Skocz do zawartości

R2rs

Użytkownicy
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia R2rs

Nowicjusz

Nowicjusz (1/4)

  1. W obu sklepach powiedzieli mi, że dostanę 10% rabatu. W przypadku Speca również na dodatkowe koła. Tak, będę brał na działalność ? Myślę, że teraz pozostało już tylko przetestować te rowery i podjąć ostateczną decyzję. Niestety nie ma możliwości wypożyczenia na dzień i zrobienia jazdy testowej, w grę wchodzi tylko test po parkingu. Jedynie w Specu usłyszałem, że mogą spróbować sprowadzić z Warszawy jakąś testówkę (o ile w ogóle mają)
  2. Tak, wiem, że komplet wychodzi za 8700 ? Zastanawia mnie ta różnica w cenie, bo te Zippy, które wrzuciłeś to jest 4000, więc te Rovale kosztują 2 razy więcej. Skąd ta różnica? Myślę, że nad kierownicą będę zastanawiał się już później i tak już bez niej mam dużo tematów do przemyśleń ? Szczerze mówiąc też o tym pomyślałem, że po zmianie kół ten rower i tak będzie kosztował grubo ponad 30k, a będzie to wciąż "tylko" 105. Zastanawiam się czy to aż tak duża różnica? Oczywiście pomijając wagę, która w Ultegrze jest niższa. W sumie ciekawy też jestem tej róznicy, o której piszesz (5500), czy te rowery rzeczywiście są prawie identyczne, a różnica wynika jedynie z marży Speca?
  3. Zrobię lekki offtopic wracając do głównego tematu ? Podjąłem już wstępną decyzję i skłaniam się jednak ku Specialized (chyba, że ktoś jednak przekona mnie jeszcze do Scotta lub Gianta) Pytając w sklepie pojawiła się jeszcze możliwość zakupu tej wersji: https://www.specialized.com/us/en/tarmac-sl7-expert/p/199467?color=335321-199467 Jednak zastanawiam się nad zakupem wersji Comp https://www.specialized.com/pl/pl/tarmac-sl7-comp--shimano-105-di2/p/257114?color=396143-257114 i wymianą kół na komplet https://www.specialized.com/pl/pl/roval-rapide-cl-ii/p/174214?color=350602-174214&searchText=30021-5101 Co o tym sądzicie? Może pominąłem coś istotnego? Lekkim minusem jest 105 zamiast Ultegry, ale koła są chyba lepsze niż te w podanym wyżej Expercie? Dochodzi do tego też aspekt wizualny, jednak białe malowanie bardziej mi się podoba niż ten zielony ? Minusem jest też cena, bo jednak ten komplet wychodzi trochę drożej :< Jeśli chodzi o koła to oczywiście te na wysokim stożku podobają mi się bardziej, ale lekko obawiam się tych bocznych podmuchów wiatru, o których pisaliście wcześniej. Może lepiej wziąć te: https://www.specialized.com/pl/pl/roval-rapide-c-38/p/205534?searchText=30021-4500&color=330189-205534?
  4. Dzięki za odpowiedzi i porady. Tak jak pisałem na wstępie, ścigać się na razie nie zamierzam, więc kraksy i urywanie sekund raczej nie ma znaczenia. Średnie w okolicach 30 km/h. Jeżdżę w okolicach Wrocławia, więc trasy na codzień głównie płaskie lub lekko pagórkowate, ale w góry też mam blisko, więc wyjazdy weekendowe też będą się zdarzały. Obecnie unikałem gór, bo ten SL3 pod dużym obciążeniem skrzypiał dość irytująco i każdy podjazd to była psychiczna udręka. Przeglądając rowery na ich stronie też początkowo celowałem w Addicta, ale z tym Foilem to mi namieszał sprzedawca w sklepie, bo twierdził, że to nie jest takie typowe aero i po górach też się tym ścigają itp. Jeśli rzeczywiście różnice widać przy dużych prędkościach to zgodzę się, że jest mi to niepotrzebne. A jakie karbonowe koła polecasz? Czy te w Tarmacu, którego wrzucałem są ok czy podobnie jak ze Scottem? Odczuję różnicę pomiędzy 105 Di2, a Ultegrą Di2? Zakładam, że obojętnie co wybiorę to w porównaniu do obecnego napędu i tak odczuję dużą różnicę, więc skoro