Skocz do zawartości

Rower mtb za ok. 10 tyś - prośba o poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Pewne rzeczy trudno stwierdzić bo producent nie podaje. Na sterach się nie znam, nie serwisuję ich. Jest to element, który nie jest drogi i co jakiś czas się go wymienia. Suport w tym rowerze jest typu Press Fit. To znaczy bez gwintowania. Zależy więc od jakości wykonania mufy suportowej czy są z nim lub nie jakieś problemy. Jak jest niezbyt dokładnie wykonana to bywają. Dlatego firmy takie jak Trek czy Specialized praktycznie zrezygnowały z tego standardu, który był co prawda tańszy w produkcji i powróciły do starego, sprawdzonego rozwiązania jakim jest gwintowana mufa suportowa. Żadna z tych trzech firm nie produkuje rowerów w swojej fabryce. Bo żadna z nich jej nie posiada (z małymi wyjątkami projektów custom). Są one produkowane przez podwykonawców na Tajwanie lub w Chinach. Od kontroli produkcji zależy jej jakość. Różnie z tym bywa.

Piasty w kołach w tym rowerze są budżetowej azjatyckiej firmy Formula. Są to piasty które pożyją ze 2 lata przy intensywnym użytkowaniu. Trudno znaleźć do nich części zamienne. Co drugi producent stosuje te piasty. Specialized też. Ja swoją zajechałem w dwa sezony. Koleżanka w swoim Scott Contessa Scale RC w jeden sezon (swoją drogą piękny rower). Scott odmówił jej wymiany gwarancyjnej.

Nie mam pojęcia jakie Scott stosuje obręcze. Syncross jak się nie mylę. To są chyba niezłe obręcze. Źródłem wiedzy w tym zakresie jest amerykańskie forum mtbr.com

Odnośnik do komentarza

Szukam roweru w okolicach 10 tyś i widzę,  że ciężko znaleźć coś (gotowego, fabrycznego), żeby miał wszystko jak należy.  Jak ma dobrą ramę,  amor, hamulce to nie ma napędu.  Jak ma dodatkowo napęd to ma słaby korbowód. Jak ma korbowód to słabo z piastami.  Czyli trzeba kompromisów.

1.Czy jak się zajedzie piasty i suport można to bez problemu  wymienić (np. w tym scott-cie) ? 

2. Jakby był wybór:

- napęd nx , amor judy gold/ recon , suport BSA i lepsze piasty 

lub

- napęd GX, amor fox 32 performance, suport PF i piasty formula

to co lepiej brać?

3. Czy wśród piast formula są lepsze i gorsze,  czy wszystkie są słabe?

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

W obecnej sytuacji kiedy już niemal nic nie ma, a to co jest drożeje z dnia na dzień, to może i warto. Na pewno bardzo dobra rama karbonowa z niełamliwego karbonu. Reszta z grubsza to samo co w moim mtb. Reba, SLX (akurat zmieniłem na XTR), dobre hamulce. Dobry, lekki rower, z dobrą geometrią, dobrą gwarancją i serwisem. Jak poprzeciągasz jeszcze miesiąc to może nic nie być.

Odnośnik do komentarza

To ostatnie pytanie i spadam: w/w spec czy te scott-y :

https://www.scott.pl/produkt/1181/7551/Rower-Scale-920
ten wyjdzie mnie tylko 1600 zł. drożej od Speca

https://www.scott.pl/produkt/1181/7551/Rower-Scale-920
tu by trzeba było zmienić hamulce , wyjdzie w podobnej cenie jak Spec. I ma przerzutkę xt, co nie wiem czy nie mniej problematyczna jak GX w w/w scott-cie 920

Ramy wagowo mają praktycznie takie same (ok. 1170-1190 g)
 

Odnośnik do komentarza

Ten pierwszy Scott bardzo w porządku. Potencjalnie wymaga wymiany manetki na GX. Nie wiem jak wygląda eksploatacja długoterminowa Sram. Opinia znajomych mechaników jest taka, że Sram dużo lepiej radzi sobie w ekstremalnie ciężkich, błotnych warunkach ale jest podatny na wszelkie, najdrobniejsze skrzywienia haka przerzutki i wózka przerzutki.

Nie wiem jaki drugi bo podlinkowałeś ten sam dwa razy.

 

Odnośnik do komentarza

A tak, przeoczenie - prawidłowy link
https://www.scott.pl/produkt/1181/7555/Rower-Scale-930

Tak, wszystko co wyszperałem w internetach mówi , że sram GX super działa , jak jest idealnie ustawiony . Ale pytanie , czy nie dotyczy to też XT (1x12), przy przerzutkach obsługujących takie potężne zębatki.

Co do ram: obydwa scott-y mają taką samą 1190 g , spec 1170 g

Scott 930 ma najtańszego OEMowego foxa Rhytm , w porównaniu do Fox Performance w 920 i ciekawe , czy jest różnica w działaniu pomiędzy nimi ?

Scotty mają jednak "współczesny" napęd 1x12, co oczywiście nie musi być wielką przewagą w stosunku do Speca.
 

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak z napędami 12x. Moje są 11x i nie odczuwam potrzeby posiadania więcej. 12x powoduje brak kompatybilności między bębenkami kół, więc nie można ich już bezkarnie wymieniać między Shimano a Sram. Z pewnością Shimano nie jest tak podatne na skrzywienia haka czy wózka jak Sram.

Fox Rhythm to jest trochę zubożony Fox, prostszy w budowie i z cięższych materiałów, w wersji OEM, czyli tylko dla firm sprzedających rowery. Nie sprzedaje się go detalicznie. Pracuje jednak podobno bardzo dobrze. Nie ma chyba jednak pokrycia lag Kashima. Stawiałbym go trochę powyżej RockShox Reba.

Fox SC czyli Super Cast, Peformance, to już top modeli Foxa. Tłumik Grip jest mniej skomplikowany niż tłumik FIT z tego co mi wiadomo, jak mówi mój mechanik mniej problematyczny i podobno pracuje wyśmienicie. Gdybym miał wybrać amor dla siebie bez względu na koszty, to byłby to zapewne ten. To jest amor za ok. 4 tys zł. Tu masz dokładny opis:

https://www.bike-discount.de/en/fox-racing-32-a-float-29-performance-stepcast-3posgrip-tapered

Tu różnice między różnymi modelami Foxa:
https://off.road.cc/content/feature/your-complete-guide-to-the-fox-fork-range-including-32-34-36-38-factory-performance-elite

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...