Skocz do zawartości

Pierwszy rower górski do 4000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

od niedawna zacząłem swoją przygodę z rowerem. Obecnie jeżdżę na pożyczonym Trek X-caliber 7 z 2018 roku (rama 17") , ale planuję zakup czegoś swojego. Głównie chcę jeździć w terenie, po lesie, ale również po asfalcie z licznymi podjazdami/zjazdami (ciężko u mnie o płaski teren). Chciałbym wydać max 4000 zł, no chyba że było by warto dopłacić powiedzmy 200-300 zł do czegoś dużo dużo lepszego. Mój wzrost to 183, waga 103 (jeżdżąc planuję ją trochę zredukować). Z tego co wyczytałem, nepwno chcę coś z amorem powietrznym i napędem 2x z przodu. Moją uwagę zwróciły modele:

Kross Level 7.0 2020 (obecnie mogę kupić za 3 900 zł)
Kross Level 8.0 2019 (ok. 4200 zł) - tutaj pytanie czy warto dopłacać
Cube Attention SL (ok. 4000 zł)
Kellys Gate 50 2019 (ok. 3 700 zł)
MERIDA BIG NINE 300 2020 (ok. 3 700 zł).

Który z tych modeli byłby najlepszym wyborem? Może ktoś miałby lepsze propozycje? Bardzo proszę o pomoc w wyborze.

Odnośnik do komentarza

Ja chcesz agresywnie jeździć w terenie, a szczególnie w górach to odpuść Attention SL. To jest taki mtb turystyczny. Chyba że właśnie o taki chodzi. W porównaniu do X-Caliber pozycja będzie znacząco bardziej wyprostowana. Merida Big Nine 300 to turystyka i jeszcze ozdobny amortyzator, czytaj nie działający. Beznadziejny rower.

Jeśli chodzi o tzw. "rozwojowe" rowery mtb czyli mające sztywne osie i amor powietrzny to oprócz tego co napisałeś mamy jeszcze ewentualnie Kellys Gate 70.

Kross Level 7 2020
Przyzwoita rama ze sztywną osią w odchodzącym do historii standardzie 12x142, dobry amortyzator RockShox Recon RL z dobrym tłumikiem Motion Control, dobry napęd SLX 2x11 z kiepską korbą, beznadziejne hamulce klasy v-brake od razu do wymiany, kiepskie koła na kiepskich piastach. Ciężkie opony drutówki.

Kross Level 8 2019
Przyzwoita rama ze sztywną osią w odchodzącym do historii standardzie 12x142, przyzwoity amortyzator RockShox Recon TK Solo Air z kiepskim tłumikiem TurnKey, dobry napęd SLX 2x11 z przyzwoitą korbą, przyzwoite hamulce MT500, kiepskie koła na przeciętnych piastach. Ciężkie opony drutówki.

Gate 50 2019
Przyzwoita rama ze sztywna osią w powszechnym standardzie Boost 12x148, dobry amortyzator RockShox Recon RL z dobrym tłumikiem Motion Control, dobry napęd SLX 2x11 z przyzwoitą korbą, słabawe hamulce ale na granicy przywoitości, kiepskie koła na kiepskich piastach. Ciężkie opony drutówki. Szybkozamykacze RockShoxa o wartości 400 zł.

Gate 70 2019
Przyzwoita rama ze sztywna osią w powszechnym standardzie Boost 12x148, bardzo dobry ale dośc ciężki amortyzator RockShox Sektor RL z dobrym tłumikiem Motion Control, dobry napęd SLX 2x11 z dobrą korbą, słabawe hamulce ale na granicy przywoitości, kiepskie koła na kiepskich piastach. Ciężkie opony drutówki. Szybkozamykacze RockShoxa o wartości 400 zł.

Żadnego z tych Krossów bym nie kupił za tę cenę. Za 3300 bym rozważył. Więc jak dla mnie tylko któryś z Gate. Przy czym dopłata do Gate 700 tylko jeśli zamierzmy jeździć w cięższym terenie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...