MrFisq Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Swego czasu szukałem uniwersalnego roweru na asfalt/szutry/leśne ścieżki. Kupiłem Marina Four Corners, z którego jestem zadowolony jako z woła roboczego, ale błoto na zakrętach, zdradliwe zjazdy, i korzenie sprawiły, że kilka razy w Kampinosie serce mi zadrżało. Szukam teraz roweru, który da mi większą pewność i kontrolę w powyższych sytuacjach, i którym na Mazowszu wjadę (praktycznie) wszędzie (Four Corners pewnie zostanie na bardziej cywilizowane trasy). Wracam więc do czegoś zbliżonego do rowerów polecanych mi przez jajacek w moim poprzednim temacie czyli w klimatach 29er MTB. Wymiary rowerzysty? 179cm, 92kg. Budżet? Wolałbym wydać nie więcej niż te 4k PLN, ale na mojej liście wstępnej są jest i rower lekko powyżej 5k PLN.Zastosowanie? Krótkie wypady (raczej maksymalnie jednodniowe, choć możliwością spakowania się na weekend też bym nie pogardził) głównie po Kampinosie - bez przejmowania się pogodą (deszcz i błoto, sucho i sypki piasek, śnieg...) i konkretną trasą (tędy jeszcze nie jechałem? Górki, dołki, kocie łby? Nieważne, lecimy...).Za czym zatęsknię (względem Marina Four Cornes)? Wąska kierownica, z wieloma dostępnymi chwytami. Co "wpadło mi w oko" (głównie Mariny przez Four Cornersa który przypadł mi do gustu) Marin Bobcat Trail 5 (3400PLN) - Brzydki jak noc (kolor), ale wydający się dawać wszystko czego potrzeba (poza regulowaną sztycą) na początek w minimalnej cenie Rockrider XC 100 (4100PLN) - Napęd 1x12, powietrzmy amortyzator, sztywne ośki, tylko trochę mniejszy skok amortyzatora (i wizualnie bez rewelacji). Marin Pine Mountain 1 (5300PLN) - Stalowy, co dodatkowo pomoże tłumić drobne drgania, do szczęścia brakuje sztywnej tylnej ośki i regulowanej sztycy. Dużo przestrzeni montażowej (w ramie i na kierownicy). Tylko cena i waga już konkretne. Jedyny rower w tym zestawieniu który podoba mi się wizualnie ? Rady, uwagi? Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Suntour XCR to gówno. Praktycznie nie działa. MT201 to też gówno nie hamulce. Wiec wydanie 3400 na rower, w którym te dwa komponenety są gównem jest grubą przesadą. Swoją drogą bywa u mnie w domu, kolega mojego syna ze swoim Giantem Fathomem na jednym z wyższych modeli suntoura, Axonie. I zimą praktycznie w ogóle nie działa. Więc od Suntoura proponuję trzymać się z daleka. XC100 bardzo przyzwoity rower. Ale tylko w teren ze względu na geometrię i napęd 1x. Marin Pine Mountain bardzo specyficzny. Ma to samo co Indiana Storm X7 ale za 2300 drożej. O ile widzę zaletę ramy Cro-Mo w mieście na ścieżkach o tyle kompletnie nie widzę jej w lesie a wydanie 2000 więcej za rower cięższy z większym skokiem i szerszymi oponami uważam za kompletną głupotę. Do wskazanego zastosowania kupiłbym Indianę Storm X7. Odnośnik do komentarza
AccentBajk Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 1 godzinę temu, MrFisq napisał: Rady, uwagi? Zobacz sobie na Indiana X7-X10 Masz tam sztywne osie, powietrzny amor, bardzo dobry napęd Deore 2x i pod Odnośnik do komentarza
MrFisq Opublikowano 3 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 2 godziny temu, jajacek napisał: XC100 bardzo przyzwoity rower. Ale tylko w teren ze względu na geometrię i napęd 1x. (...) Do wskazanego zastosowania kupiłbym Indianę Storm X7. Ja do Kampinosu dojeżdżam na czterech kołach i dopiero na miejscu przesiadam się na dwa, i zakładając że zostawię sobie Four Cornersa, to MTB może być bardziej terenowy. 1 godzinę temu, AccentBajk napisał: Zobacz sobie na Indiana X7-X10 Masz tam sztywne osie, powietrzny amor, bardzo dobry napęd Deore 2x i pod Nie lubię kupować marketowych marek, ale przyjrzę się temu rowerowi bliżej. Co mi lekko przeszkadza, to brak mocowań z tyłu zarówno w Indianie jak i w XC100. Może uda mi się też zorganizować Meridę Big.Nine 500 Lite w akceptowalnej cenie, ale tu tym bardziej nie ma co liczyć na mocowania z tyłu. Patrzyłem na Giant Talon 0, ale jak okazało się, że Judy z przodu jest w wersji bez sztywnej osi, to trochę mi entuzjazm opadł. Odnośnik do komentarza
