
precik
Użytkownicy-
Postów
10 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia precik

Forumowicz (2/4)
-
@Veriv Spróbowałem, ale nie da się. Haczy przerzutka o największą zębatkę. Filmik: https://jumpshare.com/s/2hFkrcMsioKWrT96Dw1b Co sądzisz? Sprawa regulacji, czy faktycznie coś jest wygięte?
-
Faktycznie, ustawiłem amortyzator poprawnie. Pancerz jest już cały schowany, linki też działają normalnie. Przeoczenie z mojej strony, mea culpa. Blamaż niezły 🤦♂️ale przynajmniej nic wielkiego. Gorsza sprawa to ta przerzutka (vide fotka). Już napisałem do Deca, zobaczymy co powiedzą. Dopiero co wyjąłem z pudła i taki był, nie bawiłem się przerzutką. Szkoda... wygląda to Wam na kwestię regulacji, czy faktycznie coś się wygięło (hak przerzutki?)
-
Bardzo dziękuję wam wszystkim za porady (i przestrogi 🙂 )! Przez ostatnie dni jeszcze się zastanawiałem nad moimi opcjami, których miałem kilka - w końcu mój wybór padł na tego Rockridera Race 720. Kupiony przez second life - bardzo dobra okazja moim zdaniem. Sam rower przyszedł dzisiaj, i prezentuje się świetnie - rower petarda, przynajmniej estetycznie. Z rozmiaru też wydaje się być dobry, choć na razie dopiero go rozpakowałem i na nim usiadłem, więc zobaczymy jak w terenie 🙂 Tylko niestety nie wszystko wyszło świetnie - mimo, iż rower w opisie był w stanie 'doskonałym', zauważyłem pewne uszkodzenie pancerza (vide zdjęcia).Chodzi o zdalną blokadę amortyzatora. Jego linka ogólnie jest mocno napięta (napięta bardziej, jak blokuję), reszta ma normalne luzy. Po drugiej stronie jest taka wzmocniona osłonka w tym miejscu, tu widocznie się urwało. W kartonie nie widzę jej nigdzie, więc wyraźnie tak przyjechał rower. Jak to oceniacie? Chyba będę musiał im pisać... czy potrzebne jest jakieś ustawienie tej linki? Jestem zielony w tym temacie. Plus łańcuch luźny, nie chce chodzić napęd. Przerzutka jakby zablokowana, nie potrafię wcisnąć shifterów. Przy próbie rozruchu napędu derailleur się prostuje. Skrótem - to wszystko jest normalne, i po prostu potrzeba zrobić serwis zerowy by uregulować napęd, tę linkę zdalnej blokady itp.? Znowu, nie wiem w jakim stanie przychodzi normalnie rower, spodziewałem się roweru gotowego do jazdy (minus pedały i krzywa kierownica). Pomocy 🙂
-
Właśnie to jest moja główna obawa - z rękojmią masz rację, bodajże można tylko ją skrócić w razie modeli powystawowych etc. Nówki powinny ją mieć pełną. Ale mogę się mylić. Wciąż, spoko oferta dla tego SLa. Niemniej Decathlon by był lepszy, bo mam de facto zaraz obok, a serwis/gwarancja są znane i zachwalane, więc łatwiej z ewentualnymi serwisami/naprawami. Jeszcze dzisiaj podjechałem do pobliskiego sklepu sprawdzić tego cannondale'a. Niestety nie mieli na wystawie, za to sprzedawca dał mi przetestować Scalpela HT carbon 4 (cudo, ale budżet mówi nie :)). M-ka była wręcz idealna - komfort i poczucie kontroli pierwsza klasa. Więc rozmiarowo i "geometrycznie" już wiem, w co celować. Porównawszy tabelkę z trailem (M-ki): trail ma kąt rury sterowej (head tube?) większy o 1 stopień, oraz kąt podsiodłowej mniejszy o 1 stopień, reach 1cm krótszy - czyli pozycja bardziej wyprostowana. Na Scalpelu dobrze mi się jeździło, więc ta pozycja bardziej wyścigowa jak najbardziej wchodzi w grę. Porównanie z tym Race 720: M-ka ma krótszą podsiodłową o 4cm, jak w EXPLu, L-ka ma 1cm dłuższą. Rura górna 604/622 (M/L), czyli o 1 i ~3 cm dłuższa niż Scalpel (wydaje się być ok, zwłaszcza M-ka). Kąt podsiodłowej identico, head tube angle pół stopnia większy w Decowym. Stack i reach te same. Więc chyba M-ka spoko, niemal taka sama co ten Scalpel. Możliwe, że wybór padnie na nią. Najwyżej się zwróci 🙂 Swoją drogą, sprzedawca zaproponował mi również parę innych modeli: - Trek Procaliber 6 - 5400 zł - Trek Marlin 7 gen 3 - 4300 zł Jakie są wasze opinie na temat tych modeli? I ogólnie Treka? Słyszałem, że kiedyś byli topowi, ale ostatnimi czasy trochę przesadne ceny mają, ale nie wiem czy to prawda. Z krótkiego sprawdzenia wynika, że Marlin chyba gorszy niż ten Race 720 (chociażby brak sztywnych osi), procaliber nie wiem.
