Skocz do zawartości

Indiana X-cross 3.0 vs 4.0


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów ?

Byłbym wdzięczny za poradę odnośnie wyboru pomiędzy:

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-x-cross-3-0-m21-czarny-niebieski-r21

a


https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-cross/rower-indiana-x-cross-4-0-m21-czarny-r21

Czy warto dołożyć 5 stówek do nowszego modelu, wyposażenego w lepsze przeżutki co zdołałem samemu wydedukować, jednak czy poza tym są jakieś inne znaczące przesłanki skłaniające do zakupienia modelu 4.0. Proszę o opinie, doradzenie ?

Odnośnik do komentarza

Sam znalazłeś różnicę - jeśli nie miałeś nigdy okazji pojeździć na "nieco" lepszym osprzęcie to w zasadzie wszystko jedno co kupisz byle tanio ...
Jeśli zaś stać Cię ale wolisz kisić kasę to przynajmniej posłuchaj argumentów za tym że lepsze poprawia komfort ogólny - bez wnikania w szczegóły techniczne.
Gdybyś miał rozważać samochód prosty model z np. korbkami do okien zamiast elektryki, 3 drzwiami zamiast 5, wersja biała/różowa zamiast czerwona (wiadomo szybsza) - to niby proste niewiele znaczące dodatki ale na dłuższa metę poprawiające komfort jazdy i samopoczucie - w rowerze jest tak samo - drobne, lepsze dodatki nie dają znaczącej przewagi nad golasem ale przyjemniej się jedzie, przerzuca biegi, ma się ich nieco więcej z "nieco lepsiejszym" klasowo osprzętem ...
Problem zaś z dystansu jest inny - jaki jest sens kupować rower na zimę? - odłóż trochę, poczekaj 2-3 miesiące rowery nieco pójdą w dół, ty odłożysz nieco kasy i kupisz 4.0 pół na pół .

Odnośnik do komentarza

Dzięki za odpowiedz. Faktycznie, diabeł tkwi w szczegółach, kwotę można rozłożyć czasowo a mieć lepsze samopoczucie jak wspomniałes z wersji nowszej.

Czy jest sens kupować na zimę, myślę że jest bo i tak coś tam będę jeździć na obecnym czy nowym (z pewnością więcej) miałem poczekać z zakupem, trochę się jednak podpaliłem i prawie zdecydowałem..teraz jednak nieco ostudziles moje zapędy. Ceny nie wiadomo czy spadną, teoretycznie tak jak co roku chyba powinny.ale wiadomo czy i teraz?.. to nieważne w zasadzie. Kilka nocy sie przespie z tymi myślami. 

Znalazłem różnice w hamulcach jeszcze, mechaniczne kontra hydrauliczne pozostałych komponentów nie jestem w stanie porównać, zapewne są "nieco" lepsze.

Opony starsza wersja ma węższe, 40mm chyba. Zamiast 45, prawde mówiąc głównie asfaltem jeszcze i myślę czy te 5mm jakoś wpłynie na prędkości w dluzszych wyprawach 70-100km..chyba niezbyt. Zawsze można zmienić, ale nie chce się bawić tylko kupić i mieć wszystko "na już" gotowe.

Jeszcze jedna kwestia czy tzw geometria ramy znacznie różni się od roweru trekingowego? Na takim dotąd jeździłem i kierownice maksymalnie najniżej ustawiłem, pytanie czy jak ewentualnie podobnie zrobię w którymś z powyższych krossow to pozycja na rowerze będzie bardziej agresywna? 

Odnośnik do komentarza

cross/trekking prawie zawsze będzie cięższy od mtb, pomyśl nad tym x-pulsarem, nie będzie on wcale dużo mniej rekreacyjny niż x cross a na pewno o wiele bardziej wszechstronniejszy i uniwersalny, to nie jest prawdziwy góral z krwi i kości tylko taki troche włóczęga. Namówiłem na niego znajomego, jest bardzo zadowolony, dojeżdża nim do pracy, czasami robimy drobny wypad, a jak mu się zachciało to zaliczył nawet drobne zawody na nim ? Obecnie nie widzę większego sensu ani przewag crossa nad rekreacyjnym mtb.

Odnośnik do komentarza

Rekreacyjne mtb pokroju X pulsara robią ogólnie wszystko to co rowery crossowe, ale mają większy amortyzator i możliwość włożenia szerszych opon. Obecnie 3.9 podrożał i stał się właśnie mało atrakcyjny. Moja cała rodzina jeździła na rowerach crossowych, w tym ja. Po tym jak kupiłem sobie rower MTB rower crosowy poszedł w odstawkę, szosa poszła w odstawkę. Jak mój tata kupił sobie mtb to nie wyciągnął crossa od roku, jak moja mama dostała mojego starego, wyścigowego mtb to stwierdziła, że nigdy nie wróci do ciężkich i wolnych rowerów crossowych i trekkingowych, teraz chodzi i namawia swoje koleżanki na wymianę rowerów na rowery mtb. Jak mojej dziewczynie kupiłem mtb to też zaczęła namawiać koleżanki na mtb jako wygodniejszy i bardziej uniwersalny rower. MTB z oponą o szerokości 2,2 -2,3 cala typu racing king jest bardzo szybki na asfalcie i daje możliwość polatania po lesie czy drogach polnych. Możesz też walnąć z pełną prędkością w krawężnik i nic nie uszkodzisz, nie przebijesz opony. 

Odnośnik do komentarza

Po mojemu @oskar ma po części racje ale to wynika znowu z pewnej wiedzy i doświadczenia - dla kogoś kto widzi rower i rower "smaczki" sa nieistotne - MTB dobrze dobrany (głównie geo) i po wymianie opon z typowych klocków na bardziej wydajne do tras które pokonujemy jawi się jak grall bo z nadwyżka spełnia spora część zalet roweru miejskiego czy crossa czy nawet od biedy szosy ? - niestety z praktyki wymaga troche pracy w "dostosowanie" pod siebie - po prostu ma szersze możliwości dopasowania kosztem wyższej początkowej ceny.
Ale to znowu pokazuje że bieda rower za 1300-1500 zł służy TYLKO do jazdy po bułki...

Odnośnik do komentarza

Najwięcej zależy chyba od tego jakiej opony użyjesz do roweru, w rekreacyjnym MTB nikt nie każe mieć ci 2 cm kostki. Jak zaczynałem więcej spędzać czasu na rowerze to zdecydowanie częściej wybierałem dłuższe trasy niż jazdy w terenie a też miałem MTB, na oponach z małym bieżnikiem i małymi oporami toczenia wcale nie odstawałem za chłopakami którzy mają rowery crossowe na gładkim ogumieniu. Mówię również o trasach oscylujący wokół 100 km. Oczywiście lekkie straty względem roweru nastawionego na twarde nawierzchnie będą, ale bardzo mało zauważalne. A tam gdzie będziesz miał ochotę zjechać na leśne drogi czy delikatne wertepy to rower nie będzie cię aż tak mocno ograniczał ani męczył. No ale koniec końców rower ma pasować tobie a nie nam. ;D

Odnośnik do komentarza
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...