i też osprzęt nie najgorszy.
  13. Raczej RockShox Lyrik z Radona nie ma podjazdu do Fox 34 Performance Elite 😛. Z drugiej strony Radon z Lyrikiem kosztuje jakieś 7k, a Evo 13k na promce 😄. Zakładając budżet 7-10k, gdzie 10k to raczej za faktycznie coś mega wartego ceny, który z Radonów najlepiej się prezentuje? https://www.bike-discount.de/en/mtb-full-supension-29er?p=1&o=3&n=48&s=14 Bo tam są takie skoki po 100 euro AL8 i AL7 ma za 100 euro inne amorki i chyba opłaca się dopłacić. AL7 Fork: RockShox Lyrik Select, Charger RC, DebonAir+, Boost (Nachlauf: 44mm) Rear Shock: RockShox Deluxe Select+, DebonAir+ (Einbaumaß: 185 x 55mm; Buchsenmaß: oben: Trunnion, unten: 8 x 22,2mm) AL8 Fork: Fox 36 Performance, FIT GRIP 3-Pos., Boost, Rake 44mm Rear Shock: Fox Float DPS Performance, 3-Pos., EVOL LV (Size 185 x 55mm, Bushing size top Trunnion, bottom 8 x 22.2mm)
  14. Faktycznie, jak się usiądzie i policzy, to wygląda całkiem.. okej. Taki rower mają na wypożyczenie u @jajacek polecanym sklepie 😛. Odradzacie, ale jak się nigdy nie miało FULL-a pod tyłkiem, to chyba dobrze jest sprawdzić nawet na takim. Przedzwoniłem właśnie do SOHO WWA i Pan w słuchawce powiedział, że 126kg to jest max waga ramy, czyli rower + jeździec. RADON bardzo mi podchodzi, a jak sklep miałbym gdzieś obok, to kupiłbym go z dnia na dzień po przymiarce. Znam tę stronę, niestety o geometrii nie mam w ogóle pojęcia. Czy im mniejszy kąt, tym bardziej wygodniej na rowerze? Przynajmniej tak działa mój chłopski rozum w tym momencie 😄. Jest jest, widziałem parę artykułów i filmów na YouTube.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...