Skocz do zawartości

big.nine500lite/XC500/Gate50 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam roweru w budżecie około 5000 zł
Przejrzałem już sporo tematów i postanowiłem założyć swój żeby zebrać opinie o tym jak wypadają ze sobą w zestawieniu:

Gate 50/BIG.NINE 500 LITE/ XC 500

Sporo osób właśnie między tymi rowerami w budżecie +/- 5000 wybiera.
Więc będą mieli fajne odniesienie w tym wątku.

Sztampowe - Których z tych rowerów będzie najlepszy?

Może jest coś lepszego w tych pieniądzach?

174 cm wzrostu, 72 kg. 

Odnośnik do komentarza

Cześć, też się przymierzam do nowego roweru i te same modele biorę pod uwagę. Jeśli chodzi o mnie to potrzebuje napędu 2xX tak więc Xc500 odpada. Siedziałem na Xc500 i pozycja na tym rowerze jest bardzo wyciągnięta do przodu jak dla mnie. Dodatkowo obsługa gwarancyjna deca to duży plus. Co do kellysa gate 50 ma lepszy osprzęt niż merida 500lite. Tylko nie mogłem znaleźć do gate50 parametrów stack i reach i nie wiem jak się będzie siedzieć na tym rowerze. Z kolei wizualnie to merida bardziej mi się podoba. 

Który będzie lepszy to pytanie do czego potrzebujesz tego roweru. 

Zastanawiałem się jeszcze nad gran canyon 6. Zerknij jeszcze na unibike filet

Odnośnik do komentarza

Ja po roku spędzonym na napędzie 1x12 nie wróciłbym w MTB do napędu 2x. Xc500 to rower o dość sportowej geometrii, pozycja na Gate 50 jest bardziej wyprostowana. Chłopak, z którym się scigam, ma big nine i odradzał mi ten rower - narzekał na brak pewności w prowadzeniu przy szybko pokonywanych zakrętach, ocena subiektywna, ja na tym rowerze nie siedziałem, więc nie potwierdzę. Sam obecnie jeżdżę na xc100, jestem zadowolony. 

Odnośnik do komentarza

 

25 minut temu, Ekba napisał:

najbardziej optymalnym wyborem

To zależy do gdzie jeździsz i jak jedziesz. Jeśli teren mało wymagający to od mtb lepszy będzie gravel/cross. Jeśli masz słabe kopyto to napęd 2x powinien być odpowiedni. Jeśli masz na myśli zawody mtb to xc500 będzie najodpowiedniejszy z tych modeli. 

Tak jak napisał @Oskar ten rower na sportowa geometrię i może się okazać że po kilkudziesięciu minutach jazdy rower okaże się nie wygodny. Natomiast jeśli chcesz jeździć na dłuższe trasy w plus jakiś asflat to rowery meridy i gate'a mogą się okazać wygodniejsze i oferują większy zakres przełożeń. 

 

 

Odnośnik do komentarza

XC500 zabija stosunkiem jakości do ceny wszystkie rowery. Ma wyścigową, nowoczesną geometrię w której górna rura jest bardzo długa z krótkim mostkiem.
Merida ma trochę łagodniejszą geo ale na starcie hamulce i tarcze do wyrzucenia więc koszt 500 i koła w zasadzie też do jak najszybszej wymiany więc minimum kolejne 500.
Gate łagodniejsza geometria, koła kiepskie, no i hamulce też pozostawiają do życzenia. Niestety w ciągu 3 lat, też rower z bardzo dobrego cofnął się do bardzo przeciętnego.
Sugeruję sprawdzić co mają na wyprzedaży w Media Expert. Bo mają całkiem niezłe karbonowe Fondriest i Torpado na wyprzedaży.

@Oskarr Zobacz ceny X7. Podnieśli o 2k ? Szaleństwo.

Odnośnik do komentarza

Ja bym jeszcze zapytał, o który rocznik Gate'a chodzi? 2020 czy 2021, bo trochę zmian w tym rowerze wprowadzono (napęd 2x11 => 1x12) hamulce są już z grupy Deore, a nie Alivio, ale nie wiem jak to się przekłada na skuteczność hamowania.

