Skocz do zawartości

Rower MTB ok 3000-4000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Z góry zaznaczam, że tematy jaki rower kupić na stronie przeczytałem jednak szukam dalej.

 

Szukam roweru w granicach około 3000-4000 tysiące. Mam nadzieję, że nawet przy droższych coś może uda się utargować.

 

Pierwszym wyborem był Trek X-CALIBER 9 z 2015 roku. Może gdzieś jeszcze znajdę ramę w swoim rozmiarze. 

 

http://www.activsport.eu/product-pol-21999-Trek-X-CALIBER-9-18-5-29-BL-OG-2015.html

 

Drugi to również Trek X-CALIBER 9 ale z 2016 roku

 

https://strefasportu.pl/pl_PL/p/Rower-TREK-X-Caliber-9-czar-ziel-2016/7542

 

Najchętniej to brałbym Kross Level B8 Rio

 

lub

 

Cube LTD PRO 2016 

 

http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-gorski-Cube-LTD-PRO-29-2016-zielony/6258

 

Tylko ceny nie te :D

 

Co do ramy to chyba L/19

długość wewnętrzna nogi 89 przy wzroście 186, waga ok 100 kg jeszcze. Docelowo spadnie około 15 kg jeszcze.

 

Tylko w Level B8 Rio widziałem, że rama M dla mnie. L wydawała się za duża.

 

 

Byłbym wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza

Cube LTD Pro to bardzo dobry rower. Już go tu parę razy ocenialiśmy. Te Treki rozsądne ale szału nie ma. Podstawowe amory Rockshoxa i manetki Deore. Więc rowery do aktywnej rekreacji. Kross Level B8 Rio bym nie kupił. Nie mam dobrych doświadczeń z hamulcami Avid a manetki SRAM mi się nie podobają.

 

Marcin zawsze namawia na 27,5 a ja na koła 29. Fakt faktem że jak pójdziesz na maraton MTB to większość jeździ na 29. Ale przyznaję że 27,5 jest zwrotniejszy. Unibike Expert na którego Marcin namawia ma dobry osprzęt ale amor rekreacyjny (co nie znaczy że zły). Być może do Twoich zastosowań w pełni wystarczający.

 

Przy tym wzroście i przekroku jesteś na granicy L i XL. Zalecam się pomierzyć na stronie competitive cyclist calculator. Tak na "optykę" wydaję się że odpowiednia rama to XL 21 cali.

Odnośnik do komentarza

A ja jakoś samemu nie mam motywacji. Na MTB to zupełnie lajtowo jeżdżę. Chodziło mi po głowie wystartować w jakimś maratonie ale jak widziałem ostatnio trasę po jakiej jeździł mój młody to mi się odechciało. Rzeźnia, 15 podjazdów na 5 rund plus takie zjazdy że bym z buta dawał. No ale to trasa XC. Na takiej bardziej płaskiej, mało technicznej trasie może bym pojechał. Niestety czeka mnie wydatek 550 bo tyle kosztuje zdalna manetka kontroli twardości widelca do Foxa. A coraz bardziej mi jej brakuje.

Odnośnik do komentarza

Polecam kupić rower odpowiedni do swoich potrzeb, swojego stylu jazdy i częstotliwości użytkowania. Niekoniecznie najlepszy w recenzjach czy opiniach użytkowników. Z tych co przychodzą mi do głowy bardzo sensowny jest Cube Attention. W ogóle Cube robi na mnie dobre wrażenie w rowerach ze średniej półki. Oszczędzają na hamulcach ale każdy na czymś oszczędza. Jeśli to ma być rower do aktywnej rekreacji i jakichś weekendowych wypadów to jest to dobry wybór. Jeśli ma to być rower na maratony MTB lub treningowe ostrzejsze jazdy z kumplami to już dobrze mieć amor powietrzny Rockshoxa/Foxa i osprzęt SLX lub XT Wtedy taki o klasę wyżej od Attention to Cube LTD Pro, który ma bardzo dobry amor Rockshox Reba z blokadą skoku, osprzęt SLX/XT, oszczędnościowe hamulce Deore, w przyszłości do zmiany na wyższy model, i niezłe koła na piastach SLX. Jak przejrzysz starsze wątki to było jeszcze wiele innych modeli Ghosta, Krossa, Rometa, Kellysa i innych ale nie przychodzą mi do głowy z pamięci.

Odnośnik do komentarza

Na rowerze mam zamiar jeździć około 40-60 km dziennie.

 

Na weekendy chciałbym spokojnie o niego się nie martwiąc jeździć po naszych łódzkich łagiewnikach gdzie jest sporo górek i ciekawych leśnych ścieżek.

 

Jeśli minusie spodoba to zamierzam co jakiś czas do niego coś dokładać lepszego wiec przydała by się dobra rama przynajmniej jako baza.

 

To chyba tyle:)

Odnośnik do komentarza

Czyli z grubsza potrzebujesz rower do aktywnej rekreacji a nie na wyścigi, podobnie jak ja.

 

Podstawowe elementy roweru których raczej nie będziesz zmieniał to rama, amortyzator, manetki i przerzutki. I na tym trzeba się skupić.

