Skocz do zawartości

Cube ltd sl 2x 27.5 2016 - kilka pytań.


Rekomendowane odpowiedzi

Oto specyfikacja, poniżej miałbym kilka pytań - z gory dziękuję za odpowiedzi.

Rocznik 2016. Przeznaczenie: wyżycie się na drogach leśnych i szutrowych + gorczańsko-beskidzkie ścieżki odpowiednie dla hardtaila. 

 

Rama Aluminium Lite, AMF, ARG, Internal Cable Routing, Easy Mount Kickstand Ready, Tapered Headtube, PressFit BB

Widelec Fox 32 Float FIT4

Łożyska sterowe FSA Orbit 1.5B ZS-1, Semi-Integrated, Top 1 1/8" Bottom 1 1/2"

Wspornik kierownicy CUBE Performance Stem Pro 6°

Kierownica CUBE Rise Trail Bar 700mm

Przerzutka tył Shimano XT, RD-M8000-DGS, ShadowPlus, 11-Speed, Direct Mount

Przerzutka przód Shimano XT, FD-M8025-D, Direct Mount, Down Swing

Manetki Shimano XT SL-M8000-I, Direct Attach

Hamulce Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake (180/160)

Kaseta Shimano XT CS-M8000, 11-40

Łańcuch Shimano CN-HG600-11

Obręcze DT CSW MA 1.7 / 1.9

Piasta przód Shimano Deore HB-M615, Centerlock

Piasta tył Shimano Deore FH-M615, Centerlock

Opona przód Schwalbe Tough Tom Active, 2.25

Opona tył Schwalbe Rapid Rob Active, 2.25

Siodło CUBE Active 1.1

Sztyca podsiodłowa CUBE Performance Post, 27.2*400mm

Zacisk podsiodłowy CUBE Varioclose, 31.8mm

 

-miałbym kilka pytań jako, raczej, laik.

1)rama ciężka jak to Cube - wiadomo:₩

2)koło 27.5, fox float 32 fit4, brak sztywnych osi - czy to sensowny zestaw?

3)na jakimś forum widziałem, że ludzie kręcili nosami na opony - zgadza się?

4)czy któryś z elementów specyfikacji odstaje in minus?

 

 

Odnośnik do komentarza

"Ogólnie dobry rower tylko niezbyt nowoczesny"

.

Dzięki! Kurczę, mniej więcej takiej odpowiedzi się spodziewałem:)

Ale co to dokładnie oznacza? Że zabraknie cześci zamiennych? 

Czy, że to po prostu kiepska baza?

Bo najbardziej kusi ta amortyzacja. W przedziale 5-5.5K raczej słabo z alternatywami.

Odnośnik do komentarza

Nienowoczesny w sensie że przy tym osprzęcie aż się prosi dobra rama ze sztywną osią. Nie znaczy że nie da się jeździć. Niestety koła są też pod szybkozamykacz więc się ich nie zatrzyma ani też Foxa się za bardzo nie przełoży do nowoczesnej ramy. Pewnie geo też starszawa. Z bólem serca sprzedaję mój poprzedni rower Speca, na Foxie i XT/XTR. Mam już nowszy na sztywnych osiach ale niestety z gorszym amorem. Rebą, i gorszymi hamulcami.

Odnośnik do komentarza

Stokrotne dzięki!!! za wszystkie informacje, jestem niezmiernie wdzięczny.

To pójdę za ciosem:)

A jak się ma do tego Kellys Gate 90?

Co można powiedzieć o RS Sektor RL.

Ten Kellys wyglada chyba interesująco (bardziej "górsko" niż "maratonowo").

 

Rama: KELLYS Dynamic RRC 29, tapered HT, internal routing, 12x148mm Boost thru axle, rozmiary ram: S / M / L,

Widelec: ROCK SHOX Sektor RL (29) Boost, 100mm, DebonAir / OneLoc Remote Lockout / Maxle Stealth 15mm thru axle,

Łożyska steru: FSA 1.5 integrated,

Łożyska suportu: SHIMANO Press-Fit BB-MT500-PA,

Mechanizm korbowy: SHIMANO Deore XT (020) M8100-1 Hollowtech II (34T) - length 170mm (S), 175mm (M - L), manetki: SHIMANO SLX (020) SL-M7100-IR Rapidfire Plus,

