Dzięki Oskarr za wyczerpującą odpowiedz.
Odniosę się kilku do punktów zanim wrócę do podzespołów:
1) Zauważ, ze mam przekrok 80 cm. Przy ramie 21 cali górna belka ramy jest na wyższej wysokości - nie jest to komfortowy układ. Kupiłem rower na kolach 26 cali z pełną premedytacją, przymierzałem się także do większych. Jezdzilem także na Heksagonie kumpla, ale umeczyl mnie ten rower (pozycja, wysokosc). Kupilem obecny, bo był poręczny, górna belka ramy byla odpowiednio nisko i przy okazji mieścił się do windy. Nie mówię, że inny rower to zło, raczej że bez przymiarki nic nie kupię. Tym bardziej, ze byłem w stanie ustawić kierownice i siodło na w miarę wyprostowana pozycje i naprawdę dobrze mi się jeździ.
2) Jak sam zauważyłeś, cos co ma podzespoły godne mojej masy, w tym porządny widelec, kosztuje pod 4K. Sam oglądałem kilka rowerów (trekkingowych) w popularnym sklepie online i sprzęty za 2500-3000 nie urywały podzespołami (Tourney dominuje). Stad pomysł na wsadzenie tysiąca i jeżdżenie dalej.
A teraz konkrety:
1) Opony, dętki, hamulce - to już dawno nie są fabryczne elementy. Opony mam Kelly's, są wystraczająco dobre póki co. Generalnie całość działa niezłe, wyłączając zmęczony napęd, a w zasadzie wieczne problemy z przerzutkami, kiepskie korby i support. Lancuch tez mam dość świeży, jeszcze bez luzów, tylny wolnobieg zmieniałem dwa lata temu, nie zjedzony specjalnie.
2) Kaseta 8s byla z zamiarem pojeżdżenia jeszcze z obecnymi tarczami i przednia przerzutka. 9s tez podejdzie rozumiem?
3) Korby i support to faktycznie lipa. Support co prawda był wymieniany, no ale i tak zaczyna trzeszczeć. Całość jest do zmiany, ale chciałem zacząć od kol i tylnego napędu. Pytanie co wrzucić na przód?
4) Pseudo-amor marki zoom jest. Po prostu jest. Ale jakoś bardzo nie przeszkadza i nawet odrobine zapracuje na dziurze/krawężniku.
5) Obecna kierownica z regulowanym mostkiem mi akurat bardzo pasuje - nie lubię pochylonej pozycji.
Rozumiem brak opłacalności takich zmian, szczególnie, ze zostanie rama z widelcem, kierownica i siodłem, cala reszta byłaby zmieniona. Tylko czy da się taniej? Jeśli miałbym zmienić napęd na cos innego, to na co? Meczy mnie zabawa z wolnobiegiem i kiepskimi przerzutkami, a kupno czegoś lepszego to minimum 2 razy więcej pieniędzy.
Pozdrawiam,
Piotrek