Skocz do zawartości

[pomoc w zakupie]Zakup pierwszej szosy na odległość


Polecane posty

Dzień dobry,

W końcu znalazłam rower, który by mi odpowiadał, o sprawdzonym rozmiarze i w dobrej cenie - Specialized Allez Elite z 2018.

Jedynym problemem jest to, że sprzedawca oddalony jest ode mnie o 400km i na ten moment nie mam jak odwiedzić go na zwyczajne oględziny - rower zapewne zobaczę, kiedy spotkamy się na odbiór/wyśle mi go kurierem.

Stąd moje pytanie, jako ze jestem totalnym żółtodziobem w kwestii rowerów i dopiero chcę zacząć swoją przygodę z szosą - o jakie elementy powinnam zapytać jeszcze online, żeby w jak najlepszym stopniu znać stan roweru przed zakupem?

W opisie znajduje się jedynie krótki opis rozmiaru oraz osprzętu(Shimano105, Korba Praxis Works).

Załączam zdjęcia, jak wspomniałam jestem zdecydowana na ten model, więc o tym, czy dobry czy nie nie ma się co pod postem rozwodzić, zastanawiam się jedynie o co zdalnie popytać, aby mieć pewność, że nie będę musiała wydawać kilkuset złotych więcej po zakupie:)

Z góry dzięki i pozdrawiam:)

 

 

 

9661EA90-C49F-4025-9436-23078FBCBC03.jpeg

1B36A89E-ED01-4D5C-A591-DF174D1C3AF5.jpeg

877E5A12-4E1D-438B-B0E6-C26EEC92115E.jpeg

C6E7AFD9-2DDF-4E46-846E-AD08C62B3C80.jpeg

9C125351-6FD8-4E82-8329-F9876EDAC949.jpeg

Link to postu

Możesz spytać, czy jest prosta rama, czy rower jest po jakimś upadku, czy trzyma kierunek, jak się jedzie bez trzymania kierownicy. Spytaj o przebieg, o rozciągnięcie łańcucha, kiedy łańcuch był ostatnio wymieniany. Jeśli ktoś powie, że przebieg rzędu 5k i łańcuch nie był wymieniany - łańcuch prawdopodobnie już zajechany i kaseta do wymiany. Poproś o zdjęcie z bliska tylnej przerzutki, kasety, zdjęcie z bliska okładzin hamulcowych, przy okazji zobaczysz, jak wygląda powierzchnia hamowania koła - wątpię, aby ktoś był w stanie w 2 lata zetrzeć powierzchnie hamującą koła, ale może ktoś jeździł 15 kkm rocznie? Na koniec pytanie czy koła nie są scentrowane. Możesz poprosić o filmik kręcenia jednego i drugiego koła od góry, aby zobaczyć jakie jest bicie koła. Możesz też poprosić o zdjęcia spawów, zobaczysz, czy nigdzie nie ma żadnego pęknięcia. Ważne jest, aby otrzymać informacje, że wszystko jest sprawne, nie został uderzony, nie spadł z bagażnika rowerowego itp. bo jeśli przyjdzie i będzie coś nie tak, możesz go zwrócić, jako niezgodny z umową.
Czy sprzedawca ma wszystkie dokumenty i spisujesz jakąś umowę? Czy kupujesz ze sklepu? W jakim rejonie stoi wymarzony rower? Może ktoś z forum mieszka obok i może go obejrzeć?

Link to postu
2 godziny temu, Oskarr napisał:

Możesz spytać, czy jest prosta rama, czy rower jest po jakimś upadku, czy trzyma kierunek, jak się jedzie bez trzymania kierownicy. Spytaj o przebieg, o rozciągnięcie łańcucha, kiedy łańcuch był ostatnio wymieniany. Jeśli ktoś powie, że przebieg rzędu 5k i łańcuch nie był wymieniany - łańcuch prawdopodobnie już zajechany i kaseta do wymiany. Poproś o zdjęcie z bliska tylnej przerzutki, kasety, zdjęcie z bliska okładzin hamulcowych, przy okazji zobaczysz, jak wygląda powierzchnia hamowania koła - wątpię, aby ktoś był w stanie w 2 lata zetrzeć powierzchnie hamującą koła, ale może ktoś jeździł 15 kkm rocznie? Na koniec pytanie czy koła nie są scentrowane. Możesz poprosić o filmik kręcenia jednego i drugiego koła od góry, aby zobaczyć jakie jest bicie koła. Możesz też poprosić o zdjęcia spawów, zobaczysz, czy nigdzie nie ma żadnego pęknięcia. Ważne jest, aby otrzymać informacje, że wszystko jest sprawne, nie został uderzony, nie spadł z bagażnika rowerowego itp. bo jeśli przyjdzie i będzie coś nie tak, możesz go zwrócić, jako niezgodny z umową.
Czy sprzedawca ma wszystkie dokumenty i spisujesz jakąś umowę? Czy kupujesz ze sklepu? W jakim rejonie stoi wymarzony rower? Może ktoś z forum mieszka obok i może go obejrzeć?

