Skocz do zawartości

Trek Marlin i X-Caliber - kompatybilność mufy / suportu / korb typu Hollowtech II, inne ramy MTB 29


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim, 

Będę wdzięczny za pomoc przy wyborze ramy. 

Posiadam Specialized Crosstrail Expert i zamierzam zmienić ramę na mocniejszą oraz przeznaczoną do szerszych kół 29 powyżej 2 cali. 

Osprzęt w rowerze to: 
Napęd: cała grupa XT w tym korba XT Hollowtech II  
Koła: piasty XT, obręcze DT Swiss, zaciski standardowe QR 

Ze względu na fakt, że coraz częściej wyjeżdżam w „teren” chciałbym zmienić ramę na mocniejszą oraz przeznaczoną do szerszych kół 29 powyżej 2 cali. 


Sztywne ośki na daną chwilę odpadają - koła z piastami XT są kilkumiesięczne i jestem z nich bardzo zadowolony. 

Myślę o zakupie roweru Trel Marlin lub Trek X-Caliber i wrzuceniu w ramę Treka całego mojego osprzętu. 

Moje pytanie: czy moją korbę XT Hollowtech II zamontuję w każdym z modeli Trek marlin 5, 6, 7 i 8  oraz modelach X-Caliber? Czy mufy modeli 5, 6 i 7 Marlina oraz  X-Caliber są kompatybilne z suportami pod Hollowtech II? Skłaniam się do modelu Marlin 7 lub X-Caliber 8 aby wykorzystać ramę i amortyzator Rock Shox a „resztę” w rowerze córki. 

Może macie inne propozycje na ramy 29? Marliny i X-Caliber - ramy wydają się być mocne. 
Ja ważę ok. 100 kg, podróżuję z ładunkiem ok. 25-30 kg. 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc. 

Pozdrawiam 
Daniel 
 

Odnośnik do komentarza

IMO nie tędy droga. Nie wiem z jakiego roku masz Crosstraila. Mój z 2015 akceptował opony Fast Trak 2 cale. Więc ewentualnie zmieniłbym tylko amor bo ogólnie Spec daje podły amor do tych rowerów. Masz opcję kupić amor mtb 27,5 cala, który nie zmieni geometrii roweru, da skok 90-100mm i amortyzację powietrzną. 29 cali który ją zmieni i amor trekkingow0/crossowy, powietrzny nie zmieniający geometrii ale mający mniejszy skok typu 63 lub 75 mm.

Jeśli nie jest to typowa jazda mtb tlko lekki teren to może to wystarczy. Marliny to bardzo przeciętne, żeby nie powiedzieć kiepskie rowery rekreacyjne. X-Caliber to samo tylko trochę lepszy osprzęt. X-Caliber ma z tyłu oś w standardzie QR141 do której Twoje tylne koło nie będzie pasować. Przednie też nie bo tam jest piasta poszerzana boost. 130 kg jest rzeczywiście wagą którą lepiej zniesie rower mtb ale crosstrail chyba też daje radę. Nie wiem ile zamierzasz inwestować. Marlin 7 ma amor RockShox Judy sprężynowy, który jest obliczony na wagę do ok. 99 kg w ubraniu. Będzie się zapadał. Niższe modele to kompletny szmelc. Trek ma też jakieś niestandardowe mufy. Nie jest to standardowy wkręcany suport BSA 68mm. Więc zapewne są potrzebne inne łożyska do korby.

Jeśli już to kupiłbym używanego Speca Crave z jakimś przyzwoitym amorem powietrznym. To były rowery, których ramy wyprzedzały Treka o lata świetlne. Mam akurat takiego Crave tylko najbardziej wypasiony model Crave Pro na Foxie i XTR/XT. Rama waży 1550 gram w rozmiarze M, który mam. Ramy Treka X-Caliber i Marlin ważą od 2150 gram w górę. W Crave jest standardowa mufa BSA 68mm. Wchodzą opony do 2,3 cala. Były różne modele. Najwyższy Pro był na Foxie, Expert na Rebie, Comp też na jakimś RockShoxie powietrznym, chyba na Reconie. Standardowe koła QR i standardowe rozwiązania. Był też starszy model o nazwie Carve, którego rama też była dobra, chociaż ciut cięższa.

Odnośnik do komentarza

Dzięki Jacku, 

jak zwykle można na Ciebie liczyć! 

W moim Specu wchodzą opony Specialized Renegade 1,95 i Schwalbe Thunder Burt 2,1 ale na szutrze”słychać” brak miejsca pomiędzy oponą a ramą. 
To jest pierwszy powód zmiany ramy, drugi to chęć zmiany ramy z M na L (więc rama musi być nowa), a trzeci to wymiana tego „podłego” amora. 
Odstępuję od ramy Treka i szukam innej. 
Potrzebuję ramy właśnie najlepiej z mufą BSA 68 mm i na standardowe zaciski QR 135 pod tylną piastę. 
Jeśli ktoś może polecić coś sprawdzonego to będę wdzięczny. 
 

Pozdrawiam 

Daniel



 

Odnośnik do komentarza

Cześć, mam 178 cm, rower był dopasowany na mój wzrost i co do wysokości mi pasuje ale jest za krótki. Co prawda dodałem dłuższy mostek, co poprawiło komfort ale odkąd przejechałem się znajomego Trekiem w rozmiarze "L" zdecydowałem się na zmianę - wygodniejsze ułożenie. 

Stąd moje pytanie o ramy Treka. 

Poczytałem trochę o ramach Accent Peak - oprócz kilku wątków o łamiących się rurach podsiodłowych wydają się być dobre w tym przedziale cenowym (do 1000 PLN). Szukałem ich w necie ale gdziekolwiek nie wszedłem są już nieosiągalne - brak na magazynie. 

Najwięcej widzę dostępnych ram Cube Aim i Attention - czy ktoś może się na ich temat wypowiedzieć? Warto brać je pod uwagę? 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...