Skocz do zawartości

Wygodny gravel do ok. 6500zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, obecnie jeżdżę na rowerze mtb, mieszkam na terenie dość pagórkowatym (okolice Krakowa) jednak bez żadnych stromych i długich podjazdów. Trasy jakimi się poruszam to mniej więcej: 50% asfalt (zazwyczaj słabszej jakości, mało uczęszczane drogi), 40% szutry, 10% leśne i polne drogi. Z uwagi na teren w jakim jeżdżę postanowiłem zmienić obecny rower na coś szybszego, lżejszego i mniej męczącego. Zależy mi aby rower miał dość wygodną pozycję i nie męczył po kilku godzinach jazdy (obecnie robię trasy po 40-60km, ale chciałbym też jeździć na dłuższe dystanse).

Z rowerów, które do tej pory przykuły moją uwagę:  

1. Kross Esker 6.0 - tu niestety jest problem z dostępnością 

2. Romet Aspre 2 - dostępność jest ale z tego co wiem ma on raczej sportową geometrię i nie będzie zbyt komfortowy 

3. Merida Silex 400 - trochę ponad budżet ale może warto dołożyć ?  

4. Kellys Soot 50 - podobnie jak Merida 

Mój wzrost: 181cm, przekrok ok. 84-85 cm. Z góry dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza

Gravele to bliski mi temat.

Jeśli szukasz wygodnej pozycji to szczerze polecam Meridę Silex. Jest mega komfortowa. Miałem okazję pojeździć i jest to najwygodniejszy gravel jakim miałem okazję jechać. Jest rewelacyjna w terenie. Aż byłem zaskoczony jak duże możliwości terenowe ma ten rower. Bardzo wygodna pozycja, przemyślana rama, daje poczucie świetnej kontroli i płynności. Taki gravel trochę w stylu MTB. Nie znam nikogo kto byłby niezadowolony z Silexa, również na forach. Ponieważ u mnie priorytetem jest asfalt to zdecydowałem się na Speca, który pozycję ma bardziej sportową i jest szybszy na asfalcie. Ja gravela używam jako taki road +. Ale gdybym kupował gravela bardziej pod teren to wybrałbym Meridę. Na Krossie też jeździłem. Na papierze wygląda świetnie. Na asfalcie trochę mułowaty, ale może to wina opon. W terenie poprawny, ale Meridzie ustępuje. W sumie też bardzo dobry rower. Znam paru użytkowników tego modelu i wszyscy są zadowoleni. Również na forach przeważają dobre opinie. Kellysa nie ujeżdżałem, wiec się nie wypowiadam, a Romet, tak jak zauważyłeś, ma ma geometrię sportową. W podobnym zakresie cenowym są jeszcze na dobrym osprzęcie Unibike Geos oraz Cube Nuroad Pro z 2022 r. (nawet tańszy), z tym, że w przypadku Cube czytałem opinię, że ma bardzo sztywną, słabo tłumiącą drgania ramę.

Odnośnik do komentarza

+1 Merida Silex. Ma 3 kolegów, wszyscy zachwyceni.

Dziś byłem na testach Specialized. Testowałem Diverge Carbon na GRX. W porównaniu do mojego przełaja na Tiagrze, przerobionego na gravela, przód amortyzował dużo lepiej. Ale miał mikro amortyzator z tłumieniem olejowym. Tył niczym się nie różnił od mojego. Natomiast na dzisiejszych testach wyszły inne ciekawe rzeczy, które muszę dalej eksplorować. Testowałem 5 różnych rowerów, mtb i szosowych. Game changerem w jednym z nich okazała się ultra szeroka obręcz, 29 mm wewnętrznie. Mam przypuszczenie że pójscie w szerokie obręcze, z szeroką, dobrej jakości oponą, na dobrych piastach, może dać w gravelu te same efekty co rower 15 tysięcy droższy. Oprócz wagi oczywiście. GRX przereklamowany.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, jajacek napisał:

GRX przereklamowany.

