Jaki rower kupić do konkretnej kwoty?

Witam Cię w cyklu wpisów „Jaki rower kupić?„. W zestawieniach jakie przygotowałem, zebrałem najciekawsze rowery, jakie udało mi się znaleźć w zadanym przedziale cenowym. Ceny jakie podaję są katalogowe, z tego względu, że podlegają one znacznym wahaniom, zwłaszcza na wyprzedażach starszych roczników. Przy prawie każdym rowerze znajdziesz link, który pomoże Ci w sprawdzeniu aktualnej kwoty, jaką trzeba wydać na konkretny rower.

Rowery podzieliłem na kilka najpopularniejszych grup: górskie, trekkingowe, miejskie, szosowe oraz fitnessowe. Pojawiają się tam też rowery przełajowe oraz górskie z pełną amortyzacją. Zestawienia będę starał się co roku odświeżać, tak by były zawsze aktualne.

Jeżeli masz jakieś techniczne pytania odnośnie wyboru roweru, śmiało zadaj je w komentarzu do jednego z poniższych wpisów. Staram się w miarę możliwości czasowych odpowiedzieć na każde z nich. Jeśli chcesz poznać moją opinię o rowerach, które masz na oku, wybierz 2-3 z nich, takie które najbardziej Ci się podobają i też napisz w komentarzu. Zapraszam również na rowerowe forum dyskusyjne.

Jaki rower kupić do 1000 1500 2000 złotych
fot. Ian Sane

Wpisy z serii Jaki rower kupić:

1. Rowery do 1000 złotych

2. Rowery do 1500 złotych

3. Rowery do 2000 złotych

4. Rowery do 2500 złotych

5. Rowery do 3000 złotych

6. Rowery do 4000 złotych

7. Jaki rower kupić dla dziecka

8. Przydatna strona do wyszukiwania najlepszej ceny roweru

 

Inne przydatne wpisy z tej serii:

9. Jak wybrać rozmiar ramy roweru

10. Na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru

11. Jaki rower kupić: górski, trekkingowy czy crossowy

12. Jaki rower kupić? Pytanie od czytelniczki

13. Jak taniej kupić rower?

14. Jak kupić używany rower

15. Spis wszystkich tekstów na blogu

16. Rowerowe Forum Dyskusyjne, na którym można pogadać o wyborze roweru

17. Rowerowa Grupa Na Facebooku

Pozostaw odpowiedź Adam Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

685 komentarzy

  • Witam,
    Od 2 lat jeżdżę na małe wyprawy rowerowe swoim 5 letnim Giantem 4 talon za ok 2500 zł (mtb). Od tej wiosny są to trasy ok 100 km złożone głównie z asfaltu.
    Wpadłem na pomysł, zeby zakupić swój pierwszy rower szosowy. Blisko domu mam salon Meridy. Na rower mogę wydać do 5 tys zł. Czy według Pana model www.rowerymerida.pl/produ…erida.html jest godny uwagi? Czy lepiej dopłacić 600 zł i kupić cos lepszego na 105 albo bez hamulców tarczowych, które jednak bym chciał mieć. A moze kupić rower przełajowy lub gravelowy. W tej cenie chyba lepiej pozostać przy aluminium.
    Oglądam Pana filmy i czytałem ranking szos ale z tego co pamiętam nie było tam żadnej Meridy a ze względów serwisu w niedalekiej odległości ta marka by mi pasowała.
    Pozdrawiam i życzę dobrej pogody.

  • Witam.
    Zastanawiam się nad kupnem roweru. Chciała bym przeznaczyć na niego tak do 2000 zł, zastanawiam się nad rowerem crossowym lub trekkingowym. Chciałabym bym nim jeździć zarówno w dłuższe trasy w terenie jak i rekreacyjnie. Czy możesz polecić mi jakieś konkretne modele.

  • Witam. Zacznę klasycznie czyli zastanawiam się nad wyborem roweru … :) Budżet to 2500-3000 zł. Wybór ograniczyłem do Evado 6.0 lub 7.0 (przy założeniu, że wynegocjuje większy rabat ewentualnie poczekam do jesieni), Giant Roam 1 lub 2 i Merida Crossway 300. Myślałem jeszcze nad Unibike Viper ale ma bardzo grubą oponę, nie chcę już na wstępie dokładać do nowej opony. W ostatnim czasie dowiedziałem się mnóstwo o rowerach i zaczynam się w tym gubić. Czy warto dokładać do wyższych wersji 7.0 lub Roam 1. Wiem, że np w Giantach różnicą jest opona bezdętkowa (nie jest mi to potrzebne) lub amortyzator powietrzny (jeżdżę w 97% na asfalcie) i gorszy osprzęt (Acera zamiast Deory). W Evado nie potrafię dostrzec znaczących różnic. Czy warto więc dokładać te 400-500 zł ? A może to Merida będzie najlepszym wyborem ?

    • Właśnie wczoraj odebrałem Vipera. W Poznaniu dali z miejsca rabat do 2800 i zamiana opon na 700×38 w tej cenie, (po prostu zabrali opony założone na rower i tej samej marki – schwalbe założyli, takie jakie Sobie wybrałem). Też fabryczne opony mi nie odpowiadały.
      Pierwsze jazdy wykonane. Rower sprawuje się super. Jedyny mankament (ale to moje subiektywne odczucie) to brak wskaźnika położenia biegów przy manetkach.
      Też rozpatrywaniem Krossa ale jednak w tej cenie komplet deore i blokada amora na kierownicy jest trudno osiągalne w innych markach.
      Myślę że Deore to nadto jak na amatorskie jeżdżenie (czyli w granicach 150 km co tydzień).

      • Dziękuję za radę ale w przypadku innej marki i odpowiedniej opony mógłbym za to uzyskać coś innego. Zwykle w sklepach bez problemu dają 10% rabatu i jakieś drobne akcesoria. Niemniej warto popytać.
        Ten brak wskaźnika to dość dziwna sprawa jak na rower w takiej cenie i dość spory mankament (na początku może to być bardzo uciążliwe).

        • Pewnie że tak. Trzeba walczyć, można wynegocjować wiele. Ja przy tym zakupie dostałem duże rabaty na zabezpieczenie do roweru i inne uchwyty z rogami. Z wskażnikami to faktycznie jest problem, trzeba się do takiego rozwiązania przyzwyczaić. Ponoć to teraz taka moda że w wyższych grupach tego nie stosują, albo tylko wskaźniki bez oznaczeń (które było tak pomogły w ocenie położenia). No cóż, mam nadzieję że przywyknę. Pozdrawiam i życzę szczęścia w zakupach.

    • Może warto ponegocjować i wtedy da się choćby takie warunki uzyskać ?
      Pozdrawiam i życzę powodzenia w zakupach, ja szukałem prawie rok, unibike nie brałem pod uwagę a zdecydowałem się w końcu w 2 dni ;-).

      • Zbyt ładna pogoda osłabiła moja cierpliwość i po żmudnych poszukiwaniach kupiłem Meride Crossway 300, wynegocjowana za 2700. Przejechałem w ciągu tygodnia ok . 140 km i jestem bardzo zadowolony (może poza amortyzatorem ale mam świadomość tego, że to cross). Sądzę że każdy kto przesiada się z kilkunastoletniego roweru na nowy w cenie 2500-3000 zawsze będzie zadowolony.

    • Cześć,
      różnica pomiędzy Evado 6.0 a 7.0 tkwi głównie w oczko wyższym napędzie w modelu 7.0 Pytanie – czy dokładać na tym poziomie cenowym nie jest takie proste. Już 6.0 jest nieźle wyposażony.

      Crossway 300 też wygląda fajnie. Ja skupiłbym się na tym, aby rower był dla Ciebie wygodny i ładny. Osprzęt zawsze można wymienić.

