Selle Italia Man Gel Flow – test siodełka

Siodełko w rowerze jest bardzo ważnym elementem. Jeśli nie najważniejszym. Przekonał się o tym każdy, kto przejechał na nim jednego dnia, więcej niż sto kilometrów. Możesz mieć świetny rower, ale wystarczy kiepskie, niedopasowane do Ciebie siodełko i cała przyjemność z jazdy ulatuje. Ja przez ostatnie sześć albo siedem lat jeździłem na San Marco SKN. Było tanie, stosunkowo lekkie (260 gramów) i wyglądało bardzo fajnie. Niestety, po tylu latach wypełnienie dość mocno się zbiło i siodełko zrobiło się bardzo twarde. Nie dało się na nim wysiedzieć bez spodenek z wkładką, a ja takie spodenki zakładam tylko na najdłuższe wyjazdy. Nadszedł czas na zmianę siodełka. Niestety San Marco przestało produkować mój model, zapewne dlatego, że ludzie zamiast kupować droższe modele, brali właśnie ten, ponieważ miał wyśmienity stosunek jakości do ceny. Musiałem poszukać czegoś innego, na czym rower znów będzie dawał przyjemność z jazdy. Po raz kolejny przeczytałem co radzą inni blogerzy rowerowi, ale zdecydować i tak musiałem sam :)

Test siodełka rowerowego Selle Italia

Nie za wąskie, nie za szerokie

Mój wybór padł na siodełko Selle Italia Man Gel Flow. Szukałem czegoś o szerokości około 150 milimetrów, tak jak miało moje stare siodełko. Uznałem, że zwycięskiego rozmiaru się nie zmienia i przy nim pozostałem. Man Gel Flow ma 275 mm długości i 151 mm szerokości i dla mnie jest to rozmiar idealny. Kolejnym warunkiem był środkowy otwór, odciążający wrażliwe miejsca. Pamiętam, że jeszcze kilka lat temu wiele osób przecierało oczy ze zdumienia, widząc taką dziurę. Teraz to może nie norma, ale na pewno nikogo już nie dziwi. Trzeci warunek to masa. Nie jestem olbrzymim maniakiem odchudzania roweru, ale nie chciałem montować nic mega ciężkiego. Waga mojego Selle na pewno nie należy do piórkowej, ale 290 gramów (producent podaje 285) też wielkiego wstydu mu nie przynosi.

Wersja dla Pań

Dodam, że oprócz modelu męskiego, producent ma w ofercie dwa kobiece. Jest Lady Gel Flow, dostępny także w kolorze białym, o szerokości 160 mm oraz Lady Small Gel Flow o szerokości 135 mm. Damskie siodełka są też o 13 milimetrów krótsze od męskiego modelu.

Saddle Man Gel Flow Selle Italia

Jakość wykonania

Biorąc je do ręki czuć, że jest to wyższa półka, jeżeli chodzi o wykonanie. Siodełko jest pokryte naturalną skórą, bardzo przyjemną w dotyku. W sporej części skóra jest perforowana, by zapewnić lepszą wentylację. A kawałki materiału są bardzo ładnie poprzeszywane, co dodaje stylowego charakteru. Na dziobie oraz na tyle siodełka wszyte są elementy ozdobne. Być może pełnią też funkcję wzmacniającą i ochronną, ale to się okaże za kilka lat. W każdym razie odniosłem wrażenie, że to solidne siodełko i zostało wykonane w taki sposób, by posłużyło długo. W końcu to ręczna robota made in Italy.

Gel Flow Technology

Żel

Producent w nazwie siodełka zawarł słowo 'gel’. Chwali się również 'gel flow technology’. Ja od zawsze alergicznie reagowałem na żelowe siodełka, które kojarzyły mi się tylko z wielkimi, miękkimi kanapami, które sprawdzają się jedynie w miejskich rowerach. W tym przypadku jest zupełnie inaczej. Siodełko jest przyjemnie twarde i w pierwszej chwili zacząłem się zastanawiać, gdzie jest tytułowy żel :) A gdzie on się znajduje – okazuje się dopiero podczas jazdy. Siodełko jest jednocześnie twarde i mega wygodne. Wiem, że dla wielu osób zabrzmi to jak absurd, ale takie są moje odczucia z jazdy. Producent po prostu idealnie dobrał twardość wypełnienia.

Jeśli podczas jazdy zapomina się o siodełku, a po jeździe nie można zbyt wiele o nim powiedzieć – to znaczy, że siodełko jest idealne. W końcu ten element ma nam „jedynie” nie przeszkadzać. Man Gel Flow zdał ten egzamin na szóstkę, choć oczywiście nie obyło się bez delikatnego docierania. Każde siodełko na początku trzeba wysiedzieć, tak by dopasowało się do naszej anatomii. A może to nasza anatomia musi się przyzwyczaić do nowych warunków? :) W moim wypadku trwało to niezwykle krótko i złego słowa nie powiem o komforcie jazdy.

Test siodełka Man Gel Flow

Wygoda

Producent podaje, że ten model łączy ze sobą komfort oraz wydajność. Nie sposób się z nim nie zgodzić. Na dobrze ustawionym siodełku (ja ustawienie dzioba korygowałem cztery razy, dopóki nie znalazłem idealnego położenia) siedzi się pewnie, nic się nie przesuwa. Siodełko bardzo dobrze podpiera tylną część ciała, jednocześnie szybko zwężając się do przodu, by zrobić miejsce na uda. Podczas pedałowania nie obciera się o siodełko, więc jest ono bardzo dobrze wyprofilowane.

Nie miałem jeszcze okazji przetestować, jak zachowuje się podczas upałów. Z siodełkami, które są powleczone sztucznym materiałem, zawsze miałem ten sam problem – bardzo szybko się nagrzewały i nie odprowadzały potu. Na krótkich dystansach, nie ma to aż takiego znaczenia. Na dłuższych, gdy na termometrze widać powyżej 26 stopni – robiło się to dokuczliwe. Nie chcę jeszcze chwalić Selle Italia za dobrą robotę, upały dopiero przed nami, ale na pewno dopiszę wtedy jakie są moje wrażenia z takiej jazdy.

