
Morkom
Użytkownicy-
Postów
11 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Morkom
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Morkom

Forumowicz (2/4)
-
Krótki update - finalnie na miejscu obejrzałem bodajże z 6-7 egemplarzy w moim rozmiarze, przywiezionych specjalnie z magazynu (w tym jeden, którego zdjęcia dostałem dodatkowo wcześniej) + 1 z ekspozycji w sklepie. Teoretycznie sprzedawca zapewnia, że wszystkie rowery sprawdzone, w dobrym stanie, ale nie są idealne i mają ubytki lakiernicze...i tak, generalnie wszystkie miały mniejszą lub większą ilość odprysków, przeważnie podmalowanych + chyba każdy miał również nieco mocniej zdartą dolną rurą przy korbie (podobnie jak na moich zdjęciach, czasem nieco delikatniej), różny stan napędów i ślady korozji różnych śrub+zacisków...więc finalnie, po jeździe próbnej, wybrałem egzemplarz sklepowy, który prezentował się nieco lepiej od pozostałych, dolna rura w lepszym stanie, tylko powierzchownie starty lakier, odpryski/przytarcia oczywiście są ale raczej nie budzą niepokoju/wątpliwości. Dodatkowo napęd/tarcze w bardzo dobrym stanie 🙂 Wracając przegoniłem go jeszce po Dolinie Baryczy, po pierwszych 30km bez żadnych uwag, wszystko działa jak należy, żadnych podejrzanych dźwięków 🙂 do dzisiaj wpadło już kolejne 100-200km bez problemów i liczę, że tak będzie nadal 🙂 Pierwsze wrażenia z przesiadki z Centuriona alu na Cube karbon to wyraźnie stabilniejsze prowadzenie (ale to może też przez moje modyfikacje Centa), dużo "gładsza" jazda i wrażenie, że jedzie się zdecydowanie lżej/szybciej (pomimo, że dane z garmina/stravy przy tych paru pierwszych jazdach raczej nie pokazują różnicy 🙂 ). A teraz Centurion na sprzedaż powoli...
-
Tak, właśnie wstępnie już wczoraj umawiałem się na zwrot/wymianę więc jutro wycieczka całodniowa zaplanowana:) mają mieć jeszcze sporo egzemplarzy w rozmiarze dostępnych + dostałem już dokładne zdjęcia drugiej proponowanej sztuki, wyglądającej wyraźnie lepiej. Sprawdzę wszystko osobiście na miejscu, ewentualnie jeszcze inne pooglądam i wybiorę satysfakcjonujący rower:) W międzyczasie konsultowałem jeszcze zdjęcia z pierwszego postu z serwisami zajmującymi się naprawą karbonu i o ile pierwsze zdjęcie to raczej kosmetyka, to lekkie zmielenie materiału na drugim na dolnej rurze, chociaż nieduże, to jest już uszkodzeniem samego karbonu, więc tym bardziej utwierdziło mnie to w decyzji o wymianie.
-
Cześć, rok temu doradzałem się apropo dopasowania zakupionej szosy do swoich parametrów, natomiast tym razem zwracam się z zapytaniem o inną poradę... Tak więc po paru tys kilometrów na Centurionie stwierdziłem, że chcę coś zmienić i padło na rower, nad którym zastanawiałem się równiez w ubiegłym roku, wówczas trochę powyżej budżetu - Cube Attain GTC. Rower zakupiony od jednego z popularnych sklepów sprzedających używane rowery/szosy. Rozmiar 56, tym razem w przeciwieństwie do Centuriona po pierwszej przymiarce rozmiar wydaje się idealny, natomiast kwestia jest inna...wiedziałem, że mogę oczekiwać pewnych problemów ze stanem wizualnym/ubytkami w powłoce lakierniczej, jak to było i w przypadku poprzedniego zakupu. Rower po dostawie obejrzałem dokładnie i faktycznie ma trochę niewielkich odprysków w różnych miejscach, w większości podmalowanych pod kolor i nie budzących wątpliwości, jak i parę innych mankamentów, natomiast nie podobają mi się szczególnie dwa miejsca na tylnem trójkącie - na zdjęciach poniżej (zdjęcia z różnym oświetleniem aby lepiej uwidocznić problem). Więc pytanie do osób z doświadczeniem z ramami karbonowymi - sprzedawca twierdzi, że to są jedynie powierzchowne zarysowania roweru, natomiast jak dla mnie, pomimo iż nie mam doświadczenia z takimi ramami, nie wygląda to jedynie na zarysowanie/odprysk, ale już na głębsze uszkodzenie samego karbonu? Prosiłbym o ocenę/poradę w temacie, rozważam ewentualny zwrot/wymianę na inną sztukę przed końcem tygodnia
-
Cześć, podczas wczorajszego ogarniania roweru przed zmianą hamulców + tarcz zauważyłem dwa niewielkie pęknięcia na tylnej obręczy, przy nyplach. Czy koło w takim stanie jest nadal bezpieczne do jazdy w terenie/nie rozleci się w trasie czy też bardziej na złom? Rower ma nieco ponad 2 lata więc pod gwarancję już raczej się nie załapie. Jeżeli konieczne będzie nowe, macie może coś do polecenia w niezbyt wysokiej cenie? Fabrycznie jest koło decthlonowskie z Rockrider XC100 29', 12x148, bębenek pod Deore 11s, mocowanie pod tarczę 6 śrub. Użytkowanie - Bielsko - Beskidy - szlaki/trochę kamiennej rąbanki/prostsze single/parę razy w roku planuję maratony...