  • Cześć. Mam pytanie, zapewne powtarzające się tutaj wielokrotnie. Zastanawiam się nad kupnem roweru. Z dzieciństwa pamiętam, że jeździłem na jakimś rowerze w pozycji bardziej pochylonej (rodzice mówili, że to „góral”, ale to było jakieś 15 lat temu), twarde siodełko, czułem każdą dziurkę w chodniku. Wracałem po takiej przejażdżce bardziej obolały niż zrelaksowany i na długi czas porzuciłem temat jazdy rowerem.
    Teraz jednak skłaniam się ku temu, aby kupić rower. Zamierzam nim głownie dojeżdżać do pracy, przejechać się z żoną po parku, raz na jakiś czas pojechać nad morze (35 km do linii brzegowej, małymi wsiami, drogi raczej mieszane). Według tego, co wyczytałem na tej stronie internetowej – potrzeby na rower miejski.
    Jednocześnie kolega z pracy namawia mnie na kupno crossa lub trekkingu zgodnie z myślą „wciągniesz się, będziesz chciał jeździć na coraz dłuższe wycieczki, miejski się do tego nie nadaje”.
    Stąd mój dylemat i pytanie, jaki typ roweru wybrać?

    • Cześć,
      więcej na ten temat możesz przeczytać w tym wpisie: roweroweporady.pl/jaki-…y-rowerow/

      Generalnie na mieszczuchu będziesz miał bardzo wyprostowaną, wygodną pozycję za kierownicą. Jednocześnie taki rower nie zachęca do rozwijania większych prędkości niż 20-25 km/h, jest mniej stabilny na stromych zjazdach czy jeździe poza asfaltem.
      Oczywiście da się nim jeździć nie tylko po mieście i jak to mówią: dla chcącego nic trudnego :) Niemniej wybierz się do sklepu i przymierz do takich rowerów, a potem do kilku crossów/trekkingów. Oczywiście w odpowiednim dla Ciebie rozmiarze ramy.
      Sam poczujesz jaka jest różnica w zajmowanej pozycji. Cross nie będzie aż tak ultra-wygodny, choć nadal będzie miło, a przy okazji pozwoli na trochę pewniejsze zjechanie z asfaltu na dłuższym odcinku.

  • Cześć . Postanowiłam kupić rower trekkingowy, wybrałam kilka modeli, które mi się podobają , przymierzyłam w sklepie, ale nie mogę się zdecydować. Każdy z nich ma różne opisy, które mi tylko mącą w głowie. Jeżdżę głównie po mieście, choć po kupnie roweru planuję dłuższe trasy , nie tylko po asfalcie – od czegoś trzeba zacząć :) Moje typy to: Kross Trans 4.0 oraz Kellys Cristy 50 a może Unibike Vision , choć tego nie widziałam i nie próbowałam na nim jeździć. Kross i Kellys różnią się innym kształtem ramy, rodzajem oświetlenia / prądnica w Krosie, a w Kelly’sie LED-y/, nie wiem jak z osprzętem ? Co poradzisz ?

    • Cześć, dołożyłbym do Krossa Trans 5.0. A dynamo w przednim kole to bardzo przydatna sprawa – nie trzeba pamiętać o ładowaniu czy wymienianiu baterii i można jeździć z włączonym oświetleniem przez całą dobę.

  • Cześć Łukaszu,

    Zastanawiam się nad zakupem swojego pierwszego crossa. Zależy mi na rowerze do 1200-1300 zł, którym mógłbym jeździć rekreacyjnie po mieście jak i dłuższe trasy poza miastem (szuter, ścieżki rowerowe, asfalt). Chciałbym, żeby rower miał możliwość dołożenia trekkingowych akcesoriów (bagażnik, błotniki itd.). Przyglądam się rowerom Meridy (20-MD 10-V lub 5-V z 2017 roku). Jakie masz zdanie na temat Meridy? Czy w tej cenie mogę znaleźć coś lepszego?

    Pozdrawiam,
    Kamil

    • Siema, za 1499zl kupiłem 3lata temu Lazaro Integral V3. Zrobił już ponad 7tys. km. Rama wytrzymała moje 125kg a teraz 110kg. Jedyny minus to przy 120-125kg czasami poszła szprycha. Przestały strzelać po dokręceniu i zmianie opon z 1,75 na semislicki 2.0. Rower nie oszczędzany, na razie raz wymieniłem łańcuch i zbliża się ponowna wymiana + kaseta. Katowany po chodnikach, lesie, szutrach. Warto dołożyć do wersji z tarczami, ale ja mam V-brake i też dają radę.

  • Cześć, od jakiegoś czasu jeżdżę po sklepach w poszukiwaniu roweru i mam problem.. moim wyborem jest Unibike, ale nie mogę się zdecydować ktory model wybrać . Zastanawiam się nad Unibike Fusion, Shadow, Evo i Flite. Ceny sie różnią, sprzęt też… czy warto postawić na Flite czy na tańszy? Chciałabym żeby to był już dobry rower i na dlugo posłużył w każdym terenie. Bardzo proszę o rozwianie moich wątpliwości. Pozdrawiam :)

    • Cześć,
      masz spory przeskok cenowy :) Shadow za 2000 zł diametralnie różni się od Flite za 4000 zł. W dużym uproszczeniu – im więcej chcesz jeździć i w im trudniejszym terenie, tym lepszy rower się przyda. Droższy rower jednocześnie będzie lżejszy, a wiele zastosowanych części będzie wytrzymalsza.

  • Cześć. Nie wiem czemu moje pytanie sprzed kilku dni się nie pojawiło, także piszę raz jeszcze. Szukam roweru w którym będę jak najbardzej wyprostowana. Chcąc uniknąć bólu ręki muszę przesiąść się z MTB. Póki co wymagań do jazdy sporych nie mam. Miasto i sporadyczne wycieczki poza. Głównie chodzi mi o wyprostowaną pozycję. Mam 176 cm, przekrok 80 cm. Patrzyłam na:
    1) allegro.pl/ofert…7858100207
    2) allegro.pl/ofert…7186650801
    3) allegro.pl/ofert…7756676079
    4) goetze.com.pl/produ…ours-3b-7/
    Numer 4 najbardziej mi się podoba kolorystycznie. Myślę, że rewelacji nie ma pod względem sprzętu, ale póki co taki mi wystarczy. Który byś mi doradził jako znawca ;) ?

  • Jest gdzieś może gdzieś ranking (napisany przez serwisantów) najmniej awaryjnych rowerów lub najmniej awaryjnego osprzętu, czy raczej po prostu zachowana jest zasada że im drożej tym mniej awaryjnie?

    • Taki ranking za bardzo nie ma szans powstać, bo im popularniejszy sprzęt, tym więcej będzie przypadków, że ulegnie awarii.

      Moje (prywatne) doświadczenie mówi mi, że do pewnego momentu faktycznie tak jest, że im droższy sprzęt, tym mniej z nim problemów. Oczywiście nie zawsze i nie w każdym przypadku,
      czasem po prostu zdarzają się awarie, czasem wady produkcyjne. Dużo też zależy od oczekiwań, częstotliwości z jaką się jeździ, częstotliwości z jaką dba się o sprzęt itd. itd.

      Natomiast najlepiej nie wgłębiać się w to wszystko aż nadto, po prostu kupić rower, cieszyć się jazdą i samemu obserwować, co się sprawdza, a co nie.

    • Cześć,
      tylko przy LAZARO GENERATION V2 podany jest skok amortyzatora (100 mm), w dwóch pozostałych nie i jest tam niższy model widelca, coś czuję w kościach, że ma skok 80 mm. Postawiłbym jednak na tradycyjne 100 mm.

      Jest to generalnie ciekawa opcja w tym budżecie. Nie jest to oczywiście rower na jakieś wybitnie trudne trasy, ale już spokojnie z asfaltu da się wygodnie zjechać.

  • Witam, proszę o poradę czy rower KANDS AVANGARDE MĘSKI na SHIMANO DEORE I HAMULCACH HYDRAULICZNYCH będzie dobrym jakościowo itp itd rowerem, czy dobry na asfalt i po lesie na prostych scieżkach?

    • Cześć,
      rower jest sensownie wyposażony. Jeżeli chodzi o jakość tego roweru, to nie miałem okazji jeszcze pojeździć Kandsem/Lazaro, ale z relacji innych wynika, że mają dobry stosunek jakości do ceny.