Test skórzanego siodełka Selle Italia

Manganowe pręty

Na wygodę jazdy wpływa jeszcze coś – pręty. Wydawać by się mogło, że to nieistotna sprawa. Ot, podtrzymują siodełko i łączą je ze sztycą. I co najwyżej różnią się wagą, nic poza tym. W moim poprzednim siodełku pręty były stalowe, w Man Gel Flow są wykonane z manganu. Pochłaniają one dużą część wibracji, dzięki czemu jazda jest jeszcze bardziej komfortowa. Nieraz pisałem, że nie przepadam za amortyzowanymi wspornikami siodełka. Zwłaszcza te tanie, bardzo szybko się wyrabiają, a ich waga nie rekompensuje korzyści. Od teraz każdemu mogę powiedzieć – zainwestuj w dobre siodełko, a taka sztyca (jeśli jej potrzebowałeś) nie będzie Ci już potrzebna.

Man Gel Flow siodełko ze skóry

Na razie test został przeprowadzony na dystansie około 700 kilometrów. Oczywiście ta liczba będzie się zwiększać, siodełko na pewno zostanie ze mną na dłużej. O jakości poszycia i wytrzymałości samego siodełka będę mógł powiedzieć dopiero za jakiś czas. Uzupełnię wtedy ten test lub napiszę drugi – długodystansowy.

Koszt zakupu

Na ten moment, jestem do niego bardzo entuzjastycznie nastawiony, choć mój zapał delikatnie chłodzi cena siodełka. Oczywiście, za jakość trzeba zapłacić i także w tym wypadku nie było wyjątku. Model Man Gel Flow kosztuje średnio 300 złotych, ale mi udało się wyszperać je w promocji za 260 złotych, w jednym ze sklepów internetowych. Czy jest warte swojej ceny? Trochę za wcześnie na ostateczne opinie, ale jeżeli wytrzyma ze mną kilka lat, to będzie warte każdej wydanej na nie złotówki. Moje cztery litery już są mi wdzięczne za ten zakup. A ja rozumiem i doceniam co to znaczy dobre siodełko.

Skomentuj jacek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

119 komentarzy

  • Jako osoba, która czasem ma styczność z UX, mam małą prośbę – wyłącz blokowanie zaznaczania tekstu :) Ta funkcjonalność tylko uprzykrza życie zwykłym użytkownikom, a jak ktoś będzie chciał artykuł to i tak to zrobi.

    Chciałem skopiować nazwę produktu by pogooglać i nie mogłem, musiałem „Zbadać element” by dostać się do źródła i dopiero tam skopiować ;p

  • Hej, tekst można śmiało zaznaczać, po prostu zaznacza się na przezroczysty kolor :) Ale pomyślę o zmianie.

  • Na jakich dystansach testowałeś to siodełko? Jechałeś w pampersie czy bez? Klasę siodełka najlepiej weryfikuje kilkudniowy wyjazd. Właśnie czekam, żeby ostatecznie przetestować moje C2 Gel Flow.

    Na Selle Italia czasem trafiają się promocje w granicach 30-60%, (czasem jest to nadmiar jednego koloru w magazynie, czasem lekkie przebarwienie materiału, lub w zestawie nie ma pudełka itd). dlatego warto dobrze poszukać.

  • „po prostu zaznacza się na przezroczysty kolor :)”

    Uff, myślałem że z moją przeglądarką albo ze mną jest coś nie tak. :-)

    Ja bym prosił Autora o jakąś aktualizację, jak się siodełko sprawuje właśnie w upały, materiał siodełka sugeruje, że powinno być w porządku. Nie lubię mieć mokrego tyłka w miejscu strategicznym po jeździe. ;-)

  • Jeżdżę prawie takim samych tylko w wersji SLR (pręty z Vanoxu – stop tytanu i wanadu, skóra ta sama), w połączeniu z karbonową sztycą jazda naprawdę jest komfortowa (mój rower to typowa szosówka). Służy mi dzielnie 4 sezon. Wad brak, poza ścieraniem się szpanerskich napisów…

  • :maciekr. Serce mi pękło jak zaczęły się ścierać i nie mogłem być EURO PRO ;-)

    Co do upałów się nie martw, sprawdza się doskonale.

  • @Maciek – na razie maksymalnie było 80 km i bez pampersa. Z nim pewnie będzie jeszcze lepiej :) Na C2 Gel Flow też patrzyłem, tylko dla mnie ciut za wąskie. Ale kurczę, mamy bardzo podobne siodełka :)

    @MaciekR – będzie aktualizacja na pewno, po prostu nie mogłem się powstrzymać, żeby nie napisać o nim już teraz. Na pewno będzie testowane w upale i myślę, że na deszczu też, a to może być ciekawa sprawa.

    @Artur – pielęgnujesz czymś skórę siodełka? Planuję niebawem zagłębić się w ten temat i przygotować wpis o tym.

  • @Łukasz

    Moja dziewczyna jeździ na Lady Gel Flow i gdyby nie szerokość tego siodła to dawno bym jej je ukradł. Dlatego przy zakupie zastanawiałem się nad Man Gel Flow, jednak ostatecznie uznałem, że mój tyłek lepiej się czuje na wąskich siodłach. No 80 km bez pampersa to już nie w kij dmuchał :)

  • Lady jest jeszcze ciut szersze od męskiego :) Dla mnie też już chyba za duże by było.

    A szczerze powiedziawszy spodenki z wkładką mam od niedawna, w zeszłym roku kupiłem, gdy mogłem kupić Adidasa przecenionego z 200 zł na 100 zł. Fajne są, bo to 3w1. Można nosić obcisłe z wkładką, można na to założyć drugie luźne szorty i połączyć je ze sobą. Można też szorty same nosić :)

    Gdybym przypadkiem nie trafił na tą promocję, nadal jeździłbym bez takich spodenek. Nigdy mi to szczególnie nie przeszkadzało :)

  • Ja mam właśnie C2. Na początku było super wygodnie. Ale jakoś później przestało być. Odniosłem wrażenie, że to było tylko złudzeniem po przesiadce na nowe siodło. W sumie tragedii nie ma jak się od czasu do czasu tyłek podniesie podczas jazdy. A może właśnie potrzebuję też nieco szerszego siodła? Jeden mój kolega wypożyczał w którymś sklepie siodełko do testów. Płacił kaucję i jeździł np. tydzień. To chyba dobry pomysł jeśli ma się zamiar coś kupić. Trzeba zaoszczędzić co nieco…

  • Sono? Vector? Drogie są :)
    Accent Monza jest w jeszcze lepszej cenie.

    Pytasz czy się różnią. Różnią się i to bardzo. Po pierwsze pokryciem (skóra vs sztuczny materiał), po drugie materiałem z którego wykonane są pręty, po trzecie wagą, po czwarte mogę się założyć, że nie są tak dobrze wykonane jak Selle.