Dzięki za pomoc, pytania zadane:)

Rower prosty i sprawny, bez żadnych upadków, jedyny mankament to fakt nie wymienionego łańcucha po 4tys wiec możliwe ze i kasetę i łańcuch będę musiała dokupywać, ale może sprzedający zejdzie z ceny dzięki temu.

Pomysł z obejrzeniem przez kogos mającego pojęcie o szosie rzeczywiście dobry, sprobuje może z kimś się na cos takiego umówić; rower stacjonuje w Warszawie, a ja jestem z okolic Trojmiasta:P

O umowę zaraz dopytam, bo i to już przedtem planowałam i wstępną mam przyszykowana; dokumentów sprzedający musi ponoć poszukać gdzieś w domu.

 

Link to postu
1 godzinę temu, jajacek napisał:

Jaki to rozmiar ramy? L czy XL? Ile masz wzrostu? Bo tak na oko to rower na kogoś 190 wzrostu.

Rozmiar 54. Moje wymiary to 171.5cm i 80cm, wg competitivecyclist powinien byc akurat.(TT 54.9 - 55.3cm eddy fit, w rozmiarówce Speca 54 to TT 55.2cm)

Link to postu

Na zdjęciu na pewno nie jest rower w rozmiarze 54. Ma gigantyczną główkę rury sterowej. Przy 170 wzrostu największa rama na której się powinno jeździć to 52. 51 byłoby lepiej. Tak wygląda Allez 54 z 2018 roku w rozmiarze M

4232fb3b57d4ab0371a289f75a89d1bd.jpg

Link to postu
4 minuty temu, jajacek napisał:

Na zdjęciu na pewno nie jest rower w rozmiarze 54. Ma gigantyczną główkę rury sterowej. Przy 170 wzrostu największa rama na której się powinno jeździć to 52. 51 byłoby lepiej. Tak wygląda Allez 54 z 2018 roku w rozmiarze M

4232fb3b57d4ab0371a289f75a89d1bd.jpg

Hmm, może na zdjęciu jakoś inaczej wyszedł? Nie wiem dlaczego sprzedający miałby wciskać kit, że rozmiar nie ten co napisał.

Ale skoro powinnam poszukiwać 52 to już chyba nawet nieistotne. Aczkolwiek wg wymiarów ze stronki wydawało mi się, że 54 będzie okej, w sklepie stacjonarnym też przejechałam się na 54 mając pozytywne odczucia. 52 nie będzie skierowany bardziej pod skrępowane wyścigowe pozycje przy przekroku 80 i wzroście 172?

Link to postu

Tu masz prawidłową tabelkę odpowiednią dla zrówno Specialized Allez Elite jak i Specialized Rubaix i damskiego Ruby. Tabelka producenta jest za przeproszeniem z d.
https://www.livelo.cc/pages/3-fundamentals-of-correct-bike-size-specialized-roubaix

Competitive Cyclist zwykle wypluwa dobre wyniki jako Eddy Fit. Sam z nich korzystałem ale uważam je za lekko zawyżone. Oczywiście pod warunkiem że pomiar został dokonany prawidłowo przy pomocy drugiej osoby zgodnie z przewodnikiem na YouTube. Nie istnieje Roubaix 53, więc jeżdżę na 54. Ale przy 175 i 85 przekroku, uważam że 53 byłby idealny.

Link to postu
1 godzinę temu, jajacek napisał:

Tu masz prawidłową tabelkę odpowiednią dla zrówno Specialized Allez Elite jak i Specialized Rubaix i damskiego Ruby. Tabelka producenta jest za przeproszeniem z d.
https://www.livelo.cc/pages/3-fundamentals-of-correct-bike-size-specialized-roubaix

Competitive Cyclist zwykle wypluwa dobre wyniki jako Eddy Fit. Sam z nich korzystałem ale uważam je za lekko zawyżone. Oczywiście pod warunkiem że pomiar został dokonany prawidłowo przy pomocy drugiej osoby zgodnie z przewodnikiem na YouTube. Nie istnieje Roubaix 53, więc jeżdżę na 54. Ale przy 175 i 85 przekroku, uważam że 53 byłby idealny.

Uff, rzeczywiście w takim razie 52 będę poszukiwać. Na tego Specjala byłam zdecydowana, bo model już mi znany i akurat wyskoczyła oferta, ale za duże to za duże. Z używanych rowerów w mniejszym rozmiarze znalazłam Canyona Endurance Al 6.0 w rozmiarze S, po wszystkich przeglądach, wymianie kasety i łańcucha, generalnie przyszykowanego do sezonu, ale że sprzedającemu nadarzyła się okazaja zakupić nowszy ten wystawia na sprzedaż. Ma ktoś może obeznanie w Canyonach? Allez Elite odpowiadał moim potrzebom, tj. możliwości wykonania fajnych kilkugodzinnych tlenówek, ewentualnym dojazdom oraz przyszłościowo może paru amatorskim startom w tri. Canyon będzie dobrą alternatywą?

