Skocz do zawartości

ProstaDroga

Użytkownicy
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ProstaDroga

Forumowicz

Forumowicz (2/4)

  1. Każdy ma swoje upodobania, ja wolę sprawdzać kilka możliwości. Ważne żeby w ciągu przyszłych miesięcy nie denerwować się zakupem i zwracać rower na serwis.
  2. Jak dla mnie dodatek, który nie ma sensu. Równie dobrze ktoś mógłby sobie czujnik parkowania albo coś podobnego założyć pytanie brzmi po co ?
  3. Dlatego pisałem wczoraj żeby nie spieszyć się z zakupem tylko protestować różne marki i modele. Mam nadzieję,że nie będziesz miał tylko problemów przez sam profil ramy i nie zaczną pojawiać się odciski w miejscach, o których piszesz.
  4. Zgadzam się z tą opinią na temat komponentów rowerowych. Rzeczywiście, osprzęt Deore jest lepszy od Alivio, Altus, Acera czy Tourney, a korba na Octalink Shimano przewyższa korbę na kwadrat FSA. Amortyzator NVC SR Suntour również jest lepszy od amortyzatora NEX. Jeśli chodzi o wygodę, szczególnie przy problemach zdrowotnych, sztywny widelec nie jest najlepszym wyborem. Co do napędu, również wolę 3x10 Deore ze względu na większą rozpiętość, co sprawia, że jest to lepszy wybór do turystyki. Producenci rzeczywiście inwestują w trwałe i niezawodne komponenty, a możliwość porównania osprzętu Shimano z Shimano ułatwia ocenę jakości. Przyznając szczerze, gdybym miał wybierać między rowerami marek Romet, Merida i Trek, osobiście wybrałbym Trek. Trek jest znany z wysokiej jakości swoich wyrobów i dbałości o szczegóły, co jest dla mnie istotne przy wyborze roweru. A ty coś byś wybrał gdybyś stanął przed tą decyzją?
  5. Osobiście ten rower również mógłbym polecić patrząc na cenę, zniżkę i osprzęt.
  6. Decyzja o zakupie roweru powinna być dobrze przemyślana. Rekomenduję sprawdzenie kilku modeli różnych marek, w tym Merida i Trek, aby mieć pewność, że dokonujesz najlepszego wyboru. Warto również zwrócić uwagę na opinie i recenzje innych użytkowników a w tych czasach o to łatwo. Sklep, który często przestawia i testuje rowery, może świadczyć o profesjonalizmie i dbałości o jakość oferowanego sprzętu. Niemniej jednak, warto poświęcić trochę czasu na porównanie dostępnych opcji przed podjęciem końcowej decyzji. Byłem kiedyś w podobnej sytuacji i wiem,że szybkie kupowanie często kończy się potem dodatkowym zdenerwowaniem.
  7. Nie zgadzam się z opinią, że osprzęt Treka jest gorszy. Przeglądając różne zagraniczne fora oraz testy przeprowadzane przez specjalistów, można zauważyć, że osprzęt wcale nie odstaje jakością. Przykładowo, napęd 1x10 w Trekach jest często chwalony za swoją prostotę i niezawodność w porównaniu do bardziej skomplikowanych systemów 3x10. Brak amortyzatora w niektórych modelach Treka jest wynikiem świadomego wyboru, który zmniejsza wagę i zwiększa efektywność na asfaltowych trasach, co jest doceniane przez wielu użytkowników. Dodatki trekkingowe, które nie są standardem w podstawowych modelach, również można łatwo dokupić i dostosować do swoich potrzeb. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że Trek Verve 3, mimo iż kosztuje więcej, oferuje jakość i trwałość, które często przewyższają tańsze modele innych marek. Co do Meridy Freeway 9500, osprzęt również nie odbiega jakością, a różnice mogą być niewielkie i subiektywne w ocenie. W kontekście serwisowania rowerów, zgadzam się, że jakość osprzętu ma znaczenie, ale nie zawsze przekłada się to na częstotliwość napraw. Marki takie jak Trek czy Merida inwestują w trwałe i niezawodne komponenty, co potwierdzają liczne pozytywne opinie użytkowników oraz testy specjalistów. Ostatecznie, wybór roweru powinien być dobrze przemyślany, biorąc pod uwagę zarówno osprzęt, jak i ogólne doświadczenie użytkownika. Warto zwrócić uwagę na opinie z różnych źródeł oraz na własne preferencje i potrzeby.