  • @Łukasz Niczym nie konserwuję poza przetarciem mokrą szmatka raz ~na miesiąc (mimo to skóra nie śmierdzi). Na zimę przecieram (delikatnie) woskiem do skóry, żona ma takie wynalazki do mebli
    @Józef Chyba nie tędy droga, cena to nie wszystko. Jak mawiał pewien starozakonny: Czy stać Cie na to by kupować tanio?

  • W temacie siodeł mam do was pytanie: czy to normalne, że po przejechaniu 20 minut w tempie ok. 18-25 km/h w dzień o temperaturze ~20 stopni (w normalnym, nie-rowerowym ubiorze) mam mokrą „strategiczną część ciała” (jak to ktoś ładnie określił)?
    Moje siodełko jest takie, jak tutaj: http://photo.bikestats.eu/zdjecie/186963/nowe-zelowe-siodelko-giant
    Nie wiem dokładnie, jaki to model – było na rowerze od nowości.

    Czy to wina moja (czyt. ciała), że się tak pocę, czy przyczyn upatrywać w siodle lub ubraniu?

  • @Mateusz Na pewno spora w tym „zasługa” ciała. Niestety naturalnych cech się nie przeskoczy. Ja zwykle pocę się na twarzy i klatce piersiowej, natomiast stopy i tyłek mam zazwyczaj suche.

    Oczywiście, to nie znaczy, że nie warto z tym nic robić, bo taka jazda to na pewno kiepska przyjemność. Podstawa to według mnie dobre, oddychające ciuchy. Ja jeżdżę zazwyczaj w spodenkach Adidas, dokładnie w tym modelu:

    Są lekkie, oddychające, z siateczką w środku. I warte każdej wydanej na nie złotówki.

    Czy siodełko będzie miało wpływ? Na pewno też, ale nie wiem czy na Twoim miejscu nie pokombinowałbym z wypożyczeniem siodełka i sprawdzeniem czy konkretne siodełko Ci podpasuje.

  • @Mateusz
    „Czy to wina moja (czyt. ciała), że się tak pocę, czy przyczyn upatrywać w siodle lub ubraniu?”

    Też jeżdżę w „normalnych” ubraniach, pewnie dedykowane by poprawiły komfort, ale takie rozwiązanie odpada z innych powodów. 20 minut przy obecnej pogodzie to jednak za szybko, ja przy dłuższych i wyższych temperaturach mam taki problem. Stawiałbym na materiał, z którego jest wykonane siodełko, jeśli jest powleczone tworzywem, albo ma pod spodem nieprzepuszczającą wilgoci wkładkę, to masz już odpowiedź.

    Inna możliwość to materiał spodni i gaci: ja używam (niezależnie od pory roku) czystą bawełnę, a w lato len (w przypadku spodni).

    W tym roku — z względu na inne wydatki — pewnie nie, ale w przyszłym chcę sobie kupić coś z skóry; chyba jedyny materiał, do którego mam zaufanie.

  • Przymierzam się do zakupu siodełka, ale trochę potestowałem u kolegów i żadne mi nie pasowało. Chyba mam za wygodne cztery litery. Postaram się to Selle namierzyć w jakimś sklepie, może uda się pożyczyć do testowania.

  • Hmm zainteresowało mnie to siodełko i guglujac trafiłam właśnie do Ciebie :). Nadal jesteś z niego zadowolony? Sądzisz, ze przy jeździe w pozycji 30 stopni styknie? Czekam z niecierpliwością na aktualizację, gdy nadejdą upały :D

  • Jestem w stu procentach. A czy na tak mocne zgięcie wystarczy? Sam nie wiem, ale chyba nie. To nie jest siodełko do ścigania się, raczej do turystyczno-lekko-sportowej jazdy.

    A upały… Na razie marzę o tym, żeby przestało lać :)

  • Jeżeli wykonanie takie jak C2 (u mnie napis Handmade in Italy ;) ) to dobre siodło, ja to raczej wąski jestem i mi S pasuje idealnie, już ponad 7000 km lekko wytarte 3-4 literki z nazwy. Najdłuższe trasy bez pampersa to 120 km na luzaku. Przekładam je teraz do nowego składaka choć docelowo wyląduje tam coś z grupy S3, czyli z większym otworem pewnie jakiś SLR flow.

    Siodła od Selle są oznaczone literami albo S -siodła wąskie albo L siodła szerokie, plus numeracja od 1 do 3 tu się rozchodzi o rotację miednicy.
    Siodło nie może być za wąskie, ani za szerokie powinno być dopasowane do naszego ciała. Warto poczytać o ID Match od Selle Italia.
    Pozdrawiam z Białego

  • To wszystko prawda, choć branie 100 złotych za pomiar jakie siodełko chce się kupić to moim zdaniem gruba przesada. Tym bardziej, że jest to badanie robione przez producenta siodełek. Powinni moim zdaniem brać mniej, a nie brać nic przy jednoczesnym zakupie siodełka. Ale to tylko moje skromne zdanie :)

    Ja patrzyłem na szerokość siodełka oraz to czy ma dziurę :) I ze średnim pochyleniem, szczerze mówiąc trochę na czuja, na zasadzie złotego środka, ale się sprawdziło.

  • Łukasz o widzisz, to mnie sprowadziłeś na ziemię, ja sądziłem że jest gratis przy kupnie, jak nie to faktycznie lipa. Tak miałem np przy butach do biegania, badanie w cenie.
    Pomiarów dokonałem w domu styropian 3cm i siad…płaski ;) plus rozciągliwość.
    Dzięki

  • Amortyzowany wspornik siodła to chodzi o tylny amortyzator, tak?Rzeczywiście po wymianie siodełka efekt amortyzacji jest taki sam jak z amortyzatorem?

  • @Aaz

    Tak dla ustalenia definicji :-):

    Rower z tylną amortyzacją:
    http://www.rower.com/images/bb_l/1330.jpg

    Rower tylko z amortyzowaną sztycą:
    http://wrower.pl/images/strony/021/full/sztyca_5.jpg

    Nie spotkałem się, żeby rower miał i to, i to.

    „Rzeczywiście po wymianie siodełka efekt amortyzacji jest taki sam jak z amortyzatorem?”

    Tylnej amortyzacji nie zastąpi, bo jeśli faktycznie jej potrzebujesz (z względu na uprawiany typ sportu), to jest jej trochę inny cel.