-
Okej, czyli geometria by była spoko. Szukam na razie gdzieś w okolicy tych modeli Cannondale, czy zbliżonych, żeby mieć się ewentualnie przymierzyć. Może jutro się uda podjechać do salonu. Pytanie tylko jak bym kupił go z tej stronki mammothbikes, nie wiem jak wyglądają serwisy zerowe - kupował ktoś coś z tej strony, ma doświadczenia z serwisami/reklamacjami? To jedyna drobna obawa z mojej strony. W międzyczasie poszukałem dalej, i chciałbym jeszcze się spytać o opinię na temat tych dwóch: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kross-level-8-0-pp-pd42042/?v_Id=234069 - karbonowa rama, rock shox recon, napęd deore 1x12, wygląda spoko, jedynie hamulce słabe, ale widzę, że w tym przedziale cenowym nie mam na co więcej liczyć. Chyba, że tu... https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-720-nx-eagle-aluminiowa-rama/_/R-p-337265 - trochę droższy (~5k), ale jest na second lifie w doskonałym stanie za 5 stówek mniej, w moim rozmiarze bodajże (M). Podobny do expla, troszkę krótszy stack, dłuższy reach o 2.5cm. Kąt podsiodłowej tak jak w Cannondalu. Wygląda przyzwoicie, jedynie nie mam pewności co do napędu (Sram NX Eagle), oraz hamulców (Sram Level T, tarcze Sram G2 180,160mm). Jakie to są podzespoły? Spoko w tej cenie? Nie znam się w ogóle na częściach od Srama.
-
Dzięki za info. W takim razie celuję raczej w M-ki. Ten cannondale wygląda bardzo dobrze, zwłaszcza przy tej cenie z drugiego linku. Jedynie problem chyba ze znalezieniem go w salonach - nic nie widzę w pobliżu. SL 4 jest w salonach sprint-rowery, ale to o wiele za daleko (na Śląsku jestem). Jeśli bym ewentualnie ogarnął jakikolwiek rower o podobnej geometrii (kąt i długość rury podsiodłowej, długość rury górnej) to czy dałoby mi to dobrą podstawę na myśl o zakupie tego SL-a, czy to jednak wciąż nie to samo? Przymierzyłem EXPLa (M-kę bodajże), która wypada podobnie do tego SL3 pod kątem rury górnej (troszkę dłuższy, tak o 2cm). Rura podsiodłowa tak z 4cm dłuższa w Cannondale-u. Kąt rury większy o 2 stopnie. Jeśli mi dobrze siada ten expl, to mógłbym rozważać zakup zbliżonego SL-a? Miejsca miałem pod kroczem na trochę więcej rury podsiodłowej, a że kąt bardziej pochylony to nawet spoko dla mnie. Tylko nie wiem praktycznie jaką te 2 stopnie robią różnicę...
