Skocz do zawartości

Szosa/Endurance --> 3000-3500


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W związku z panującą sytuacją od marca tego roku postanowiłem swoje zainteresowania przenieść z siłowni na rower. Kupiłem ( z waszą pomocą) Krossa Seto (była dobra cena).

Żaden ze mnie wariat, zrobiłem w tym czasie trochę ponad 2000km. Moje trasy 2-3 razy w tygodniu po 45-50 km ( raczej treningowo, średnia około 23-24 km/h, mam do pokonania kilka lokalnych Mount Everestów). Tak, szukam czegoś na przyszły sezon, poruszam temat już teraz licząc, że w okresie zimowym trafią się jakieś promocje. 

Nie kupiłem od razu czegoś ( w miarę)  konkretnego, bo nie miałem bladego pojęcia czy w ogóle treningi na rowerze będą sprawiać mi przyjemność.

Prawdopodobnie kupiłbym Tribana RC500/ 520 bez większego zastanowienia, gdyby nie masa opinii odnoście felernych kół/ montowania opon etc. Żaden ze mnie mechanik, ale z wymianami opon nie chciałbym latać po serwisach.

Przeznaczenie --> trasy 45-50km ( raczej treningowe, czym szybciej tym lepiej) Oczywiście czasami wypady z moją drugą połówką, ale tutaj tempo raczej wakacyjne. Trasy : 80% asfalt, 20% bruk, ubity szuter . Maksymalna trasa na którą mógłbym się wybrać to 110km ( odwiedziny rodziny).

Wydaje mi się ( oczywiście mogę si mylić), że potrzebuje czegoś na granicy endurance/ gravel. Szukam alternatyw dla tego Tribana, wasze opinie mile widziane. Raczej na typową szosę sobie pozwolić  sobie nie mogę. Sam wyjazd z chaty to sporo górek/podjazdów na starej kostce brukowej  --> chciałbym oponę o szerokości 32/30/ ewentualnie 28.

Czy w takiej cenie ( 3000-3500) trafi mi się ciekawa alternatywa? Przewija mi się Giant Contend AR2, Trek Domane Al3 Disc, ale tutaj mówimy o cenie około 4500zł. Czy może warto dołożyć, ewentualnie poczekać na wyprzedaż rocznika i liczyć że cena spadnie tak do 4000?Raczej mimimum to Sora, zależałoby mi również, aby była możliwość zabrania trochę więcej ze sobą ( bagażnik/ sakwy/opona 35)

Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc!

Wzrost 179cm ( zawsze między M, a L) waga 78kg.

 

Odnośnik do komentarza

Ja się zastanawiam, czy by mojego tribana 520 nie wymienić na przyszły sezon, ja mam sorę 3x9, do koła zmienione na mavicki, ale fajnie byłoby mieć tą 105... Ja bym na Twoim miejscu odżałował te koła i jako typową szosę endurance brał Tribana. Ja będę celował już w coś mniej grawelowego i na dzień dzisiejszy wybrałbym tego:
ROWER SZOSOWY EDR AF 105 VAN RYSEL
https://www.decathlon.pl/rower-edr-af-105-id_8529300.html

Jeden z niewielu na rynku, który za około 4000 daje 105 i jakieś rozsądniejsze koła. W większości szos w cenie około 3000-3500 masz fatalne koła.

Odnośnik do komentarza

Wypowiem się w kwestii 105'tki.  Dwa lata temu kupiłem używany rower na 105, pojeździłem sezon, po czym trafiła się okazja kupienia roweru tego samego modelu, z tym że z hamulcami tarczowymi i niższą klasą  osprzętu - tiagrą. O ile w początkowej fazie użytkowania miałem problemy z przednią przerzutką ( co się później okazało wystarczyło wymienić linki i pancerze na nowe, nie sądziłem że przechowywanie roweru przez 5 lat w magazynie może tak  negatywnie wpłynąć na co niektóre jego komponenty. To chwili obecnej nie widzę jakiejś diametralnej różnicy w działaniu pomiędzy 105 a tiagra. Różnica jest na pewno w wadze, ale czy ma to dla kogokolwiek jeżdżącego rekreacyjnie czy też amatorsko jakieś znaczenie tego czy rower będzie ważył 200-300 g więcej?  Dla mnie tiagra jest wystarczająca.

Odnośnik do komentarza

Tiagra ma kulturę pracy 105. Problemem tiagry jest to, że ma 1 bieg mniej. Dzięki temu w 105 możesz mieć troszkę większą elastyczność roweru. Np. na tiagrze masz 11-28, w 105 masz 11-32 przy takich samych blatach z zakresu 11-28. Jeśli ktoś jeździ po płaskim - nie zauważy różnicy, jeśli ktoś jeździ po górach różnica może być. 

Kolejnym problemem jest dostęp części itp. jest dużo grup na 9 rzędów, jest tiagra na 10, jest dużo grup na 11. Wiec jeśli w przyszłości ktoś by chciał uogradować swój rower to też jest w kropce. 

Odnośnik do komentarza

Patrzyłem jeszcze na geometrię tego edr, rzeczywiście jest bardziej agresywna niż w 520. W rozmiarze L główka ramy ma 163 gdzie w 520 jest 185. Wiec kierownica maksymalnie podmieniona będzie 2 cm niżej niż w RC. Do agresywnej pozycji mu jeszcze daleko. Mi osobiście to pasuje, bo jeżdżąc na starej 520 mam maksymalnie opuszczony mostek w dół, ale obiektywnie patrząc, rowery z serii RC będą wygodniejsze 

Odnośnik do komentarza

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, trochę odbiegliśmy od tematu ale jak mniemam w tej cenie Triban RC520 dalej będzie najlepszym wyborem.

Jeżeli komuś przyjdzie na myśl jakaś ciekawa alternatywa, to jak najbardziej zapraszam ?

Zależałoby mi aby rower sprawiał jak najmniej problemów, co do napędu nie jestem pewien czy na moim poziomie amatorszczyzny poczuje jakąkolwiek różnicę

Odnośnik do komentarza

W kwestii Tiagry to jest to grupa mająca taki sam uciąg linki jak 105 więc jeśli ktoś chce robić upgrade to wystarczą klamki 105 i kaseta 11 i wszystko będzie działać perfekcyjnie.

W Tribanie znany jest problem gównianych opon, które natychmiast należy wymienić. Potencjalnie całe koła do wymiany. Nie będzie w tym roku żadnych ciekawych wyprzedaży bo wszystko już dawno się sprzedało. 520 RC jest to bardzo przeciętna rama na dobrym osprzęcie z badziewnymi kołami. Jeździłem na podobnej klasy Tribanie jakieś 12 lat temu przez kilka lat, w tym nawet po Alpach. 520 RC ma dobry stosunek jakości do ceny. Po przejściu na karbon, nigdy nie wrócę do takich ram. Używany wyśmienity rower Specialized Roubaix na karbonowej ramie i Tiagrze lub 105 kupisz za 3,5-4k.

Jak kupisz Tribana, to opylasz koła z oponami za 300, kupujesz jak poniżej i masz spokój:
https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-7-DB-AFS-HG11-C19/4541

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...