Są też zmiany w geometrii, np. w kącie główki ramy (w 2021 jest mniejszy o 1.5 stopnia)
https://www.kellysbike.com/en/xc-c923/gate-50-29-p67864
vs

https://www.kellysbike.com/en/o-mtb-xc-c714/gate-50-29-p64104

Odnośnik do komentarza

Shimano M410, nie wiedzieć czemu nazwane Deore, jest to niemal to samo co MT400 Altus. Czyli słabe hamulce bez ServoWave na poziomie słabych hamulców SRAM Level.

Nowa geo idzie ze światowymi trendami. Mamy główke 68 i podsiodłówkę 74. Oznacza to że lepiej się będzie jeździło z siodła i lepiej zjeżdżało. Nie wiem natomiast jak będzie na podjazdach, na takim geo nie jeździłem. Reach w S czyli normalnie w M ma stack 418, stack 601, chainstay 430. W trendsetterach takich jak Specialized Epic czy Chisel reach ma 430, stack 605/610, chainstay 432. Ale to są na tyle nieduże różnice że można je skorygować mostkiem. Czyli geo jest sportowa i nowoczesna.

Odnośnik do komentarza
Dnia 10.01.2021 o 10:59, Cico napisał:

To zależy do gdzie jeździsz i jak jedziesz. Jeśli teren mało wymagający to od mtb lepszy będzie gravel/cross

Jeździłem na crossie, mam gravela, nawet przy mało wymagającym terenie, po ścieżkach ppoż wkoło torunia wolę jeździć na moim XC 100. Gravele są fajne, jeśli masz trasę 100 km asfaltu różnej jakości i 10 km polnej drogi. Nawet przy dość równych ścieżkach w lesie, szeroka opona w mtb daje Ci mniejszy opór toczenia, niż węższe koło w gravelu. Wystarczy, że w mtb można zablokować amor. Reakcyjność gravela jest lepsza, jest wrażenie, że jedzie się szybciej, bo rower chętniej reaguje, ale osobiście wybieram mtb do takiego terenu. Do crossa już nie wrócę, dla mnie idealne połączenie to mtb+szosa (do szosy mam 2 komplety kół, pierwszy na 25c, drugie 38c).

Napęd 1x nawet przy słabej nodze sprawdza się moim zdaniem ok. U mnie jest 34x50 i koło 29" 2,25 szerokości, przy słabszej nodze złotym środkiem może być po prostu tarcza 32 z przodu.

@jajacekaż musiałem sprawdzić i potwierdzić, że poszli z ceną do góry. Poszli o 1000 zł. Ciekawe, czy wrócą do starej ceny. Będzie trzeba poszukać innego budżetowego roweru do polecania ? Osobiście czekam, aż któryś producent zacznie oferować rower alu, koła 29" cali klasy deore, hamulce mt 400, amortyzator powietrzny Manitou albo Rockshock z napędem deore 1x12 w cenie około 3000 zł. W moim odczuciu, byłby to jeszcze lepszy wybór niż indiana z napędem 2x10.

@EkbaDecathlon oferuje wynajem rowerów. Możesz wynająć XC 500 w cenie około 50 zł/dzień, pojeździć 2 - 3 dni i wtedy decydować. Przy decyzji kupna, dają rabat na rower w wysokości kosztu najmu. Rok temu coś takiego funkcjonowało, nie wiem, czy dalej jest dostępne.

Ja osobiście dalej choruję na rower pokroju XC900 oraz na jakąś szosę o klasycznej geometrii (między endurance a typowo sportową geometrią) z napędem 105 2x11. Obecnie ciężko ze sobą walczę, aby z rozpędu nie kupić... Zdaje sobie sprawę, że jest to u mnie zwykła zachcianka, niepodyktowana żadnym praktycznym powodem.

Odnośnik do komentarza

@Oskarr
Jeśli chodzo i gravele/przełaje to się tu zgadzamy. Dla mnie są to rowery na asfalt z możliwością zjechania z niego na w miarę utwardzoną drogę nieasfaltową. Ale na dziurawej gruntówce już jest lipa ze względu na brak amortyzacji i wąską opone. GCN Network zrobiło testy na brukach słynnego Lasku Arenberg, kluczowego segmentu wyścigu Paryż - Roubaix. I ku zaskoczeniu wszystkich najszybszy był MTB HT ? Do crossa tez nie wrócę. Ten rower nie ma sensu. Gravel ma tę zaletę, że jeśli mamy dużo asfaltu po drodze, to jedzie się szybciej. Ale w terenie jest to męczarnia.

