Skocz do zawartości

[max 2200] alternatywa dla marine bobcat trail 4 2020


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam parametry 174 cm wzrostu / 85 kg

Jestem w temacie rowerów nowicjuszem i będzie to mój pierwszy poważny rower, chciałbym kupić rower do jazdy uniwersalnej z przewagą

ścieżek rowerowych i lasów, aczkolwiek nadający się też w miarę o ile to możliwe w trasę.

Polecono mi następujące rozwiązania:

Marine Bob Cat Trail 4

Rockrider st 540 lub 560 (tyle że zauważyłem że 560 powoli próżno szukać)

Czy moglibyście ocenić który z wymienionej pary ma lepszy osprzęt/jest lepszym rozwiązaniem,

Czy moglibyście w tej cenie podać jakąś zbliżoną do 2000 alternatywę na wzór i jakość Marina (zakładam poprawcie mnie jeśli się mylę że marin jest lepszy),

Czy moglibyście powiedzieć na jakie elementy wyposażenia zwrócić szczególnie uwagę?

Zauważyłem że w czechach mają z tego co widzę trochę taniej, czy jest sens tam kupować?

Czy moglibyście podpowiedzieć czym się kierować przy wyborze odpowiedniego rozmiaru? (wydedukowałem że dla mnie koło 27.5 i rama S ew. M)

Czy obecnie sprzedawcy są skłonni do negocjacji (naciągnąć te 2300 -2400 z 200 / 150 w dół)?

Odnośnik do komentarza

Taki, który ma działający amortyzator i najchętniej osprzęt nie gorszy niż Deore i raczej nie Sram. Kupiłem młodemu swego czasu Specialized Stumjumpera HT z 2010 roku, na powietrznym Foxie i Deore za równo 2k. 26 cali, ważący 11kg. Takie rowery są teraz tanie bo nikt ich nie chce kupować. Koleżanka niedawno kupiła 26 cali, karbonowego Krossa na powietrznej Rebie i pełnym XT za trochę ponad 3k. 26 cali ma tę zaletę że jest tańszy i lżejszy niż 29 cali. Natomiast gorzej się nim jeździ. Co nie znaczy że źle. Mój młody nawygrywał trochę wyścigów na tym rowerze, pokonując konkurentów mających rowery za 10-20k. Jak się na nim ścigał to miał ok. 173 wzrostu. Możesz też celować w coś nowoczesnego i sportowego na kołach 29 cali, jak Kellys Gate. To bardzo dobre rowery ze sztywnymi osiami. Albo coś rekreacyjnego jak Cube Attention lub Attention SL.

DSC_5999.jpg?fit=1043,697

Odnośnik do komentarza

Ekselencjo!!! (całuje po rękach jak to w pewnej telewizji), zgadzam się że skoro nówki w tej cenie są wątpliwej jakosci to lepiej takie tym bardziej że regeneracji się nie boję.

Celowałbym raczej w rekreacje narazie mam poziom emeryta kapelusznika ? strasznie się zasiedziałem. A do moich zastosowań 50 droga / 50 las i górki poelcałbyś bardziej koło 29 czy raczej 27.5"?? Na logike pewnie większe koło lepiej sprawdzi się w trasie, a mniejsze zapewne w terenie i w lesie.

Z podanych przez ciebie to Cube Attenion wydaj się dostępny i odpowiadający moim aspiracjom, a czy ewentualnie możesz rzucić z głowy jeszcze jakieś ciekawe modele podobne do niego? Może ew podesłać na pv coś co wpadło ci w oko, o ile oczywiście masz chwilę.

