W maju zakupiłem taki rower model męski w kolorze bordo rozmiar M.
https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-damski-van-rysel-easy/_/R-p-301919
Przejechałem na nim 5tysięcy km i nie jestem zadowolony z osiągów tego roweru.
Jeżdżę dużo tj. około 20tys km rocznie tylko po asfalcie i ścieżkach rowerowych.
Jest wolny i ślamazarnie rusza ze startu.
OK. Jakość, cena. Nie chcę się znęcać nad jego wyposażeniem itd.
Chciałbym skupić się na potencjalnej wymianie części napędowych.
Co mogę albo powinienem spróbować wymienić aby polepszyć osiągi z poniższego opisu?
Nie oczekuję cudów ale może coś da się zrobić chociażby przy wymianie zużytych części.
Rama / Widelec
Komfortowa geometria z wyższą główką ramy i krótsza górna rura, aby zapewnić bardziej wyprostowaną pozycję niż klasyczna rama szosowa.
Rama z aluminium 6061 sloping ze sterami zintegrowanymi.
Waga ramy w rozm. M: 1830 g.
Prosty widelec ze stali, zapewniający większy komfort i precyzję.
Stery 1"1/8 aheadset zapewniają dużą trwałość i sztywność kierownicy.
Hamulce
Podwójne klamki hamulcowe:
Klamki hamulcowe cyclocross Tektro RL 576 na kierownicy i klasyczne klamki szosowe dostosowane do małych dłoni Microshift SB-R480S.
Kierownica / mostek / stery
Kierownica aluminiowa B'TWIN SPORT.
Szerokość:
400 mm.
Mostek z aluminium B'TWIN SPORT;
Długość:
XS: 60 mm;
S: 90 mm;
M: 90 mm.
Napęd
Napęd Microshift 8-rzędowy,
tylna przerzutka Microshift RD-M25,
kaseta Microshift H081: 11X34 (11-13-15-18-21-24-28-34).
Jedna tarcza FC BTWIN 40 zębów.
Korby: 170 mm.
Koła / opony
Koła Btwin.