Skocz do zawartości

MTB do 4000zł.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, 

Z racji planowanego przeze mnie zakupu roweru MTB w tym ciężkim dla branży roku mam pytanie - jaki sensowny model wybrać do 4000zł? Interesuje mnie coś z segmentu 29", min. Deore/ NX na powietrznym amortyzatorze pod 174cm wzrostu. Rower z przeznaczeniem na ścieżki rowerowe, lasy i po części asfalt. Dziś sporo modeli udało mi się sprawdzić i uwagę moją przykuł XC 100 z Decathlonu (udało mi się znaleźć jeden dostępny model i to u mnie w mieście, rama M,), lecz że względu błędu w systemie nie mogli mi go sprzedać, ale mam rezerwację. Ta M'ka rzekomo do 175, więc według tabeli producenta jestem dokładnie M/L i tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie - w przypadku takiej sytuacji raczej skłaniać się ku mniejszej czy większej ramie?

Sprawdziłem też Treka X Caliber 7 2021, mimo dobrego wrażenia uważam, że rower ma lekko zaporową cenę jak na swoje komponenty. 

Będę bardzo wdzięczny za każdą pomóc,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Szukałem X7, ale wyświetla mi na stronach sprzedawców, że jest niedostępna.

 

Rzeczywiście, płacenie za napis na ramie nie ma najmniejszego sensu.

 

Edit: Znalazłem jeszcze Gianta Talon 0 2021 w moim rozmiarze, musiałbym po niego trochę podjechać, ale wydaje się być sensowny, bardzo proszę o opinię. Trochę brak powietrznego amora mnie boli i sztywnych osi.

http://pbrowery.pl/talon-0-2021-p-3068.html

Edit: Udało mi się w tym samym sklepie, co powyżej znaleźć Gianta Roam 1 2021, choć jest to niby cross myślę, że również by mi odpowiadał, co o tym myśleć?

http://pbrowery.pl/roam-1-disc-2021-p-3089.html

Odnośnik do komentarza

Dziś należy brać to co jest dostępne. Jak możesz kupić XC 100 to jest to bardzo przyzwoity rower. Napęd 1x osobiście uważam za kiepski pomysł w rowerze na wszystkie nawierzchnie. Chyba że ktoś wolno jeździ. Są jednak jego zwolennicy. Napęd jest mało elastyczny jeśli chodzi o przełożenia a koszty eksploatacyjne są wyższe niż w napędach 2x. Zajeżdża się niskie koronki kasety i łańcuchy bo jazda jest ciągle na przekosach. A kasety Srma są z jednego kawałka i tanio nie kosztują. W Shimano można zmieniać pojedyncze, zajechane koronki. Nie ma lepszego napędu kosztowo i eksploatacyjnie do takiej jazdy niż 2x10. Dlatego najlepszym wyborem do takich zastosowań była np. Indiana Storm X7 albo Indiana X-Pulser 6.9. Ale podobno już wykupili.

Co do rozmiaru to zależy od proporcji i geometrii roweru. Przy 175 wzrostu i 85 przekroku bardzo długo jeździłem na rowerach w rozmiarze M 17.5 cala, zgodnie z zaleceniami producenta. W ostatnim miałem mostek 90. Trafił mi się tanio L 19 cali i postanowiłem spróbować uzyskać podobną pozycję ale z krótkim mostkiem 75. No i jeździ mi się zdecydowanie lepiej. M pójdzie na sprzedaż. Parę dni temu kupiłem wyścigowego karbona L 19 cali. Dziś przejechałem na nim 50 km w terenie, skonfigurowanym z mostkiem 60 mm i było świetnie. Problemem kół 29 jest kiepska zwrotność i krótki mostek znacząco ją poprawia. 
 

Odnośnik do komentarza

Bardzo dziękuję za wyczerpującą i szczegółową odpowiedź. Faktem jest, że X7 poszły, ale mam możliwość zamówienia X8 za 4,500zł w moim rozmiarze, bo tam L wychodzi na 74-80. Jest sens? Komponenty podobne tyle, że na SLX 2x10 zdaje się. 

Edit: Mowa o tym modelu? Mam możliwość zamówienia. 

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-pulser-6-9-m19-czarny-brazowy-r20

Odnośnik do komentarza

X-Pulser 6.9
Przeciętna rama aluminiowa bez sztywnych osi (w miarę ważne jak ktoś się ściga), przyzwoity amor powietrzny czołowego producenta, bardzo przyzwoity napęd Deore 2x10, w miarę przyzwoite heble Shimano, koła na w miarę rozsądnych piastach Deore. Brak rozbudowanej sieci gwarancyjnej. Podstawowe sprawy w sklepie ale jeśli coś większego to wysyłka do centrali firmy w Złotowie.

Trek X-Caliber 8
Dobra ale wcale nie lżejsza rama niż w X-Pulser. Bardziej estetyczna z wewnętrznym prowadzeniem linek ale ten sam materiał, alu 6061, brak sztywnych osi. Trochę bardziej agresywna geometria. Podobny amor jak w Indianie. Kiepski napęd 1x12 z beznadziejną tylną przerzutką z plastiku i kiepską manetką. Beznadziejne hamulce, kiepskie koła na kiepskich piastach. Bardzo dobra gwarancja i rozbudowana sieć sklepów.

Ja osobiście zdecydowanie wybrałbym w tym przypadku Indianę.

Odnośnik do komentarza

Ja bym kupował xc100. W domu mam XC 100 i w moim odczuciu, eksploatacja nie jest wcale dużo kosztowniejsza niż 2x10. Mam też indiane X7, w indianie już 2 razy musiałem korygować naciąg linek w przerzutce, w XC 100 przerzutki nie dotykałem, mimo wyższego przebiegu. W XC co 1k km zmieniałem łańcuch na nowy, mając 3 łańcuchy, do 1kkm zmieniam na ten najkrótszy. Zrobione obecnie 7kkm, kaseta wygląda jak nowa. Nawet jeżdżąc na asfalcie, skok w 1x12 nic nie przeszkadza, ba, zaryzykuję stwierdzenie, że lepiej się jeździ niż 2x10. W 2x10 masz większą możliwość ustawienia napędu przy niskich prędkościach, przy prędkości 15km/h+ i tak jedziesz już tylko na dużym blacie w 2x10 i skok przełożenia jest w zasadzie identyczny. Polecam 1x12. Dziewczynie kupowałem ostatnio rower 1x9 i w rowerze uniwersalnym jest to spoko opcja. 1x nie nadaje się na jazdę turystyczną z sakwami. Wtedy brakuje przełożeń przy długich podjazdach. 

Odnośnik do komentarza

Chyba dużo zależy od stylu jazdy. Ja mam ciężką nogę. Zawsze zajeżdżałem szybko dolne koronki. 

Stopniowanie kasety Sram NX 11-42 jest takie:
11-13-15-17-19- 22-25-28-32-36-42
Stopniowanie kasety Shimano SLX 11-42 jest takie:
11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42
Deore 12x ma takie stopniowanie:
10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51

Więc w kwestii stopniowania masz rację, że prawie się nie różnią. Natomiast do napędu 2x10 możesz np. kupić kasetę 11x32 jak dużo jeździsz po płaskim. I masz wtedy koronki 11-12-13-15. No i takich użytkowników co rotują łańcuchy jest garstka. Większość nic nie rusza dopóki się nie zepsuje. Natomiast jak teraz spojrzałem to kaseta Deore 1x12  kosztuje 300 zł a kaseta 12x NX Eagle 360 zł, wiec nie są to duże różnice.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...