  • MAM PROBLEM BO JESTEM KURDUPEL 154CM I ROWERY KTORE POLECASZ SA ZA DUZE MOZE POWINNAM POSZUKAC W DZIECIECYCH
    SZUKAM TREKINGU DO 3000 30 KM TRZY RAZY W TYGODNIU I DO PRACY OGLADALAM ROMET GAZELA – ROZMIAR 17,
    W DRUGIM SKLEPIE USLYSZALAM ZE ROMETY SA DO KITU I STOJE NA ROZDROZU NIE WIEDZĄC CO ROBIC A MIESZKAM JESZCZE W MALEJ MIESCINIE I WYBORU NIE MAM
    NA INTERNECIE OGLADALAM JESZCZ HOLENDERSKA GAZELLA VENTO C7 ZE ZMIANA ULOZENIA KIEROWNICY CO TY O TYM SĄDZISZ
    MOZE JAKĄS MĄDRĄ RADĘ, TERAZ JEZDZE NA MIEJSKIM DO LASU TEZ

    • Cześć,
      jak rozumiem, tam gdzie usłyszałaś, że Romety są kiepskie, sprzedają inne rowery? :)

      Co do rozmiaru ramy, to najważniejsze abyś się przymierzyła do roweru, ustawiła siodełko na odpowiedniej wysokości i kupiła taki na którym czujesz się najlepiej. Ew. przy zakupie przez internet, skontaktuj się przed zakupem ze sklepem w tej sprawie.

      Gazelle Vento to bardzo fajny rower, a ta marka to klasa sama w sobie, a 7 biegów da możliwość łatwiejszego dopasowania przełożenia do Twojej jazdy. W sumie rozmiar 46 powinien na Ciebie pasować :)

  • Witaj Łukaszu
    Na wstępie jako Łodzianin (choć teraz już od wielu lat w Poznaniu), pozdrawiam Krajana i proszę o radę. Planuje zakup roweru crossowego, trafiłem na takie okazje z 2018 r.
    Evado 8.0 2018 www.goride.pl/meski…gIp0fD_BwE
    Evado 9.0 www.goride.pl/meski…aign-id=20
    Wydaje się że ceny są dość atrakcyjne.
    Oglądałem też Meride Crossway 500 2019 i już prawie byłem przekonany ale wtedy trafiłem jak wyżej (choć tu trochę kształt ramy nie za bardzo się spodobał po obejrzeniu roweru na żywo).
    www.goride.pl/rower…aign-id=20
    O ile jeszcze w kwestii przerzutek to coś jeszcze sam mogę wybrać o tyle brakuje mi wiedzy w kwestii mniej widocznych elementów (piasty, suport, amortyzator itd.). Jazda do pracy codzień, wycieczki po pracy, wychodzi ok 100-150 km tygodniowo, czasami więcej. 70% szosa, reszta ścieżki w lesie itp.
    Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

    • Cześć,
      jeżeli rower Ci się nie podoba – to out :) Rower musi się podobać!

      Jeżeli chodzi o Evado to dołożenie 500 zł do wyższego modelu, to w tym wypadku bardzo dobra inwestycja. Dostaniesz świetny, powietrzny amortyzator (w tańszym jest stalowa sprężyna, sklep się myli pisząc, że to amortyzator powietrzny), do tego korbę na sztywnej osi, lepsze hamulce i trochę lepszą tylną przerzutkę. Nie tak często widać na tej półce cenowej rowery, gdzie dołożenie 500 złotych naprawdę dużo zmienia.

      Merida jest spoko, ale z wyprzedażowymi Krossami nie ma szans w tej cenie.

  • Cześć Łukasz,

    Chciałabym kupić rower trekkingowy i rozważam Kross Trans z poprzednich lat. Dziś testowałam model damski na ramie 19” i męski w takim samym rozmiarze. Bardziej pasuje mi ten drugi, na damskim czułam się zbyt wyprostowana (chociaż rama i kierownica takie same, więc nie wiem skąd ta różnica).

    Teraz zastanawiam się nad tymi:
    www.goride.pl/meski…rebrny-mat
    www.goride.pl/meski…2017-meski
    Na moje niewprawne oko to mniej więcej to samo, przy czym model z 2017 jest tańszy. Czy według Ciebie warto dołożyć trochę do wersji z 2018? Rower to dla mnie główny środek transportu po mieście i na jednodniowe wycieczki, przeważnie po asfalcie.

    Druga sprawa to rozmiar. Na podlinkowanej stronie jest tabela producenta z sugerowanym rozmiarem przy konkretnym wzroście/długości nogi. Mam 170cm i nogę po wewnętrznej 86 cm. Ze wzrostu wypada mi 19”, ale patrząc na nogi 21”. Wyliczyłam sobie rozmiar ramy trekkingu na podstawie Twojego wpisu i mam wynik 20,5” (przekrok 82 cm). Mam też chyba dosyć długie ręce (od pachy do końca dłoni 65cm), a nie lubię jeździć z mocno zgiętymi nogami czy rękami. W każdym razie w sklepie pytano mnie tylko o wzrost. Czy rama 21” to byłoby przegięcie?

    Dzięki za pomoc.

    • Hej, różnice faktycznie nie są duże, ale trochę lepiej wypada rocznik 2017 i Trans Pacific (opony, tylna przerzutka, amortyzator).

      Jeżeli chodzi o rozmiar ramy, to wszystkie obliczenia to jest totalny wstęp do późniejszego przymierzania się w sklepie. Najlepiej byłoby analizować wzrost w połączeniu z długością nóg, tak jak to robi w swoich tabelkach np. Giant, przykładowo: giantcdn-qu2qwwv2de7wv85rz.stackpathdns.com/remot…SIZING.jpg

      I masz ten sam „problem” co ja, tylko z przeciwnego bieguna, czyli masz stosunkowo długie nogi do wzrostu. Ja przy 175 cm wzrostu, mam przekrok tylko 74 cm, co sprawia, że wiele ram jest dla mnie dobrych na wzrost, ale są za wysokie i ekhm… ocieram się kroczem o ramę, jak nad nią stanę :)
      U Ciebie będzie odwrotnie, rama dobra na wzrost, może powodować, że będziesz musiała dość mocno wysunąć siodełko, żeby ustawić je na poprawnej wysokości. Ale i tak Tobie będzie łatwiej, bo zawsze można ten wspornik wysunąć, albo wymienić na dłuższy :)

      Do ramy 21″ możesz się przysiąść, ale to raczej będzie przegięcie, przy przekroku 82 cm, będziesz miała wysunięte siodełko na ok. 11 centymetrów, czyli sam wspornik siodełka na jeszcze mniej, a to trochę mało i obawiam się, że będziesz już miała za daleko do kierownicy (ręce rękami, ale dochodzi jeszcze wzrost, którego się nie przeskoczy). Przymierz się do 19″, a jeżeli Kross nie będzie wystarczająco wygodny, sprawdź też inne rowery.

  • Cześć Łukasz 🙂
    Planuje zakup roweru crossowego. Mam kilka swoich typów ale kompletnie nie wiem na który się zdecydować. Czy mógłbyś pomóc mi wybrać?
    sprint-rowery.pl/rower…-disc-2018
    www.trekbikes.com/pl/pl…Code=black
    www.kross.pl/pl/20…/evado-5-0
    www.unibike.pl/crossfirelds.html
    www.kellysbike.com/pl/ph…lue-p57774

    Bardzo podoba mi się: sprint-rowery.pl/rower…-disc-2019 jednak jest już dosyć drogi dla mnie i nie wiem czy warto dokładać do niego. Jak sądzisz?

    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam ☺️

    • Hej, te rowery są do siebie podobnie wyposażone. Patrzyłbym na wygodę i w drugiej kolejności wygląd :)

      Już Liv Rove 2 jest fajnie wyposażony. Do Rove 1 dopłaciłbym jeżeli wiesz, że będziesz na rowerze jeździć dużo i intensywnie. Jeżeli mniej, to oba rowery mają chyba tę samą ramę. Z czasem można w tym tańszym modelu wymienić części na lepsze, w miarę zużywania się.