AccentBajk Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 59 minut temu, MrFisq napisał: przyjrzę się temu rowerowi bliżej. https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x9-m19 Strasznie dużo ludzi się przekonało ?,bo Amor RS Recon Napęd XT/SLX 2x11 Sztywne osie na boost Cena!!! Co do mocowań (Bagażnika?) to są bagażniki na sztycę Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Rower MTB w założeniu nie miał być rowerem turystycznym, stąd w większości brak mocowań błotników i bagażnika. Z mojego doświadczenia pełne błotniki w MTB są niebezpieczne dla użytkownika. Widziałem już ze 2-3 wypadki po tym jak patyk dostał się pod mocowanie błotników. Co do bagażnika to nie popieram ale jak ktoś jeździ z sakwami i musi mieć dużo gratów to nie ma innego wyjścia. Mój kolega ma bagażnik w Cube Attention SL. Ja mam sakwę podsiodłową 10l, która będę zmieniał na 13l. Na jeden nocleg się z nią mieszczę. W namiotach nie sypiam. Co rowerów "marketowych" to Decathlon jest marketem sportowym i też sprzedaje rowery "marketowe". Indiana nie wydaje się znacząco różnić od Kross czy Kellys. Odnośnik do komentarza
MrFisq Opublikowano 3 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Do Decathlonu mam o tyle większe zaufane, że ich nierowerowe 2 godziny temu, AccentBajk napisał: https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x9-m19 Strasznie dużo ludzi się przekonało ?,bo Amor RS Recon Napęd XT/SLX 2x11 Sztywne osie na boost Cena!!! Co do mocowań (Bagażnika?) to są bagażniki na sztycę A bagażnik na sztycę są kompatybilne ze sztycami regulowanymi? Ciekaw jestem czy da się ten rower przymierzyć w Media... 1 godzinę temu, jajacek napisał: Co do bagażnika to nie popieram ale jak ktoś jeździ z sakwami i musi mieć dużo gratów to nie ma innego wyjścia. Mój kolega ma bagażnik w Cube Attention SL. Ja mam sakwę podsiodłową 10l, która będę zmieniał na 13l. Na jeden nocleg się z nią mieszczę. W namiotach nie sypiam. Rozeznam, może namiot typu "trumna" da się przymocować też do kierownicy. 1 godzinę temu, jajacek napisał: Co rowerów "marketowych" to Decathlon jest marketem sportowym i też sprzedaje rowery "marketowe". Indiana nie wydaje się znacząco różnić od Kross czy Kellys. Decathlon mam o tyle sprawdzony, że użytkuję ich pozarowerowe produkty marki własnej i od pewnego pułapu cenowego oferują już sensowną jakość. Z Indianą X7 jest jeszcze jeden dość istotny problem: - dostępność Są jeszcze X8... 19'' powinno być ok na 179cm? (W Four Cornersie jeżdżę na M'ce, i miewam wrażenie, że siodełko jest "troszeczkę" za nisko przy maksymalnym wysunięciu sztycy) Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 3 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 19 ok. na 179. Odnośnik do komentarza
MrFisq Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 No i trzeba zacząć szukać czegoś innego niż Indiana X7... Cena skoczyła do ~5200PLN ? Można tylko pogratulować tym, którzy zdążyli kupić przed podwyżką... Edit: To może nowy Gate 30? Tylko trzeba by trochę cenę zbić... I dobrać rozmiar, bo wypadam akurat pomiędzy... Odnośnik do komentarza
jajacek Opublikowano 10 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2021 Sugeruję podzwonić po sklepach. Bo mogą mieć X7/X8 w starej cenie. Był to z pewnością hit sprzedażowy. Wszystkie rowery podrożeją. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się