Skocz do zawartości

Zakup używanego roweru Gazelle


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Potrzeba zakupu "nowego" roweru dla mojej małżonki, skłoniła mnie do poszukiwań w necie i tak trafiłem na jeden z tematów na tym forum dotyczącym zakupu roweru stricte holenderskiego.

Do tej pory żona jeździła na 2 rowerach: jeden zakupiony na targowisku w 97r. dokonał żywota na złomowisku ze 4-5 lata temu a aktualnie używa roweru po córce: Kross Montain Bike na kołach 26. Widzę, że nie jest najszczęśliwsza jeżdżąc na nim ale w sumie to się nie skarży specjalnie. Warunki użytkowania: 80% jazda miejska i czasami wypad na grzyby lub nad wodę, polnymi drogami. Jazda spokojna i bez extremum, żadne góry a tylko czasami małe górki.  

Dlaczego wybór roweru typowo holenderskiego i do tego jeszcze Gazelle? 

Bo od ponad 20 lat poruszam się sporo po Holandii i miałem wiele okazji do przejażdżki takimi rowerami i wiem jak się nimi komfortowo jeździ a przy tym jak bardzo są niezawodne. Rowery firmy Gazele, większość moich znajomych i ja sam uważam za jedne najlepszych widzianych w NL

Cytat

To właśnie w Holandii można zaobserwować więcej rowerów niż samochodów poruszających się na holenderskich drogach a rowerów jest więcej niż mieszkańców. Holendrzy na pierwszym miejscu stawiają na niezawodność i bezawaryjność rowerów, bo to one są podstawowym środkiem lokomocji pozwalającym na szybkie przemieszczanie się.

Potwierdzam to w 100% i to kończy moją odpowiedź na zadane wcześniej pytanie.

 

Niestety nie znam się aż tak dobrze na rowerach a pomny rożnych życiowych doświadczeń, proszę Was o porady i wyjaśnienie paru kwestii zanim zdecyduję się na zakup.

Znalazłem ciekawy artykuł i niestety potwierdzam zawarte w nim uwagi ale oprócz tego uzyskałem potrzebne dane dotyczące strony na której można wpisać nr ramy roweru z NL i sprawdzić czy nie ma go w bazie skradzionych:  https://fdr.rdw.nl

 

1. Gdzie w PL, kupować używaną Gazelle, tak aby była z pewnego źródła i nie była kradziona?

Pisałem, że bywam często w NL ale dopiszę też, że będąc tam, nie bardzo mam czas na szukanie używanego roweru (z kupnem nowego nie było by problemu). 

2. Jakich dokumentów dotyczących roweru, wymagać bezwzględnie od sprzedawcy takiego używanego jednośladu ?

3. Czy pełne zabezpieczenie łańcucha w rowerze Gazelle, powoduje jego całkowitą bezobsługowość?

4. Hamulce rolkowe - nie miałem z nimi nigdy do czynienia i nie wiem czy są awaryjne i wymagają jakiejś szczególnej uwagi ?

Doczytałem już, że są mniej skuteczne od  tradycyjnych, widocznych w rowerach na polskich drogach ale za mocne hamulce, to akurat nie jest priorytet dla mojej żony.

5. Czy przerzutki w tylnej piaście są bezobsługowe i czy bywają awaryjne ?

6. Z iloma przerzutkami/biegami, szukać roweru aby żona mogła pedałować z pełnym komfortem ? 

7. Prądnica/dynamo w przedniej piaście, to dobre i niezawodne rozwiązanie ?

8. W danych dotyczących rowerów, podawane są różne rozmiary ram, nie bardzo wiem, który rozmiar byłby najlepszy dla mojej żony? (171 cm wzrostu)

 

Przepraszam za linki ale chciałbym pokazać aukcje rowerów, które biorę pod uwagę z racji wyglądu i ceny:

1. https://allegro.pl/oferta/rower-damski-gazelle-furore-d-53-i-inne-10692948684

2. https://allegro.pl/oferta/rower-damski-gazelle-orange-d-57-i-inne-rowery-10692999735

 

Będę wdzięczny za wszelkie info w temacie zakupu używanego roweru Gazelle ?

Odnośnik do komentarza

Rowery z linków sa OK - sa sprowadzane, sprawdzane i gość zaprasza do jazdy - skoro ma ich 100 na stanie to zapewne prowadzi ich sprzedaż co oznacza w przypadku kłopotów z Policją mozliwość dochodzenia roszczeń od sprzedawcy czyli firmy.

1. Ogólnie dla  "legalności" wystarczy faktura - w Polsce jest tak że nawet z ubezpieczonego nowego samochodu (gdzie rocznie bulisz po 5-10% jego wartości jako składkę) który po kraksie czy po kradzieży powinien być przez ubezpieczyciela ot tak na pstryk oddany w równowartości zakupu (no prawie), czasem jednak nie  i zdarza się, że musisz dochodzić sądownie swoich racji - więc nie wymagaj od sprzedawcy że da CI za używany rower gwarancję wiecznego użytkowania - jeśli firma istnieje co najmniej kilka lat i dostaniesz papier to zazwyczaj zasadne jest przyjęcie że rower jest legalny - jeśli nie to i tak dochodzić będziesz sądownie zwrotu kasy (jak masz chody to w 2-3 miesiące jak nie to dłuuuugo).
2. Zabezpieczenie łańcucha full obudowa ma sens jeśli jeździsz po mieście w błocie i deszczu i masz w toopie co tam sie dzieje - a dostać sie tam czasem jest trudno więc jak lubisz babrac sie w oliwienie łancucha czy cos wystarczy półotwarta obudowa - z góry aby nie chlapało na buty i nogawki w czasie jazdy.
3. rolkowe hample sa dobre  - wystarczy co jakis czas wg instrukcji wlac specjalnego smarowidła do środka https://allegro.pl/oferta/smar-hamulca-rolkowego-shimano-100g-interm-nexave-8107361779 - przykładowo oryginalny
4. planetarki od Nexusa 7 w górę są bardzo dobre i trwałe - warunek - musisz się na nowo nauczyć zmieniać biegi ? a kręcenie manetka jest proste jak zapałka ...