-
Szosa 3,5k nowa/używana - zwrot/wymiana
Morkom odpowiedział(a) na Morkom temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Cześć, odkopując temat na chwilkę - dzięki za wszystkie porady:) - informacyjnie co finalnie zrobione: # wymieniona sztyca na zwykłą z Deca bez offsetu (oryginalnie było ok 3cm), po wymianie siodełko nieco podwyższone # nieco inne siodełko - również póki co zwykłe z Deca ale z "wcięciem", na oryginalnym Fizik Aliante byłem zdrętwiały po godzinie... # obniżona kierownica ok. 1cm - podkładki poszły nad mostek, tu ewentualnie w przyszłym sezonie pokombinuję z obróceniem mostku na - Ogólnie Centurion został u mnie, poszło dotychczas ok. 1500km, trasy do ok. 80-90km (ok. 3,5h) w tym Przegibek/Salmopol/Kocierz/Żar + trenażer, bez większych problemów po korektach ustawienia poza lekkim bólem w krzyżu przy dłuższej jeździe. Przyszły sezon w planie wymiana kasety - obecna 11-28 na dłuższą metę trochę ciężka na moje ulubione trasy czyli góry/podjazdy + osiągnięcie dystansu 100km+. Na zimę priorytet to doposażyć MTB (RRXC100) w hamulce lepsze od bazowych Tektro na półmetlikach + dropper... Pozdrawiam:) -
Szosa 3,5k nowa/używana - zwrot/wymiana
Morkom odpowiedział(a) na Morkom temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Dzięki, więc z racji iż Centuriona mam nadal u siebie, pomierzyłem główne charekterystyki przy obecnym ustawieniu roweru do porównania z wynikiem z Wrench Science - wygląda to mniej więcej jak poniżej (reach/stack wzięty z geometrygeeks): Z głównych parametrów: 1. eTT - górna rura - powinno być ok 2. CP - koniec siodełka do końca (tu środka) mostka - również wygląda całkiem ok 3. SB - przesunięcie siodełka do tyłu - tu powinienem być przesunięty jeszcze o ok. 1,5-2cm do przodu, obecnie siodełka już bardziej ruszyć nie mogę, ale jak wcześniej zauważyliście sztyca ma znaczny offset, o ile dobrze mierzę ok. 2-3cm 4. SH - wysokość siodełka od środka suportu - tu powinno być ok. 1cm wyżej, ale zakładam, że przy prawidłowej pozycji siodełka w stosunku do środka supportu powinienem być w stanie je nieco podnieść, co przy okazji zwiększy drop, jednocześnie zmniejszając odległość kokpitu Więc patrząc na powyższe, wydaje mi się że teoretycznie rama powinna być wmiarę ok i daję jeszcze szanse Centurionowi -> jutro przyjdzie zamówiona dzisiaj sztyca z offsetem na 0, powinno to pozwolić na prawidłowe ustawienie siodełka i zobaczę jakie będą wtedy wrażenia, niestety poza suchą przymiarką test na drodze możliwy dopiero w niedzielę. -
Szosa 3,5k nowa/używana - zwrot/wymiana
Morkom odpowiedział(a) na Morkom temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Byłwem dzisiaj w jednym ze sklepów w okolicy i przymierzyłem się do: Giant Content AR, rozmiar L - wrażenia podobne jak na Centurionie, nie czułem się komfortowo, manetki o jakieś 3cm za daleko, pedały/kolana też nie optymalnie, sprzedawca również stwierdził, że wydaje się nieco za duży Romet Huragan 4, starsza wersja na szczękach (bodajże 2021), rozmiar 53 - zdecydowanie lepiej, manetki w optymalnej pozycji, pedały/kolana również, aczkolwiek sprzedawca skomentował, że wydaje się nieco mały Moje rezultaty wg Wrench Science: A z moich propozycji: # Sensa - rozmiar M/55cm powinien wmiarę pasować: # Cube Attain GTC - inna rozmiarówka w sklepie/na stronie producenta, ale w kolejnych latach geometria bez zmian, więc tutaj rozmiar 56 powinien być ok: Dobrze to rozumiem? Co ciekawe wg geometrygeeks, o ile dane tam są prawidłowe, Centurion powinien dobrze pasować...: -
Szosa 3,5k nowa/używana - zwrot/wymiana