róznice są drobne, to pewnie wezmę to co akurat jest albo co mi wyda się lepsze/wygodniejsze podczas jazdy próbnej. Myślę, że efekt wizualny zawsze się liczy, ale jeśli to nie jest przy okazji gamechanger to chyba odpuszczę. Ten komentarz daje mi do zrozumienia, że jednak jej nie potrzebuję ? Budżet jest do 30 tysięcy, jeśli jest sens z czegoś zrezygnować i wydać 25, to bardzo chętnie to zrobię. Na kołach karbonowych nie jeździłem nigdy, mogę bazować jedynie na opiniach lub marketingowych sloganach. Podjąłem już decyzję, że będzie to nówka, uznałem, że nie mam wystarczającej wiedzy technicznej, żeby bawić się w używki, bo po prostu mogę być typowym leszczem, który nie zauważy pewnych mankamentów. To przynajmniej te dwa można już wykreślić z listy. Trek dodatkowo jest chyba najdroższy z nich wszystkich. Zły link wkleiłem, oglądałem właśnie TCR Advanced. https://www.giant-bicycles.com/pl/tcr-advanced-sl-disc-1 I przyznam, że ten SL7 najbardziej mnie kusi, ale np. TCR jest jednak trochę tańszy. Pytanie czy te koła, które są od razu z tym Tarmackiem są ok, czy tak jak w Addictcie radzicie je wywalić i kupić coś innego?
  5. Cześć, Sytuacja wygląda następująco: Do tej pory jeździłem na Tarmacu SL3 z napędem SRAM Red i na aluminiowych kołach Rovala. Ogólnie byłem zadowolony z tego jak jeździł mimo, że miał już 12 lat (kupiony używany). Z czasem zaczęły się pojawiać trzaski z okolic korby i supportu, w serwisie Speca powiedzieli, że nie mają już takiej korby w sprzedaży, więc trzeba będzie wymienić właściwie cały napęd (koszt 6k+, żeby było porównywalnie z obecnym). Stwierdziłem, że może to dobra okazja, żeby porządnie zainwestować w rower na kolejne lata. Budżet to ok. 30 000, ale oczywiście im mniej tym lepiej. Nie ścigam się, nie jestem prosem, nie kupuję go, żeby za wszelką cenę zwiększyć osiągi, ale po prostu chcę rower, którym jazda będzie sprawiała dużo przyjemności. Docelowo chciałbym, żeby tym rowerem jeździło się też fajnie po górach, bo to jednak alpejskie przełęcze motywują mnie do poprawiania osiągów ? Modele, które biorę pod uwagę: https://www.scott.pl/produkt/1467/10387/Rower-Foil-RC-10 https://www.specialized.com/pl/pl/tarmac-sl7-expert/p/257115?color=396125-257115 https://www.giant-bicycles.com/pl/propel-advanced-pro-0-axs-2023 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/émonda/émonda-sl/émonda-sl-7/p/35046/?colorCode=blue_black https://www.canyon.com/pl-pl/road-bikes/race-bikes/ultimate/cf-slx/ultimate-cf-slx-8-di2/3559.html?dwvar_3559_pv_rahmenfarbe=R100_P03 Chciałbym poznać Wasze opinie na temat tych rowerów. Specyfikacje są dość podobne, ale zupełnie nie wiem jak je porównać między sobą, tutaj niestety potrzeba doświadczenia osób, które po prostu użytkowały podobne rowery. Znaczenie ma też ogólna wytrzymałość tych konstrukcji, bo nie chciałbym go zmieniać po 2-3 latach i ewentualne problemy z reklamacjami (podobno Giant robi pod górkę). Obecnie robiłem tylko krótki reseatch w internecie i w oficjalnych sklepach, więc usłyszałem pewnie wiele marketingowych tekstów. Dodatkowe pytania jakie mam: - różnice między Ultegrą Di2, a SRAM Rival i SRAM Force. Czy celować konkretnie w którąś z tych grup czy raczej to bez większego znaczenia? - podobno koła karbonowe dużo zmieniają w stosunku do aluminiowych? - podobają mi się płaskie, karbonowe kierownice, ale może lepiej to odpuścić? albo wręcz przeciwnie, warto dopłacić? Może jest coś innego na co powinienem zwrócić uwagę? Z góry dzięki za pomoc! Pozdrawiam, Artur
×
×
  • Dodaj nową pozycję...