Skocz do zawartości

Karbonowy frameset szosowy


Rekomendowane odpowiedzi

Ze dwóch chłopaków którzy jeżdżą ze mną na szosie ma te Peritusy i fajnie wyglądają. A co to za producent?

Do czego te koła? Do treningów codziennych? Czy do wyścigów/ustawek? Po płaskim czy po górach?

 

Co do Mavic to się nie wypowiem bo nigdy nie miałem. Natomiast Campagnolo/Fulcrum, bo to wychodzi z tej samej fabryki, katujemy wraz z młodym do bólu i nie ma problemu. Ostatnio widziałem że koleś który jeździ na kolejnej ramie, tym razem jakiejś aero Cippolini, miał Khamsiny które katuje z jakieś 5 lat i też im nic nie jest. W tym budżecie jak dołożysz parę złotych to możesz celować chyba w bardzo ładne Campagnolo Scirocco  albo w wersji wzmocnionej CX z uszczelnianymi piastami albo w normalnej:

http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-khamsin-asy-cx-cyclocross-wheelset/

http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-scirocco-35-cx-clincher-wheelset/

 

Jest też Campa Vento za 200 Euro:

http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-vento-asymmetric-g3-wheelset/

i Fulcrum Racing 5 LG:

http://www.wiggle.co.uk/fulcrum-racing-5-lg-alloy-clincher-wheelset/

 

Poszukałbym też na stronach rosebikes.pl i bike24.com

Odnośnik do komentarza

Peritus to o ile mi wiadomo Polska marka. Ale czy produkują w Polsce to nie mam pojęcia.

 

Co do kół to potrzebuję ich do codziennej jazdy, ukształtowanie terenu to pagórki długości przede wszystkim 400m-1200m (średnie 5-9%, z fragmentami 15-20%), kilka dłuższych podjazdów 3-4,5km (ale to już ze średnimi ledwie 4-5%). No i niemal zawsze wieje, a co najgorsze to często są to mocne podmuchy, które potrafią zmienić mi tor jazdy (kto oberwał takim podmuchem wie czym to grozi).

Odnośnik do komentarza

Na podjazdy to dobrze mieć lekkie koła ale wykraczają poza Twój budżet. Zondy które ważą koło 1500 gram kosztują ok. 350 Euro. Więc raczej celujesz w koła ok. 1800 gram. Nawet przy mojej dość dużej wadze koło 90kg Zondy są idealnie proste. Niższe modele typu Scirocco i Vento też się raczej nie rozcentrowują. Jak mało ważysz to możesz wziąć standardowe. Jak więcej lub jeśli zamierzasz jeździć zimą i/lub po szutrach to wziąłbym w wersji CX.

Odnośnik do komentarza

Mimo wszystko zostanę przy Mavicach. Za 800zł będę miał przyzwoite koła z oponami. W każdym razie dzięki za podsyłane linki.

 

Zostaje mi jeszcze do kupienia kierownica i mostek. Kierownica na pewno karbonowa, mostek raczej aluminiowy. A może kupić kierownicę zintegrowaną? Podobają mi się bardzo, ale jak nie przypasują kąty kierownicy do ramy to kaplica...

Odnośnik do komentarza

Jest parę takich wątków w sieci Mavic vs Fulcrum 5. Wynika że Fulcrumy mają lepsze piasty i są sztywniejsze. Mavici są miększe co niektórym odpowiada a niektórym nie. Miększe koła oznaczają lepszy komfort ale mniejszą prędkość. Opony są na pewno plusem.

 

Kiery zintegrowanej bym nie kupił bo często kombinuję z mostkami, katami, ustawieniami. Przy zintegrowanej jest z tym problem. A ile dałeś za frameset?

Odnośnik do komentarza

Rama+widelec+stery+koszyki całość Peritus, do tego sztyca Deda, łącznie 1000zł. Całość była używana przez 3 sezony do rekreacyjnej jazdy. Właściciel kupił kolejną ramę Peritusa (wyższy model). Ze zdjęć i rozmowy telefonicznej wynika, że zestaw jest zadbany (sprzedający sprawiał wrażenie pedanta, bo jak inaczej okreslić kogoś kto pamięta kiedy i dlaczego powstały 3 rysy na lakierze...). Ramę będę miał w domu w poniedziałek, wtedy mogę napisać coś więcej. Ale jestem pozytywnie nastawiony.

 

Dzisiaj dostałem Tiagrę 4700. Jeśli chodzi o wygląd i wykonanie to jestem w pozytywnym szoku. Oby działała równie dobrze jak wygląda :)

Odnośnik do komentarza

Rama dotarła! Jestem baaardzo zadowolony, świetny stan. Zważyłem orientacyjnie poszczególne elementy:

- rama (+2xkoszyk na bidon) ~1250g

- stery ~90g

- widelec ~350g

- sztyca ~200g

 

Jutro bądź pojutrze powinny dotrzeć koła i kierownica. Kierownicę póki co kupiłem aluminiową (PRO PLT) w rozmiarze 40cm. Chcę sprawdzić czy nie będzie jednak za wąska. Jak będę pewny co do rozmiaru to pomyślę nad karbonem.

Odnośnik do komentarza

Pro PLT nie jest zła. Mój syn na niej jeździ. To jest kierownica z krótkim dosięgiem i małym spadkiem. Mój młody był dziś na ustawianiu pozycji i okazało się że rekomendowana kierownica dla niego to rozmiar 36.Nie wiem nawet czy takie robią. A ma 40 obecnie.

Dobra waga ramy i widelca. Moja nowa rama Spec Tarmac SL4 ze sterami i zaciskiem podsiodłowym waży bodajże 950 gram. Widelec chyba ok. 300 gram.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...