Skocz do zawartości

igla

Użytkownicy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia igla

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Nie chciałem przerywać Waszej dyskusji 🙂 Dziękuję za Wasze opinie i porady. Wstępnie postawiłem na upgrade obecnego roweru, założyłem w tym celu nowy wątek. Wybór padł jednak na 1x12, ale mam problem z doborem korby: https://roweroweporady.pl/f/topic/12088-upgrade-napędu-i-wybór-korby-do-roweru-trek-dual-sport-3-gen-4/
  2. Postanowiłem zmienić napęd w rowerze Trek Dual Sport 3 gen. 4. Chcę zmienić na napęd 1x12, wymiana również kół, tylne z bębenkiem microspline, korba z blatem 38T lub 40T, kaseta 10-45T lub 10-51T. Chciałem złożyć mix GRX / Deore / SLX, ale mam problem z wyborem korby. Rama: Tylna oś: 135 x 5 mm QR Fabrycznie zamontowana korba: Trek-Diamant Prowheel RPL-FD16SPP-TT Linia łańcucha: 48 mm Q-factor: 169,8 / 140,8 mm Długość korby: 170 mm Blat: 40T Pytanie, która z poniższych kombinacji będzie pasować do mojej ramy, nie zmieni znacząco położenia pedałów, będzie najlepszym wyborem dla tego typu ramy. Dodam, że obecna korba nie sprawia dyskomfortu czy bólu nóg / kolan, nawet przy trasach >100 km. Poniżej warianty, które rozważam, ale jeżeli macie inne propozycje to proszę opiszcie je: Korba GRX 610: FC-RX610-1 Linia łańcucha: 49,7 mm Q-factor: 151 mm O.L.D.: Brak informacji Długość korby: 170 mm Blat: 40T Korba SLX M7100 + Blat Garbaruk: FC-M7100-1 Linia łańcucha: 52 mm Q-factor: 172 mm O.L.D.: Typ wewnętrzny/zewnętrzny 135, 141 Długość korby: 170 mm Blat (oryginalnie jest max 34T, z Garbaruka znalazłem tylko 38 i 42T, brak w ofercie 40T): Garbaruk do Shimano M7100 okrągła 38T, linia łańcucha 51,7 mm, offset 3,3 mm lub Garbaruk do Shimano M7100 okrągła 42T, linia łańcucha 51,7 mm, offset 2,5 mm Czy na podstawie podanych danych mogę jakoś policzyć, która opcja będzie najlepsza dla mojego typu roweru? Bardzo proszę o Wasze porady, sugestie, opinie.
  3. Możecie polecić konkretne modele mtb hardtail? U mnie jednak więcej jest asfaltu niż terenu, więc taki mtb skręcający bardziej w stronę crossa. Odnieście się proszę również do mojego ostatniego wpisu z propozycją upgrade / wymiany crossa na Gianta.
  4. Dziękuję za Wasze odpowiedzi. Jednak coraz bardziej doceniam posiadany rower crossowy 🙂 Natomiast Wasze sugestie i inne wątki wyznaczają mi kierunek upgrade. Żeby nie zakładać nowego wątku dopytam tutaj o upgrade: Amortyzator sprężynowy SR Suntour NEX 63 mm skoku -> amortyzator powietrzny (budżet 1000 zł) Wstępnie wybrałem ROCK SHOX Paragon Gold RL 65 mm skoku, offset 46 mm, średnica goleni 30 mm. Czy ten amortyzator nie zmieni znacząco geometrii roweru? Czy przy mojej wadze, trasach i stylu jazdy odczuję znacząco i na plus zmianę na amortyzator powietrzny? Napęd 1x10 -> 2x11 (budżet 2000 zł) Jeszcze nie dawno uważałem napęd 1x za jedyny słuszny, ale jak policzyłem sobie jaki zakres daje 2x11 to jest zdecydowanie coś czego potrzebuję. Pytanie do Was na jaką grupę postawić, albo z czego pomieszać żeby złożyć coś sensownego? Wstępnie rozważam kompletną grupę Cues, wydaje się ona takim złotym środkiem jeżeli chodzi o zakres przełożeń, wytrzymałość, cenę. Ewentualnie GRX 2x11 dedykowany do flatbara, ale to chyba trochę przerost formy nad treścią w moim przypadku. Mam jednak wątpliwości odnośnie korby, czy na pewno każda będzie pasować do ramy. Obecnie jest tam korba Trek-Diamant Prowheel 40T Narrow/Wide 68mm BB, Shimano Hollowtech II, 48 mm linia łańcucha, Q-factor: 169.8 / 140.8mm. Korba GRX ma Q-factor 151 mm i linię łańcucha 47 mm. Korba Cues występuje w wariancie Q-factor 180 mm i linią łańcucha 48,8 mm. Pytanie czy obie na pewno spasują i czy różnica q-factor będzie bardzo odczuwalna? Ewentualnie jest korba ProWheel RPL-521-TT, która ma identyczny q-factor i linię łańcucha jak obecnie zamontowana. Zakładam, że ona najpewniej spasuje? Alternatywa dla takiego upgrade, to zakup Giant Roam 1 2025, który co prawda ma 1x11, ale nowy cues, ma już paragon gold rl, ma hamulce shimano mt200, czyli te same które mam obecnie i z których jestem bardzo zadaowolony. Nowy jest dostępny za 4600 zł. Jak wymienię korbę na 2x11 to mam wszystko co chcę, tylko inny rower. Prośbą o Wasze opinie co sądzicie o takim upgrade lub wymianie na Gianta.
