Skocz do zawartości

podwyższenie kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
posiadam rower na bardzo lekkiej, porządnej ramie z treka zx6500 sprowadzilem ją z USA. 
Rowerem się dobrze jeżdzi lecz przy moim wzroście (187cm) ma kierownice zbyt nisko. Chciałbym ją podnieść,
chociażby na wysokość równą siodełku. 
 nTNzlv.jpg

Przeglądąłem wsporniki i mostki i mam pytanie czy taka fajka http://e-bmx.pl/opis/4306618/fajka-regulowana-zoom-mts-c296.html 
pasowła by do mojego roweru, czy jest sens kupowania i czy jest jakiś inny sposbób podniesienia kierownicy.

Pozdrawiam  serdecznie

Odnośnik do komentarza

Cześć, masz w rowerze stery typu A-Head. Więc to co podesłałeś, nie będzie pasować. U Ciebie wychodzi rura z amortyzatora i na końcu jest założony wspornik kierownicy. Tak więc to fajna konstrukcja (jak wszystkie A-Head), ale niestety nie da się regulować wysokości kierownicy.

 

Możesz pokombinować nad wymianą wspornika kierownicy na tego typu: http://www.ceneo.pl/Kierownice_rowerowe;szukaj-accent+wspornik+regulowany#crid=71630&pid=7269

 

Tylko sprawdź jakiej średnicy masz mocowanie kierownicy, ja obstawiam, że 25,4 mm, ale upewnij się czy to nie 31,8 mm. No i pamiętaj, że używając takiego wspornika, wraz z podnoszeniem kierownicy, będzie się zmieniać charakterystyka roweru. Rower może stać się bardziej nerwowy, ale to sam zobaczysz jak wysoko możesz ustawić ten wspornik.

Odnośnik do komentarza

dziękuje za odpowiedzi i wytłumaczenie,

ten wspornik kierownicy wydaje mi się że, bardziej przeznaczony jest na regulację kąta kierownicy niż wysokość, http://allegro.pl/mostek-ergotec-110-45-1-1-8-31-8-wysoki-i6170662235.html#thumb/4a ten mostek mógłby być odpowiedni ???? (oczywiście jakbym poprawnie zmierzył średnice mocowania kierownicy) 

a jeszcze jakbym sam widelec wymienił na coś wyższego ? 
867210d1391500634-rebuilding-my-95-trek-

tak jak tutaj na tym zdjęciu wydaje mi się że właścicielowi tego samego modelu udało się podnieść w górę trochę rower? 

Odnośnik do komentarza

Do regulacji kąta kierownicy służy obracanie kierownicy w obejmie mostka ;) Mostek zaproponowany przez Łukasza to jedna z opcji na jej podniesienie. Ten wrzucony przez Ciebie też, ale w nim już nic nie poregulujesz, jeśli okaże się, że to jednak nie to (ma to też swoje zalety - lżej, sztywniej, bez skrzypienia).

 

Ja bym bardziej poszedł w wymianę kierownicy na taką z większym wzniosem (np. 50 mm). Przy okazji kupisz szerszą, poprawisz prowadzenie i komfort (i będziesz mógł wywalić rogi do kosza - serio, mamy 2016).

 

Jeśli chodzi o wymianę amortyzatora - wyższy amortyzator zdecydowanie nie, chyba że ewentualnie o 10-20 mm (maksymlanie!). Ale nawet bez zmiany wysokości/skoku, wymiana amora miałaby tą zaletę, że mógłbyś kupić taki z dłuższą rurą sterową i po prostu dać więcej podkładek pod mostek.

 

Ale nowy amortyzator to już na tyle kosztowna impreza (>400 zł), że pomyślałbym raczej o zmianie roweru na taki z bardziej współczesną geometrią - bo wszystko inne to półśrodki. Przejedź się kawałek np. na jakimś nowym 29erze to zobaczysz, o czym mówię.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...