-
@Pepe75 No to nieźle, miałem nadzieję, że obejdzie się z kluczem francuskim i imbusami 😄 ale skoro mówisz, że proste, to spoko, zapewne się przymierzę do tego kiedyś. Niemniej na razie bym preferował coś 'gotowego' 🙂 byłbym wdzięczny za cynk do tego Cannondale'a. @Szwedacz W sensie, czy za wysoka, czy za szeroka? Z tabelki wynika, że możliwie za wysoka - ST jest 483mm w tej Sensie 19-calówce, nawet 2 cm więcej niż największy expl540 (XL). Miałem okazję się przejechać na M-ce, która rozmiarowo była w porządku (u niej ST to 400mm). TT (górna rura) to koło 620mm w Sensie i w explu, więc na długość powinno być całkiem spoko. Różnica w wysokości faktycznie spora. Ale w sumie powinno być okej - na explu faktycznie miałem dość miejsca od rury do krocza, więc te 8 cm więcej też może być okej. Ten Kellys Gate 30 naprawdę spoko, jak ta 50-tka, tylko odpowiedniejszy kolor xD tu znalazłem: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kellys-gate-30-pd34690/?v_Id=226592 rozmiary 17.5 (bez dostawy, ostatnia sztuka w Wawie, dla mnie odpada) oraz 21. Z tabelki wynika (logicznie), że jest jeszcze wyższy niż ta Sensa. ST 540mm. Bez przymiarki oczywiście nie wiem do końca, ale to już wydaje się być za dużo. Górna rura też dłuższa (645mm). Swoją drogą, z ciekawości: Co czyni napęd 12-biegowy droższym w eksploatacji? Po prostu chodzi o kasetę, że droższa? I o jakich kosztach mniej więcej mówimy?
-
@RotCo do Sensy to ciekawa propozycja, zwłaszcza, że faktycznie nie mam zamiaru nim jeździć po skałach ani nic. Jedyny problem to że chyba nie ma rozmiaru dla mnie - 170 wzrost, ~83 przekrok. Strona mówi mi, że 19" to już za duża rama. Ten opis Accenta faktycznie jest pomylony z innym modelem, wkradł się błąd na stronie. tu jest poprawny: https://www.goride.pl/rowery-gorskie-mtb-sport/rower-accent-point-deore-czerwony @Pepe75 ciekawy ten Kellys, przynajmniej z punktu osprzętu. Natomiast jeśli mam być zupełnie szczery - ohydny kolor. Nie chcę jeździć takim czerwonym rumakiem. Może głupi powód, ale rower chyba musi się też podobać koniec końców. Co do expla, to czy wymiana napędu jest skomplikowana/kosztowna? Zaznaczam, że jestem nowicjuszem. Zaradny jestem, z odpowiednim tutorialem na youtubie zrobię conieco, ale nie jestem ekspertem w dziedzinie serwisowania rowerów 😉 chętnie bym kupił rower, w którym nie musiałbym się za bardzo bawić od początku, chyba, że to jakieś "prostsze" wymiany (hamulce?) Szczerze mówiąc to najchętniem bym mial rower z napędem 2x. Ale z tego, co widzę, to opcji jest bardzo mało, prawie wszystkie MTB są pod 1x. Ale nie będę wybredny pod tym względem (zwłaszcza, że nie mogę być w tej kwestii :P). Poszukam jeszcze na stronkach. Używkę też biorę pod uwagę.
