Skocz do zawartości

Który model wybrać do 4 tysięcy


Rekomendowane odpowiedzi

Cube to jest trochę taki trekking na kołach mtb. Mega krótka górna rura i mega wyprostowana pozycja. Taki rower do wszystkiego. Bardzo go chwali mój kolega co jeździ na nim na wycieczki po lesie i po asfalcie z bagażnikiem i sakwami. Tylko spowalniacze wymagają wymiany na hamulce co będzie kosztować 500-700 zł. Będąc przyzwyczajony do hamulców miałem wrażenie że ten ma zepsute. Dla mnie nie do przyjęcia bo bezpieczeństwo to kluczowa kwestia.

Scotty z serii Scale to rowery do agresywnej jazdy terenowej. Dużo bardziej pochylona sylwetka, napęd 1x do jazdy w terenie. Tu też masz amortyzator powietrzny ale raczej dla kogoś niezbyt ciężkiego, powiedzmy do 90 kg.

Spójrz jeszcze na Indiana Storm X7. To dobrze skonfigurowany rower. Natomiast jeśli nie będziesz jeździć ostro w terenie to być może nawet niższe modele z amorem olejowo-sprężynowym (Coil) mają sens. Bo serwis amora powietrznego wymagany jest raz na rok i kosztuje ok. 300 zł. Amor olejowo-sprężynowy tylko wymiana oleju za 50-80 zł raz na parę lat.

Odnośnik do komentarza

Co to znaczy leśne ścieżki? Mój las po którym jeżdżę ma 60 km długości. Są w nim zjazdy i podjazdy, korzenie, powalone drzewka, piachy, czasem błoto. Różnica między rowerem za 2k i za 4k jest kosmiczna. A między 4k a 6 k nieduża. W moim lesie dobrze mieć amortyzator powietrzny, dobre hamulce i szerokie opony. Minimum przyzwoitości jeśli chodzi o napęd to Deore lub Sram NX. Takich szukaj. Kellys Gate 30 i wyżej dobre rowery. Te Indiany też. Jak sporo jazdy po asfalcie to wolę napęd 2x ale 1x też sobie poradzi.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...