Skocz do zawartości

Rockrider XC ? S


Rekomendowane odpowiedzi

Nie zgadzam się Tobą - najlepszy rower to rower zbudowany od podstaw przez siebie samego dla siebie - rowery z Decathlonu są takie mainstreamowe i nijakie - podstawa to indywidualizm i komponenty wybrane własnym palcem i okiem ...
Patrząc na Twój wybór powiem tak - ktoś CI wcisnął ciemnotę, Ty w to uwierzyłeś i tak CI zostało - no ale to Twój wybór ...

Odnośnik do komentarza

Napisałem: "wyborem, uniwersalnym, cena do komfortu i możliwci" Ty natomiast piszesz o składaniu roweru itp Rower będzie kosztował grubo ponad 10 tys PLN o chcesz to porównywać ??? Ponadto piszesz jak byś mnie chciał wręcz pobić za inne poglądy. Opanuj się stary. Rowery z Decathlon, te od ceny około 4 tys są bez jakiej kolwiek konkurencji. Temat jest o moich rowerach, gdyby ktoś szukał, zastanawiał się, brał pod uwagę Rockrider to mogę pomóc. Nikogo nie namawiam a tylko opowiadam. Takie rowery aktualnie mam. 

20200709_170523-COLLAGE.jpg

Odnośnik do komentarza

Temat rzeka. Gotowiec czy szyty na miarę?

Z gotowców z Deca miałem dwie szosy. Jedna wydawała mi się zajebista jak na te czasy. Btwin Sport 3 z 2008 na Campa Mirage. Kosztowała ok. 1000 USD.  Niestety Decathlon (a raczej pracownicy) o rowerach lepsiejszych ma znikome pojęcie i źle dobrałem rozmiar. Po latach okazało się że wcale taka dobra ta szosa nie była, ale miałem zerowe doświadczenie. Osprzęt był dobry, koła i opony francuski shit, siodło, sztyca, kiera, mostek też shit, rama ciekawa bo tylne widełki karbon i widelec karbon. Za te pieniądze wtedy to był bardzo dobry rower.

Druga szosa to była low costowa pierwsza szosa młodego, Triban 500 na Sorze (potem nazwali go 520). To był lekki shit ale na dziecko lat 11 mega wypas. Jednak nawet młody, po pół roku ocenił że to shit i zaanekował moją karbonową szosę na Ultegrze. Ta rama w tym Tribanie do rekreacji była ok ale do wyścigów kompletnie nie.

Natomiast po wielu latach doświadczeń oceniam że te rowery to były rowery rekreacyjne na co najwyżej przeciętnych ramach z badziewnymi komponentami ale osprzętem adekwatnym do ceny. Trzeba też powiedzieć, że inni producenci na tym poziomie sprzedają dokładnie podobne zestawy, dając jako taki osprzęt i oszczędzając na czym można.

Jeśli chodzi o budowanie roweru samemu to kupiłem w Austrii karbonowy frameset za 800 Euro, świetne koła za 350 Euro, świetny osprzęt za 600 Euro,  i resztę szpeju za jakieś 350 Euro. I mam za 2100 Euro super rower na którym jeżdżę od wielu lat. Kolega w tym samym sklepie kupił gotowca za 1500 Euro. Na gównianych kołach więc dołożył 500 Euro za koła, 100 Euro za porządną kierę i 100 Euro za porządne siodło. Więc ma rower za 2200 Euro. Ale jednak gorszy od mojego. Więc w tym konkretnym przypadku wyszło mi na dobre.

W Decu rowerami, które mają sens wydają mi się XC100 i XC500 z których po małym upgradzie można zrobić dobre maszyny. XC 900 tez nieźle wygląda. Z szos RC520 i Van Rysel na 105 i Ultegra też wydają się mieć sens.

Jeśli chodzi o fulla ciężko mi ocenić bo mam minimalne doświadczenie. Jak dla mnie  jest to budżetowy full rekreacyjny mający zapewne wyśmienity stosunek jakości do ceny. Bo najtańszy przyzwoity full kosztuje zwykle jakieś 10k. Jak jedzie, amortyzuje i jazda nim komuś sprawia przyjemność to super. Najtańszy full, którym się interesowałem kosztował 12k. Więc trudno to porównywać. Na pierwszy rzut oka ma przestarzałą geometrię, amor dla bardzo lekkich użytkowników, bo lagi tylko 30mm, dumper o którym nigdy nie słyszałem, brak hamulców, przyzwoite koła, nędzne opony, w miarę niską wagę.

 

Odnośnik do komentarza

Również uważam, że rowery z decathlonu mają dobry stosunek jakości do ceny. Od 2 lat ujeżdżam Tribana 520 na sorze i jestem zadowolony (mam wymienione koła na mavic cosmic). Rower bardzo uniwersalny, z lemondką spoko do startów w triathlonie, możliwość włożenia opon 37c, montażu bagażnika z przodu i z tyłu, bardzo uniwersalny rower. Nie mam problemu, aby jechać z chłopakami na rowerach za 20k na treningu. Może przy silnej nodze i większej masie, w droższym rowerze różnica w sztywności byłaby odczuwalna, przy mojej nodze i moich 67 kg różnice są nieodczuwalne.