    W przypadku amortyzowanej sztycy wspominane wcześniej siodełko brooksa zastąpi. Sprawdzane namacalnie, mój tyłek do tej pory za nim tęskni. Ech… ;-)

  • Tylnej amortyzacji potrzebuję jedynie to zjazdów z krawężników.Po przejechaniu się rowerem bez tylnej amortyzacji zjazd z krawężnika to masakra, bardzo obija 4 litery.

  • Tak jak napisał Maciek, amortyzacja siodełka to zupełnie, zupełnie co innego niż amortyzowana z tyłu rama.

    Amortyzowana sztyca służy delikatnej poprawie komfortu przy jeździe po nierównościach. Chociaż moim zdaniem to niepotrzebny gadżet, który tylko obciąża rower, obniża sprawność pedałowania i wcale nie daje zbyt wiele.

    Jeśli zjazd z krawężnika to dla Ciebie masakra, to po prostu nie szanujesz roweru i nie wstajesz tyłkiem z siodełka. Amortyzowana sztyca tutaj nic nie da, bo nadal po d… będzie dostawać tylne koło.

  • A serio trzeba wstawać z siodełka przy zjeździe?Wydawało mi się, że nie wstawanie to tylko dyskomfort dla rowerzysty, a nie możliwość uszkodzenia roweru.

  • @Aaz.

    Stając na nogach w najgorszym przypadku szybciej zużyjesz sobie pedały (łożyska). A tak obciążasz obręcz, ogumienie (możesz przyciąć dętkę) i własny kręgosłup. Podejrzewam, że rama i rura podsiodłowa też nie jest z tego faktu szczęśliwa.

    Mimo amortyzatora z przodu i amortyzowanej sztycy jak widzę, że nie uniknę spotkania z krawężnikiem bądź dziurą (nieważne które koło) to zawsze podnoszę tyłek z siodełka.

    Typ roweru nie ma znaczenia. Ja jeżdżę tak mimo specjalnie wzmacnianych obręczy i szprych w mieszczuchu, który z definicji musi dawać sobie radę w mieście.

  • @Aaz – gdyby tak było, to w samochodach nie psułoby się zawieszenie i nie gięły by się felgi w ekstremalnych przypadkach. Niestety, ale gdzieś energia z uderzenia musi się rozejść. Część idzie w kierunku rowerzysty, ale przecież sporą część pochłania też rower. Zwłaszcza obręcze, oś piasty, szprychy, także opona.

    Po wielu takich uderzeniach w końcu materiał puszcza.

  • To siodełko wymiary ma podobne do mojego starego Koski. Ma jednak inny profil, dłużej jest szersze w tyle. Odczuwam to w ten sposób jak by mi jego krawędzie bardziej naciskały na mięśnie pośladków. Zobaczymy jak mi się z nim ułoży współpraca. Jedną z jego bardzo pozytywnych cech jest niesamowita amortyzacja, przejazd drogą z trelinki czy po innych nierównościach jest komfortowy, aż się chce i można przycisnąć mocniej na pedały. Nie miałem nigdy amortyzowanej sztycy ale czuje się jak bym się przesiadł z malucha do mercedesa.

  • Dalej polecasz siodło? Jak z jazdą w upale, dobrze oddycha, nie nagrzewa się? Sprawdzałeś na dystansach 100+ ?

  • Zasada (chyba tylko moja) pierwsza, przy kupowaniu, jakiegokolwiek siodełka. Musisz być pewnym, że rozstaw Twoich kości do siadania, jest identyczny z środkami poduszek podpierających w siodełku. (obowiązkowo, głęboki rowek wzdłuż osi, dla ,,przyrodzenia”)
    I może być tak, że siodło za grosze, bardziej cię satysfakcjonuje podczas jazdy, aniżeli cudo za krocie.

  • A co sądzicie na temat siodełka SELLE ITALIA MAX FLITE GEL FLOW – w opisie to jedno z najwygodniejszych siodełek – czy jest jeszcze bardziej komfortowe od opisywanej wersji MAN GEL FLOW ? Mam Na myśli dłuższe wycieczki 100km i więcej – czy warto dopłacić do tego modelu ?

  • Dodam tylko że siodełko miało by służyć do jazdy rowerem krosowym – jazda lasy asfalt poł na pół – waham się między SELLE ITALIA MAX FLITE GEL FLOW a SELLE ITALIA MAN GEL FLOW

    • O MAX FLITE się nie wypowiem, ponieważ go nie znam. Od mojego różni się tym, że nie jest pokryte skórą, tylko Loricą. No i ma oznaczenie L3, czyli dla dużego pochylenia miednicy. Man Gel Flow ma L2 czyli dla średniego pochylenia miednicy.

      Chociaż tak de facto nie wiem czy chodzi o pozycję na siodełku, czy o budowę ciała, generalnie im większa cyfra, tym zazwyczaj większy otwór w siodełku :)

      Ale jednoznacznie to chyba mało kto byłby w stanie Ci powiedzieć, które będzie dla Ciebie lepsze. Chyba jedynie spece od ID Match.

      • A czy sądzisz że siodełko które posiadasz czyli wersja man gel będzie wygodniejsza i bardziej nadaje się dla roweru typu kros a wersja max bardziej do roweru szosowego? I czy nadal jesteś z niego zadowolony?

        • Tak jak pisałem wyżej „nie wypowiem, ponieważ go nie znam”. Tak więc ciężko mi wyrokować, które siodełko będzie wygodniejsze. Zresztą co d… to inna opinia :)

          Ja z mojego jestem bardzo zadowolony. Nie jest to „kanapa” w której toniemy, ale jednocześnie po jeździe po prostu nie myślę o siodełku, a to najważniejsze.

          Co do pochylenia miednicy itd. nie chcę się wypowiadać, bo mogę palnąć coś głupiego, co nie będzie miało odzwierciedlenia w rzeczywistości i oznaczeniach Selle Italia.

          Ale tam nie chodzi do końca o pozycję za kierownicą, bo szosowe siodełka są dostępne ze wszystkimi oznaczeniami, 1, 2 i 3.

      • Mówiąc bardziej pasuje do szosowego lub krosowego miałem na myśli że budowa oraz kształt siodełka Men Gel będzie pasowało do pozycji bardziej wyprostowanej na rowerze typu krosowego a wersja Max Flite budową i kształtem będzie bardziej pasowało do bardziej pochylonej pozycji jak na szosie lub MTB ?

        • Dzięki za wszelkie porady dziś znalazłem w moim mieście przedstawiciela Selle Italia który daje sidła na testy :-) także przymierzę się na spokojnie na kilka dni do obu modeli a dodatkowo przy zakupie u nich jest darmowy pomiar na ID Match. Odezwę się po testach które ostatecznie wybrałem.