  5. Myślałem nad tym przez ostatni tydzień, do tego kilka przejażdżek obecnym Trekiem i kurcze nadal mam wątpliwości. Ogólnie jeździ mi się bardzo fajnie na moim obecnym rowerze, przy zablokowanym amortyzatorze zyskuje nawet sporo dynamiki. Ale jednak ten zablokowany amortyzator i krawężniki, albo średniej jakości szuter sprawiają, że jeździ się średnio a nadgarstki i ręce odczuwają duży dyskomfort. Pytanie na ile karbonowy widelec lepiej tłumi te drgania niż zablokowany amortyzator sprężynowy? Z jednej strony szukam większej dynamiki, ale z drugiej obawiam się że przy mieszanych trasach wolę mieć amortyzator. Tutaj mam pytanie do bardziej doświadczonych ( @jajacek bardzo liczę na Twoją odpowiedź i Twoje doświadczenie) na ile wymiana amortyzatora w moim obecnym rowerze na paragon gold rl czyli powietrzny z blokadą (rower lżejszy o ok. 800 g w moim przypadku), na ile rower z zablokowanym amortyzatorm zbliży się pod względem dynamiki do Giant FastRoad AR 1 czy Marin DSX 2? Na ile Giant i Marin będą odstawać pod względem komfortu od Treka z amortyzatorem powietrznym? Marin DSX 2 wydaje się być złotym środkiem, ale obawiam się utraty amortyzatora. Zastanawiam się więc też nad pozostawieniem Treka i kupieniu Gianta FastRoad AR 1 jako drugi rower, taki na szybsze trasy gdzie dominuje asfalt, a Trek byłby na dłuższe bardziej rekreacyjne i trasy. Opcja trzecia to pozostanie przy Treku i wymiana amortyzatora, bo jeżeli okaże się, że Trek z zablokowanym amortyzatorem powietrznym daje porównywalną dynamiką jazdy do Gianta, to jeden rower mi wystarcza. Aczkolwiek pewnie łatwiej i szybciej będzie pokonać podjazdy na Giant niż na odchudzonym Treku.
  6. Dziękuję za odpowiedź. Doprecyzuję, że potencjalny upgrade zakłada montaż amortyzatora powietrznego paragon gold rl 🙂 Ogólnie pierwsze koncepcja była taka, żeby zmienić rower na "crossowy premium", ale nie znalazłem takich. Nikt już nie chce rozwijać tej kategorii, przechodzą na elektryki. MTB XC wydawały mi się bardziej terenowe i agresywne, ale może to jest dobry kierunek. Poleciłbyś jakieś modele skręcające bardziej w kierunku rekreacji? Jak widzę z Twojego opisu, nie ma co się bać ram karbonowych.