      Ale! Jeżeli ten czarny Ci się podoba… to ja zawsze powtarzam, że oprócz wygody, rower musi się też podobać i wtedy jest warty każdych pieniędzy :)

  • Hey :)
    mam w planach na dniach zakupic rower moj budzet nie jest gigantyczny tak i jak ja nie jestem gigantycznym rowerzysta chodzi tylko o przejazd z punktu A do punktu B :) no i czasem gdzies w terenie na lonie natury :)
    moj przedzial to 1500-300 ale wolalbym cos do kwoty 2000 zl jestem obecnie w UK i znalazlem rower calkiem spoko za 300 funtow ale jakos potrzebuje profesionalnej oceny tego roweru Carrera Vengeance www.halfords.com/cycli…-xl-frames
    podaje link co myslicie ?

    • Cześć,
      W tej cenie wygląda spoko. Jeżeli tylko wiesz, że tak szerokie opony o dość agresywnym bieżniku będą stawiały spory opór toczenia na asfalcie (ale za to świetnie sprawdzą się na dziurach, czy bezdrożach), to będzie naprawdę dobry wybór.

  • Cześć Łukasz,
    czy mógłbyś dać znać co sądzisz o poniższych rowerach? Chodzi mi o ewentualne słabe strony rozwiązań technicznych, części roweru? Czy warto w tych cenach? Wydaje się, że tak, ale jestem laikiem :) Rowery będę przymierzał osobiście w sklepie.
    Rowery górskie:
    wheeler.pl/pl/pr…n-100.html
    wheeler.pl/pl/pr…n-100.html
    wheeler.pl/pl/pr…n-200.html
    Rowery Crossowe:
    wheeler.pl/pl/cr…5-man.html
    wheeler.pl/pl/cr…6-man.html

    Parametry rowerzysty: 194 cm, 85 kg, przekrok 86 cm. Obecnie jeżdżę na leciwym już holendrze (giant, nexus 7, hamulce rolkowe) w mieście. Wcześniej blisko 20 lat ujeżdżałem górala Trek 920. Naszło mnie niedawno na rozbudowę garażu i kupno bardziej sportowego jednośladu. Jeżdżę głównie w mieście, od czasu do czasu wyjazdy w leśne tereny. Spokojna rekreacyjna, amatorska jazda dla zdrowia i przyjemności. Chciałby kupić sprzęt solidny, który przy mojej eksploatacji będzie mi służył długie lata. Oglądam Twój blog i kilka innych, znajduję wiele ciekawych informacji ale konkretnego roweru pod kątem technicznym ocenić nie umiem. Stąd zwracam się do Ciebie, jako eksperta o pomoc :) Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam. Bartek

    • Łukaszu, mam jeszcze takie pytania: czy hamulce hydrauliczne wymagają częstej obsługi (wymiana oleju), serwisowania, regulacji? Orientujesz się może, czy koszty serwisu takich hamulców są wyraźnie wyższe od v-brake? Zakładam jazdę w okolicach 1000 km w sezonie rowerowym (wiosna, lato, pogodna jesień, dobre warunki atmosferyczne, bez katowania roweru).
      Analogicznie chciałem podpytać o widelec z powietrznym amortyzatorem. Słyszałem coś o pompkach do amorów, czy to konieczne?
      Pytam o to wszystko bo znalazłem jeszcze taki rower:
      www.arkus.sklep.pl/rower…e330dbf3a5
      allegro.pl/ofert…7860759648

      Podoba mi się jego prostota: sztywny widelec (pompki do amora odpadają) i v-break. Myślę że koszty serwisu byłyby w tym przypadku niższe. Wiem, że jest to rower urban/fitness, ale do miasta myślę, że da radę a i w lekkim terenie (ubite drogi gruntowe) raczej nie zamorduję siebie na nim. Który z tych wszystkich rowerów Ty byś brał dla siebie?

      • Przy 1000 km rocznie nie przejmowałbym się kwestią częstotliwości serwisowania hamulców czy amortyzatora.

        Pompka do amortyzatora to bardzo przydatna rzecz, nie jest to szczególnie duży wydatek, jakaś Beto kosztuje koło 60 zł.

        A co ja brałbym dla siebie, nie ma najmniejszego znaczenia, bo to Ty będziesz jeździł na tym rowerze, nie ja :)

      • Cześć Łukasz,
        mój budżet na górala jest w przedziale 2,5 – 4,5k. Kwota niższa jest bardziej zdroworozsądkowa, a drugi koniec to po prostu realizacja marzeń i prezent dla siebie na zbliżającą się 40kę :) Przy mojej spokojnej jeździe nie wykorzystam możliwości roweru za 4,5k ale będę miał radość na długi czas z ujeżdżania super maszyny. Taki rower posłuży mi długie lata, więc mogę wyłożyć większą kwotę, ale może poniższy kandydat 1 będzie też dobrym wyborem. Wspomniałem wcześniej, że 20 lat jeździłem na treku 920. Zmęczyła mnie jazda na garbatego. Rower sprzedałem 8 lat temu. Teraz są różne geometrie ram i mam nadzieję, że znajdę coś bardziej wyprostowanego. Nie wiem, czy rowery które wskazałem mają taką ramę. W niektórych opisach wheelera jest „sport geometry” albo „fitness geometry” albo nie ma nic o rodzaju ramy, a mnie trudno ocenić na oko. Obejrzyj proszę takie modele i jeśli możesz (jeszcze dziś, jutro – 24 maja – jadę do sklepu :)) powiedz, który byś brał, a którego z jakiegoś względu technicznego niekoniecznie.
        Kandydat 1: wheeler.pl/pl/pr…n-100.html
        Kandydat 2: wheeler.com.pl/produ…-2017.html
        Kandydat 3: wheeler.com.pl/produ…-2017.html
        Kandydat 4: wheeler.com.pl/produ…arbon.html

        • Wszystkie te rowery, począwszy od najtańszego są dobrze wyposażone. Ten za 2700 zł wygląda szczególnie atrakcyjnie jeżeli chodzi o wyposażenie/cena, zwłaszcza, że chyba ma powietrzny amortyzator na pokładzie.

          Kolejne rowery to zwykle dokładanie trochę lepszego osprzętu (nawet jeden ma karbonową ramę), kwestia do jakiej jazdy potrzebujesz takiego roweru, bo do rekreacji czy lżejszej jazdy to już ten najtańszy w zupełności da sobie radę.

          • Cześć Łukasz,
            pojechałem po górala a wróciłem do domu 30 km na nowym crossie🙂 wheeler cross 6.5 2017 r.
            Najwygodniej mi się na nim jeździło. Modelu górala za 2700 nie było, model anniversary edition to już praktycznie wyczynowy rower, robiący wrażenie, ale rzucający się w oczy, z kawałkiem płyty chodnikowej w roli siodła (była możliwość zmiany). Pozostałe rowery nie były złożone w rozmiarze 21 więc nie miałem co mierzyć. Moje doświadczenie jest takie, że czytanie opisów rowerów i dywagowanie na temat zakupu tego czy innego modelu jest jak wycieczka palcem po mapie🙂 Wybór roweru według mnie trzeba przeżyć na żywo, testując maszynę osobiście. Dzięki serdeczne za pomoc i czas poświęcony na zapoznanie się z moimi kandydatami i napisanie odpowiedzi.
            Ps. Pan Sprzedawca i serwisant jednocześnie, na moje pytanie o obsługę widelca (powietrzny) i hamulców tarczowych odrzekł krótko: bezobsługowe 🙂

            • Zawsze do tego zachęcam, żeby połazić po sklepach i rozeznać się w SWOICH potrzebach, bo ja to mogę tylko zdalnie coś podpowiedzieć, a potem i tak trzeba to na sobie sprawdzić :)

              Niech się dobrze jeździ!