Morkom odpowiedział(a) na Morkom temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Ze zdjęć na necie wynikało by, że ten centurion raczej oryginalnie był ze sztyca bez offsetu, chyba że mogło to zależeć od rozmiaru? Więc tu opcja jest skrócenie mostku plus ewentualnie sztyca bez offsetu i powinno to trochę poprawić pozycję. Apropo alternatyw, jak wyglądałby temat rozmiaru w przypadku Sensy lub Cube (trochę droższe ale może…), z tego co kojarzę w przypadku mtb cube miał nieco mniejsze ramy, nie wiem jak szosy: # https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ # https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-sle-105-2x12-2024/ bodajże wszystkie sensy mają tą samą geometrię, ale tu byłaby opcja używki z kołami Vision # https://szybkierowery.pl/produkt/cube-attain-gtc-disc-carbon-ultegra/ -
Szosa 3,5k nowa/używana - zwrot/wymiana
Morkom odpowiedział(a) na Morkom temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Ok dzięki za rady, zdjęcie poniżej. Tu siodełko jest maksymalnie do przodu przesunięte, ale tak jak wspominałem mam wrażenie że jeszcze 1-2cm do przodu powinienem się przesunąć na siodełku, więc sztyca z offsetem 0 mogłaby to załatwić faktycznie. Pytanie czy takie przesunięcia nie wpłyną negatywnie to na zachowanie/czucie roweru? -
Szosa 3,5k nowa/używana - zwrot/wymiana
Morkom odpowiedział(a) na Morkom temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Jeżeli chodzi o zasięg rąk, jeżeli masz na myśli od końców palców to ok. 177cm, w załączniku zdjęcia obecnej pozycji. Planuję raz jeszcze podnieść kąt kierownicy o parę stopni i zobaczyć jak będzie, ewentualnie jeszcze może wymiana sztycy na offset 0? -
Szosa 3,5k nowa/używana - zwrot/wymiana
Morkom opublikował(a) temat w Jaki rower kupić do X złotych?
Cześć, kupiłem używaną szosę ale wydaję mi się, że jest za duża...więc potrzebuję porady. Obecnie od około 2 lat jeżdżę na Rockriderze XC100 (zakupiony po wielu poleceniach znalezionych na tym forum:), rozmiar L, jeździ się wygodnie, standardowy teren to beskidy (okolice Bielska-Białej) + od czasu do czasu jakiś maraton + trochę po drogach, dystans do 80km. Jednak obecnie sam MTB to nieco za mało, więc w celach rekreacyjno-treningowych zdecydowałem się na zakup czegoś dodatkowego. Miałem spore wątpliwości czy właściwym wyborem będzie gravel czy szosa, ale finalnie z racji charakterystyki XC100 w pewnym zakresie jego wykorzystanie pokrywało by się z gravelem... Tak więc szosa, budżet ok. 3,5k - śledziłem od pewnego czasu różne grupy/fora, finalnie decyzja padła na używanego Centuriona Hyperdrive, rozmiar 56, teoretycznie dla wzrostu 178-185cm https://szybkierowery.pl/produkt/centurion-hyperdrive-ultegra/. Jednakże po pierwszych próbnych jazdach dość ciężko mi się w niego wpasować - na stojąco/w przekroku jestem jedynie jakiś 1-2cm nad ramą, sztyca po paru poprawkach wysunięta na jedynie około 10-11cm więc tuż powyżej linii kierownicy, pozycja wydaje mi się nieco zbyt wycofana w stosunku do supportu/pedałów - wygodne pracę kolan mam siedząc z przodu siodełka (jakieś 2cm do przodu), jestem też dość mocno oparty nadgarstkach. Moje orientacyjne pomiary jak poniżej (ze stronki która niegdyś była polecana tutaj przez jajacka): Prosiłbym o radę czy warto próbować się jeszcze wpasować/przyzwyczaić do roweru czy powyższe oznaki sugerują, że faktycznie powinienem myśleć nad czymś innym/mniejszym? W jaki rozmiar celować? Wstępnie poruszałem temat zwrotu bądź wymiany ze sprzedawcą - mniejszy rozmiar nie jest dostępny więc przy wymianie opcją jest inny rower z oferty - zastanawiam się nad Meridą Scultura 5000 rozmiar M/L https://szybkierowery.pl/produkt/merida-scultura-5000-carbon-ultegra-r-m-l-56/#, teoretycznie tu byłbym w górnym zakresie zalecanego wzrostu (172-183cm), ale różnie to bywa z takimi zakresami. Czy taka Merida powinna lepiej spasować rozmiarowo?