Weronika1473 Napisano Września 1, 2020 Autor Zgłoś Share Napisano Września 1, 2020 22 minuty temu, jajacek napisał: Ten z linku bardzo fajny. Akurat model Sl4 był taki trochę usztywniony czyli nazwijmy to półwyścigowy. Dobrze amortyzujący widelec i dosyć sztywny ogon. Różnica między prędkością Roubaix a Tarmac przy 35 km/h jest znikoma. Nie wiem czy wynosi nawet 0,5 km/h. Byli nawet zawodowi kolarze, którzy woleli ścigać się na Roubaix niż na Tarmacu. Prędkość jest zawsze związana głównie z aerodynamiką a nie z ramą. Poniżej grafika z której bardzo korzystam, przygotowując mojego syna do wyścigów. Korzystając mądrze z danych dotyczących aerodynamiki został Mistrzem Polski na czas na torze. W sobotę mamy nadzieję, że powtórzy to na szosie. O, ściąga super. Dzięki wielkie, w takim razie będę próbować z tym Roubixem:) No i gratulacje ogromne dla syna!! I kciukasy trzymam w sobotę!:) Cytuj Link to postu
Oskarr Napisano Września 3, 2020 Zgłoś Share Napisano Września 3, 2020 Tak jeszcze napiszę z mojej strony, jako osoby startującej w Triathlonach - wybór roweru nie jest ważny, jeśli nie walczysz o czołowe miejsca. Trasa zwykle jest po płaskim, jedzie się z lemondką, zwykle nie masz częstego rozpędzania, dojeżdżasz od startu do prędkości, którą utrzymujesz przez kolejną godzinę i tak sobie jedziesz trzymając z 150 Wat w nogach. Przy ciągłej mocy, bez szarpania, bez sprintów. Sztywność ramy w takich warunkach jest nie do porównania między dwiema szosami. Czytałem ostatnio w jakiejś książce, że bardzo agresywna rama może bardziej przeszkodzić niż pomóc - należy znaleźć środek między wygodną jazdą na lemondce z obniżeniem kierownicy. W wyścigach rowerowych leci się w trupa, pozycje możesz mieć mega niewygodną, tylko po wyścigu rowerowym nie biegniesz 5 czy 10 km. Wątpię, aby różnica w ramie między rowerem za 3 k pln a rowerem za 20 k pln, przy tych samych kołach i tym samym osprzęcie dała więcej niż 0,5 km/h. Najważniejsze jest kupić rower, który się będzie Tobie podobał i na którym będziesz chciała jeździć i trenować. Cytuj Link to postu
jajacek Napisano Września 3, 2020 Zgłoś Share Napisano Września 3, 2020 Masz dużo racji Oskar. Ja też jestem zdania, że w przypadku amatora, komfort jest ważniejszy niż osiągi, jeśli nie walczy się u pudło wyścigów. W triathlonie dochodzą jeszcze inne elementy o których amatorzy mało wiedzą. Np to że krótsze ramiona korb są korzystniejsze dla zginaczy bioder w związku z czym łatwiej się biegnie po jeździ na rowerze z krótszą korbą. Jest fajny odcinek GCN, gdzie porównują rower sprzed lat na używanych częściach za 1000 funtów i nowy superbike za 10 tys funtów. Różnica między nimi wyniosła na ok. 12km jakieś 30 sekund. Cytuj Link to postu
jajacek Napisano Września 3, 2020 Zgłoś Share Napisano Września 3, 2020 https://www.youtube.com/watch?v=ZYTRGImwk2g Cytuj Link to postu
jajacek Napisano Września 3, 2020 Zgłoś Share Napisano Września 3, 2020 To też jest bardzo ciekawy i pouczający odcinek:https://www.youtube.com/watch?v=7lK1xC0Z5FA Cytuj Link to postu
Oskarr Napisano Września 3, 2020 Zgłoś Share Napisano Września 3, 2020 Super, dzięki! Po pracy na pewno obejrzę. Cytuj Link to postu
MARIUSZZZ Napisano Września 3, 2020 Zgłoś Share Napisano Września 3, 2020 A tu ciekawy artykuł, gdzie poruszona jest również kwestia krótszych korb. https://granfondo-cycling.com/bike-fitting-truth/ Cytuj Link to postu
Weronika1473 Napisano Września 3, 2020 Autor Zgłoś Share Napisano Września 3, 2020 Dzięki wielkie za linki, obejrzę jak tylko wrócę do domu:) Tak właśnie mi się wydawało, ze dla amatora to i tak nie będzie najważniejszym czynnikiem, dobry zawodnik i na starym sprzęcie super pojedzie; sama trenuję sport w którym sprzęt robi tak naprawdę już będąc na topie, a najważniejsza jest praca i głowa:) Bez sensu przesadzać i skupiać się na kupowaniu najdroższego sprzętu i kasków za tysiące nie jeżdżąc nawet przedtem w SPD, a i takich wariatów znam😅 Chciałam się tu podpytać o to który rower będzie dobry zarówno na początek, jak i juz w środku przygody z kolarstwem, czy karbon czy aluminium i jaki osprzęt; nie planuje zmieniać sprzętu co sezon, a znaleźć szosę, która posłuży kilka lat. Koniec końców dostałam od Was super feedback, myślę że ten Roubaix jest najlepszym wyborem, łączącym wygodę z efektywnością i umożliwiającym zrobienie parudziesięciu km ze znajomymi, którzy już na szosach wydolność budują:)) Raz jeszcze dzięki! Cytuj Link to postu
Polecane posty
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.