Skocz do zawartości

Jaki Gravel w cenie 5/6 tys.?


Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Yarecki napisał:

W gravelu to raczej 12x100, choć 15x100 też można spotkać. Nowy Focus Atlas ma natomiast osie Boost 12x110 i 12x148.

Tak, oczywiście że 12x100. Machnąłem się. 15x100 to standard MTB. Czy Boost w gravelu potrzebny to nie wiem. Trzeba by posłuchać uzasadnienia. Zapewne po to żeby zmienić linię łańcucha i wsadzić szersze opony.

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, jajacek napisał:

Tylko nie żadne badziewia Mavica.

Czemu uważasz, że koła Mavica to badziewie? Jeździłem na Mavicach Aksium, przejechałem na nich 15000 km i złego słowa o nich nie powiem. A to jest przecież podstawowy model. Wielokrotnie zdarzało mi się wjechać w dziurę w asfalcie przy dużej prędkości, jeździłem na nich poza asfaltem i wszystko zniosły bez problemu. Nigdy ich nie centrowałem. Po 15000 kręcą się jak nowe. Owszem nie są lekkie, ważą ok. 2kg para, ale w tej cenie cudów nie ma. Dla mnie to są koła nie do zdarcia.

19 godzin temu, amigo napisał:

to taki trochę mit z tym upgrade w miarę zużywania osprzętu

W sumie racja, dla mnie jednak ważniejsza jest rama, bo z nią się zostaje, natomiast resztę można sobie systematycznie upgradować. Oczywiście jeśli kasa pozwala to najlepiej kupić od razu rower z dobrą ramą i docelowym osprzętem.

Odnośnik do komentarza

@jajacek Dzięki za obszerne warunki brzegowe ?

Niestety przy nowych szosach na ALU rynek wygląda tak, że modele danego producenta wyposażone w tą samą grupę, ale różniące się tylko o hamulce tarczowe są droższe aż od 1,4 - 2k PLN co jest dosyć dużą różnicą. Jedyny, ale znaczący plus takiego rozwiązania to możliwość włożenia szerszej opony powyżej 28 mm co na pewno wiąże się z większym komfortem. Ale czy warto dopłacać aż tyle za komfort opony 30/32 mm, czy rzeczywiście odczujemy aż taką różnicę w stosunku do 25/28mm? Tego niestety nie wiem ? 

Odnośnik do komentarza

Normalnie jeżdżę na oponach 28 w moim Specu Roubaix. Jeździłem testowo na 32 mm w Treku Domane. Było deczko bardziej komfortowe w czasie jazdy po mieście trzęsącą ścieżką rowerową wyłożoną kostką Bauma czy na szutrze. Na szosie, na asfalcie, a do tego głównie służy taki rower, nie było żadnej różnicy.

Ja dlatego nie planuję wymieniać mojej szosy endurance na bardziej nowoczesną z hamulcami tarczowymi. Bo raz że oznacza to droższy zakup roweru, dwa dodatkowe koszty serwisowe odpowietrzania i przelewania hamulców tarczowych, trzy droższe koła, cztery większą wagę. Mam okazję testować różne rowery i moja karbonowa rama z roku 2013 nie wydaje mi się ustępować w niczym najnowszym ramom endurance. A większość z nich zdecydowanie przewyższa. 

Natomiast kategoria endurance zaczęła się zacierać przy najnowszych wynalazkach takich jak Specialized Roubaix 2020 czy Trek Domane 2020. Do Roubaix zaczęto wsadzać mikro-amortyzatory a w Domane umożliwiono założenie opon gravelowych o szerokości 38 mm. To ma plusy dla osób które chcą mieć jeden rower szosowy do wszystkiego. Zarówno do jazdy po asfalcie jak i w lekkim terenie. Natomiast to zmiękczanie i szerokie opony spowodowało odejście od tego co jest główną cechą roweru szosowego. Czyli szybkiej jazdy po asfalcie dzięki temu że rower jest sztywny i minimalizuje straty energii. No i takie dziwolągi jak Future Shock w Specialized Roubaix, bardzo słabo sprawdzają się w górach. Pod górę oznaczają straty energii a na zjeździe upośledzoną sterowność. Nie jeździłem po górach na Domane. Nie wiem jak on się tam zachowuje.

Obecnie najbliżej klasycznej szosy endurance jest chyba Canyon Endurace. Aczkolwiek Trek Domane też mi się bardzo podoba.

Odnośnik do komentarza

Zależy od przebiegów. Jak też mam jakieś badziewia Axisa w przełajówce a jest to rower z roku 2011 i dają radę. Ale ledwo chodzą i właśnie myślałem żeby tylną piastę wymienić. Bo są po  serwisie i raczej nic już ich nie uratuje.  Z tych nowszych to kumpel swoje w Roubaix w rok zajechał. Ale on ma ciężką nogę i jeździ po 15-20k km rocznie.

Odnośnik do komentarza

a ogólnie to zawsze jest z grubsza podejście że albo Campagno/Fulcrum, które mają dobre obręcze i piasty ale niestandardowe szprychy i nie da się kupić samej obręczy albo koła składane z komponentów DTS Swiss. Piasty DT 350, szprychy DT Competition i jakieś, wybrane obręcze. Mamy w PL fabrykę DT Swiss i wszystko łatwo można dostać.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...