Skocz do zawartości

mikeman

Użytkownicy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia mikeman

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. Słuchajcie, mam problem z falującą kasetą: https://youtube.com/shorts/wO9Z9uw8S5w Kaseta tak falowała od początku i myślałem, że po prostu jest skrzywiona, więc kupiłem i wymieniłem na nową. Widać, jednak że faluje nadal. To kaseta 7mio biegowa która miała od początku podkładkę dystansującą. Podkładka ta, jednak, nie miała otworów na dwa nity, które wystają z kasety, więc dopuszczałem, że przy dokręceniu przez to faluje. Wymieniłem jednak i ją, na taką z dwoma otworami, które jeszcze powiększyłem bardzo delikatnie, żeby na pewno nity weszły, ale znów - po filmiku widać, że problem nadal występuje. I teraz: co jest krzywe? mocowanie bębenka w piaście? piasta? A po zmianie na Altusa, jest lepiej (i wg mnie tak powinno to wyglądać fabrycznie):
  2. Łańcuch skrócony. Na najmniejszej jest trochę wyżej, ale na największej kasecie i tak jest blisko opony, tyle że wyżej. No cóż, może to tak ma działać. Przyszedł też ten Altus, ma wózek krótszy jakieś 1.5cm - zobaczę, może go wymienie, choć w związku z tym, że po skróceniu mogłem wyregulować przerzutkę i teraz chodzi znośnie, to nie jestem przekonany. Narazie w weekend planuję jeszcze rozebrać bębenek i przeczyścić, bo słuchać piasek i nie ma dobrego ślizgu - doszły mi dzisiaj klucze i zmienić podkładkę dystansującą bębenek 8 biegowy do kasety 7mio biegowej, bo ten który był pierwotnie nie ma dziurek na nity, które są w kasecie i przez minimalnie kaseta faluje (na tyle minimalnie że mogłem ją wyregulować, ale podkładka dedykowana może jeszcze poprawi działanie). Oprócz tego w planach na później jest jeszcze zmiana klocków hamulcowych i wyregulowanie tak, żeby nie obcierały o tarcze, ale do tego muszę poszukać jakichś tutoriali. No i finalny test: ostateczna decyzja czy zostaje ten, czy dotychczasowy rower.
  3. Tak jest, sprawdzilem- hak jest prosty. Tu troche prawda. Mam drugi rower gdzie jest Tourney i wyraznie krotszy wozek i tam problem nie wystepuje. Ewidentnie chcieli isc w specyfikacje (Acera), ale przy tych kolach to overkill. Zobacze jak dojdzie ten Altus- powinien miec krotszy wozek, ale w zwiazku z tym, ze po skroceniu lancucha, udalo mi sie w miare wyregulowac przerzutke, to nie wiem czy bede sie bawil w zmiane. Szczerze, odczulem takze ze tarczowki w takim rowerze to tez wiecej problemow niz pozytku- regulacja, obcieranie, wykrzywienie (np przy wkladaniu rowery w popularne miejskie stojaki). Nie wiem czy go nie opchne, a zostawie ten drugi wlasnie.
  4. Na innym forum ktos wrzucil DIU z metoda prostowania na dwa prety- prety mam. Teraz potrzebuje czasu zeby to zrobic. Lancuch skroce wg sugestii Shimano. Co do przerzutek z krotkim wozkiem. Czy to nie jest podlinkowany Altus? To chyba przerzutki z wozkiem GS po prostu,tak? Do takiego Altusa nie musialbym nic zmieniac chyba (nie?)
  5. Czołem Eksperci! Sprawa wygląda tak, że kupiłem używany rower (Amulet Youngster, 20") dla syna w satysfakcjonujących pieniądzach. Okazało się jednak, że oprócz satysfakcjonujących pieniędzy, jego stan faktyczny pozostawia trochę do życzenia, nawet mimo tego, że sam go odbierałem. Myślałem, że jak łańcuch jest troszkę pordzewiały, to nie problem, ale już wiem, że to jednak problem jeśli nie bezpośredni, to pośredni w związku z tym jak był eksploatowany i konserwowany. Cóż doświadczenie do piórnika. Do rzeczy: Umyłem go, wymieniłem łańcuch, wymieniłem suport, ale mam problem z tylną przerzutką, która według specyfikacji to Acera RD-M360. Po pierwsze - póki co nie udało mi się jej na razie wyregulować - o ile skrajne przerzutki udało się ograniczyć, to nie potrafię tak wyregulować żeby wszystkie biegi zmieniało płynnie i nie ocierało. Planuje kupić drut i sprawdzić czy hak nie jest skrzywiony, ale oprócz tego mam jeszcze zagwozdkę z jej wózkiem, który wydaje mi się za długi do tak małych kół. Zobaczcie jak to wygląda na stronie (sorry za jakość) i to na jednej z najmniejszych zębatek: U mnie zaś wygląda to na najmniejszej zębatce tak: A na największej tak: Teraz: to chyba raczej nie powinno tak wyglądać, że wózek jest dosłownie kilka cm powyżej podłoża i tuż przy oponie. Na grafice od producenta przerzuta jest jakby bardziej złożona, a nie wyciągnięta. Pytanie: co jest nie tak? Za krótki łańcuch? Wyciągnięta sprężyna w przerzutce? I w związku z tym jak temu zaradzić? A może wymienić przerzutkę na jakąś z wózkiem GS a nie SGS - taki Altus może by pasował (https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tylna-shimano-altus-7-8rz-rd-m310-36423-13262809348)? Z góry dzięki za rady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...