Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za ukierunkowanie mnie i informacje o różnych możliwościach wyboru roweru dla moich potrzeb 

Zaczynałem od Trek Marlin 6, Kross Hexagon 7/8, Romet Mustang M5.

Po uwzględnieniu Waszych sugestii zmieniłem wybor na: Indiana Storm X6 lub X7 ( nie miałem okazji przymierzenia roweru), Unibike Link (wizualnie i osprzetowo podoba mi się ten rower), Cube Aix EX lub Attention.

Szkoda ze nie było możliwości przymierzyć ramę 19 w Unibike Link.

Po nowym roku będę szukał dostępnych rowerów do przymiarki.

 

Odnośnik do komentarza

W kwestii geometrii, to rowery na kołach 29 cali pojawiły się niecałe 10 lat temu. Prześledźcie z ciekawości na czym ścigała się Włoszczowska, tak co 4 lata i jak to się zmieniało. 

Konkretnie co do Unibike to parę dobrych lat temu rowery 29 cali miały kąt główki ramy (w którą wchodzi amortyzator) 70-71 stopni. Oznacza to że taki rower nieźle podjeżdżał ale był mało stabilny na zjeździe. Obecnie króluje kąt 68,5 stopnia a pojawiają się też rowery z jeszcze mniejszym kątem. Z kolei kąt rury podsiodłowej był rzędu 72-73 stopnie. Z takim kątem jazda po płaskim nie była tak efektywna jak obecnie z kątem 74-75 stopni. Ramy miały średnią długość górnej rury i miały długi mostek. To oznaczało słabą zwrotność. Obecnie preferuje się długie ramy z bardzo krótkim mostkiem. Długi tylny trójką był stabilny ale mało zwrotny. Unibike ma ten trójkąt długości 445 mm. Nowoczesne rowery 435 mm, co daje lepszą zwrotność. Szczegóły ale dla niektórych ważne.

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, jajacek napisał:

W kwestii geometrii, to rowery na kołach 29 cali pojawiły się niecałe 10 lat temu. Prześledźcie z ciekawości na czym ścigała się Włoszczowska, tak co 4 lata i jak to się zmieniało. 

Konkretnie co do Unibike to parę dobrych lat temu rowery 29 cali miały kąt główki ramy (w którą wchodzi amortyzator) 70-71 stopni. Oznacza to że taki rower nieźle podjeżdżał ale był mało stabilny na zjeździe. Obecnie króluje kąt 68,5 stopnia a pojawiają się też rowery z jeszcze mniejszym kątem. Z kolei kąt rury podsiodłowej był rzędu 72-73 stopnie. Z takim kątem jazda po płaskim nie była tak efektywna jak obecnie z kątem 74-75 stopni. Ramy miały średnią długość górnej rury i miały długi mostek. To oznaczało słabą zwrotność. Obecnie preferuje się długie ramy z bardzo krótkim mostkiem. Długi tylny trójką był stabilny ale mało zwrotny. Unibike ma ten trójkąt długości 445 mm. Nowoczesne rowery 435 mm, co daje lepszą zwrotność. Szczegóły ale dla niektórych ważne.

Dla mnie amatora jeżdżącego na rozpadającym się ponad 20 latnim rowerze raczej nie będzie różnicy przynajmniej na chwilę obecną.

Przeglądam olx w Lublinie i okolicy ale ceny rowerów używanych są zbliżone do nowych. Jeśli ktoś z Was zauważy ciekawy rower używany dla moich wymagań umieścić proszę link lub napiszcie do mnie wiadomość.

Poczekam czy pojawią się rowery Indiana, przymierze się do Cube, szukam Unibike Link z ramą 19 cali.

Odnośnik do komentarza

Proszę Was o pomoc w doborze wielkości ramy dla Unibike Link. Moje wymiary: wzrost 183cm, przekrok 78 cm. 

Jaki kalkulator polecacie do prawidłowego dobrania wielkości ramy roweru mtb ?

Kalkulator nastronie poniżej działa tylko USA

www.competitivecyclist.com

Obdzwoniłem wszystkie sklepy w Lublinie nigdzie nie ma dostępnego Linka.

Czy zakup Unibike przez internet będzie wiązał się z problemami z serwisem i gwarancją ?

Czy orientujecie się czy Link posiada otwory do montażu błotników? 

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.12.2021 o 18:26, mb79 napisał:

Z rowerów nowych które spełniają kryteria: przerzutki Deore, amortyzator RockShox, i hamulcami MT200 to jakie modele rowerów ?

Co do zakupu roweru używanego to jaką będzie miał przewagę nad nowym rowerem ?

