Skocz do zawartości

SR SUNTOUR CR 7V Zamiana na widelec sztywny


Rekomendowane odpowiedzi

Co do dokładnego rozmiaru, to musiałbyś zmierzyć.Średnica rury sterowej to prawdopodobnie 1 1/8 cala, ale w starszych rowerach trafia się też 1 cal. 

Masz stery tzw. klasyczne i wspornik kierownicy też przeznaczony dla sterów klasycznych. Najprościej byłby w tym przypadku wymienić też na widelec do sterów klasycznych (gwintowany na końcu). Aluminiowych takich nie widziałem, za to są dostępne tanie stalowe, przykład : https://holender.info/widelce-sztywne/1479-widelec-sztywny-28-1-18x-230-mm-bialy-pod-v-brake.html  . I tak będzie lżejszy niż ten oryginalny amortyzator, który waży pewnie ze 2 kg. Stal też nieco lepiej tłumi drgania niż aluminium. I musiałbyś też zmierzyć długość rury sterowej i ten nowy dopasować pod tą długość.

Jeśli chcesz jednak aluminiowy, to coś takiego : https://www.rowertour.com/p/62636/xlc-bf-a02-widelec-28-1-18-piwoty-cantilever-bialy . W tym przypadku trzeba by jednak wymienić stery na ahead, podobnie wspornik kierownicy. Rurę sterową się przycina, nie musi więc być dokładnie tej samej długości co obecnie, byleby nie była krótsza.

Warto jeszcze sprawdzić odległość od osi piasty do korony widelca, nie powinna się za dużo różnić od tego co masz obecnie (przy wstępnie ugiętym widelcu), tak żeby nie zmienić geometrii roweru.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...