Skocz do zawartości

Zakup 26' kół, kasety i łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję porady w sprawie wyboru części, potrzebuję zakupić komplet kół, a przy okazji chciałbym też wymienić 7 rzędowy wolnobieg na kasetę.

 

Rower to góral marki Kross kilkunastoletni, przeznaczenie kardio, tylko asfalt, czyli ścieżka rowerowa na wale,  max 42km co drugi dzień, jak pogoda pozwala, głównie jeżdżę na najniższym przełożeniu, żeby utrzymywać wysoką prędkość.

 

W obecnych kołach, przód koło od nowości, łożysko jest obecnie zajechane, a w tylnym kole oś ponownie się wykrzywiła,  koło było zmieniane 2 lata temu.

Zależy mi na niewygórowanej cenie i dobrej wytrzymałość, żeby nie okazało się, że kupiłem części, które wystarczą na sezon, lub dwa sezony.

Przy okazji chciałbym lekko poprawić możliwości roweru co do prędkości, więc przesiadka z zębatki 14, na 11 powinna pomóc ?

 

Znalazłem takie części

 

ttps://allegro.pl/oferta/kolo-przod-26-cali-kross-alu-toczona-czarna-8405370500

ttps://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-26-wzmacniane-stozkowe-kross-kaseta-alu-7945641060

ttps://allegro.pl/oferta/kaseta-shimano-8-rz-cs-hg31-11-32-promocja-7453701774

ttps://allegro.pl/oferta/shimano-cn-hg40-lancuch-rowerowy-5-6-7-8rz-114og-9047385666

 

Będą do siebie pasować ? Proszę o pomoc, bo im więcej czytam, tym mam większy mętlik w głowie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Kupowanie kół, w których sprzedawca nawet nie podaje nazw piast mija się z celem. Minimum od czego bym zaczął to coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/mocne-kola-26-rodi-scorpion-pod-kasete-8-9-10-bk-6696302416

Podesłana kaseta jest okej. Wymiana wolnobiegu na kasetę, oprócz samej wymiany kasety, to jeszcze wymiana przerzutki i manetki z przodu.

Koła w przybliżeniu 220, kaseta 40, łańcuch (tak, też musisz wymienić, chyba, że chcesz rozwalić kasetę po 1kkm) 30 zł, przerzutka 50, manetka 50, do tego jeszcze linki i pancerze z 20 zł. Jeśli pytasz czy będzie pasowało, to zakładam, że nie masz doświadczenia więc kluczy raczej też nie posiadasz - 60 zł (klucz do kaset, skuwacz do łańcucha, przymiar - przydatny na przyszłość, do wymiany nie jest potrzebny, klucz łańcuchowy do trzymania kasety). Sumarycznie wychodzi z 460 zł. Ja bym myślał o sprzedaży, jak wymienisz koła i przerzutkę tylną, to dalej będziesz miał słabą ramę (15 lat temu nie dawali raczej dobrej ramy z wolnobiegiem ? ) i słabe hamulce. Często sprzedaż takiego roweru za 100-200 zł, dołożenie tego, co byś wpakował w serwis i kupno czegoś używanego, jest lepszym wyjściem.

 

Chyba, że traktujesz to jak przygodę i naukę, to jak najbardziej można się bawić. 

Odnośnik do komentarza

Z tego co się dowiedziałem, to nie trzeba wymieniać przerzutek, wystarczy zastosować dystanse dla 7 rzędowej kasety.

 

Rower służy mi tylko do treningu kardio po asfalcie i nigdzie indziej. W zeszłym roku zrobiłem 2600 km w 3 miesiące, bo na tyle pozwoliły mi tanie opony. W obecnej 7 rzędowym wolnobiegu używam tylko 3 przełożeń 14/16/18, z czego 80% to przełożenie 14.

Więc z kasetą będę podobnie używał, najniższe przełożenia i tyle. Na swojej trasie 42 km jedynie jakie mam wzniesienia, to zjazd i ponowny wjazd na wał.  W deszczu nie jeżdżę, wtedy wolę wsiąść na rower spiningowy.

Przerzutki mam Shimano altus, a rama aluminiowa.

Znalazłem takie część, koła Airline Plus na łożyskach Novatec A361SBT, F362SBT , kasetę acera 7 rzędowa 11-28 i łańcuch, KMC X8, będzie to dobry wybór w cenie 376 zł ? 

Teraz sprawa z dystansami, jakie mam zastosować ? Kluczy nie mam i zastanawiam się, czy czasem po prostu nie iść z rowerem do serwisu, żeby zamontowali kasetę, łańcuch i wyregulowali przerzutkę.

 

No chyba, że kupić klucze i samemu to zrobić, zawsze to jakaś oszczędność, nauka, niż korzystanie z serwisów.

 

 

Odnośnik do komentarza

Nie wiem, czy to dobra oferta, nie mam linków ?

Od dobrych 15 lat przerzutka Acera obsługiwała 8 rzędów, więc jeśli masz acere z tyłu to przejście na 8 biegów to tylko wymiana manetki. 

Ja bym chyba wolał "zaoszczędzić" i wrzucić od razu kasetę 8s bez kombinowania z dystansami. Później sobie tylko wyregulować przerzutkę tak, aby działała w zakresie 8-2 bez najniższego biegu. 

kmc to dobry łańcuch, jak robisz tak dużo km, polecam kupić jednak przymiar i wymieniać łańcuch przy 0,75 rozciągnięcia albo jeszcze lepiej 3 łańcuchy i zmiana co 200-500 km. 

Przesadziłem z narzędziami, nie potrzebujesz klucza łańcuchowego do kasety, bo nie będziesz przecież nic odkręcał a dokręcał. Do dokręcania potrzebujesz jedynie klucza do kaset (koło 10-15 zł), do łańcucha kup najtańszy skuwacz - też koło 15 zł. Kmc dodaje spinki, ale seryjny łańcuch 114 czy 116 ogniw w 90% trzeba skrócić. 

Odnośnik do komentarza

O te koła mi chodziło https://allegro.pl/oferta/kola-airline-plus-26-maszynowe-rodi-novatec-kaseta-8563003293

Przerzutkę mam Shimano Altus, a manetkę 7 biegową, zależy mi tylko na najniższych biegach, dlatego wolę 7 rzędową kasetę, bo większa ilość biegów jest mi nie potrzebna.

No właśnie jak to jest z tym łańcuchem, bo słyszę, że łańcuchy wytrzymują zaledwie 500-1000km, a ja na obecnym Shimano zrobiłem około 7000km, z czego przy 4500 km w serwisie powiedzieli mi, że jest w porządku. Więc o co chodzi ?

Wytrzymałość łańcucha podawana jest przy jakim sposobie użytkowania roweru ?

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...