  • Mam już na testy siodełko Flite Gel Flow w przyszłym tygodniu dostane Maxa i zobaczymy jak będzie.

    Miał bym jeszcze jedno pytanie z nieco innej beczki – mam dwa rowery Mtb dość wysokiej klasy 26 oraz 29 cali. Pogoda już nie bardzo nastraja do jazd w terenie i robię ostatnio treningi na asfalcie. Jeden z rowerów chciałbym nieco „przyspieszyć” zmieniając opony na węższe z tym że nie wiem w którym. 26 calowy ma mniejsze koła ale korba duży blat 44 zęby a 29 calowy owszem duże koła ale duży blat tylko 40 zębów. Docelowo nie wiem w którym korzystniej będzie zmienić opony na węższe???? Bo jak sądzę zakup krosa lub hybrydy na treningi zimowe chyba mija się z celem???

    • Trochę kiepski wpis sobie znalazłeś na takie pytanie, ale spoko, odpowiem tutaj :)

      Jeżeli chodzi o kupowanie roweru do zimowych, ale także letnich treningów na asfalcie, to najlepszy byłby jednak rower szosowy. Pozwoli dodatkowo wyrobić technikę jazdy, balans ciała. Ale wiadomo – za tym idzie kasa i miejsce gdzie go trzymać :)

      Jeżeli chcesz kupić drugi zestaw opon do któregoś roweru, który masz, to hmmm dobre pytanie. Ja bym raczej uderzył w 29 cali, ale z prostego powodu, w rozmiarze 28 cali (mają tę samą średnicę obręczy co 29 cali) znajdziesz dużo więcej fajnych i węższych opon do wyboru niż w rozmiarze 26 cali.

  • witam, długo zastanawiałem się nad zakupem siodła do szosy o szerokim rozstawie ze względu na szerokie rozstawienie guzów kulszowych, po przeczytaniu wielu artykułów a głównie tego zdecydowałem się zakupić siodło man gel flow, po kilku przejażdżkach w granicach ok 60 km uważam, że były to najlepiej zainwestowane 300zł. Siodło jest rewelacyjne, jeżdżę szosą rekreacyjnie, nie ścigam się wiec jak dla mnie twardość jak i szerokość siodła jest idealna. Dziękuję za recenzje na tym blogu bo pewnie gdyby nie ona kupił bym inne siodło i pewnie nie było by tak dobre.
    pozdrawiam

    • Bardzo się cieszę, że udało Ci się znaleźć odpowiednie siodełko. Ja też jestem bardzo zadowolony i złego słowa na nie powiedzieć nie mogę.

    • Jaki masz rozstaw guzów kulszowych, tez zastanawiam się nad tym siodełkiem ale ciągle ta niepewność :). Ja mam 128mm i zastanawiam sie czy bedzie OK

  • A wie ktoś może czym testowane siodełko różni się od selle italia c2 gel flow.
    Jest spora różnica w cenie ale jakoś nie mogę znaleźć różnic w samym siodełku.

    • Model C2 jest węższy i twardszy od modelu Man Gel. Ostatnio moja dziewczyna kupiła sobie właśnie C2 i czuć różnicę. C2 jest siodełkiem bardziej sportowym, pasującym do MTB. Aczkolwiek mówiła, że jest wygodne.

      • Bardzo dziękuje. C2 miałem w ręku Man Gel niestety nie. Ciężki wybór a ja swojego Selle Italia X1 mam powoli dość.

        Zmierzyłem w sklepie rozstaw swoich kości kulszowych. Wychodzi 11cm więc może i C2 da radę.

  • Odkopię trochę. Chciałem się dowiedzieć czy faktycznie to siodełko jest tak super, jak wszyscy mówią. Stoję przed wyborem właśnie tego wspomnianego tyle, że C2 (czyli nieco węższe) oraz selle italia slr xp. I tu pojawia się największy kłopot. Wiadomo, siodełko to sprawa indywidualna, nie miałem okazji żadnego przetestować. Jednak wszelkie opinie będą na wagę złota.

  • Jak sprawuje się pokrycie od strony wytarć ? W sieci pojawiają się wpisy, że bardzo szybko skóra się przeciera przy zwykłym użytkowaniu. Trochę mnie to martwi.

    • U mnie widać te miejsca, ale nie przekracza to normalnego zużycia według mnie. Ciężko to będzie nawet na zdjęciu pokazać :) Ale fakt, faktem, ślady pojawiły się szybciej niż na moim starym (syntetycznym siodełku).

      • Dzięki. Zaryzykuje z modelem C2. Jeżeli zacznie się zużywać w błyskawicznym tempie to pozostaje gwarancja. Zobaczymy. Za jakiś czas dam znać jak to u mnie wygląda i czy C2 ogólnie mi podpasywała.

        • C2 jest węże i twardsze od Man Gel’a. Moja dziewczyna od niedawna na nim jeździ, ale jeszcze za wcześnie by wydawać na jego temat opinie.

  • Witam, w kwietniu pisałem o zakupie tego siodła i teraz pomyslalem ze po dwoch miesiacach uzytkowania napisze o nim. Na poczatku siodlo bylo rewelacyjne zarówno w szosie jak i mtb wystarczylo tylko dobrze ustawic siodlo. Jednak z kazda jazda sytuacja zaczela sie zmieniac, na poczatku myslalem, ze tylek musi sie przyzwyczaic i bedzie dobrze. Po 2 miesiacach nie dalem rady, bol przy pokonaniu ok 30-40 km byl wrecz niemozliwy. Mialem wrazenie, ze siodlo zrobilo sie zbyt miekkie jak dla moich czterech liter i bylo to katastrofalne. Obecnie kupilem kolejne siodlo o szerokim rozstawie poniewaz mam szeroko rozstawione guzy kulszowe, z pomiarow IDmatch wyszlo L2. Sugerujac sie tym pomiarem kupilem Turbomatic Gel Flow i powiem wam tyle „dla moich czterech liter jazda na tym siodle to poezja” jest idealnejezdzilem na wielu siodlach z dziura i bez twardych i miekkich ale na tym jakiekolwiek odczucia, ze sie jezdzi pojawiaja sie dopiero po 60 km. Tak wiec kazdy tylek jest inny i pomimo dobrych i zlych opinni trzeba szukac siodla indywidualnie dla kazdego motoda prob i bledow.
    pozdrawiam serdecznie

  • Czesc. Prosze powiedz łukaszu jaka masz odleglosc od kości kulszowych. bo wlasnie zastanawiam sie czy C2 czy MAN gel flow. akurat jestem gdzies pomiedzy. ja mam 110 mm. Pozdrawiam

    • Hej, niestety nie mierzyłem tej odległości. Postaram się to zrobić, ale po niedzieli gdy wrócę z wyjazdu.