  • witam, tak przeglądam stronkę dużo się można z niej dowiedzieć, dużo jest popularnych marek znanych firm rowerowych ale nie mogę nic znależć o rowerach firmy Mifa i tak znalazłem taką propozycję na allegro ciekawej cenie i co pan może powiedzieć o tym rowerze i o tej firmie jeśli coś pan wie allegro.pl/ofert…7792594899

  • Witam. Chcę kupic dla syna 11 lat (148cm, 32kg i dluugie nogi) uzywany 1 sezon rower kross SFX 050 koła 26″. Syn będzie używał do jazdy miasto /park i sporadyczne pozamiejskie wycieczki. Czy to dobry wybór?
    Pozdrawiam

    • Cześć,
      jeżeli bardzo chce mieć taki ciężki rower, to proszę bardzo, wiem, że dzieci lubią takie „bajery”, ale tak naprawdę taki rower waży połowę tego co Twój syn i będzie to tylko ciężki klamot do pobujania się po osiedlu.
      Mój kolega (dorosły), miał takiego typu wynalazek. Dopóki jeździł po 5 km wokół domu, było okej, ale raz wybrał się ze mną na dłuższą wycieczkę. Więcej go na tym rowerze nie widziałem, bo kupił sobie nowy :)

  • Cześć Łukasz. Mam takie pytanie, jeżdże rowerem rekreacyjnie, robię ok 800 km rocznie ( ścieżki rowerowe, las, drogi wiejskie czasem szosa) chcę kupić rower górski na kołach 27,5 cala, mam 168 cm wzrostu. Upatrzyłam sobie ostatnio rower Kross Lea 5 , wolę damską ramę bo wygodniej się mi na niej jeździ , w tym rowerze nie jest ona przesadnie obniżona to mi się podoba bo ma bardziej sportowy wygląd niż taka typowa damka. Co sądzisz o tym rowerze i jego jakości i trwałości?

  • Cześć Łukasz

    Mam do Ciebie prośbę o pomoc, zrobiłem własną analizę potrzeb, ale chciałbym usłyszeć opinię eksperta. Chcemy z żoną wymienić rowery i mamy duży dylemat. Niestety handlowcy w sklepach nie zaspakajają naszych potrzeb informacyjnych.

    Jeździmy rodzinnie z synem i psem w przyczepie. Jeździmy w okresie wiosna – jesień. Aktualnie szukamy dla siebie rowerów z kilku powodów. Głównym powodem jest kręgosłup i potrzeba bardziej wyprostowanej pozycji. Kolejne powody to:
    – chcemy mieć jeden w miarę możliwości uniwersalny rower
    – nie jesteśmy zadowoleni z obecnych rowerów (jakość)
    – chcemy rower uzbrojony (błotniki – bagażnik pod sakwy)

    Aktualnie mamy rowery górskie z Decathlona (ROCKRIDER 540 2016 r). Kupiliśmy te rowery bo zapadła decyzja – „wszystko sportowe kupujemy w Decathlonie to rowery też możemy kupić” – bez komentarza. Po trzech latach rowery są w bardzo średnim stanie. Po analizie i oględzinach sprzętu w necie i sklepach doszedłem do wniosku, że potrzebujemy trekingi. W mojej ocenie geometria pozwala na wygodniejszą postawę, jest pełne uzbrojenie, opony optymalne na 80% tras po ścieżkach i 20% po lesie i gorszym terenie. Chcemy ramy trapezowe bo ciągniemy przyczepkę z psem, sakwy i łatwiej nam będzie używać takiej ramy. Ja poprzedni rower też miałem w trapezie i chętnie do tego wrócę.

    Finalnie padło na rowery CUBE. No i tu się zaczęły schody w komunikacji ze sklepem. Ja wybrałem CUBE Kathmandu www.cube.pl/2019/…kathmandu/ a sklep namawia mnie na crossa i uzbrojenie go do trekinga www.cube.pl/2019/…our/cross/ . Nie potrafią mi powiedzieć dlaczego, omijają pytanie i tylko słyszę „ja bym
    zbudował na crossie”. Finalnie osprzęt w zależności od wersji jest ten sam, ale geometria Kathmandu jest o kilka centymetrów bardziej wyprostowana – jakkolwiek niepoprawnie to brzmi ;) . Kolejna kwestia to wybór wersji, kasa nie jest kluczowym parametrem, chcę kupić rower na kilka lat i mieć spokój, ale nie chcę przepłacić ponad potrzeby. W sklepie mówią, że wszystkie wersje mają dobry osprzęt i to kwestia portfela. Ja bym chciał wiedzieć dlaczego lepiej kupić wersję Exc od Pro albo SL od Exc, bo ja widzę tylko różnicę w wadze a osprzętu nie potrafię ocenić. W przypadku Kathmandu jest to rozpiętość cenowa od 4600 PLN do 7800 PLN i pytanie co dostaję za taką różnicę .

    Nasze potrzeby to:
    – Jeden rower do pracy, lokalnej wycieczki w weekend i wakacje z rowerem
    – wygodna bardziej wyprostowana pozycja na rowerze
    – najlżejszy rower w swojej klasie
    – pełne uzbrojenie na wyjazdy
    – rower na klika lat (zakładam 5 lat)
    – roczny przebieg na poziomie 3000 km
    – turystyka rowerowa i jazda miejska – nie sport

    Moje pytania / wątpliwości:
    – Czy treking do powyższego to dobry wybór?
    – Czy CUBE to marka godna uwagi czy są lepsze opcje?
    – Czym różnią się modele Pro – Exc – SL? Co tak wpływa na cenę i czy warto dać więcej?
    – Co może być lepszego w uzbrojeniu crossa od już gotowego trekinga? Dlaczego sklep ciśnie w tą stronę?
    – Czy 2 cm w wysokości ramy wyżej w trekingu niż w crosie to marginalna czy znaczna różnica? (biorąc pod uwagę to, że postawa jest kluczowa w wyborze roweru)
    – Czy rama w trapezie jest OK czy są argumenty na NIE ?
    – Czy pominąłem coś istotnego w swoich wywodach ? :)

    Z góry serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam
    Bartek

    • Cześć,
      postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości :)

      „geometria Kathmandu jest o kilka centymetrów bardziej wyprostowana”

      I jeżeli taka Ci pasuje, to taki rower wybierz. To Ty masz się dobrze czuć na rowerze, nie sprzedający.

      „chcę kupić rower na kilka lat i mieć spokój”

      To nie jest tak, że w rowerze nie zużywają się części. W droższym nieraz zużywają się wolniej niż w tańszym, ale od czasu do czasu trzeba wymienić chociażby łańcuch. Gdy wymienimy go na czas, to kaseta da sobie radę z 3-4 łańcuchami, potem ją też często trzeba wymienić.
      Co kilka lat warto rozważyć wymianę linek i pancerzy od przerzutek. Sprawdzić czy piasty nie wymagają serwisu i smarowania, czy się dobrze kręcą. Generalnie od czasu do czasu warto oddać rower na porządny przegląd i smarowanie, żeby działał tak jakby się chciało.

      „Ja bym chciał wiedzieć dlaczego lepiej kupić wersję Exc od Pro albo SL od Exc, bo ja widzę tylko różnicę w wadze a osprzętu nie potrafię ocenić.”

      Ciężko powiedzieć czy lepiej. Rama w tych trzech modelach jest taka sama. Wszystkie mają powietrzne amortyzatory (pompką do amortyzatora ustawia się jego twardość pod własne preferencje), SL ma ten amortyzator wyższej jakości, ale EXC i Pro też nie mają tych amortyzatorów jakichś szczególnie złych.
      Rowery różnią się trochę manetkami i przerzutkami, ale w jeździe trekkingowej moim zdaniem nie ma to aż takiego znaczenia. Już w najtańszym modelu jest wszystko okej. Poza tym napęd zawsze można sobie kiedyś zmienić.
      Różnica jest w hamulcach. Pro ma bardzo podstawowe hamulce, które niby nie są złe, ale jeżeli załadujesz rower sakwami i dołożysz przyczepkę, a do tego będzie zjazd z górki, to takie hamulce lubią się dość szybko przegrzać (komplet na oba koła, bez tarcz, można kupić za 140 złotych, czyli są to stosunkowo tanie hamulce).

