Skocz do zawartości

Fuji Transonic


Rekomendowane odpowiedzi

Przymiarki zakupowe i jak zwykle miliony problematycznych decyzji. Ostatnio znalazłem taką ofertę.

Di 2019 lub eTap 2020

4 tysiące różnicy, do di mógłbym dorzucić miernik mocy i by jeszcze zostało. Opinie odnośnie transonica raczej widziałem pozytywne, ale zawsze warto dopytać ktoś coś może i ewentualnie odnośnie sklepu.

Gdzieś tam po głowie chodził również giant tcr/propel lub canyon ultimate ale wiadomo jak się kończy jak człowiek zaczyna oglądać.

Odnośnik do komentarza

Jako konserwatysta jestem przeciwnikiem niestandardowych rozwiązań. W związku z tym napęd 2x12 nie wchodzi dla mnie w grę. Nie wnosi nic poza problemami z kompatybilnością kół, bębenków, korb i kaset.

Mamy Speca Tarmaca SL6 na UDi2 8050 2x11 i drugiego SL4 na UDi2 6870. Mamy tez czasówkę Shiva S-Worksa na eTap 2x11 ale z nią brak doświadczeń bo niedawno kupiona i jeszcze nie jeżdżona. W kwestii napędu nic lepszego nie jest nam potrzebne. Ultegra sprawuje się znakomicie. O Etap 2x11 mam kiepską opinię ale mało doświadczeń. Zmienia biegi jak by ktoś wrzucał kartofle na taśmociąg. Jest cholernie głośna. Ale mamy tylko przyciski na lemondce i na klamkach czasowych. Wcześniej testowałem kiedyś jakiegoś Speca szosowego na Sram eTap 2x11 i było to samo. Mamy w domu też Canyona Aeroad CR SLX chłopaka od nas z klubu i jest podobnie. Więc z mojego punktu widzenia jest to shit. Plus problemy z dostępnością części i ceną. Tylna przerzutka kosztuje No i najwolniejsza zmiana biegów z wszystkich. Ultegra szybsza. Campagnolo znacznie szybsze.

Jak się ścigasz to będziesz leżał. Jak będziesz leżał to połamiesz albo klamki albo tylną przerzutkę. Tylna przerzutka UDi2 8050 850 zł. DuraAce 2000. Sram Red eTap AXS 2400.  W klamkach podobne proporcje.

Co do samego Fuji trudno mi się wypowiedzieć. Znam tylko z toru. I tam ma dobre opinie. Ramy produkowane na Tajwanie, składane w Polsce, w Kutnie. Na szosie bardzo rzadko spotykane rowery. Nie znam chyba nikogo wśród amatorów w Warszawie kto by miał. A wśród juniorów na których wyścigach często bywam też nie bardzo. O kołach Vision nie mam dobrej opinii.

Giant Propel jest popularną, zwykle budżetową szosą aero. Mam kilku kolegów i są bardzo zadowoleni. Canyon Ultimate też mam paru kumpli i wspomniany zawodnik od nas z klubu i wszyscy chwalą. Giant TCR to dosyć przeciętna szosa race. Tracisz jakieś 3-4 wat na niej w stosunku do produktów topowych producentów. Rower mega popularny wsród juniorów ze względu na cenę. Kluby chętnie kupują.

My akurat preferujemy rowery bez tarcz. Bo są szybsze i koła do nich tańsze. No i wymiana koła na wyścigu dużo szybsza. Ale u nas za zawodnikami jedzie wóxz techniczny. Amatorzy teraz zdecydowanie chętniej kupują na tarczach, no i jest to zrozumiałe, bo szosy bez tarcz pomału giną.

Odnośnik do komentarza

Napisałem zanim odpowiedziałeś. Sram eTap Axs ma tę zaletę że masz czysty kokpit. Żadnych kabelków. Ale dwa elementy do regularnego ładowania plus baterie w klamkach, które raz na jakiś czas trzeba wymienić.Koła od kolegi co ma 11x nie pożyczysz. Więc są wady, są zalety. No i AXS podobno wreszcie pracuje z sensem. Ale łapie go czasem padaczka w niskich temperaturach.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...