  8. Rozumiem, że rowery crossowe nie spełniają Twoich oczekiwań. W takim przypadku warto rozważyć inne modele rowerów marki Merida lub Trek, które mogą lepiej pasować do Twoich potrzeb, a jednocześnie mieścić się w budżecie. Oto kilka propozycji: Trek Trek Dual Sport 2 Cena: około 3600 zł Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Altus, widelec amortyzowany. Uwagi: bardziej uniwersalny, nadaje się zarówno do jazdy po asfalcie, jak i lekkim terenie. Trek FX 2 Disc Cena: około 3500 zł Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Altus, widelec sztywny. Uwagi: lżejszy i bardziej zwinny niż FX 3 Disc, może być bardziej komfortowy dla Ciebie. Merida Merida Crossway 100 Cena: około 3400 zł Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Altus, widelec amortyzowany. Uwagi: dobry stosunek jakości do ceny, uniwersalny rower. Merida Speeder 100 Cena: około 3500 zł Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Claris, widelec sztywny. Uwagi: bardziej sportowy charakter, lżejszy i szybszy na asfaltowych trasach. Jeśli nadal preferujesz rower crossowy, ale chcesz zmienić kierownicę i mostek, to w przypadku tych modeli również można dokonać takich modyfikacji. Warto skonsultować się z mechanikiem w sklepie rowerowym, który pomoże dobrać odpowiednie części i przeprowadzi montaż.
  9. poniżej znajdziesz rowery Treka i Meridy z podobnym osprzętem jak w Romet Wagant 9 za około 3700 zł: Trek FX 3 Disc Cena: około 4000 zł Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Alivio, widelec karbonowy. Merida Crossway 300 Cena: około 3800 zł Specyfikacja: aluminiowa rama, hamulce tarczowe hydrauliczne, napęd Shimano Deore, widelec amortyzowany. Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to śmiało pisz.
  10. Autor sam zaznaczył w poście,że zależy mu na czasie i jakości do ceny gdzie pisanie o skręcaniu czy pisaniu o rowerach nieznanych marek jest bezcelowe. Nie przekręcam twoich wypowiedzi tylko rzetelnie cytuje to co piszesz. Opcja rometa, o której mowa rzeczywiście wygląda interesująco co do ceny natomiast jakościowo to Merida i Trek mają przewagę nawet jeśli musimy dopłacić te 500 zł. Gwarancja jakości i mniejsza ilość serwisów szybko to zwróci.
  11. Przecież firmy typu Merida i Trek również mają możliwość przymierzenia i pierwsze słysze o samodzielnym skręcaniu w przypadku tych 3 firm, o których mowa w tym poście. Osobiście polecam wydać troszkę więcej i być zadowolonym z zakupu jeżeli chodzi o jakość.
  12. To po co polecasz rometa skoro sam zaznaczasz,że nie jest to najlepsza propozycja pod względem jakość/cena. Raczej forum tego typu ma pomóc a nie stwarzać kolejne pytania.
  13. W przybliżeniu, rowery Trek lub Merida z podobnym osprzętem mogą kosztować od 4500 zł do 6000 zł, w zależności od konkretnego modelu i dodatkowych funkcji. Przykładowe modele, które mogłyby być porównywalne: Trek FX 3 Disc - cena około 5000 zł. Merida Crossway 300 - cena około 4500 zł. Kwestia czego oczekujesz od samego roweru, bo rozumiem,że ma nie tylko służyć do zrzucenia wagi i jednorazowego wypadu nad polskie morze.
  14. Dlaczego uważasz,że w tej cenie tylko Romet jest godny polecenia? Dwa razy osobiście miałem rometa i szczerze osprzęt jak i sama ergonomia jazdy ( architektura ramy )były niedostateczne. Do autora postu: Jeżeli jesteś ciężkim użytkownikiem tzn. twoja waga jest w granicy 100kg to szczerze nie polecam firmy Romet głównie ze względu na ramę, która w krótkim czasie uwydatnia uszkodzenia mechaniczne podczas używania.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...