Skocz do zawartości

Rower szosowy endurance do 6000


Rekomendowane odpowiedzi

Musiałbyś na nim usiąść (oparty o ścianę), w pozycji jakbyś jeździł. Po takim zdjęciu ciężko powiedzieć. W szosie odczucie rozmiarów bywa trochę złudne. Ja mając 178 wybierałem między 54 a 56 cm w Tribanie 520. Na 54 cm czułem, jakby ten rower był za mały, wybrałem 56. Po pół roku jak się przyzwyczaiłem do pozycji na szosie 56 była dla mnie już trochę za duża i żałowałem, że nie wybrałem 54 ? U mnie ratowałem się zmianą mostka z 110 mm na 80. Obecnie po zmianie mostka doszedłem do pozycji kierownicy identycznej, jak w mniejszym modelu. Nie wiem, jaki jest u Ciebie mostek obecnie, możesz sobie odsunąć lekko kierownicę montując dłuższy mostek. Ja bym jednak osobiście nie wychodził poza 120, maks 130 mm. Po pół roku jak się przyzwyczaisz, wrócisz pewnie do fabrycznego mostka. 

Odnośnik do komentarza

Gratulacje z okazji zakupu! Zrób prosty "test łokciowy". Wsadź łokieć z wyprostowanymi placami i pokaż do jakiej części mostka dochodzi środkowy palec. Z grubsza powinien być do połowy mostka. Dokładniejsze dane uzyskasz robiąc pomiary na Competetive Cyclist Bike Calculator. Ale trzeba wejść przez VPN.

@Oskarr Też ja i kolega zrobiliśmy takie błędy z szosami. Kupiłem 55 przy 175 wzrostu i nigdy się na niej nie odnalazłem. Kolega 178 56 i kombinował latami i ostatecznie jeździ z mostkiem 75 mm.

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, jajacek napisał:

Gratulacje z okazji zakupu! Zrób prosty "test łokciowy". Wsadź łokieć z wyprostowanymi placami i pokaż do jakiej części mostka dochodzi środkowy palec. Z grubsza powinien być do połowy mostka. Dokładniejsze dane uzyskasz robiąc pomiary na Competetive Cyclist Bike Calculator. Ale trzeba wejść przez VPN.

@Oskarr Też ja i kolega zrobiliśmy takie błędy z szosami. Kupiłem 55 przy 175 wzrostu i nigdy się na niej nie odnalazłem. Kolega 178 56 i kombinował latami i ostatecznie jeździ z mostkiem 75 mm.

Chodzi o odległość łokcia między siodelkiem a mostkiem jeśli dobrze rozumiem? 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, jajacek napisał:

Do pomiaru po środku. A ogólnie to musi się znajdować w pozycji optymalnej biomechanicznie.

https://youtu.be/tW8Jmzb4CCo

Skorzystam z tego filmu. Wysokość już ustawiłem. Później zajmę się przesunięciem przód tył. Obniżyłem też kąt żeby siodełko nie wbijało się aż tak w krocze. Tylko mam jeden problem, strasznie boli mnie tyłek. Myślę nad kupnem jakiejś nakładki albo "pampersa rowerowego" może to też kwestia ustawienia? Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, jajacek napisał:

Gratulacje z okazji zakupu! Zrób prosty "test łokciowy". Wsadź łokieć z wyprostowanymi placami i pokaż do jakiej części mostka dochodzi środkowy palec. Z grubsza powinien być do połowy mostka. Dokładniejsze dane uzyskasz robiąc pomiary na Competetive Cyclist Bike Calculator. Ale trzeba wejść przez VPN.

@Oskarr Też ja i kolega zrobiliśmy takie błędy z szosami. Kupiłem 55 przy 175 wzrostu i nigdy się na niej nie odnalazłem. Kolega 178 56 i kombinował latami i ostatecznie jeździ z mostkiem 75 mm.

Według Pana zaleceń zrobiłem test łokciowy i wyszło takie cos. Siodełko na środku. 

IMG_20200920_181356_compress39.jpg

Odnośnik do komentarza

Nakładki się do niczego nie nadają. Każdy tyłek inny i każdy musi znaleźć co dla niego wygodne. W Decathlonie są dwa siodła, które można spróbować z "Confort" w nazwie. Jak to w Decathlonie wszystko można oddać. Ja od lat jeżdżę na siodłach Specialized i mimo "wybrednego tyłka" znalazłem kilka które uważam za wygodne. Ale niestety coś kosztują. Są to siodła Power, Phenom Comp i Henge Comp.

Odnośnik do komentarza

Z tych trzech według Pana które najwygodniejsze? Jeszcze kwestia oświetlenia na szosę. Zna Pan jakieś które są godne polecenia? Ważne jest dla mnie żeby nie oślepiać kierowców oczywiście(czyli chyba tzw odcięcie), bo nie będzie to światło do lasu czy terenu tylko do miejscowości jak i też obszary poza nią. 

- możliwość ładowania z powerbanka podczas działania

- wskaźnik poziomu akumulatora

- nie musi być jakaś super nie wiadomo jaka moc ale żeby można było w miarę komfortowo jechać bez żadnych lamp wokół z większymi prędkościami

- doświetlanie boków to tez chyba dobra opcja 

- żeby na dłużej akumulator starczał, ale chciałbym żeby był wbudowany

- nie chce kształtu typowej latarki wolałbym gdyby była bardziej płaska i prostokątna (może i przesadzam ale tak mi się bardziej podoba wizualnie po prostu) 

Budżet okolice 200-300 zł

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...