michal82 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2020 Hej, Jednym z kryteriów wyboru nowego roweru jest dla mnie amortyzator. Wśród rozpatrywanych modeli jest: RockShox XC TK Coil Santour Raidon XC-RLR Santour XCR32 AIR RLR Na które warto patrzeć a które odpuścić? Zgaduję że XCR jest najsłabszy ale który z dwóch pierwszych jest lepszy? Pozdr Michał Odnośnik do komentarza
Oskarr Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 Najprzyjemniej się będzie jeździło na Santour Raidon XC-RLR, bo jest powietrzny. Ja jednak bym wybrał RockShox XC TK Coil. RockShock jest ogólnie lepszym amortyzatorem, choć w tej wersji jest sprężynowy. Będzie cięższy ale dużo tańszy w eksploatacji i wymianę oleju i uszczelek możesz sobie samemu robić. Do bardziej rekreacyjnej jazdy brałbym rockshocka, do bardziej sportowej, gdzie potrzebujesz amortyzator powietrzny, wybrałbym tego xc-RLR Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 1. Santour Raidon XC-RLR - najbardziejny (podpasowanie pod dowolną wagę, progresywny, najwięcej regulacyjnych parametrów grube golenie) - ale wymagający częstszych i droższych konserwacji - ogólnie super wygoda kosztem droższej obsługi. 2. RockShox XC TK Coil - w zasadzie jedyna wymiana to dopasowanie sprężyny pod swoja wagę (max do 100 kg) i raz do roku serwis za 100 zł ... Odnośnik do komentarza
michal82 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 a jaki jest koszt utrzymania takiego raidona w stosunku do sprężynowego rockshoxa? Odnośnik do komentarza
Mociumpel Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 Trudno powiedzieć - zależy jak katujesz rowera i jak mocno przywiązujesz wagę do jakości serwisu - gdybyś przykładał istotną wagę to wg serwisu https://www.absolutebikes.pl/serwis-amortyzatorow-i-damperow-rowerowych co 100h powinieneś powietrznego amora serwisować (100h przy 2-3h jazdy co 2 dzień - czyli co 2-3 miesiące) co daje 4 serwisy w roku czyli oszczędnie 3 podstawowe po 100 zł i czwarty 200 zł = razem 500 zł ... Mechaniczny jest bardziej idiotoodporny - przyjmując 2x mniejszą potrzebe serwisu - czyli 250 zł .... Powyższe kowty dla Kowalskiego są absurdalne ? - zazwyczaj oszczędnie wykonuje się 1 serwis w roku i to ten "rozszerzony" - przyjmij więc 100 zł rokszok i 250 powietrzny ? a i to tylko WTEDY GDY ROWER UŻYTKOWANY JEST REKREACYJNIE ... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się