5. dynamo 3W to stare rozwiązanie - dla naprawdę słabych gdy pracuje czuć opór, nowsze maja 1,5W - te są najlepsze ale droższe - ogólnie świecidło na przodzie z dynama jest funkcjonalne - zapalasz i jeździsz przez lata a wszyscy CIę widzą - niestety Ty nie zawsze widzisz dobrze droge po ciemku ? - o ile za dnia światełko widać z daleka to w nocy standardowe lampki świeca bardzo przeciętnie - warto wtedy zainwestować w nieco lepsza lampkę - ale za dnia jest OK.

6. rozmiar ramy - https://www.youtube.com/watch?v=jGsAME7dTLk

 

"Moja" ma ala takie coś https://www.olx.pl/d/oferta/electra-townie-baloon-7i-CID767-IDJEOf3.html#a6bc41a328 wykonane na bazie starego Rometa 3 biegowego  https://www.romet.pl/uploadfiles/products/621/13837/750x500/RC300-MK14PROMCIT2020880.jpg (kupione nówka 5 lat temu za 690 zł, do tego komplet dwa koła z Nexusem 7 (690 z manetkami) plus takie siodło https://allegro.pl/oferta/velo-8080-siodlo-siodelko-rowerowe-szerokie-kanapa-9837189377 plus gruntowna regulacja hamulca plus jakiś koszyczek za 100 plus bagażnik i błotniki srebrne
Obecnie nie wyobraża sobie innego rowerka bo ... macha kulasami i kręci reką i jedzie ...

 

Odnośnik do komentarza

Dzięki za kompletne info ?

Czy jak w rowerze jest amortyzowana sztyca pod siodełkiem, to jest jeszcze możliwość aby opuścić całe siodło w dół ?

Zastanawiam się też czy warto poświęcić dzionek i przejechać się 300 km w jedna stronę aby dopasować rower do żony i swoje oczekiwania ?  

Odnośnik do komentarza

1. sztyca jak sztyca - nieistotne czy amortyzowana czy nie regulacja jest możliwa
2. sens amortyzowanej sztycy:
- na zwykłej sprężynie w rurze - nie polecam
- pantografowe https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-sr-suntour-sp12-ncx-pd15885/?v_Id=156670 - jeździła "Moja" ale ostatecznie zrezygnowała na rzecz lżejszego pompowania kół - nie jeżdżąc po wertepach nie jest potrzebna, koła baloony radza sobie na kostce równie dobrze
- redshift https://www.youtube.com/watch?v=9IFqivFb3kg znając prać suntora chętnie bym przetestował - test przykładowy ale widząc cos takiego w gravelu myślę że to ciekawy pomysł
ogólnie jeśli to ma byc prosty rower to siodło kanapa na sprężynach i odpowiednie ciśnienie w oponach załatwia sprawę amortyzacji - głównie siodło bo to one de facto zastępuje sztycę amortyzowaną.

 

Odnośnik do komentarza

Rower Gazelle Orange plus D53 - kupiony, jednak pojechałem osobiście...i dobrze zrobiłem. 

 Zanim pojechałem, dostałem fotkę nr ramy i bez problemu zweryfikowałem stan prawny roweru ?

Te oglądane na allegro, były bardzo podrapane na przednim widelcu i nie tylko na nim (na fotach w ogłoszeniach, nie widać tego tak dokładnie jak w realu) ale przy naprawdę dużym wyborze, mogłem przebierać w ofercie i wybrałem nowszy, sporo droższy ale zdecydowanie mniej zniszczony. 

Na miejscu, była możliwość zmiany niewygodnego siodełka na większe a także nie świecącej tylnej lamki.

https://allegro.pl/oferta/rower-damski-gazelle-orange-d-53-i-inne-rowery-10555799827

Jedyne widoczne otarcie farby, jest na bocznym stelażu bagażnika ale już zdecydowałem, że dobiorę kolor farby u znajomego z lakierami i kupię "setkę" w aerozolu. Demontaż i pomalowanie tego elementu na nowo, to będzie dla mnie zabawa.

 

Dziękuję za pomoc ???

Odnośnik do komentarza

To rower dla żony, a ona jeszcze nawet nie wyjechała na nim za bramę domu ?

Dzisiaj dołożyłem koszyk na bagażnik i zrobiłem rundkę po naszej ulicy - jak dla mnie, jest Okey.

 

gazelle-orange-plus-d53.thumb.jpg.05610890ffea01c1fc5621ae10b1cba7.jpg

Zmiana biegów jak w aucie - czym szybciej tym wyższy bieg - 6/7 idzie już ciężko ale na 4 jest akurat (oczywiście, jak dla mnie).

Hamulce rolkowe - jak dla mnie Okey

Oświetlenie - lampka z przodu, dość minimalistyczna ale światło z Led widać nawet za dnia, tył świeci na baterie.

Nóżka/podpórka - trochę wyrobiona i nie wiem czy nie przełożę ze starego roweru (niedawno była założona nowa). 

W planach: zamykany stylowy koszyk na tył.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...