Skocz do zawartości

rogIgor90

Użytkownicy
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia rogIgor90

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Co do opon to sugerowałem się wyborem uczestników ultramaratonu w USA Tour Divide. 60000m przewyższeń, 4400 km wzdłuż gór skalistych a potem pustynia do granicy z Meksykiem. Tam prawie połowa ludzi jechała na oponie vitoria mezcal 2,25" a kilkanaście procent właśnie na race King 2,2". Ta szerokość wydaje się takim złotym środkiem do jazdy po każdym terenie. Opona 2,4" wydaje mi się przesadą na trasach np gravmageddon gdzie jeździli ludzie na gravelach z oponą 40mm semislick. Co do hamulców dzięki za informację właśnie podejrzewam że tak może się stać więc na początek wezmę sobie jakieś trasy rowerowe do 80 km Max w górach żeby właśnie przetestować działanie tych klamek. Z tego co wiem do moich MT 410 śmiało można wrzucić już klamki z wyższych grup z servo wave. Wtedy nie będę musiał wymieniać zacisków i tarcz bo z tego co wiem powyżej deore MT 6100 już trzeba innych tarcz używać takich chyba węższych. Różnica sześciu procent w napędzie wydaje mi się że będzie mieć znaczenie jeśli czeka cię może nie jakiś stromy ale długi podjazd na przykład 5 km 12% co w górach nie jest w sumie czymś dziwnym i tutaj te 6% różnicy w napędzie to będzie na pewno kilkanaście kilkadziesiąt oszczędzonych watów co za tym idzie więcej siły na później. No i prosiłbym w sumie najbardziej o odpowiedź czy moja przerzutka sram NX ogarnie kasetę Shimano 10-51 bo różnica na podjeździe 34-50 a 30-51 to już różnica prawie półtorej dodatkowego przełożenia.
  2. Cześć, Jako nowy użytkownik chciałem się przy witać i powiedzieć, że przeczytałem cały wątek, a na YT obejrzałem chyba wszystkie filmy Oscara o rockriderach gdzie męczyłem go również komentarzami. Od listopada śledziłem oferty na olx i miałem kilka na oku. Niestety tuż przed nowym rokiem ktoś "podebrał" mi XC500 za 2700zł. W piątek za 2600zł stałem się szczęśliwym posiadaczem xc100 rozmiar L z 2020 roku z przebiegiem ok 600km (przymiar nie wskazuje nawet 0,2). Dodatkowe wyposażenie jakie otrzymałem to carbonowa sztyca oraz carbonowe siodełko san marco super leggera. Niestety rower siedzi na pięcioletnich hutchinsonach toro i hamulcach tectro by b-twin. Z mojego starego crossa zrobię przeszczep hamulców shimano mt410, tarcz 2x180 rt66 oraz nylonowych pedałów one up z metalowymi pinami. Planuje sprzedaż siodełka bo mimo, że "fensi" i drogie to mi zupełnie leży i kupić pony continental race king protection 2.2". Tutaj pierwsze pytanie do was, jakim mlekiem je uszczelnić? Pytam bo w internetach krążą opinie ze pocą się mlekiem przez ścianki boczne. Planowałem zakupić mleko stans. Wydaje mi się że nie będę mieć czasu by wyrobić nogę na tyle by efektywnie używać koronki 34T więc pewnie zmienię na 32T. Przez sezon pojeżdżę i potestuje ale powiem, że już mnie korci by sprzedać tylne koło sunringle, kupić jakieś używane DT z bębenkiem microspline i wsadzic kasete od shimano 10-51 (dzięki temu będę mógł wsadzić blat 30t co da mi mięciutkie przełożenie pod górkę a 10t da przełożenie twardsze niż z blatem 32 i delikatnie słabsze niż 34 biorąc pod uwagę kasetę z najmniejsza zębatkę 11t) . I tutaj pojawia się pytanie czy moja przerzutka sram nx ogarnie taką kasatę? Jeśli tak to rozumiem, że warto będzie używać w tedy już łańcucha od shimano. Jeśli tak do super bo kaseta deore 6100 10-51 kosztuje ok 290zł gdzie nx 11-50 350zł a gx 10-50 to chyba 700zł gdzie w shimano w razie zużycia można jeszcze dokupić pojedyncze koronki do kasety a gx jest nie rozbieralna. Oczywiście w tygodniu umówię się na serwis 0 amortyzatora. Takie ogólnie informacje o mnie, mieszkam w północnej części Wrocławia, wzrost 180cm, przekrok 81/82cm, waga 78-82kg w zależności od sezonu. Trasy jakie planuje kwalifikuje jako gravelduro😂 czyli asfalty, ścieżki rowerowe, i szutry przeplatane odcinkami mocno terenowymi gdzie na gravelu zaczyją luzowac się plomby. Moje odkrycie roku 2024 to wzgórza w okolicach Trzebnicy gdzie jeździ sie po sielankowych wioskach by potem zjechac do lasu albo pod górę w boczna ścieżkę polną rozjechaną przez traktory. W tym roku planuje kilka wypadów w góry po trasach wyścigów gravelowych np gravmageddon albo szutermaster ziemia kłodzka. Wypady w stylu bikepaking na 2-4dni. W wątku często odzywały sie osoby planujące jazdę turystyczną i wybierały explorera ze względu na możliwość wsadzenia bagażnika. Inofrmuje że na xc100 również się da, są takie skręcane obejmy, które sie umieszcza na na dolnym trojkacie. https://www.centrumrowerowe.pl/obejmy-tubus-lowrider-pd13779/?v_Id=12067 Obejmy maja gwinty do montażu bagażnika a resztę przykręca sie do zacisku sztycy z gwintowanymi otworami (na forum ktoś nawet wrzucał taki zacisk sztycy). https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-sztycy-xlc-pc-b08-pd33560/?v_Id=191175 Jak będę mieć czas by podłubać przy rowerze to się na pewno pochwalę fotkami.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...