Skocz do zawartości

[do 5000] Czy rower z ramą do XC można troszkę zrelaksować?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak przy okazji człowiek sprzedaje bardzo dobrą ramę z korbą i paroma innymi gratami. Rama z 2017 jeśli dobrze pamiętam, rozmiar M, waży ok. 1550 gram. Ramy konkurencji zaczynają się zwykle o 2100 gram. Można sobie bardzo dobry rower zbudować. Pod wzrost gdzieś do 175 w porywach.
https://www.olx.pl/mojolx/odpowiedz-na-ogloszenie/9020070178/?action=answer&id=9020070178&my_chat=1&bs=siren_chat_new_message&utm_source=siren&utm_medium=email&utm_campaign=chat_new_message

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, MalySzaryCzlowiek napisał:

Szkoda wgl, że nie ma gdzieś dokładnych opisów geometrii ram Indiany. 

 

Godzinę temu, jajacek napisał:

Co do Indiany to kilka miesięcy temu prosiłem Product Managera o geometrie ale nie miał.

Na forum Szajbajka jest temat o rowerach Indiana prawie 60 stron?. Jest tam geometria "zrobiona"przez forumowiczów.

https://forum.szajbajk.pl/topic/14273-indiana-wszystko-o-rowerach-tej-marki/

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, dariol napisał:

rowery to większość albo ma QR albo sztywne właśnie w tym wymierającym standardzie. ? A tak swoją drogą jaki jest nie wymierający

Idealny rower, idealna kobieta NIE istnieje.

Zwróć uwagę ponadto na linkę prowadzoną pod rurą a nie "w". Ktoś tu wcześniej wybrzydzał , że może być kłopot przy załadunku roweru na bagażnik auta.

Odnośnik do komentarza

Kiepski amorek, samo powietrze bez tłumienia olejowego z niedziałająca regulacją odbicia, fabrycznie zawalony gęstym smarem a nie olejem bo Sr suntour prowadzi politykę, że dopiero gdy ktoś chce się ścigać w ostrym terenie to powinien wlać olej. Samej marki wgl nie kojarzę to może ktoś na temat Ramy itp. się wypowie bo reszta osprzętu wygląda w porządku.

Odnośnik do komentarza
30 minut temu, MalySzaryCzlowiek napisał:

Kiepski amorek, samo powietrze bez tłumienia olejowego z niedziałająca regulacją odbicia, fabrycznie zawalony gęstym smarem a nie olejem bo Sr suntour prowadzi politykę, że dopiero gdy ktoś chce się ścigać w ostrym terenie to powinien wlać olej. Samej marki wgl nie kojarzę to może ktoś na temat Ramy itp. się wypowie bo reszta osprzętu wygląda w porządku.

Fakt, ale na pierwszy rzut oka to jedyny od razu rzucający się w oczy minus. Oczywiście jest lepszy model, ale dużo droższy. https://pafaro.pl/carpathia-mtb-sklep/

Odnośnik do komentarza

Bo ja wiem, 5000 czy 6000 zł to nie ogromna różnica jak już wydaje tyle na rower, za to dostajemy dużo więcej, lepsze tarcze w technologii ice tech, lepszy napęd i dużo dużo lepszy amorek, w perspektywie lat wolałbym dołożyć jeśli upierałbym się na tę markę, skąpy traci dwa razy jak to mówią ;] a amorek to fundamentalna sprawa w mtb

Odnośnik do komentarza

Pafaro? Firma no name jak dla mnie. Dziś jest, jutro jej może nie być i z gwarancją na Berdyczów. Nie kupuje się rowerów takich firm za 6k. Sugeruję spojrzeć na geometrię. Jest to geometria z roku 2014. I Wy szkoleni tu przeze mnie chcecie to kupić? :)

Owszem, rower jest bardzo dobrze skonfigurowany. Ale skąd wyciągnęli tę ramę? To trochę jak Kross Level Tokyo, gdzie ramy im przeleżały z 5 lat i co roku mają inną nazwę :)

Zauważcie że nigdzie nie jest napisane czy jest to rama z Boost. Idę o zakład że nie. I w rysunku technicznym się możecie tego dopatrzeć :)

Odnośnik do komentarza

Składałem od zera rower w tym roku na ramie Cube Reaction pro 

Niby starałem się robić to z głową, ale na koniec i tak stwierdzisz, że w cenie składaka mogłeś mieć lepszego gotowca xD nie oszukasz układów między firmą a producentem części. Ty dajmy na to za komplet Deore 1x10 11-46 zapłacisz 800/900 zł a jakiś Kross cube czy inny Scott da 350/450 zł. Ale dla mnie akurat liczyła się praktyka i frajda przy tym ?

 

 

Odnośnik do komentarza

@MalySzaryCzlowiek Napęd można złożyć z różnych komponentów i zależy czy 1x czy 2x. Można wejść w Deore M5100 2x i wtedy będzie ciut taniej. Hamulce na początek MT400 z manetkami z servo (tak jak @jajacek pisał).

Zakładając budżet 5k taki szybki rekonesans zrobiłem:

- Rama PEAK 29 TA (1.8kg) 1100
- Koła fitweels: Koła DT Swiss 370 Straightpull XR 361 asym 29'' 1615g 1250
- Widelec: Recon Silver RL 29" 15x100mm 100mm TPR 51mm Solo Air, czarny 1390

Jest jeszcze rama Authora 19" (1.8kg) o takich samych parametrach (300zł drożej), ale lżejsza geometria.

SUMA powyższych to 3740 (ceny jakie ostatnio były na sieci, a może coś da się urwać). Zostaje na resztę 1260. Kurcze trochę mało, ale wszystkich zakupów nie trzeba robić od razu. Składając całą jesień i zimę mamy taki niby zakup na raty + kupa frajdy. ?

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...