Przerzutka tylna: SHIMANO Deore XT (020) M8120 (direct mount),

Ilość biegów: 12, kaseta: SHIMANO (020) CS-M7100-12 (10-51T),

Łańcuch: KMC X12-1 (114 links),

Hamulce: SHIMANO MT500 Hydraulic Disc, tarcze hamulcowe: SHIMANO 180mm front / 160mm rear,

Klamki hamulca:SHIMANO BL-MT501, piasty: SHIMANO MT400-B Disc Center Lock (15x110mm / 12x148mm / 32 holes), oś thru axle: ROCK SHOX Maxle Lite - 15x100mm front / NOVATEC 12x148mm rear,

Obręcze:KLS Cartel Disc 622x21 (32 holes),

Szprychy:SAPIM - stainless steel black,

Opony: SCHWALBE Rapid Rob 57-622 (29x2.25),

Wspornik kierownicy:KLS Advanced - diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 7° / lenght 80mm (S - M), 100mm (L),

Kierownica:KLS Advanced FlatBar - diam 31.8mm / width 680mm (S), 700mm (M), 720mm (L),

Chwyty kierownicy:KLS Crypton,

Wspornik siodła:KLS Advanced - diam 30.9mm / length 350mm (S), 400mm (M - L),

Siodło:KLS Avenger,

Pedały:plastic,

 

Odnośnik do komentarza

Kellys Gate to świetnie mi znane rowery. Wielokrotnie je tu polecamy. Jeden z najczęściej kupowanych rowerów za moją namową. Są nowoczesne.  Mają sztywną oś w de facto światowym standardzie Boost 12x148. Wadą jest niezbyt lekka rama. Ale nie odstają tu np. od Trek X-Caliber czy Kross Level. Rama waży ok. 2,15 kg.

Gate 90 ma Sektora. Jest to amor trailowy do ciężkich zastosowań z komorą powietrzną DebonAir i tłumikiem Motion Control. Bardzo dobry amor ale dość ciężki. Bardzo dobry napęd XT 1x12. Blat 34T może być ciut za duży na góry ale jego zmiana to nie są duże koszty. Hamulce MT500 to najtańsze hamulce mające sens. Mają aluminiowe tłoczki i ServoWave. Hamują bardzo przyzwoicie. Sam posiadam takie w swoim rowerze. Nie wiem jakie dokładnie dają tarcze. Ja mam akurat XT i klocki metaliczne. W takim zestawie hamowanie jest bardzo dobre.

Niestety Kellys daje teraz do tego roweru swoje badziewne koła ważące tonę. Był moment że dawał Mavic Crossmax. No i badziewne opony drutówki. Za 500 można kupić koła jakie mam w swoim Specu. To też nie jest szał bo są na piastach Formula ale są znacznie lepsze i lżejsze niż koła Kellysa. Ogólnie dobry rower z oponami do zmiany. I potencjalnie z kołami i być może tarczami i klockami do zmiany, jeśli fundusze pozwolą.

Konkurentem Gate są XC100 i XC500 z Decathlonu na ramach ze sztywną osią. XC 100 ma trochę gorszy ale lżejszy amor, bardziej pod XC. Daje do niego w w miarę przyzwoite koła, w miarę przyzwoite hamulce Srama i w miarę przyzwoity napęd SRam NX Eagle 1x12. XC500 ma lekki amor XC, RockShox Reba, dobry napęd Sram GX Eagle 1x12, przyzwoite koła i hamulce. Oba są zbudowane na lekkiej ramie ważącej ok. 1,7kg. Rowery te ważą w pobliżu 12 kg.

Ostatni wariant to kupić to co ja mam ale używanego. Specialized Chisel Expert. Dostaniesz rower na najlepszej i najlżejsze ramie aluminiowej na świecie (1350 gram) ze sztywną osią, z przyzwoitymi kołami, dobrym amorem, przyzwoitymi heblami i napędem. Rower waży 11 kg.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

@jajacek

Jeszcze raz - 100krotne dzięki za wszystkie odpowiedzi i informacje.

Zamówiłem XC 500.

Główne argumenty, które za nim przeważały, to:

 

-stosunek jakośc/cena (komponenty)

-ogólna "konstrukcyjna nowoczesność"

-potencjalny brak problemów z serwisem

 

Po za tym wizualnie podoba mi się:)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...