      • jak napisalem, ja mam 110. usiadlem wczoral ja C2 w sklepie i jest dla mnie za waskie. podjalem wlasnie decyzje ze musze niestety kupic MAN. niestety bo roznica w cenie jest kolosalna, ale usiadlem tez wczoraj na damskim takim jak MAN (mbo w decath… nie maja meskiego i powiem Wam ze jest dla mne kolosalna roznica. ale nie ma sie co dziwic jak przyzwyczailem tylek do flx GEL FLOW. pozdrawiam

  • Mój rozstaw guzów kulszowych to 120mm, czy siodełko o szerokości 135 mm będzie pasowało? Po ostatniej wycieczce z sakwami z Łodzi nad morze tylną część ciała zamieniłem w „jesień średniowiecza”. Rozważam kupno siodełka selle italia x1 plus flow, czy nie będzie zbyt wąskie?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    • Mam podobny rozstaw kości (120mm) i moje przygody z wąskimi siodełkami (135mm) zaowocowały tym, że nie jestem teraz w stanie wysiedzieć nawet na miękkich taboretach ;). Ortopeda już czeka. Polecam coś szerszego 150-155mm nawet.

    • Hej, niestety jeżeli chodzi o dopasowywanie siodełka do rozstawu kości, nie mam odpowiedniej wiedzy i nie pomogę w tym temacie. Ale muszę się kiedyś mocniej tym zainteresować.

  • Mam takie pytanie. Porównując C2 do C2 man, jaką dałbyś ocenę poszczególnym taboretom za miękkość w skali 1-10? (1-twarde, 10-bardzo miękkie). Pytam bo czaję się na to siodełko a z racji swojej ceny staram się zebrać jak najwięcej informacji. C2 miałem i będzie to dla mnie jakiś punkt odniesienia.

    • Chodzi Ci o porównanie C2 do Man Gel? Jeżeli tak, to ja bym dał C2 powiedzmy 3, a Man Gel 6.

      Man Gel nie jest żelową kanapą, która się buja przy każdym naciśnięciu na pedały, a C2 nie jest najtwardszą deseczką na świecie. Ale mimo wszystko jest między nimi spora różnica.

      Chociaż ja kiedyś jeździłem na San Marco SKN, które było twarde i specjalnie mi to nie przeszkadzało :)

      • Tak, o to mi chodziło. Dziękuję. C2 miałem i ze względu na szerokość zwróciłem. Czułem, że podparcie kości było nie tam gdzie trzeba. Już byłem zdecydowany na zakup man gel flow, ale trafiła się okazja kupić za 150zł selle italia max flite gel flow. Czekam na przesyłkę i po testach postaram się co nieco skrobnąć na jego temat.
        Przy okazji, mierzyłeś swój rozstaw kości? Wiem, że każdy tyłek jest inny ale myślę, że dla wielu będzie to jakiś punkt odniesienia.

  • Kupiłem siodełko i jak na razie po pierwszych testach jestem w pełni zadowolony i nie ukrywam przekonał mnie test na tej stronie

  • Łukasz, jak wygląda sposób mocowania prętów w tym siodełku? Czy to coś w stylu max flite, czy klasyczne?

    Pytam, bo takie mocowanie w max flite (kupiłem takie właśnie) daje świetną amortyzację. Jednak samo siodełko jest dosyć twarde (chyba twardsze od C2 gel flow) i chyba nadal będę szukał czegoś odpowiedniego. Gdyby man gel flow, czyli zdecydowanie bardziej miękki taborecik, połączyć z takim rozwiązaniem jak w max flite to byłoby chyba TO ;).

  • Cześć Łukasz.
    Czy w twoim siodełku selle italia jest zauważalne krzywe szycie? Zamówiłem właśnie to siodło i sam przód a konkretnie pasek z odblaskiem jest trochę krzywy.

    • U mnie ten pasek jest prosty. Pamiętaj, że to ręczna robota i zawsze coś się może krzywo wszyć. Jeżeli tylko nie jest to źle zrobione, w sensie, że nie zapowiada się, że będzie się tam pruć, to ja bym na to machnął ręką.

  • Wiem ze to stary temat ale nie dawno kupilem takie siodelko i….. nie jestem zadowolony. Jest faktycznie bardzo dobrze wykonane i z bardzo wysokiej jakosci materialow. Jednak jesli chodzi o komfort jazdy to dla mnie jest poprostu kiepsko. Nie jest tez zle ale jednak szalu nie ma. Zamienilem siodelko na o polowe tansze WTB Volt i jezdzi mi sie duzo duzo wygodniej.

    • Co tyłek to opinia, ja ostatnio przejechałem trasę Szczecin – Poznań i nie narzekałem szczególnie na ból z okolic siodełka :)

      O jakiej szerokości masz tego Volta?

  • Hej,

    Jestem po operacji, blizna przebiega mniej więcej w miejscu gdzie tyłek styka się z siodełkiem i muszę koniecznie zmienić, bo jazda w pampersie średnio mi się podoba, zwłaszcza że pampers sięga do połowy blizny. Powyżej 15 km czuję już dyskomfort, a chcę sie niedługo wybrać w kolejną trasę powyżej 50 km a ostatnio ledwo dojechałem do domu. Mam teraz:
    http://rowery24h.pl/rower-merida-crossway-500-28-model-2014-p-1692.html
    Sztyca lekko się ugina więc ok, ale samo siodełko jest cholernie twarde, co wcześniej na krótkich dystansach nie przeszkadzało. Nie mam budżetu jak zawodowiec, ale powyżej 2000 km rocznie robiłem przed operacją i nie mam zamiaru oszczędzać.
    Pytania
    1) czy to siodełko jest kompatybilne z moją sztycą (nigdy nie zmieniałem w żadnym rowerze, więc nie znam się na tym)
    2) czy to siodełko będzie najlepsze? Znalazłem jeszcze Max Flite Gel Flow Team Edition

    • Cześć, z tego co widzę po zdjęciu, to masz standardową sztycę, więc i siodełko będzie pasować.

