Marki Opublikowano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 Witam Założyłem dziś konto ponieważ od kilku dni meczy mnie pewien temat. Chciałbym się dowiedzieć co mogę zrobić by zwiększyć osiągi mojego roweru na trasie. Chodzi mi o drogę asfaltową. Rower Kellys spider 30 MTB. Wiem że to nie jest sprzęt z górnej półki. Jak narazie mi wystarczał do jazdy po lasach, wałach i mieście. Trasy 30-50km. Jednak ostatnio zrobiłem na nim 100km głównie drogami asfaltowymi. Było też sporo pod górkę. Droga powrotną była dla mnie udręka. Moje maksymalna średnia prędkość na tej traise to 20km na godzinę. Nie mogłem dogonić kolegi. Który również jechał MTB ale klasę dwie wyzszym. Też nie uważam bym miał zła kondycje. Chciałbym zrobić kilkudniowy wypad. Kilkaset km. I czy jest jakaś szansa by uczynić mój rower szybszym?Wygodniejszym ? Takim który nada się również na takie większe wypady. Może wymiana opon ? Ale na jakie? Nie jestem zbyt obeznany w tematach osprzętu itp. Czy nie opłaca się nic robić a zainwestować w nowy rower? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 Mocno skracając: - zmiana opon na bardziej łyse np. semislicki https://allegro.pl/oferta/continental-double-fighter-iii-opona-mtb-29x2-00-10633087295 znacznie poprawi Ci komfort jazdy po szosie umożliwiając jednocześnie zjazd w lekki szuter - po prostu nie będziesz "klockował" tracąc niepotrzebnie energię tylko płynął po asfalcie - poprawienie pozycji - tutaj bez prób się nie obejdzie - darmowy bike fitting to niestety metoda prób i błędów z wysuwaniem siedziska i podwyższaniem/skracaniem mostka - to wersja najtańsza - zakładając że poprawnie dobrałeś rozmiar ramy. - znaczne utwardzenie przedniego widelca - w sensie nie całkowite jego zablokowanie - bo szkoda nie używać zalet amora - ale utwardzenie na tyle żeby się nie zapadał pod każdym rowem i dziura tylko lekko reagował - jest opcja zostawienia "żwawości" działania amora ale to wymaga perfekcyjnej techniki jazdy - bardzo płynnej zmiany biegów, nie rwanego przyśpieszania stojąc tylko trzymanie sie pewnego zakresu obrotów i takie machanie manetka abyś "mieszając nogami" np. w zakresie 75-90/min nigdy nie schodził niżej TYLKO biegi i dodatkowo z wyprzedzeniem je zmieniał - czyli jak masz za chwile z górki to płynnie z dużych na mniejsze zwiększając prędkość obrotowa potem znowu znowu i płyniesz, pod górę to samo ale z małych zebatek na duże rozpędzając się i wiedząc JESZCZE przed wjechaniem pod górę co będziesz robił. - i na ostatek - poprawiając technike jazdy ODDYCHAJ w rytmie i pilnuj tego - tu masz przykładowe pierwsze lepsze technikalia https://www.welovecycling.com/pl/2018/06/07/3-techniki-oddychania-dla-rowerzystow/ i tu https://naszosie.pl/2018/04/13/trening-kolarski-oddychac-aby-poprawic-osiagniecia-sportowe/ - a jest tego dużo ale całość sprowadza się do jednego szybki wdech wolniejszy wydech - tempo wdechu i wydalania nie jest uniwersalne bo zależy od wielu czynników w tym pojemności płuc, ogólnej kondycji, Twojego wieku, wytrenowania, dyscypliny itd. Jeśli powyższe nie pomoże to jednak wydaje Ci się że masz dobra kondycję ? Odnośnik do komentarza
Marki Opublikowano 29 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 Dzięki za te porady Myślę że zacznę od opon i tych technik ? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2021 No niestety kiepski rower to kiepski rower. U mnie różnica w prędkości między moim struclem ważącym 14,5 kg, podobnym do twojego, na gównianym uginaczu Suntour XCT i podłych kołach z podłymi oponami a moim dobrym, nowoczesnym rowerem ważącym 11 kg była rzędu 20%. Jest to przepaść w jakości, której nijak nie zasypiesz. Ten Spider jest to ogólnie rower bez żadnej przyszłości. I jak by był budżet na coś porządnego, to sprzedać i kupić inny. Teraz pojawiają się przeceny w Media Expert i bardzo dobry rower Indiana Storm X7 można kupić za 3500-3700. Odnośnik do komentarza
Marki Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2021 Hej Wymienię póki co opony. Ze zmianą roweru jeszcze poczekam gdyż ten kupiłem ok 2 lata temu. Ale mam jeszcze pytanie co do opon. Nie wiem które wybrać bo te cinrinentale double fighter 3 to semislicki więc jakbym chciał czasem gdzieś w lekki teren ruszyć to chyba słabo? Myślę też o Continental race King. Ale czy te dadzą radę na asfalcie? Chciałbym taka oponę 50/50. Choć wiem że takich nie ma. Ale w miarę szybka na asfalcie i taka która poradzi sobie w lesie itp Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2021 Race King to bardzo szybka opona na asfalcie i na szutrach. Obecnie mam ją z tyłu. Natomiast jej przyczepność w terenie jest nędzna. Ale jakoś daje radę. To może być niezły wybór. Specialized Fast Trak jest trochę wolniejsza na asfalcie ale ma lepszą przyczepność w terenie. Też małe klocki. Taką mam obecnie z przodu. Odnośnik do komentarza
Marki Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2021 Obecie na rowerze mam opony KLS attack. Niby jest napisane, że to opona uniwersalna z niskimi oporami toczenia jak teraz czytam. I moje jeszcze jedno pytanie to czy po założeniu race kingow poczuje różnice na plus? Szczególnie na asfalcie. Dziękuję za poprzednie odpowiedzi Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2021 Kellys to jakieś markowane chińczyki marnej jakości. Oczywiście że poczujesz. Odnośnik do komentarza
Marki Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 Byłem przekonany że mam te kls, a jednak mam opony impac ridgepac. Ale pewnie to i tak nic nie zmienia. Także zakupie race kingi. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się