 

EDIT: Albo Specialized Roubaix z 2017 w rozmiarze opisanym S/M, dł. od środka rury sterowej do środka sztycy 52.5cm. Carbon, cały na shimano 105; kaseta 11, jeszcze dodatkowo opony 32, rower w super stanie.

Jak wspominałam przedtem, przygodę z szosą dopiero zaczynam, więc wolę podopytywać, które opcje lepsze:)

Link to postu

Canyon Endurace to taki usztywniony endurance. Czyli geo endurance a sztywność bardziej szosy race a nie endurance. W tri można na wszystkim startować. Nawet jednego na fat bike widziałem. Fajny rower. Ma paru kolegów. Do każdej szosy zakładasz lemondkę i można śmigać a szosa bardziej uniwersalna niż rower czasowy. Jeśli ktoś nie walczy o pudło ważnych zawodów to bym nie przeinwestowywał.

Link to postu
15 minut temu, jajacek napisał:

Canyon Endurace to taki usztywniony endurance. Czyli geo endurance a sztywność bardziej szosy race a nie endurance. W tri można na wszystkim startować. Nawet jednego na fat bike widziałem. Fajny rower. Ma paru kolegów. Do każdej szosy zakładasz lemondkę i można śmigać a szosa bardziej uniwersalna niż rower czasowy. Jeśli ktoś nie walczy o pudło ważnych zawodów to bym nie przeinwestowywał.

  

Hehe, wiadomo że na wszystkim można, dlatego też się nie chce przyczepiać do szczególików:) Przesiadając się z mojego ciężkiego składaka z poprzedniej epoki na jakąkolwiek szosę to i tak będzie niebo a ziemia 😄

To tak mając do wyboru właśnie Canyona Endurance Al 6.0, odnowionego elegancko na sezon, a Speca Roubaix 2017 karbonowego również w super stanie, cóż wybrać?:)

Aluminium i carbon to tu największa różnica. Cenowo stoją podobnie. Tu już się kierować tylko estetyką i tym co się bardziej oczom podoba?:)

Link to postu

Tu nie ma między czym wybierać. Zawsze karbon. Zauważ również że Roubaix był produkowany w damskiej wersji o nazwie Ruby a wyścigowy Tarmac w damskiej wersji nazywał się Amira. I były chyba w rozmiarze 51. Karbon daje dużo większą przyjemność z jazdy. Jest sztywny tam gdzie trzeba a jednocześnie lepiej amortyzuje nierówności. W przypadku Roubaix dramatycznie lepiej.

Link to postu
4 godziny temu, jajacek napisał:

Tu nie ma między czym wybierać. Zawsze karbon. Zauważ również że Roubaix był produkowany w damskiej wersji o nazwie Ruby a wyścigowy Tarmac w damskiej wersji nazywał się Amira. I były chyba w rozmiarze 51. Karbon daje dużo większą przyjemność z jazdy. Jest sztywny tam gdzie trzeba a jednocześnie lepiej amortyzuje nierówności. W przypadku Roubaix dramatycznie lepiej.

Super, dzięki za pomoc:)

W sumie jeszcze zauważyłam, ze ten Roubaix w 2017 został nowy zakupiony, a sam model to 2014. Canyon o którym mówiłam to bodajże 2016. I tak i tak chyba karbonowy Spec będzie lepszym wyborem.

E:

Poczytalam troche tu na forum o Roubaix, ten o którym teraz myślę sugerowałeś nawet niedawno w kometrzach

https://m.olx.pl/oferta/specialized-roubaix-s-m-carbon-CID767-IDG2W87.html?reason=

Taki rozmiar chyba w sam raz?:)

Zastanawia mnie też na ile jest to model mocno nastawiony na komfort, a na ile jednak da się z niego fajne prędkości wycisnąć i na ustawkach ze znajomymi jeździć podobnie 😎  

Wydaje się optymalną opcją między komfortem, a performencem, ale zastanawiam się jeszcze czy nie polowac na Tarmaca albo Alleza.

Link to postu

Ten z linku bardzo fajny. Akurat model Sl4 był taki trochę usztywniony czyli nazwijmy to półwyścigowy. Dobrze amortyzujący widelec i dosyć sztywny ogon. Różnica między prędkością Roubaix a Tarmac przy 35 km/h jest znikoma. Nie wiem czy wynosi nawet 0,5 km/h. Byli nawet zawodowi kolarze, którzy woleli ścigać się na Roubaix niż na Tarmacu. Prędkość jest zawsze związana głównie z aerodynamiką a nie z ramą. Poniżej grafika z której bardzo korzystam, przygotowując mojego syna do wyścigów. Korzystając mądrze z danych dotyczących aerodynamiki został Mistrzem Polski na czas na torze. W sobotę mamy nadzieję, że powtórzy to na szosie.

Screen-Shot-2017-12-16-at-9.48.06-PM.png

Link to postu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Wczytywanie...
×
×
  • Utwórz nowe...