@mb79

Ależ się ten wątek rozwinął ! A zaczął się niewinnie. Chciałbym pochwalić się i dedykować wszystkim niezdecydowanym moim zakupem i prosić o błogosławieństwo na zimę ? Rower ma być używany w konwencji: po bułki (4%), do pracy (51%), szutry (14,5%), ulica (19,5%), (las 8%), teren (2%) ?  który zakupiłem tydzień temu. Rozstałem się z Giantem po 9 latach. Ma wszystko, co powinien posiadać: sztywne osie  ? , zmieniarkę klasy minimum Deore ? , relaksacyjną, superwygodną pozycję z uwagi na bycze rogi (bardzie relaksującą pozycję trudno sobie wyobrazić), wzmocnione koła, masę (poniżej 13,0 kg ? ), brak nakładów na konserwację amora (uwolniłem się od dywagacji i medytacji nad Santourem). No i cena, poniżej 10 000zł ? , którą utargowałem do  0,047 kzł.  

A teraz poważnie. Odpowiadając mb79 warto przeczekać i dozbierać kasę na upragniony model .  Przeczekać, dozbroić się w wiedzę z tego oto forum i skarbnicy wiedzy praktycznej  tutejszych ekspertów. Warto czekać i dozbierać kasy. Nie warto kupować sprzętu, który po zakupie nie będzie przynosił satysfakcji, bo zawsze coś będzie nie tak (brak sztywnych osi, amor nie ten, 2 blaty/ 1 blat a przede wszystkim rozmiar o materiał ramy). Idealny zakup powinien chociaż dawać możliwość dobrego upgrade'u ramy, która jest podstawą w rowerze, na przyszłość. Przykładowo , robiłem teraz rozeznanie, kultowy spec Chisel na nowy rok 2022 to Chisel Comp (Nr części: 91722-5204) to rower który jest do zrealizowania dopiero w GRUDNIU 2022. I uwaga, cena w aluminium rama 10.000,00 zł. (u link:  https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp/p/199641?color=319940-199641&searchText=91722-5204). I to, jak mnie zastrzegli , może ulec zmianie. Tak samo wygląda towar z najwyższej półki w karbonie. Wstępne rezerwacje dopiero na GRUDZIEŃ 2022r np. na takiego, (gdyby ktoś chciał sprzedać swój samochód i zamienić na rower) BMC Twostroke 01 FOUR za "jedyne" 13.490, 00 zł. (https://www.bmc-switzerland.com/eu_en/twostroke-01-four-2022.html?___store=eu_en&___from_store=scr_eu_en). To oczywiście nie jest zachęta kupna, tylko przykład dramatycznej syt. na rynku rowerów w tym i kolejnym 2022 roku.

Reasumując dobrym wyborem jest sprzęt na którym pojeździsz z pełną satysfakcją minimum 3-5 lat. Dobrym wyborem, byłoby jednak, z uwagi na defiocyt rynku nowych rowerów i ich cenę , porządny sprzęt z 2-giej ręki, b.mało używany, zakupiony w tym sezonie (2021r), których olx oferuje naprawdę sporo.

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 30.12.2021 o 14:20, mb79 napisał:

Proszę Was o pomoc w doborze wielkości ramy dla Unibike Link. Moje wymiary: wzrost 183cm, przekrok 78 cm. 

Jaki kalkulator polecacie do prawidłowego dobrania wielkości ramy roweru mtb ?

Kalkulator nastronie poniżej działa tylko USA

www.competitivecyclist.com

Obdzwoniłem wszystkie sklepy w Lublinie nigdzie nie ma dostępnego Linka.

Czy zakup Unibike przez internet będzie wiązał się z problemami z serwisem i gwarancją ?

Czy orientujecie się czy Link posiada otwory do montażu błotników? 

Zainstaluj w telefonie lub tablecie Super VPN, wybierz amerykańskie lub kanadyjskie IP i wejdziesz. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 31.12.2021 o 14:40, ram napisał:

@mb79

Ależ się ten wątek rozwinął ! A zaczął się niewinnie. Chciałbym pochwalić się i dedykować wszystkim niezdecydowanym moim zakupem i prosić o błogosławieństwo na zimę ? Rower ma być używany w konwencji: po bułki (4%), do pracy (51%), szutry (14,5%), ulica (19,5%), (las 8%), teren (2%) ?  który zakupiłem tydzień temu. Rozstałem się z Giantem po 9 latach. Ma wszystko, co powinien posiadać: sztywne osie  ? , zmieniarkę klasy minimum Deore ? , relaksacyjną, superwygodną pozycję z uwagi na bycze rogi (bardzie relaksującą pozycję trudno sobie wyobrazić), wzmocnione koła, masę (poniżej 13,0 kg ? ), brak nakładów na konserwację amora (uwolniłem się od dywagacji i medytacji nad Santourem). No i cena, poniżej 10 000zł ? , którą utargowałem do  0,047 kzł.  