Co do cen Indiana to na X7 w jakimś momencie było 5200. Pewnie coś zmieniali w systemie. Teraz faktycznie stoi 3999 za X7, 4499 za X8, 4999 za X9. Ale co ciekawe X10 karbonowy za 4599. Co do roweru za 3k co powinien mieć. Wątpie czy da się zbudować taki rower jak ta Indiana X7 za te pieniądze.

Co do szosy to jeśli ktoś się nie ściga, namawiam na endurance. Ostatnio koledze pomagałem kupić używany Roubaix na Ultegrze, na tarczach za 5k. Mój Roubiac z roku 2013 bez tarcz, ma się znakomicie i nie zamierzam go zmieniać.


 

Odnośnik do komentarza

Jak Indiana x9 wypada w zestawieniu z XC 500?
Zamówiłem XC 500 do decathlonu u mnie w miejscowości. Będę miał okazje się przejechać.
Naszła mnie po przeczytaniu kilku tematów jeszcze refleksja.. Najczęściej początkujący tacy jak ja szukają roweru w pewnym budżecie z jak najlepszym osprzętem. Zazwyczaj ostatecznie naciągając ten budżet o 30/40% . Jednak czy ja jako amator który nie będzie startował w zawodach tylko ruszał na jakieś wypady po ścieżkach + 2/3 razy na rok moze gdzieś w góry będę odczuwał ta różnice w osprzęcie?
Pierwszy raz byłem na ścieżce zbudowanej w mojej miejscowości na Marlinie 4 z 2019 roku i... świetnie sie bawiłem.

Odnośnik do komentarza

Ja też się nie ścigam ale odczuwam przyjemność z jazdy dobrym rowerem. Tak samo jak się odczuwa przyjemność z użytkowania szybszego laptopa czy lepszego samochodu. Natomiast czy taki rower jest komuś potrzebny to zależy od tego czy będzie jeździł chociaż ze 2-3h w zróżnicowanym terenie. Bo do jazdy po parku po płaskim to i rower za 500 zł wystarczy. W górach zawsze można wypożyczyć bardzo dobry sprzęt do jazdy po górach, zwykle w cnie 150 zł dziennie.

X9 w porównaniu do XC500 ma:
Cięższa ramę ale też ze sztywną osią
Dwa oczka gorszy amor ale nadal bardzo przyzwoity i powietrzny
Napęd 2x a nie 1x porównywalnej klasy
Podobnej klasy hamulce
Znacznie gorsze i cięższe koła
Podobne opony
Jest ze 2kg cięższy




 

Odnośnik do komentarza

Rowerów generalnie nie opłaca się upgradować. Chcąc złożyć takiego XC 500 samemu, wydałbyś około 10k pln. Jeśli ktoś planuje ulepszać swój rower, lepiej od razu dołożyć pieniądze. Inna kwestia, że rowery to obecnie bardzo dużo marketingu. W samym  ściganiu rower zaczyna decydować, jeśli dwóch kolarzy jest na dość podobnym, wysokim poziomie. Sam osobiście mam rower wart z 800 zł i RR XC 100 za 4100, w RR mam dodatkowo opony za 200 zł za sztukę, mleko zamiast dętek, pedały xt zamiast zwykłych 520, na 5 minutowym odcinku testowym, gdzie cisnę te rowery na 100%, na XC 100 urywam około 3-4 sekundy. Te bajery w stylu sztywne osie, lepsze technologie w tłumikach czy dobre hamulce dają Tobie jednak poczucie pewności na rowerze, masz większą frajdę - rower szybciej reaguje na polecenia, jadąc na nim, masz wrażenie, że jest taki skupiony i czeka na polecenia. Największa jest różnica, jak popełnisz błąd - jak Ciebie wybije na rowerze z gorszym amortyzatorem, polecisz na ścieżkę pod kątem itp. XC 100 ratowało mnie w sytuacjach, gdzie już wybierałem, w które drzewo uderzyć.
Co do ścigania: Jeśli ktoś ma 8k i chce zacząć wygrywać, moim zdaniem, złotym środkiem jest wydanie 5k na rower, 1k na trenażer, 2 k na trenera, dietetyka oraz porządne jedzenie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...