Skocz do zawartości

Odtłuszczacz do łańcucha


cyms

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, myślicie że K2 CLEANER BRAKE ZMYWACZ DO TARCZ HAMULCÓW 600ML nadaje się także do czyszczenia łańcucha? Wcześniej przez chwilę użyłem uniwersalnego odtłuszczacza Meglio żółtego (niby był też do rowerów), ale nie wiem czy przez niego nie zmyłem sobie trochę lakieru z korby na ząbkach czy to przez zwykłe zużycie po prostu, ale po 50km? Napiszcie co sądzicie.

pol_pl_-K2-Brake-Cleaner-zmywacz-srodek-do-czyszczenia-hamulcow-600ml-531_1.jpg

download.jpg

Odnośnik do komentarza

Odtłuszczacz nie nadaje się do czyszczenia napędu. Z K2 to nada się spray do czyszczenia przepustnic. Inna kwestia to zasadność używania czegoś takiego - ja używam jedynie w rowerach rodziców, którzy ogólnie nie czyszczą napędu a jeżdżą wszędzie, doprowadzenie takiego napędu do stanu używania jest ciężki, u siebie po każdej jeździe przecieram suchą szmatką łańcuch, nanoszę oliwkę i wycieram do sucha, łańcuch się nie brudzi i nie mam konieczności stosować jakichkolwiek preparatów czyszczących 

Odnośnik do komentarza

odtłuszczacz do tarcz jest mało agresywnym środkiem, słabo czyszczącym. Z K2 do odtłuszczania łańcucha może nadać się K2 do czyszczenia przepustnic. Kwestia jest taka z tym odtłuszczaniem, że chcesz się pozbyć brudu z łańcucha, ale minimalną powłokę jakiegoś smaru jednak musisz zachować inaczej łańcuch Ci zacznie rdzewieć. Trochę inaczej to wygląda, jak ktoś robi przebieg rzędu 500 km rocznie i ma świeży łańcuch z powłoką, nieporysowany. U mnie na MTB po 700 km, w tym 2 treningi w błocie i 2 zawody XC w błocie, łańcuch musi być porządnie nasmarowany, inaczej zaczyna rdzewieć. W praktyce po jeździe w błocie, łańcuch przemywam wodą, suszę go i porządnie smaruję, pilnując aby smar dostał się wszędzie i następnie wycieram do sucha. Przy jeżdżeniu normalnie, nie po błocie i nie w deszczu, wystarczy po treningu przetrzeć łańcuch szmatką, nanieść nową oliwkę na same tulejki, przekręcić korbę 20 razy, aby olej się rozniósł, wytrzeć do sucha. Po każdym czyszczeniu korby i kasety smar idzie na szczoteczkę (3-4 krople smaru starczają mi na nasmarowanie 12 rzędowej kasety 11-50) i nanoszę oliwkę na każdy kawałek kasety i korby, następnie szmatką przecieram do sucha. Jeśli regularnie robisz serwis, w mojej opinii, odtłuszczacz jest niepotrzebny, bo za chwilę i tak będziesz nanosił smar na wszystkie elementy.

Oliwki rowerowe mają właściwości antystatyczne, np. Finishline czerwony ma dodatek teflonowy (smar suchy), po nasmarowaniu elementu, odczekaniu paru minut, wytarciu do sucha, zostaje cienka warstwa, która nam zmniejsza tarcie, nie powinna specjalnie przyciągać piasku i zabezpiecza element przed rdzewieniem. Mając nowy łańcuch, z idealną pokrywą środka zabezpieczającego fabrycznego (mam na myśli farbę, nie tą maź, która jest w nowych łańcuchach, nowe łańcuchy też traktuję odtłuszczaczem), zewnętrzna powierzchnia łańcucha może być idealnie odtłuszczona i nie złapie rdzy, używany łańcuch, w szczególności w mtb taką rdzę złapie po porządnym odtłuszczeniu.

Odnośnik do komentarza

Używając megilo to trzeba mieć odpowiedni zapas czasu, i odpowiedniego napoju. Ja przecieram benzyna ekstrakcyjna, aby z grubsza wyczyścić łańcuch potem pod wodę i zwykły płyn do mycia naczyń, potem jeszcze w benzynie szejka na gotowo. I wieszam takiego delikwenta do całkowitego wyschnięcia. A co do korby, może była ona tak czarna (brudna), że nie widziałeś że już lakier zszedł - normalna sprawa przy użytkowaniu. Potem dobra oliwka, ja stosuje Squrit lube.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...