      EXC ma wyższy model hamulców i dodatkowo większą tarczę z przodu, co pozytywnie wpłynie na siłę hamowania. To już są przyzwoite spowalniacze. Natomiast SL ma świetne hamulce klasy Shimano XT, wyżej jest już tylko zawodniczy XTR, który nie jest stosowany w rowerach trekkingowych.
      Takie hamulce polecałbym np. w przypadku wyjazdu gdzieś w strome góry, gdzie załadowany rower, na solidnym zjeździe staje się pociskiem, który wymaga porządnych hamulców. Same hamulce oczywiście można w każdej chwili wymienić i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kupić najtańszy model, a w razie czego założyć mu dużo lepsze hamulce, uznając, że nie ma sensu dopłacać do lepszych przerzutek czy amortyzatora.

      SL ma topowe, trekkingowe piasty, niższe modele mają piasty ze średniej półki. Oprócz niższej wagi, być może będą się trochę lżej toczyć, są też na pewno lepiej uszczelnione. Czy warto do nich dokładać… ciężko mi powiedzieć, musiałbym pojeździć na jednym i drugim rowerze :)

      EXC i SL mają obręcze „tubeless ready”, czyli gotowe do przerobienia na bezdętkowe. Cóż, ciężko mi powiedzieć czy bezdętki w rowerze trekkingowym mają sens, jest to na pewno ciekawa opcja, ale to czas pokaże czy ten system przyjmie się na szerszą skalę w innych rowerach niż rowery górskie.

      EXC i SL mają dwa razy mocniejszą przednią lampkę.

      Są jeszcze jakieś drobniejsze różnice w oponach czy siodełkach, ale to są rzeczy, które łatwo wymienić.

      Jak widać różnice są, ale to są takie nieduże różnice, które składają się w całość i przy okazji cena idzie w górę. To tak jakby składać komputer i dać trochę lepszy procesor, trochę więcej pamięci, większy dysk itd. Tylko już każdy musi ocenić sam ile mu jest potrzeba,
      a gdzie zaczyna się już niepotrzebne wydawanie kasy. A ciężko to tak ocenić bez sprawdzenia na samemu sobie :)

      „– Czy treking do powyższego to dobry wybór?”

      Jak najbardziej.

      „– Czy CUBE to marka godna uwagi czy są lepsze opcje?”

      Pewnie, to świetne rowery. Czy najlepiej pod kątem wyposażenie/cena? Tego Ci nie powiem, bo trzeba byłoby usiąść i przeanalizować setki ofert ze sklepów internetowych i Allegro.
      Ale wyglądają na moje oko na całkiem sensownie wycenione.

      „– Czym różnią się modele Pro – Exc – SL? Co tak wpływa na cenę i czy warto dać więcej?”

      To już opisałem wyżej. Moim zdaniem, poza hamulcami, nie ma potrzeby inwestowania w wyższe modele. Nie żeby nie było czuć tej różnicy, ale już „podstawowy” model jest tak dobrze wyposażony, że ma wszystko czego potrzeba. Może poza hamulcami, które sprawdzą się przy dużym obciążeniu.
      Ale nie wiem czy wymieniałbym je od razu, bo może do Waszych zastosowań w zupełności wystarczą.

      „– Co może być lepszego w uzbrojeniu crossa od już gotowego trekinga? Dlaczego sklep ciśnie w tą stronę?”

      Z tego co widzę Cube Cross EXC ma faktycznie bardzo, bardzo podobny osprzęt do Cube Kathmandu SL, opony ma tylko lekko bardziej terenowe, a trekking jednak bardziej nakierowane na asfalt. Choć akurat wymienić opony to żaden problem.
      Cross jest tańszy o 1400 złotych. Za to w trekkingu mamy już pełne wyposażenie, na szybko licząc piasta z dynamem jest 300 zł droższa, błotniki 120 zł, stopka 140 zł, dzwonek 50 zł, lampki 280 zł, bagażnik ciężko powiedzieć, bo jest zintegrowany z ramą,
      ale za ładny i porządny bagażnik te 300 zł trzeba dać. Do tego dochodzą 200 zł droższe opony. Razem w trekkingu dochodzi wyposażenia za ok. 1200 złotych.

      Tylko teraz trzeba byłoby w crossie albo kupić zwykłe lampki na baterie, albo wymieniać piastę w przednim kole i ciągnąć kable. Do tego dopasować odpowiednie błotniki i bagażnik, podpasować stopkę. W trekkingu to wszytko już jest, dopasowane i na miejscu :)
      Kwestia potrzeb, bo faktycznie jakbyś nie chciał dynama w przednim kole (choć jest niesamowicie wygodne, bo nie trzeba pamiętać o ładowaniu lampek czy nawet ich włączaniu, mogą się palić całą dobę, a jak będzie trzeba to i po przeróbce telefon można ładować przy wyłączonych lampkach),
      to cross wyszedłby taniej. Ale jak sam pisałeś, w trekkingu jest trochę wygodniejsza pozycja za kierownicą i na to bym patrzył w pierwszej kolejności.

      Aha, w tańszych modelach pewnie różnica cenowa jest podobna i w ostatecznym rachunku na pewno nie opłaca się doposażać crossa w 100% tak jak trekkinga.

      „– Czy 2 cm w wysokości ramy wyżej w trekingu niż w crosie to marginalna czy znaczna różnica? (biorąc pod uwagę to, że postawa jest kluczowa w wyborze roweru)”

      To już Ty czujesz wsiadając na rower. 2 cm to sporo i jak sam napisałeś, lepiej czułeś się na trekkingu.

      „– Czy rama w trapezie jest OK czy są argumenty na NIE?”

      Jest okej.

      „– Czy pominąłem coś istotnego w swoich wywodach?”

      Weź tylko pod uwagę to, że już ten podstawowy trekking z tej serii jest doskonale wyposażony. A jakieś poszczególne elementy zawsze można wymienić w czasie eksploatacji.

  • Dzien dobry Panie Łukaszu 🙂
    Szukajac roweru dla siebie juz wszysyko mi sie pokrecilo 😆 Prosze o pomoc. Zdecydowalam sie na firme Kross, ale nie umiem wybrac pomiędzy trans 4.0 , 5.0 lub Pacyfikiem. Jeżdżę 30 km codziennie i dluzsze trasy rowniez, choc rzadziej. Sa to sciezki rowerowe, asfalt, dukt. Wiec wygodne siodelko musi byc, no i pytanie czy jest sens kupować np 5.0 czy wystarczy Pacyfik? Czy jakas inna propozycja? Z gory dziękuję za pomoc 🙂

    • Cześć,
      Trans 4.0 i Pacific to bardzo podobnie wyposażone rowery (4.0 to po prostu następca tego drugiego), z lekkim naciskiem na Pacifica, no i pewnie jest on trochę tańszy od 4.0

      Trans 5.0 to trochę lepsze opony i 8 biegów z tyłu, a nie 7. Dodatkowo dzięki temu ósmemu biegowi, dostaniesz lżejsze przełożenia niż w 4.0 i Pacificu, co pozwoli na podjeżdżanie pod bardziej strome podjazdy. Tak więc na większe górki moim zdaniem warto dorzucić do Trans 5.0 albo do Kross Trans Alp (który jest jego odpowiednikiem).

  • Witam Panie Łukaszu, serdecznie proszę o pomoc (wyrażenie opinii).

    Szukam roweru górskiego do 1,5 tys. zł. Mam świadomość co do przeznaczenia takiego sprzętu i czego nie można od niego oczekiwać. Po prostu długo nie jeździłem i dlatego chciałbym zacząć od roweru z niższej półki.

    Przeczytałem Pański poradnik i zastanawiam się pomiędzy opisanymi w nim rowerami:

    Btwin Rockrider 520 – www.decathlon.pl/rower…51007.html – 1,3 tys. zł
    Kross Hexagon 2.0 – www.kross.pl/pl/20…exagon-2-0 – 1,4 tys. zł
    Romet Rambler 29 1 – www.romet.pl/Rower…,2018.html – 1,5 tys. zł

    Który z wymienionych rower oceniłby Pan najwyżej i dlaczego?

    Pozdrawiam,

    Piotr

    • Cześć, jeżeli planujesz ot tak sobie pojeździć rekreacyjnie, to każdy z tych rowerów spełni Twoje oczekiwania. Natomiast Rockrider wybija się na tle dwóch pozostałych tym, że ma hamulce tarczowe (mechaniczne, bo mechaniczne, ale dobrego producenta) i 8. rzędową kasetę, zamiast 7. rzędowego wolnobiegu, co daje trochę większą trwałość i możliwość użycia trochę lepszych zębatek.