 

Są oczywiście ramy lepsze i gorsze, cięższe i lżejsze. W tym budżecie celujesz w ramy aluminiowe oczko poniżej wyścigowych. Lepsze, nowocześniejsze ramy mają zwężane główki ramy sterowej, niektóre mają wewnętrzne prowadzenie linek. Cube ma generalnie w miarę nowoczesne ramy, podobnie jak np. niemieckie Ghost, Canyon, Focus, Radon. Przy czym te ramy w rowerach w cenie do 5000 nie są zwykle zbyt lekkie i są zwykle ze zwykłego aluminium 6061. Ramy wyścigowe są lekkie i  wycieniowane i odpowiednio hydroformowane/spawane. To jest korzystne w wyścigu ale niekoniecznie korzystne dla ciężkiego zawodnika. Wycieniowane elementy przy dużym obciążeniu są bardziej podatne na uszkodzenie. Z drugiej strony wycieniowana rama przekłada się na lżejszą wagę roweru a co za tym idzie jedzie się na niej agresywniej i szybciej. Rama wyścigowa ma też często inną geometrię z dłuższą rurą poziomą przekładającą się na bardziej wyciągniętą, aerodynamiczną pozycję. Do codziennej, aktywnej rekreacji może to nie być zbyt dobry wybór, przekładający się na niezbyt wygodną pozycję.

 

Jeśli chodzi o amory to do Twojego zastosowania wystarczający wydaje się porządny amor olejowo-sprężynowy. Np. Rockshox Recon TK Coil. Suntoury są w większości gorsze. Sprężynowo-olejowy jest cięższy niż powietrzny ale dobrze amortyzuje. Trudniej jednak dopasować go do swojej wagi i i sposobu jazdy niż powietrzny. Powietrzny pompujemy pod swoją wagę co wymaga specjalnej pomki i ustawiamy jego twardość. Powietrzny jest kosztowny w utrzymaniu. Wymaga regularnych przeglądów które mogą być kosztowne, wymiany oleju i uszczelek. Olejowo-sprężynowy jest łatwy w utrzymaniu. Wystarczy go przetrzeć szmatką i popsikać Brunoxem. Serwisowanie przy rekreacyjnym użytkowaniu jest rzadko potrzebne i mało kosztowne. Jak ci padnie gdzieś po drodze powietrzny to już na tym rowerze nie pojedziesz. Jak padnie olejowo-sprężynowy to blokujesz i jedziesz dalej. Te cechy trzeba wziąć pod uwagę.

 

Różnica pomiędzy Shimano SLX a XT jest głównie w wadze. Natomiast pomiędzy SLX a Deore jest to spora, konstrukcyjna różnica. Napęd 3x10 taki jak Cube w większości stosuje, powoduje że rower jest cięższy niż mający 2x10 ale taki napęd daje szerszy zakres przełożeń. Dzięki temu można taki rower stosować jako terenowy jak i miejski. Ale z takim napędem jest więcej problemów niż z 2x10 i wymaga on częstszych regulacji. Osobiście wolę 2x10. Manetki SRAM nie każdemu odpowiadają. Ja osobiście wolę pracę Shimano. Wybierając pomiędzy SRAM i Shimano warto mieć też na uwadze dostępność części zamiennych. W naszej części Europy dominuje Shimano do którego części można dostać w każdym mieście i niemal każdym serwisie, jakby co.

 

Zalecam unikać hamulców Avid/SRAM bo jest z nimi wiele problemów. Używany w nich płyn hamulcowy DOT jest dużo bardziej żrący niż używany w Shimano olej mineralny przez co hamulce te ulegają szybkiemu uszkodzeniu. Ich konstrukcja tez pozostawia wiele do życzenia.

 

Lekkie koła wyścigowe są zwykle wycieniowane, mają mniej szprych przez co są bardziej podatne na uszkodzenia przy intensywnej eksploatacji. Więc czasem lepiej mieć trochę cięższe koła z większa ilością szprych ale mniej podatne na uszkodzenia.

 

Rozważ co jest Ci potrzebne i szukaj roweru pod te potrzeby. Ja zalecam porządny  rekreacyjny a nie wyścigowy.

Odnośnik do komentarza

To jest dla mnie przykład niemal wzorcowego roweru do takiego typu zastosowań jak wyżej:

http://cube.pl/rowery/mtb-hardtail/reaction/cube-reaction-hpa-pro-29-black-n-grey-n-flashred-2015/

Tylko ta cena...Bardzo podobny do tego którego z wielką przyjemnością ujeżdżam:

http://najlepszerowery.pl/rowery-testowe/796-specialized-crave-pro-2014.html

Odnośnik do komentarza

Bardzo dobry wybór.

 

Podstawowy amor powietrzny Rockshoxa z manetką blokady skoku, łatwy i niedrogi w utrzymaniu.

Bardzo dobry napęd i manetki.

Porządne koła na dobrych piastach, z chwalonymi oponami. Trzeba jednak wiedzieć że są to niestandardowe rozwiązania (Centerlock) stosowane wyłącznie przez Shimano. Nie sądzę żeby to miało dla Ciebie jakiekolwiek znaczenie.

Podobno takie sobie hamulce BR-M506 ale mam takie same w swoim crossie i nie mam do nich zastrzeżeń.

 

Tak spojrzałem dla porównania na Cube LTD pro to ten Radon jest lepszy. Ma zdecydowanie lepsze koła na dobrych piastach a Cube taniutkie koła na taniutkich piastach. Amory są podobne, podstawowe  powietrze Rockshoxa. A Radon jednak wygląda że mimo że lepszy to i tańszy. Niestety oba wagą nie grzeszą co dziwi bo osprzęt dobry. Zapewne opony bardzo ciężkie, pewnie drutówki, No i pewnie tanie i ciężkie części na które mniej się zwraca uwagę: kierownica, mostek, sztyca podsiodłowa. Ale w MTB rekreacyjnym może lepiej żeby były solidne niż zbyt wycieniowane.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...