-
@Rot dzięki za obszerne info. Czyli faktycznie słuszne obawy z tymi hamulcami oraz napędem... ja się w ogóle zastanawiam - dlaczego jest tyle rowerów z tak ograniczającym napędem? Jeśli to rower na bułki za 1k to rozumiem, ale jeśli to przynajmniej ma próbować być sprzętem bardziej uniwersalnym, to chyba kaplica z 10-cioma biegami. Widocznie ludzie to kupują? Co do kiery to faktycznie można przyciąć, tylko czy nie złamałoby to gwarancji? Jest w decu na ramę, kierę i mostek.Tak czy siak, to mało prawdopodobna ewentualność że bym skracał - po prostu dziwnie szeroka była, ale w sumie bez dramatu. Pewnie bym się przyzwyczaił. Ten mój stary ma kierownicę wąską, prawie jak dziecięcy, pewnie juz się zdążyłem przyzwyczaić 😛 Co do grawela to początkowo myślałem o jakimś, tylko właśnie naczytałem się tutaj, że jak się chce choć trochę liznąć offroad typu korzenie, gruby szuter to brak amortyzacji będzie odczuwalny.. ogólnie mniej uniwersalny rower. Ale to może być ewentualnie później, gdybym się skusił. 🙂 Jeszcze podczas poszukiwań rzucił mi się w oczy ten Accent: https://dobresklepyrowerowe.pl/rowery/gorskie/gorskie-sztywne/maraton-xc-29/point-deore-2 Tegoroczny model, hamulce lepsze z tego co wiem, amor RST Aerial (chyba ok?), sztywne osie (bez boosta niestety). Jedyny problem - trudno znaleźć fizycznie i się przejechać... W takim razie patrzę bardziej na tę Sensę. Co do opon to ewentualnie bym zmienił jak by się nie sprawdzały. Może Continental Race King? Albo Vittoria Mezcal. Chciałbym takie spoko na asfalt, ale też żeby jako taka przyczepność była na offroadzie
-
Witam, Po kilku tygodniach przeglądania ofert oraz tego forum, stwierdziłem, że spytam się o poradę. Otóz szukam roweru górskiego 29", który ma być jak najbardziej uniwersalny (w miarę możliwości). Zastępuje 'komunijnego' pancernika pseudogórala 30-letniego kupionego za 40 Euro, więc upgrade by mi się przydał. Głównie jeździłbym po ścieżkach rowerowych (również podziurawionych drogach), czasami wypad do lasu, po szutrze oraz mniejszych korzeniach. Na wyścigi się nie wybieram, więc nie musi być demon szybkości, ale też bez przesady 😉 w ostre góry, albo inny trudniejszy teren też nie mam zamiaru się pakować. Ot, kolarstwo rekreacyjne, z akcentem wydolnościowo-sportowym, czyli i na wycieczkę, i na ścieżkę żeby sobie kondycję podszlifować. Przeszukawszy te forum, zauważyłem wielkie poparcie dla modeli z Deca, w tej cenie są to rockridery EXPL 540 oraz XC100 (ostatnie sztuki w salonach). Byłem w sklepie się przejechać na obu, i dość spoko wypadły, chociaż szczerze mówiąc zszokowała mnie jakość hamulców... może to kwestia dotarcia się? Plus w EXPL-u kierownica była zaskakująco szeroka, ale nic wielkiego, najwyżej się wymieni. Dwa dni temu pojawiła się nowa oferta na EXPL 540 na stronie Deca, w bardzo atrakcyjnej cenie 3.2K: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414?mc=8607120&c=Niebieski w odróżnieniu do tych wcześniejszych modeli EXPL 540 rzucił mi się w oczy inny amor - X-Fusion RC32 zamiast Markhorów. Czy ten X-Fusion jest okej dla niebardzo wymagającego użytkownika? Kolejny (potencjalny) mankament to 10-biegowy napęd. Wydaje mi się to być mało. Czy nie będę miał problemów z przełożeniami na ścieżkach itp.? Widziałem również podobne rowery z kasetami 11 czy 12 biegowymi... Pytanie zasadnicze: czy warto zakupić ten rower, mimo moich obaw? W końcu cena wydaje się być bardzo spoko. Jak by wyglądała ewentualna wymiana napędu? Zaznaczem, iż moje doświadczenia z serwisowaniem roweru kończą się na wymianie opon... ale w razie w mogę się poduczyć czegoś. Alternatywa, za parę stów więcej: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-sensa-merano-evo-sle-pd35637/ 12-biegowy napęd, amor rockshox judy silver. Chyba lepsze hamulce, ale nie znam się. Warto dopłacić? Ewentualnie, może macie inne propozycje do 4 tys., jakieś okazje, których nie zauważyłem? Dzięki z góry za poradę 🙏