Skocz do zawartości

Wheeler - czy nadaje się do asfaltu i szutrowych drog


nzel

Rekomendowane odpowiedzi

http://wheeler.pl/pl/ecorider/471-ecorider-inspire-dl-lady.html

Posiadam ten model roweru. Wolałabym nie kupować nowego, gdyż został on mi podarowany w prezencie stosunkowo niedawno. Czy nadaje się on na drogi asfaltowe, szutrowe, czasem z pagórkami, jeżdząc dość szybko? Albo trasę koło 60km? Co sądzicie o tym modelu? jestem początkująca więc przyjmę wszelkie rady, z góry dziękuje!

Odnośnik do komentarza

Jest to rower typowo miejski, z wygodną geometrią, siedzisko dość mocno cofnięte w stosunku do osi supportu więc przeniesienie energii nie będzie jakieś szałowe. Nadaje się na drogi asfaltowe, szutrowe, na pagórki też. Nie będzie to jednak szybki rower, bo nie do tego został zaprojektowany. 60 km przejedzie, 100 też, możliwe, że nawet bez bolącego tyłka i bez bolących pleców od schylania, jednak zrobi to trochę wolniej niż rower crossowy, trekkingowy nie mówiąc już o rowerze typowo szosowym. Powyżej 20km/h głównym oporem na rowerze jest opór powietrza, będąc wyprostowanym masz większy opór niż będąc schylonym. Przesunięcie siodełka do tyłu też urywa trochę watów. W praktyce to wygląda mniej więcej tak, że na tym rowerze będziesz trzymać jakieś 22-24, na crosowym przy tym samym wysiłku 24-26, na szosie 26-28. Moja dziewczyna jeździ na czymś podobnym, ostatnio zrobiliśmy trasę 110 km i była zadowolona, ale nie robiliśmy tej trasy szybko.

Odnośnik do komentarza

@Oskarr powiedział wszystko co trzeba - rower wygodny, stworzony głównie do jazdy miejskiej a więc niemrawej z punktu A do B bez "wysiłkowania się" - do 25/h w piku (częściej 20-22/h) jesli masz betonowe poślady przejedziesz nawet 150 km ciągle - jeśli nie, to doopa CIę zaboli ale kręgosłup nie powie złego słowa - krótko - wygodny ale nie za szybki i NIC z tym nie zrobisz - to taki lamborgini ... wśród traktorów ? giga marka ale ... nie do ścigania się ?

Odnośnik do komentarza