      Ew. popatrz na Allegro i w sklepach internetowych, za wyprzedażami rocznika 2017/2018 Hexagonów i Ramblerów, jakichś wyższych modeli, które też zmieszczą się w Twoim budżecie, a będą miały przynajmniej te 8 biegów z tyłu, a może nawet hydrauliczne tarczówki, bo i takie rowery można dostać.

  • Panie Łukaszu,
    stałem się miłośnikiem systematycznej jazdy rowerowej, która jest dla mnie alternatywą innych sportów z których zostałem wykluczony ze względu na problemy z kolanem.
    Od kilku miesiący (równiez zimą) jeżdze około 100km w tygodniu i przyszedł czas na nowy rower. Dużo jeżdze po ścieżkach rowerowych, ale nie wykluczam również terenu więc celuję w rower górski.
    Wpadł mi w oko Kross BLACK EDITION 3 www.kross.pl/pl/node/38316 – poza zgrabną ramą kolorystyka czarny z zóltym również mi pasuje,
    3 www.sklepmartes.pl/sport…zmiar-29_l
    Na Pana stronie polecany również jest Kross Hexagon 6.0
    proszę o poradę co mam wybrać

  • Cześć, chcę kupić rower trekkingowy. Zastanawiam się nad rowerem Cube Kathmandu SL (cube.pl/2019/…tion-2019/) i

    Koga Grandtourer
    www.koga.com/en/bi…tm?frame=H

    Oba rowery są w podobnej cenie. Nie mam żadnej fachowej wiedzy dotyczącej rowerów. Chcę rower na lata dlatego cena nie gra najważniejszej roli. Czy mógłby Pan pomóc mi w dokonaniu porównania/wyboru? Zwłaszcza obiektywne spojrzenie przydałoby mi się najbardziej. Bo sprzedawcy Cuba (Skiteam) zachwalają ich rower. O Koga wiem, że to jedna z najlepszych marek (?)- mieszkałem w Holandii i tam większość tak uważa. A może według Pana powinienem jeszcze rozważyć inna markę / model? Bardzo wdzięczny za pomoc.

      • Za wiele o tym Pegasusie nie jest napisane, ale jeżeli nie ma na niego gwarancji, to ja chyba wolałbym Arkusa. Jest może i ciut słabiej wyposażony, ale niewiele słabiej, a za to jest nowy i z gwarancją.

    • Cześć,
      cóż, Koga to w pewnych kręgach kultowa marka, to na ich rowerze Mark Beaumont objechał świat dookoła :) Ale i Cube robi bardzo dobre rowery, nie można powiedzieć, że nie :)

      Te dwa modele różnią się od siebie po pierwsze tym, że Cube ma amortyzator (bardzo dobry, lekki, powietrzny model), natomiast Koga ma sztywny, aluminiowy widelec. Od tego bym zaczął, co wolisz, bo Cube ma też model Travel Sport ze sztywnym widelcem.

      Oba rowery – Cube i Koga, są bardzo dobrze wyposażone i niczego im w zasadzie nie brakuje. Koga ma hydrauliczne hamulce szczękowe Magura, które mają bardzo dobre opinie, kwestia znalezienia serwisanta, który w razie czego będzie potrafił się nimi zaopiekować,
      przynajmniej w Polsce nie jest to szczególnie popularny typ hamulców. W Cube znajdziesz Shimano XT, czyli naprawdę górną półkę jeżeli chodzi o hamulce tarczowe.

      Popatrzyłbym przede wszystkim na wygodę, na którym rowerze lepiej Ci się siedzi, na którym lepiej się czujesz. No i który bardziej Ci się podoba, bo oba są po prostu świetne. W sumie wszystkie trzy, bo ten Cube ze sztywnym widelcem jest podobnie wyposażony co wersja z amortyzatorem,
      tylko jest lżejszy i tańszy.

  • Witam
    Chcę kupic rower gorski MTB i sie zastanawiam nad Trek marlin 6 lub Scott aspect 950. Oba sa w cenie jaka mnie interesuje czyli +-2500 zl. Dodam ze nie jestem zabrany i wkrecony w temat jazdy goralami po jakimkolwiek terenie, czyli 100% laik i nie orientuje sie totalnie w temacie. Przygode dopiero zaczynam. Wzrost 185 waga 130 czyli jest mnie kawal chlopa.

    Trek mnie ujal fajnymi/wygodnymi manetkami kierownicy i kolorem a scott to marka ktora mi tam gdzies dzwieczy z lat mlodosci i jest dla mnie rozpoznawalna jako dobra. Na obydwu jezdzi mi sie w sumie podobnie bez jakiejs odczuwalnej duzej roznicy.
    A moze jakis inny model by byl godny polecenia w tym przedziale cenowym (albo o 2 lub 3 stowki drozszy) a jakos rozpoznawalnie lepiej wyposazony?
    Dzieki za podpowiedz

    Pozdr

  • Bardzo ciekawe porady, jednak nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania. Szukam roweru dla siebie – cena nie ma większego znaczenia. Coś do jazdy po trudnych terenach, ale czasem zdarzy się także po mieście, dlatego utrudnia mi to podjęcie decyzji. Jestem dość drobną kobietą, dlatego rozważam damskie rowery Kross. Mają dość szeroki asortyment, a i nie jest to najniższa półka jeśli chodzi o wyposażenie.

    • Cześć,
      jeżeli trudny teren, to tylko rower górski. Kwestia zastanowienia czy tylko z przednim amortyzatorem czy coś z pełnym zawieszeniem.

      Jeżeli chodzi o rowery Krossa z serii Femi Line, to właśnie miałem na testach górski model Level 7.0 w męskiej i damskiej wersji. To w sumie kompletny rower, który sprawdzi się w naprawdę wielu przypadkach,
      zarówno do bardziej turystycznej jazdy, jak i jazdy w maratonach czy innych zawodach tego typu. Niedługo będzie test na blogu.

  • Cześć, Panie Łukaszu, proszę o poradę, szukam roweru górskiego w 1500-2000zł
    Rozważam zakup Kellys Vanity 30 27,5″ 2018 w cenie 1650zł, czy lepiej pokusić się o któryś rower z zestawienia rowerów do 2000zł np. Rockrider ST 540? Rama, wygląd nie ma znaczenia, zależy mi na 27,5 kołach, i przede wszystkim niezawodności.
    Pozdrawiam, Kasia

    • Cześć,
      oba rowery będą solidne jak na ten budżet. Kwestia, który będzie dla Ciebie wygodniejszy. Rockrider jest trochę lepiej wyposażony, ale nie to brałbym jako pierwsze pod uwagę, tylko właśnie wygodę i dopasowanie ramy do Ciebie.

  • Dzień dobry,
    Mój partner chciałby kupić rower….
    wzrost 182 cm, waga 167 kg
    wiem, że najprawdopodobniej będzie to rower górski z uwagi na wagę – ale który model wybrać – firmę?
    przedział cenowy? do 2000 zł?
    Sądzi Pan że uda się wybrać coś dobrego w tej cenie? czy może Pan polecić jakiś model?
    W ubiegłym roku kupiliśmy rower górski – koła 28 , ale chyba doradzono nam za małą ramę – ponieważ niezbyt wygodnie się na nim jeździ /Giant Tempt 4 Czarny 2016/

    znalazłam na allegro coś takiego
    allegro.pl/ofert…7832548489
    co Pan sądzi?
    Pozdrawiam
    Anna

    • Cześć,
      polecane przeze mnie rowery znajdziesz we wpisach, które linkuję tutaj. Jeżeli chodzi o rower, który podlinkowałaś, to najważniejsze, aby był w dobrym stanie technicznym i był wygodny.

