Skocz do zawartości

Rower do 4000zl bez powietrznego amora.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Szukam roweru do 4000 +- 200 zł..

Napęd z jedną zębatką z przodu odpada.

Nie chcę również powietrznego amortyzatora.

Moje wymagania spełnia cube attention jednak do 4000 jest wiele rowerów z lepszą grupą osprzętu jednak z powietrznymi amorkami. A takiego nie chce ze względu na koszty serwisowania.

Czy możecie mi polecić rozwiązanie co wybrać? Czy ewentualnie zakupić coś i wieniec amortyzator na najlepszego sprezyniaka rock shoxa ?

Odnośnik do komentarza

Do czego rower ma być - nie darmo attention https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-greyngreen-2020/ jest polecany jako rekreacyjny i mało serwisowalny - ma 2 lub 3 tarcze, niezbyt pochyloną pozycję (bardziej crossowa) i bardzo przyzwoite komponenty (nie wiem co chcesz wyżej niż deore - wytłumacz po co?) w tym amortyzator sprężynowy z tłumieniem hydraulicznym - taki niby MTB ale tak jakoś również do miasta (po wymianie opon na semislicki np. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-double-fighter-iii-pd3446/ ) lub nawet w podróże (2019 miał 3 tarcze z przodu obecny na 2020 już 2x10 - trzeba tylko dorzucić bagażniki i błotniki) - za 3600 masz rower prawie do wszystkiego z ładnym wybieraniem krawężników (nawet na głupa czyli na niskich jedziesz nawet nie zwalniając).
Mustand jest bardziej sportowy a amortyzator jest powietrzny widelec SR Suntour XCR-DS. RL Air 100 mm 15 mm - wytłuściłem właściwe słowo po którym widać, że to powietrze, którego nie chcesz - ogólnie rower przyzwoity ale bardziej pochylony - chyba że tego chcesz. Mając 4000 "paczałbym" na to https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-blacknblue-2020/ nie bojąc się powietrznego - raz na rok wydać 150 na "serwis" i raz na trzy 300 na SERWIS przy tej kwocie zakupu bym "nie kutwił" ...

Odnośnik do komentarza

Ewentualnie rower bez amortyzatora, który do miasta nie jest konieczny (SERIO!!!). Ja zakupiłem m.in. do tego celu Marin Muirwoods za sporo mniej niż Ty chcesz wydać na rower i jest bardzo OK. Może w lekkim terenie sprężyna łańcucha nie trzyma i trochę za bardzo lata... ale to dopiero na trasach grawelowych. Do miasta naprawdę nie trzeba więcej niż rower za 3k bez amortyzatora.

Odnośnik do komentarza

Ile planujesz robić rocznie kilometrów na tym rowerze ? Bo jeżeli będziesz ten rower niezbyt intensywnie eksploatował, to amortyzator powietrzny Rock Shox wytrzyma bez serwisu całkiem sporo . W moim Cubie kupionym 2015 robiłem serwis raz jak na razie (i to też podstawowy) i nie ma żadnych problemów. Z tym że mam jeszcze drugi rower i na tym Cubie robię przebiegi w okolicy 1000- 2000 km rocznie. Oczywiście zgodnie z zaleceniami producenta serwis trzeba robić dość często (zdaje się przynajmniej raz na rok), ale jak rower jest mało użytkowany, to spokojnie można rzadziej, wtedy te koszty serwisu nie są już tak dotkliwe. A wygoda użytkowania amortyzatora powietrznego jest duża (chociażby możliwość precyzyjnego ustawienia ugięcia wstępnego, do tego precyzyjne działanie).

Odnośnik do komentarza

Panowie a co powiecie na krossa level 7.0 z 2018 roku? Znajomy go ma i wiem że na przykład od zeszłego lata nie wystawiał go z garażu.. więc wątpię że zrobił nim chociaż jakieś 500 km od zakupu. Jutro mam testować i stwierdził że się dogadamy, w tej chwili nowy kosztuje 3300 z tego rocznika. Za ile warto go wziąć? Moje przebiegi raczej bardzo duże nie są więc może się skusze bo ten level też ma powietrznego rs'a

Odnośnik do komentarza

Rockshox Recon jest w dwóch wersjach, jedna to "TK Coil", czyli sprężyna stalowa, a druga "Solo Air" , czyli powietrzny. Z artykułu poniżej wynika, że raczej będzie to sprężyna stalowa w przypadku tego Krossa   https://www.dobrerowery.pl/blog/kross-level-7-0-co-zmienia-500-zl-roznicy-w-cenie   Co nie znaczy, że rower nie będzie ok,tyle tylko że amortyzator ze sprężyna stalową jest sporo tańszy. Zawsze możesz na miejscu sprawdzić sam. Jeżeli jest powietrzny to musi mieć zawór typu auto (jak w samochodzie) używany do pompowania specjalną pompką wysokociśnieniową którą sobie trzeba dokupić. Odkręcasz osłonkę z lewej goleni i pod nią jest ten zawór tak jak na zdjęciu : https://www.ifixit.com/Guide/How+to+adjust+the+pressure+on+your+RockShox+Pike+RC+Solo+Air/76863  . Jeżeli zaworu nie ma, to masz model ze sprężyną stalową.

Odnośnik do komentarza

Rower okazał się modelem level b6 z 2016 roku. https://www.goride.pl/mtb-29/kross-level-b6-2016

Ogólnie osprzęt wydaje się całkiem niezły jednak przy moim wzroście 185 i kołach 29 oraz ramie 21" chyba jednak za duży bo byłem dość mocno pochylony.. co w ogóle myślicie o tym rowerze? Zużyty nie jest działa jak należy i mogę go nabyć za 2 tys.

 

Odnośnik do komentarza

No nie wiem, jak nie pasuje ci geometria, to moim zdaniem nie warto. To jest kluczowa sprawa. Szczególnie że jeździsz rekreacyjnie i mniejsze opory powietrza przy bardziej pochylonej pozycji nie mają dla Ciebie zapewne większego znaczenia . Możesz ewentualnie sprawdzić czy mostek jest ustawiony na pozytyw (wznios do góry), czy negatyw. Jeżeli to drugi, to wystarczy obrócić (prosta operacja dokonywana za pomocą klucza imbusowego) . Ewentualnie gdzie są podkładki, jeżeli nad mostkiem, to też można j je przenieść pod mostek i w ten sposób trochę podnieść kierownicę. Czasami zmiana o 1-2 cm wystarczy do uzyskania wygodnej pozycji. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...