      Czy to będzie najlepsze? To źle postawione pytanie :) Nie ma w sumie czegoś takiego jak najlepsze siodełko, bo dla każdego to może znaczyć co innego. Kwestia szerokości, długości, twardości itd. Ja z mojego jestem nadal bardzo zadowolony, ale znam też osoby, którym Man Gel Flow nie podpasował.

      • Czyli wystarczy ze zmierzę wymiary mojego obecnego i porównam z tym?
        Bo twardość to na pewno chcę inną, natomiast pozostałe wymiary są sprawdzone.

  • Witam
    Muszę kupić siodełko do roweru Kroos Trans Alp, do dłuższych tras
    Czy te dwa n/w czyś się różnią ?

    Selle Italia C2 Gel Flow
    Selle Italia Man Gel Flow

    a i jest jeszcze takie

    Selle Italia CORSA MAX SLR GEL FLOW

    Które z nich wybrać?

    Pozdrowienia

    • Selle Italia C2 jest węższe od Man Gel Flow (13,5 cm vs 15,1 cm). Man Gel Flow jest też trochę bardziej mięsiste, C2 ma trochę mniej wypełnienia.

      MAX SLR Gel Flow będzie czymś pomiędzy tymi dwoma siodełkami.

      Które wybrać? Tego niestety nie jestem w stanie Ci powiedzieć. Warto spojrzeć na szerokość obecnego siodełka, i jeżeli Ci pasowało, to kupić o podobnej szerokości.

      Albo wybrać się do sklepu rowerowego, który dysponuje systemem ID Match, dzięki któremu można (teoretycznie) dobrać najlepsze siodełko Selle Italia do siebie.

      • Dzięki za odpowiedź, szczególnie o systemie ID Match, nigdy o tym nie słyszałem
        W mojej okolicy niestey nie ma sklepu gdzie mogę zbadac ten parametr
        Po wczytaniu się w temat coraz mnie wiem co kupić:(
        Może do długiej (po 100 km) ale jedak jazdy rekreacyjnej po szosach, powinieneim kupic szersze siodełko?
        np takie

        Selle Royal Respiro Soft Relaxed

        Pozdrowienia

        • Po pierwsze – zobacz co sam producent podaje na rysunku (na samym dole oferty sklepowej), siodełka z serii Relaxed montuje się do rowerów, na których siedzisz wyprostowany. Jest to też napisane w opisie. Na swoim Krossie na pewno tak nie siedzisz :) Celowałbym więc bardziej w serię Moderate.

          Tak ekstremalnie szerokie siodełko jak wysłałeś, montuje się głównie w rowerach miejskich, ewentualnie miejsko-turystycznych, ale moim zdaniem na krótsze dystanse. Na dłuższe obawiam się, że zbyt duża powierzchnia przylegania do ciała, mogłaby spowodować niemiłe odparzenia.

          Warto także zainwestować w dobre spodenki z wkładką. Kiedyś jeździłem bez, ale od dłuższego czasu na trasy powyżej 100 km nie ruszam się bez nich. Sam używam spodenek z szelkami Pearl Izumi z serii Elite, ale nawet te z niższej grupy Quest będą dobre (kosztują ok. 150 zł).

          Odnośnie siodełek, wielu podróżników poleca kultowe, skórzane siodełka marki Brooks, np. model B17. Mój tata jeździ na B17 z dziurą i nawet jak na tandemie machnęliśmy kiedyś 290 kilometrów, to nie narzekał zbyt bardzo :)

  • Witam, Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym siodłem musi mieć na uwadze fakt że bardzo szybko wyciera się na nim skóra. Również szybkiemu przetarciu ulegają szycia. Miałem ich trzy. Dwa czarne i jedno białe i w każdym wystąpił ten sam problem. U niektórych użytkowników potrafią się również luzować pręty..Pomijając powyższe kwestie siodło jest ok do bardziej rekreacyjnej jazdy..

    • Fakt, skóra się wyciera. Ale moje po tylu latach nie wygląda jeszcze tak źle, w każdym razie nie zwraca na siebie uwagi. Z szyciem czy prętami nie mam najmniejszego problemu.

      Co do rekreacyjnej jazdy, to fakt, nie jest to siodełko do ścigania. Ale rekreacyjne 330 kilometrów można na nim przejechać (a w tym roku planuję więcej) – oczywiście na taki dystans zdecydowanie z pampersem :)

  • Mam pytania odnośnie siodełka, jak się sprawowało po dłuższym używaniu 2-3 sezony. Jest warte swoje ceny? szukam czegoś dla siebie i czytam różne fora

    • Mam je do dzisiaj, zmieniałem już trzy razy rower od momentu zakupu, ale Selle zostawiałem i nie zamierzam go wymieniać na inny model :)

  • Gdzie można znaleźć objaśnienia oznaczeń siodełek Selle Italia?
    Chodzi o literki S i L oraz cyferki 1, 2, 3 w oznaczeniu. Chyba jedno oznacza szerokość siodełka a drugie kąt pochylenia – pozycję rowerzysty. Zapomniałem już dokładnie i nigdzie nie mogę znaleźć :-(

    Pozdrawiam
    Mariusz

    • Selle Italia co nieco pisze na ten temat tutaj: https://www.selleitalia.com/en/tipsgo-en/the-right-size-for-me/

      Jeżeli chodzi o oznaczenie S i L – dotyczy to szerokości siodełka i rozstawu naszych kości. As regards the specific size characteristics, S saddles are all quite narrow, i.e. with a sitting point width of 131-136 mm while the L saddles go from 145 mm up to a maximum of 150 mm.
      S to węższe siodełka, gdzie „sitting point” mieści się w granicach 131-136 mm, natomiast L to siodełka szersze od 145 do 150 mm (chodzi nie o szerokość siodełka, a dedykowany rozstaw kości kulszowych).\

      Liczby od 1 do 3 oznaczają (nie)obecność dziury w siodełku i jej wielkość. 1 – brak dziury, 2 – mały otwór, 3 – duży otwór. Jest to skorelowane z parametrem określanym przez Selle Italia jako „pelvic rotation” czyli rotacją miednicy (mierzy się ją przy użyciu miarki i oprogramowania idMatch w sklepach rowerowych, które są wyposażone w specjalny zestaw pomiarowy). Chodzi tu nacisk z jakim działamy na siodełko i czy trzeba je poprzez wycięcie w jego powierzchni zniwelować.