Ja mam GRX 400. Jeśli chodzi o samo działanie, precyzję to nie widzę różnicy w porównaniu do Sory, którą miałem w szosie. Ale poza asfaltem jednak łańcuch jest stabilniejszy. Poza tym w GRX bardziej pasuje mi układ przełożeń. Twardych mi wystarczy, a mam duży zapas miękkich. Dla mnie, czyli kogoś kto się nie ściga, układ korba 30/46 i kaseta 11-36 jest bardziej uniwersalny niż w napędzie typowo szosowym. Ale oczywiście w napędzie szosowym też można sobie wstawić korbę z mniejszymi tarczami.

Odnośnik do komentarza

W Giant problematyczna korba i kiepskie piasty. Wszystkie koła aluminiowe Gianta z którymi miałem do czynienia dotychczas to była kompletna padaczka. Co do geo to trzeba porównać. Ale bez jazdy na nim ciężko coś powiedzieć. Aluxx oznacza najzwyklejszy stop alu 6061 u Gianta:
https://www.giant-bicycles.com/pl/technology/detail/56

Rama Silex z potrójnie cieniowanego i wygładzanego stopu alu 6066. Śmiem twierdzić że lżejsza i lepsza. Koła no name, cholera wie co to. Tarcze hamulcowe do wymiany, klasa Biedronka.

Odnośnik do komentarza

Jechałem na Revolcie, tylko 2. Lepsze wrażenie zrobił na mnie Silex. Ale na usprawiedliwienie Gianta dodam, że jechałem na ciut za dużym dla mnie rozmiarze i byłem nieco zbyt rozciągnięty. Giant zaoszczędził na przedniej przerzutce i dał Tiagrę zamiast pełnego GRX, choć pewnie w działaniu to w niczym nie przeszkadza. Też słyszałem złe opinie o kołach w budżetowych Giantach. Na YT jest recenzja tego modelu gościa z Dobrerowery.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, Qbaa napisał:

problemy z dostępnością jeszcze nic nie udało się kupić

@Qbaa

Cześć.

Tu masz świetną cenę cannona  CAADX2. Ze zdjęcia 98.5% nówka. 3999zł/6000zł. Niestety trzeba zobaczyć z bliska maszynkę. Wg mnie to okazja. Jedynie doprecyzuj wielkość ramu: gość pisze "M" - 56". Wg mnie "56" odpowiada rozmiarowi "L" i byłaby idealna dla Ciebie. 

Oborniki to 5,5 godz. jazdy z Kr-wa.

Ja też się czeszę z tematem przejścia na przełaj/gravel. Wymiary mamy prawie te same (180cm).

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Witam serdecznie ? myślę nad gravelem przyglądam się specialized driverge mam 184 i myślę nad rozmiarem wydaje mi się że 56 będzie spoko ale według producenta 58 jeździłem na specialized roubeix i to samo ale tam 56 był ok teraz myślę nad gravelem chodzi mi głównie o wygodną pozycje ewentualnie inny model gravel ale na specialized nigdy się nie zawiodłem obecnie do lasu ma specialized stumpjumper i jest mega suport wkręcany ? jak zresztą chyba we wszystkich rowerach specialized 

Odnośnik do komentarza

Nie we wszystkich rowerach Speca były wkręcane suporty. Obecnie w większości są. Jesteś w pobliżu granicy między 56 i 58. Wszystko zalezy od proporcji. Tu masz przykład doboru Roubaix na podstawie wzrostu:
https://www.livelo.cc/pages/3-fundamentals-of-correct-bike-size-specialized-roubaix

Jeśli chodzi o Diverge to rama oznaczona A1 jest nędzna. Jest to zwykle alu 6061 jak w większości rowerów. Rama E5 jest znacząco lepsza. Mam taką w przełajówce Spec Crux. Jeśli chodzi o osprzęt to wszystko poniżej Tiagry/GRX 400 jest słabe. Sugeruję zakup używki. 

Odnośnik do komentarza

Nie ma to nic wspólnego z tym że za mały. Każdy ma inną długość kości udowych od których zależy setback, inny zasięg rąk od którego zależy długość mostka, inny przekrok od którego zależy wysokość siodełka i dosięg do kierownicy. Kolega wyższy ode mnie jeździ na MTB M bo ma mały zasięg rąk i krótszy przekrok ode mnie a ja na L mimo że jestem niższy. Mając 175 wzrostu jeżdżę na Specu Epicu 19 cali, przełajo-gravelu Crux 56, Roubaix 54 i Tarmac 54 chociaż wolałbym 52. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...