  • Cześć, planuję kupić rower MTB i mam nawet pewne modele na oku, ale chyba w pewnej kwestii przydałaby mi się jakaś podpowiedź. Jeżdżę około 80%/85% czasu w terenie (przeważnie lasy, czasami polne i szutrowe drogi) a asfalt jedynie dojazdowo. Teren ten jednak nie jest specjalnie ciężki, to nie góry, choć oczywiście bywają odcinki kamieniste, dziurawe, czy po prostu ze sporą ilością korzeni.

    Jak już wcześniej wspominałem, mam na oku dwa modele – jeden z nich ma obręcze WTB i19 TR, natomiast drugi ma obręcze WTB i29 TR. Z tego co wyczytałem w internecie wynika, że przy obręczy o szerokości wewnętrznej 29 mm opony węższe niż 2.3 źle się układają i mogą być nawet niebezpieczne przy ostrych zakrętach, czyli wybierając rower z obręczami WTB 29 musiałbym korzystać z opon o szerokości min. 2.3, a najlepiej 2.4 I w tym tkwi cały „problem” – czy przy takim terenie w jakim jeżdżę tak szerokie opony mają sens? Rowerek z szerszymi obręczami jest lepiej wyposażony, dlatego chętniej zdecydowałbym się właśnie na niego, ale czy takie opony, w jakie musiałby być wyposażony nie są przeznaczone do jazdy w bardzo ciężkich warunkach i czy nie przeszkadzałyby dużymi oporami w lżejszym terenie? Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź, bo nigdy nie jeździłem na takich oponach (mój rozmiar opon to przeważnie 2.10) i nie za bardzo wiem jak to z nimi jest.

    • Cześć, w tym wpisie: roweroweporady.pl/jaka-…o-obreczy/

      znajdziesz moją tabelkę, gdzie podałem jakie opony są zalecane do jakich obręczy. Nie widzę przeszkód, aby do obręczy 29 mm założyć oponę 2″. Na szerszej obręczy opona będzie się lepiej układać. Natomiast już można zapomnieć o oponach typowo crossowych typu 1,35″ (35 mm).

      Odnośnie szerokości opon, to różnica między 2,1 cala a 2,3 cala to 5 milimetrów, nie jest to jakaś dramatycznie wielka różnica. Do jazdy w sporej części po asfalcie, oczywiście poszedłbym w węższą oponę. Natomiast w terenie, opona 2,3 czy 2,4 cala da Ci lepszą trakcję i przyczepność,
      a także lepsze zachowanie się na piasku. Czy będzie ciężej niż na 2,1 cala? Trochę tak, ale z mojego doświadczenia wynika, że zysk przyczepności i amortyzacji nierówności w szerszych oponach, bardzo to rekompensuje.

      • Po asfalcie poza dojazdówkami nie jeżdżę, więc nad oponami crossowymi nawet się nie zastanawiałem :) Raczej myślałem nad tym, czy przy obręczy 29mm wew. dobrze ułożyłyby się takie oponki jak Schwalbe thunder burt czy racing ralph, gdyż one mają ”zaledwie” 2.25 cala, ale skoro wszystko byłoby w porządku, to chyba nie ma co się obawiać takich obręczy, choć na internecie można przeczytać różne rzeczy na ten temat :)

  • Cześć, planuję kupić rower MTB i mam nawet pewne modele na oku, ale chyba w pewnej kwestii przydałaby mi się jakaś podpowiedź. Jeżdżę około 80%/85% czasu w terenie (przeważnie lasy, czasami polne i szutrowe drogi) a asfalt jedynie dojazdowo. Teren ten jednak nie jest specjalnie ciężki, to nie góry, choć oczywiście bywają odcinki kamieniste, dziurawe, czy po prostu ze sporą ilością korzeni. Jak już wcześniej wspominałem, mam na oku dwa modele – jeden ma obręcze WTB i19 TR, natomiast drugi ma obręcze WTB i29 TR. Z tego co wyczytałem na internecie wynika, że przy obręczy o szerokości wewnętrznej 29mm opony węższe niż 2.3 źle się układają i mogą być nawet niebezpieczne przy ostrych zakrętach, czyli wybierając rower z obręczami WTB 29 musiałbym korzystać z opon o szerokości min. 2.3, a najlepiej 2.4 I w tym tkwi cały „problem” – czy przy takim terenie w jakim jeżdzę tak szerokie opony mają sens? Rowerek z szerszymi obręczami jest lepiej wyposażony, dlatego chętniej zdecydowałbym się właśnie na niego, ale czy takie opony, w jakie musiałby być wyposażony nie są przeznaczone do jazdy w bardzo ciężkich warunkach i czy nie przeszkadzałyby dużymi oporami w lżejszym terenie? Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź, bo nigdy nie jeździłem na takich oponach (mój rozmiar opon to przeważnie 2.10) i nie za bardzo wiem jak to z nimi jest.

    • Cześć,
      Wagant 5 ma hydrauliczne hamulce tarczowe, zamiast szczękowych V-Brake, do tego dostaje się manetkę na kierownicy do blokowania amortyzatora, trochę lepsze piasty, aluminiową kierownicę. Pewnie są też inne różnice, ale ciężko je określić.

      Czy warto dokładać do hamulców tarczowych? Pisałem o tym tutaj: roweroweporady.pl/hamul…e-v-brake/

      Zasadniczo jeżeli nie planujesz jeździć w ulewnym deszczu, czy w górach z dużym obciążeniem, to tarczówki nie są niezbędne. Nad dołożeniem 800 zł mocno bym się wtedy zastanowił, chyba, że ta różnica zmaleje przy wyprzedażowych cenach.

    • Cześć,
      Kross Level 3.0 2018 nie jest jakoś szczególnie gorzej wyposażony od Level 4.0 2019, a cenowo wychodzi dużo atrakcyjniej i zostaje w kieszeni kasa na kask/lampki/licznik – czy co tam będziesz potrzebował.

  • Cześć. Mam okazję kupić Kellysa Phantic 70 model 2015 za niecałe 2400. W sumie aż taki osprzęt nie jest mi potrzebny (szczególnie ten SLX), celowałem w Krossa Evado 6 w podobnej cenie. I tutaj mam kilka pytań.
    Czy ten model Kellys bardzo ustępuje modelom młodszym? Znalazłem taka specyfikację: www.bikko.pl/rower…-2015.html
    Jest tutaj suport zintegrowany (cokolwiek to znaczy). Model 2016 ma juz support Shimano BB-ES25 Octalink. Zastanawiam się czy to jest spora różnica.
    Czy takie leżakowanie na magazynie przez 4 lata mogło rowerowi jakoś zaszkodzić?
    Ogólnie rzecz ujmując: czy warto kupić rocznik 2015 za tę cenę, czy lepiej kupić np. tego Krossa 2018 (mimo gorszego osprzętu)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

    • Cześć,
      ten Kellys z SLX ma tylko tylną przerzutkę, reszta to Deore i Suntour, więc ten SLX wielkiego wpływu na cały rower mieć nie będzie.
      Nie wiem co to jest suport zintegrowany, zapytaj sprzedającego.
      4 lata na magazynie nie powinno zaszkodzić rowerowi.
      Kross też wygląda dobrze w tym budżecie, ale Kellys ma trochę ciekawsze wyposażenie. Warto byłoby jeszcze się do niego przymierzyć, sprawdzić czy rama Ci pasuje.

  • Witam. Szukam roweru MTB do 5000PLN. 2 Amortyzatory powietrzne, hamulce hydrauliczne. Wstępnie ten model mi podpasował ale potrzebuję Waszej porady czy rowery z Decath sie opłacają. Proszę podać kilka propozycji podobnych rowerów w tej cenie;) mam 172cm wzrostu i +/- 70kg wagi. z góry dziękuję ;)

  • Cześć, prośba o pomoc w rozwiązaniu odwiecznego dylematu kupującego :)
    Krótko i na temat :
    -czy nowy Kross Trans 3.0 ?
    – czy używane Raleigh Rushhour 3.0? np taki :www.olx.pl/ofert…0679695895

    Przewaga nowego na gorszych podzespołach na korzyść używanego z dobrymi podzespołami…….hmmmm, nie ukrywam, że cykloza mnie dopada ;)
    Łukaszu, jeśli to możliwe proszę o opinię.
    Dziękuję, i gratuluję rzetelnej pracy na blogu!