Skocz do zawartości

Triban RC500/RC520 jaki rozmiar


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy w świecie szosowych (gravelowych) rowerów i stąd prosiłbym o poradę. Dotychczas jeździłem na rowerze z komunii mtb na 26 calowych kołach i 19 cali ramie oraz trekkingu 21 cali. Przymierzam się do zakupu Tribana RC 500 lub RC 520 i stąd moje pytanie o rozmiar jaki wybrać. Jestem na granicy rozmiarów L i XL - 187 cm wzrostu i przekrok 87/88 cm (mierzony metodą z książką). Decathlon wskazuje żeby kupić rower większy jeśli ma być dla celów rekreacyjnych - wyprawowych. Z drugiej strony rower mniejszy można wydłużyć, w drugą stronę się nie da.

Odnośnik do komentarza

Zmierz sobie swój rower na którym teraz jeździsz. Zastanów się czy wolisz bardziej leżeć czy siedzieć bardziej wyprostowany.
Geometrie tribana znajdziesz na stronie decathlonu
Wszystko wklep tutaj. Ten kalkulator nie uwzględnia przekroku jakbyco.
http://www.bikegeo.net/#

Nie wiem skąd się to wzięło że rower większy to rekreacja. Dla mnie jest wręcz odwrotnie. Mniejszy to zawsze krótszy, czyli pozycja bardziej wyprostowana. Pozycja wyprostowana to wygoda. Rower dłuższy to, jesteś bardziej wyciągniety czyli pozycja bardziej sportowa, większy ciężar spoczywa na dłoniach czyli na długi dystans nie jest wygodniej. Ja osobiście wolę rowery krótsze i np wydłużony mostek.

Odnośnik do komentarza

Triban RC500 i RC520 mają identyczną ramę. Ja mam RC520 w rozmiarze M przy wzroście 172cm. Chciałem kupić rozmiar S. Jednak po przymiarce przekonałem się że ta rozmiarówka jest trochę jakby zaniżona. Dlatego przy Twoim sporym wzroście optymalna będzie wersja XL. Sprawdź koniecznie czy w wersji L (jeżeli się na nią zdecydujesz), przy skręcie kierownicą nie będziesz haczył butem o przednie koło. W moim rowerze przy oponie 35mm jest to niestety możliwe.

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.06.2021 o 12:05, IgorK napisał:

A i jeszcze jedno: raczej nie warto dopłacać do modelu 520, bo Sora działa wystarczająco dobrze a części eksploatacyjne są tańsze do napędów 9-rzędowych.  Jak nie jesteś zaawansowanym amatorem, to różnica/przeskoki w stopniowaniu nie będą Ci przeszkadzać.

Ze względu na napęd też uważam, że nie warto, bo 105tka w tym 520 to trochę przerost formy nad treścią. Natomiast warto ze względu na hamulce, które w 500tce są tragiczne.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...