      Też kiedyś myślałem, że chodzi o pozycję na siodełku, ale to nie o to chodzi. Nawet typowo miejskie siodełka dostępne są z oznaczeniami S3 i L3. Są też wyścigowe, szosowe siodełka S1, a nawet L1 (tak, tak, rowery szosowe to nie tylko wąskie siodełka :)

  • Czy to siodełko jest tylko w jednym rozmiarze szerokości 151 mm ? Nie wiem czy to siodełko będzie na mnie pasowało bo mój rozstaw kości wynosi 12,3 cm , proszę o poradę.

    • Cześć,
      ta strona podaje informację ile milimetrów trzeba dodać do rozstawu kości, w zależności od pozycji jaką przyjmuje się za kierownicą: https://www.sq-lab.com/en/ergonomics/sqlab-measurement-concepts/sit-bone-measurement/

      Man Gel Flow w „męskiej” wersji jest tylko w jednym rozmiarze, wersja Lady ma dwie szerokości 135 i 160 mm. Ale znajdziesz w ofercie Selle Italia całkiem podobne siodełka o większej i mniejszej szerokości.

      • Z tych pomiarów wynikałoby ze muszę dodać 2cm czyli siodełko o szerokości 14,5 (dodam ze jeżdżę średnio wyprostowany pozycja umiarkowana) czyli to siodełko SELLE ITALIA MAN GEL FLOW 15,1 będzie dla mnie za szerokie czy te pół centymetra robi aż taką kolosalną różnice? obecnie jeżdżę na siodełku o szerokości 14 cm (po zmierzeniu suwmiarką) ale producent mojego siodełka podaje szerokość 14,5 skąd taka rozbieżność?

        Jedyne siodełko jakie znalazłem z oferty Selle Italia które pasuje do mojej szerokości to Selle Italia Max Flite Gel Superflow ma również te elastomery tylko przeraża mnie ta duża dziura o wiele większa niż w Twoim siodełku nie wiem czy to atut na plus czy minus. Ponadto jest w dwóch wersjach zwykłej i do jazdy w rowerach elektrycznych nie wiem czym to się rożni od siebie i która będzie lepsza.

        Może miałbyś dla mnie jakieś inne propozycje siodełek z góry dziękuje.

        • Jeżeli chodzi o kwestię pół centymetra, to nie wydaje mi się, żeby to robiło jakąś ogromną różnicę. Oczywiście wszystkie obliczenia to jedno, praktyka to drugie. Z siodełkami jest tak, że to co pasuje jednemu, drugiemu niekoniecznie musi służyć.
          Można też dobrze czuć się na siodełku 13,5 cm i 15 cm, czego dobrym przykładem jest moja Monika – najpierw jeździła na Selle C2, a teraz śmiga na moim starym Man Gel Flow (zmieniłem na nowe, też MGF, bo trochę się już zbiło i nie dawało mi takiego komfortu na trasach powyżej 200 km). Choć mówi, że MGF wygodniejsze :)

          Większy otwór ma w założeniu zmniejszać nacisk na wrażliwe części ciała, Selle jakoś to tłumaczy ustawieniem kości, które każdy ma inne. Czy większa dziura to minus – raczej nie.

          Wersja E-Bike to dobry chwyt marketingowy. Siodełko w tej wersji jest z tyłu lekko zadarte do góry, co ma zapobiegać zsuwaniu się z niego podczas przyspieszania czy jazdy pod strome wzniesienia. Mam wrażenie, że to jednak mocno wydumany problem :)

          Jeżeli chodzi o inne propozycje, to nie jestem na bieżąco, a w testowych rowerach zwykle są jakieś proste modele, tak się zwykle robi nawet w rowerach z wyższej półki. Jednym z wyjątków było naprawdę fajne siodełko Fizik Antares R3 (jeździłem na wersji o szerokości 152 mm, a jest też 141 mm), bardzo wygodne, tyle, że o konstrukcji bardziej sportowej, dość twarde, raczej do jazdy w spodenkach z wkładką. Dobrze je wspominam, ale jednak zostaję przy moim :)

          • Tylko jest czy jak przesadzę z szerokością to nie będę obcierał ud podczas pedałowania? Według tych obliczeń wychodzi 2cm więcej na kości kulszowe 3cm może być już za dużo?

            Mogę wiedzieć jaka jest Twoja szerokość kości kulszowych dla ogólnego porównania?

            Czy mógłbyś zmierzyć siodełko MGF ciekawi mnie czy szerokość jest taka sama jak podaje producent.

          • „Tylko jest czy jak przesadzę z szerokością to nie będę obcierał ud podczas pedałowania?”

            To już zależy od indywidualnej budowy ciała oraz pozycji przyjmowanej za kierownicą.

            „Mogę wiedzieć jaka jest Twoja szerokość kości kulszowych dla ogólnego porównania?”

            Nie mierzyłem tego nigdy :) Lata temu kupiłem siodełko San Marco SKN o szerokości 150 mm, ta szerokość mi podpasowała i już przy niej zostałem.

            „Czy mógłbyś zmierzyć siodełko”

            Zmierzyłem suwmiarką i szerokość się zgadza z tym co podaje producent. Mierząc miarką krawiecką „na oko” wychodzi trochę mniej, ale suwmiarka nie pozostawia pola do dyskusji :)

          • To siodełko MGF chyba nie jest już produkowane, znalazłem inną wersję, ale tutaj nie mamy skóry naturalnej tylko jakiś gorszy syntetyczny materiał (fibra tec) poza tym gorzej wygląda.

          • Co myślisz o tym siodełku? trochę rożni się od Twojego https://www.selleitalia.com/en/saddles/man-gel-flow-l/

          • Nie miałem okazji sprawdzać, niemniej gdy kiedyś moje siodełko przejdzie na zasłużoną emeryturę, zapewne dam szansę nowej wersji. Myślę, że skorupa jest ta sama i zmienił się tylko materiał poszycia.

  • Gościu z linku do allegro, który podałeś, ma czas dostawy 60 dni, a jak klikniesz w „Dostawa” to w ogóle pokazuje za 87 – 89 dni w punkcie.
    U mnie już zamontowana nowa wersja, zobaczymy jak odczucia.

  • Sam się zastanawiam nad zakupem tego siodełka w wersji z pokryciem z tkaniny. Proszę o jakiekolwiek informacje jak się sprawuje ten model, zwłaszcza jego trwałość.
    Ponoć w wyniku pandemii i przerw w produkcji, siodełka obszyte skórą będą za 2 miesiące.

  • Kupiłem wczoraj tańsze ale bardzo podobne siodełko SELLE ITALIA DISCOVER. (160zł)
    Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy też jest tak dobre jak to opisane w artykule?