A teraz poważnie. Odpowiadając mb79 warto przeczekać i dozbierać kasę na upragniony model .  Przeczekać, dozbroić się w wiedzę z tego oto forum i skarbnicy wiedzy praktycznej  tutejszych ekspertów. Warto czekać i dozbierać kasy. Nie warto kupować sprzętu, który po zakupie nie będzie przynosił satysfakcji, bo zawsze coś będzie nie tak (brak sztywnych osi, amor nie ten, 2 blaty/ 1 blat a przede wszystkim rozmiar o materiał ramy). Idealny zakup powinien chociaż dawać możliwość dobrego upgrade'u ramy, która jest podstawą w rowerze, na przyszłość. Przykładowo , robiłem teraz rozeznanie, kultowy spec Chisel na nowy rok 2022 to Chisel Comp (Nr części: 91722-5204) to rower który jest do zrealizowania dopiero w GRUDNIU 2022. I uwaga, cena w aluminium rama 10.000,00 zł. (u link:  https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-comp/p/199641?color=319940-199641&searchText=91722-5204). I to, jak mnie zastrzegli , może ulec zmianie. Tak samo wygląda towar z najwyższej półki w karbonie. Wstępne rezerwacje dopiero na GRUDZIEŃ 2022r np. na takiego, (gdyby ktoś chciał sprzedać swój samochód i zamienić na rower) BMC Twostroke 01 FOUR za "jedyne" 13.490, 00 zł. (https://www.bmc-switzerland.com/eu_en/twostroke-01-four-2022.html?___store=eu_en&___from_store=scr_eu_en). To oczywiście nie jest zachęta kupna, tylko przykład dramatycznej syt. na rynku rowerów w tym i kolejnym 2022 roku.

Reasumując dobrym wyborem jest sprzęt na którym pojeździsz z pełną satysfakcją minimum 3-5 lat. Dobrym wyborem, byłoby jednak, z uwagi na defiocyt rynku nowych rowerów i ich cenę , porządny sprzęt z 2-giej ręki, b.mało używany, zakupiony w tym sezonie (2021r), których olx oferuje naprawdę sporo.

 

Chcę kupić nowy rower i sprawdzić sobie radość i ulżyć kręgosłupowi.
Przeglądam olx regularnie, niestety rowery które mnie interesują są przeważnie w dużej odległości ode mnie.

Odnośnik do komentarza

Nie ma tragedii. Kolega kupił Cube Attention SL za 2700. Tu tez amor powietrzny, też brak sztywnej osi, dobry napęd i rozsądne hamulce. Prawie w  każdym rowerze używanym jest coś do serwisowania. Zważywszy na to kupiłbym Indiana Storm X7 mający sztywne osie i lepszy amor za 3600. Cenowo pewnie wyjdzie na to samo. Pokazują że M19 jest dostępny.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, jajacek napisał:

Nie ma tragedii. Kolega kupił Cube Attention SL za 2700. Tu tez amor powietrzny, też brak sztywnej osi, dobry napęd i rozsądne hamulce. Prawie w  każdym rowerze używanym jest coś do serwisowania. Zważywszy na to kupiłbym Indiana Storm X7 mający sztywne osie i lepszy amor za 3600. Cenowo pewnie wyjdzie na to samo. Pokazują że M19 jest dostępny.

Gdzie znalazłeś Storm X7 M19 dostępny ? 

Odnośnik do komentarza

Dziwnych czasów doczekaliśmy, mając pieniadze nie można kupić tego co się chce.

Dostałem odpowiedź od Unibike na temat dostępności modelu Link.

"W salonie firmowym w Bydgoszczy Link 2021 jest już niedostępny. Produkcja modelu Link na 2022 zaplanowana jest na wiosnę."

Pewnie nowy Link będzie w cenie 3600 co powoduje brak opłacalności zakupu tego roweru.

 

 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, mb79 napisał:

Pewnie nowy Link będzie w cenie 3600 co powoduje brak opłacalności zakupu tego roweru.

A nie mówiłem ? Piszę to oczywiście bez satysfakcji. Tylko niewyhuśtana używka (wiedzę nt. szczegółów roweru masz już wystarczającą) lub rezerwacja dobrego, satysfakcjonującego modelu z odbiorem pod koniec 2022 roku.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...