  7. Cześć, jak w opisie szukam roweru do 8000 zł. Poniżej opis jak i na czym jeżdżę obecnie oraz jakie opcje wstępnie rozważam. Przepraszam za długi opis i dziękuję za wszystkie Wasze porady 🙂 Rowerzysta: wzrost: 170 cm przekrok: ok. 80 cm waga: ok. 70 kg raczej krótki zasięg rąk praca biurowa, więc szukam roweru z pierwiastkiem "sportu", ale bardziej komfortowej geometrii niż klasycznej sportowej Obecny rower: Trek Dual Sport 3 gen. 4 w rozmiarze M. W zależności od tras ujeżdzany z fabrycznym amortyzatorem lub z sztywnym aluminiowym widelcem. Napęd 1x10, korba 40T, kaseta 11-46T wystarcza nawet na kilkunastoprocentowe niezbyt długie podjazdy, Styl jazdy: Rekreacyjnie, czasami bardziej dynamicznie. Ogólnie chodzi o ruch i radość z jazdy. Trasy: Teren pagórkowaty (okolice Beskidu małego), głównie asfalt, ale przeplatany szutrami, chodnikami (przejazd przez krawężniki). Codziennie trasa 20 km W weekendy trasy ok. 50 km Kilka razy w roku trasy >100km. Cel: Jeździć więcej, bardziej dynamicznie i efektywniej. Jeździć więcej tras >100km. Oczywiście wiem, że finalnie od nas zależy czy będziemy jeździć 10 km czy 200 km, a nie od roweru, ale szukam roweru, który ułatwi mi realizację tego celu. Miałem okazję wyjeździć kilkaset km na rowerach z barankiem, na Trek Domane AL2 54 (za długi) oraz Trek Domane AL2 52 (czułem się zdecydowanie bardziej komfortowo, szczególnie po zamontowaniu kierownicy z mniejszym reachem), ale dolnego chwytu nie wykorzystywałem prawie w ogóle. Sztywno, ból nadgarstków, wchodziły tam opony max. 700x35, ogólnie nie było wielkiej radości. Na Treku DS zrobiłem trasę 125 km i może było wolniej, było ciężej, ale ogólnie był wielki fun i prosta kierownica z rogami okazała się wystarczająca. Niemniej czuję potrzebę zmiany / rozwoju, obecnie nastał dobry czas żeby podjąć jakąś decyzję. Poniżej opcje jakie rozważam. Upgrade obecnego roweru: plusy: lubię ten rower i jego geometrię minusy: brak sztywnych osi, włożenie fajnych kół to kombinacja z przejściówkami i co najbardziej mnie irytuje za każdym razem trzeba regulować zacisk hamulca, żeby nie ocierał o tarczę (podobno szybkozamykacze od dt swissa minimalizaują ten problem) starszy rower więc gorsza baza do dalszego rozwoju Trek FX Sport 4 M obawiam się ramy karbonowej bo nigdy nie miałem, czasami transportuję rower na dachu więc uchwyt za ramę, brak standardowych sztywnych osi, tylko standard treka, więc ponownie montaż fajnych kół będzie wymagała przejściówek Marin DSX 2 M podoba mi się ten rower, miałem okazję się przymierzyć, trochę krótki ale faktycznie ma coś w sobie z hasła Marina "Madre for fun" Giant FastRoad AR1 M bardziej sportowa pozycja, ale patrząc na moje cele trzeba się rozwijać i w ten sposób Canyon RoadLite M geometria wydaje się być bardziej komfortowa, ale ten rower ma bliżej do fitnessa niż gravela flatbara Szosa endurance / Gravel ? Nadal pozostaję otwarty na ten segment, ale wtedy raczej coś do 5000 zł z (może być używany), żeby oswajać się z tym rowerem, ale nadal mieć Treka DS na rodzinne przejażdżki.
  8. Żeby zakończyć ten wątek, kupiłem wtedy widelec aluminiowy Mosso M5L 470 mm. Bardzo lekki, pomierzyłem rower po montażu i geometria pozostała praktycznie bez zmian. Stery bez zmian więc w zależności od planowanych tras wymieniam amortyzator na sztywny widelec lub odwrotnie.
  9. Dziękuję Wam za odpowiedzi i Wasze sugestie. Orzymałem wycenę od Mosso, zaproponowali widelec Mosso M5L 470 mm w cenie 420 zł z wysyłką. Wydaje się to dosyć sensowna rozsądna opcja, aczkolwiek @Oskarr cały czas chodzi mi po głowie opcja sprzedaży obecnego roweru, zwiększenie budżetu i zakup nowego już lepiej dopasowanego.
  10. Cześć, mój rower to Trek Dual Sport 3 Gen. 4 w rozmiarze M. Jeżdżę na nim drugi sezon i nadszedł czas na modyfikacje w stosunku do fabrycznej specyfikacji. Jestem bardzo zadowolony z komfortu jaki daje mi obecna pozycja na rowerze, ale z racji faktu że cały czas jeżdżę z zablokowanym amortyzatorem, to chcę go wymienić na sztywny widelec. Pytanie jaki sztywny widelec wybrać, żeby zachować obecną geometrię roweru lub żeby ta zmiana była minimalna? Nie mam ciśnienia, że musi to być widelec karbonowy, może być aluminiowy. Obecny amortyzator: SR Suntour NEX, sprężyna, regulacja wstępnego naprężenia, blokada hydrauliczna, 100 x 5 mm QR, 63 mm skoku Sugerując się innym wątkiem na tym forum, biorę pod uwagę dwa amortyzatory, ale pytanie czy one pasuję oraz jak zmieni się geometria roweru: Widelec FORCE MTB 29“ ALU DISC Sterówka Al AHEAD 1 1/8“ długość: 26 cm Zewnętrzna średnica korony: 50 mm Długość goleni: 475 mm (stery – oś piasty) Widelec MOSSO M3 PRO Wysokość widelca od osi koła do początku rury sterowej/bieżni sterów: 47 cm Długość rury sterowej: 26 cm Średnica rury sterowej: 1 i 1/8” Będę wdzięczny za Wasze opinie oraz inne propozycje. Dzięki i pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...