Od miesiąca jeżdżę na rockrider XC 100 za 4100, w tych pieniądzach obecnie nie da się kupić niczego z takim stosunkiem jakość/cena. U mnie jednak hardtail, choć jestem ciekawy, jak na niektórych trasach XC jechałoby się na takim fulu, na wyścigach coraz popularniejsze.

@jajacek jakie usprawnienia XC 100 masz na myśli?

 

Odnośnik do komentarza

Ja w swoich rowerach zawsze coś kombinuję. Najważniejsze są zawsze elementy odpowiadające za bezpieczeństwo, komfort i punkty styku z podłożem. Przede wszystkim opony do wymiany na jakieś porządne zwijane. I raczej niewyścigowe, tylko takie które dadzą dobrą przyczepność i mają boczne ścianki, które nie są z papieru. Jakieś o wadze 600-650 gram. Preferuję 2,3 cala z przodu z oponą dającą przyczepność i 2,1 cala z tyłu, oponę napędową z niskimi klockami. Jeśli jazda głownie w terenie to opony ze stosunkowo miękkiej mieszanki.

Kompletnie nie podoba mi się ta kierownica a konkretnie jej gięcie. Może nie mam racji ale jestem przyzwyczajony do kierownic stosunkowo płaskich ale zbliżających się na końcach do użytkownika. Np taka:
https://www.bike24.com/p2252915.html?menu=1000,2,89

No i gripy chyba też do zmiany. Gripy to kwestia bardzo indywidualna. Obecnie jeżdżę na ergonomicznych ale lubię też grube gripy piankowe. Gripy muszą być takie żeby nie można było ich przekręcić w czasie jazdy.

Hamulce. Jeśli masz nowy model to dali Ci zapewne heble Srama. Nie pamiętam ale chyba Level T. Trzeba by sprawdzić jakie dali tarcze i klocki bo sądzę że przyoszczędzili i zmiana na lepsze znacząco poprawi hamowanie. Trzeba pilnować wszelkich nieszczelności. Bo jak ten płyn wycieknie to jest cholernie żrący i niszczy wszystko.


Co do Tribana 520 to mój młody miał prawie identycznego tylko wcześniejszy model na pełnej Sorze. Jak kiedyś pożyczysz na testach jakiś rower na karbonowej ramie i jakimś Shimano 105 lub podobnym a potem wsiądziesz na swój, to dopiero poczujesz jaka jest różnica. Tak jakbyś nagle dostał dwa szybsze biegi i jedziesz dwie koronki wyżej niż zwykle, przy tym samym wysiłku. Oczywiście zależy jaką kto ma nogę. Jak miałem dobrą nogę wiele lat temu to dawałem radę na niezbyt ostrych ustawkach nawet na crossie 15kg. Natomiast jak były mocniejsze przyspieszenia do 45-50 to już zostawałem w tyle na tym rowerze.

Odnośnik do komentarza

Chwyty w XC ? S, gładkie z małym wzorem nie wystającym mnie właśnie bardzo pasują. O pedałach nikt nie wspomniał a nie ma nic gorszego jak noga spadnie z pedału w chwili jakiegoś manewru. Dużo spraw jest mocno osobistych, ja np siodełko wolę lekko do dołu przodem. Wolę siedzieć tyłkiem a nie kroczem. Mam nowe opony CST,  klasy niskiej jak te Hutchinson ale szersze. Lepiej się będę czuł jak zmienię.

Odnośnik do komentarza

Pierwsze co zrobiłem, to wymiana seryjnych opon na Schwalbe racing ralph/ron 2.25 + mleko, 500 gramów w dół ?

Pedały tak samo, zmiana na Shimano m540, jednak pedały i opony traktuję bardziej jako przygotowanie roweru do prywatnych preferencji.

Tak, hamulce mam Sram Level T. Przy mojej masie hamują bardzo dobrze, nie ma problemu z hamowaniem 1 palcem. W hamulcach chcę potestować różne rodzaje okładzin, ale to jak te trochę się zużyją. Gripy rzeczywiście też planuje zmienić, bo seryjne nie dają żadnej amortyzacji.

 

Co do Tribana 520 - Przy sprintach pod górę część chłopaków rzeczywiście mi ucieka, ale to raczej kwestia tego, że Oni trenują od 7 lat a ja od roku... Sztywna karbonowa rama brzmi fajnie, ale taki rower nie będzie już tak uniwersalny jak obecna 520. Do nowych hamulców 105 wejdą już maks 32 c a nie 37c. Ramy pod ściganie też raczej nie przyjmą tak szerokiej opony. Wykorzystując też rower do jazdy z rodziną tempem mocno spacerowym, napęd 3x9 sprawdza się idealnie. Jadąc z dziewczyną czy z rodzicami rzadko wrzucam 2 tarcze z przodu, głównie jadę 1x1-5.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...