Odnośnik do komentarza

Cube Attention to jest takie połączenie trekkinga, nazywanego obecnie crossem z góralem. Pozycja jest rekreacyjna jak w trekkingu a amor i koła z górala. Często go tu polecamy. Nie jest to jakieś mistrzostwo świata ale dostajesz amor, który jest bardzo tani w utrzymaniu. Producent zaleca serwis co jakiś czas ale jeden z moich kumpli nie serwisował niemal identycznego 10 lat i nadal pięknie działa. Dostajesz też trzyrzędową korbę o której młodzież mówi że jest passe, więc możesz się całkiem przyzwoicie rozpędzić również na asfalcie. Oczko niżej jest Cube Analog, który zamiast osprzętu Deore ma Alivio i też ma ręce i nogi. Koło zdecydowanie 29. Ja już przy 175 do mniejszych nie wrócę. Głownie ze względu na zwiększony komfort. No i 29 to są te same obręcze co 28 w trekkingu, więc jakby co można założyć opony bardziej asfaltowe i śmigać po drogach utwardzonych. A jak zjedziesz w teren to masz amor zamiast ozdobnej atrapy. W lesie mniejsze wcale nie jest lepsze. Ponieważ ma mniej powietrza w oponie na korzenistym zjeździe dzwonią plomby ?

Odnośnik do komentarza
38 minut temu, kzf napisał:

A do moich zastosowań 50 droga / 50 las i górki poelcałbyś bardziej koło 29 czy raczej 27.5"?? Na logike pewnie większe koło lepiej sprawdzi się w trasie, a mniejsze zapewne w terenie i w lesie.

29". 27.5" są dla niskich osób.  Mniejsze koło sprawdza się lepiej przy dużej ilości skrętów ale do jazdy i pokonywania przeszkód 29" zawsze będzie lepsze.

 

 

Odnośnik do komentarza

A mam tez takie pytanie, bo widzę że można podłapać CUBE attenion i CUBE analog z różnych roczników, przewinęło mi się nawet 2015, ale pech jest taki że jam z rewirów pomorskich i jakoś niespecjalnie mam ochotę w dobie korony jechać np na wrocław, czy też na lublin, więc pytanie czy jak przyjdzie mi coś takiego to co tam może być do regeneracji i ile mniej więcej morze to kosztować ? Bo jak ktoś jeździł powiedzmy z 2-3 lata to czuje że sporo się tego może nazbierać? Czy mylę się?

Mam jeszcze takie pytanie praktyczne 2 zębatki vs 3 zębatki, eliminując sobie ten największy to spadnie mi V max na prostej?

SRAM X5 vs SHIMANO DEORE vs SHIMANO ALTUS bo widzę że nie widzę żeby ten SRAM był dla takiego emeryta kapelusznika rzeczywiście jakąś gorszą opcją...chyba że ... koszty serwisu mogą zabić jak SRAM się zesr%% albo że lubi to to namiętnie zaliczać zgona,

(przeanalizowałem sobie osprzęt proponowanego roweru i nie powiem Pan porucznik to jednak fachowiec ... no rzeczywiście, ciężko podbić za 2000 do takiego configu gdzie praktycznie każdy element jest ok)

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, kzf napisał:

A mam tez takie pytanie, bo widzę że można podłapać CUBE attenion i CUBE analog z różnych roczników, przewinęło mi się nawet 2015, ale pech jest taki że jam z rewirów pomorskich i jakoś niespecjalnie mam ochotę w dobie korony jechać np na wrocław, czy też na lublin, więc pytanie czy jak przyjdzie mi coś takiego to co tam może być do regeneracji i ile mniej więcej morze to kosztować ? Bo jak ktoś jeździł powiedzmy z 2-3 lata to czuje że sporo się tego może nazbierać? Czy mylę się?

Jeśli mówimy o używanych rowerach to może być wszystko - rower mógł być kupiony i właścicielowi jednak kolarstwo nie przypadło do gustu i rower leży w piwnicy przez 3lata, a mógł być nieźle katowany i do wymiany będziesz mieć wszystko. Kupowanie roweru używanego zdalnie to duże ryzyko, tak samo jak kupowanie w ten sposób samochodu.

12 godzin temu, kzf napisał:

Mam jeszcze takie pytanie praktyczne 2 zębatki vs 3 zębatki, eliminując sobie ten największy to spadnie mi V max na prostej?

Rower górski nie jest stworzony by osiągać olbrzymie prędkości po płaskim. Ja mam korbę 2urzędową z tarczami 26 i 36 zębów i nie mogę powiedzieć by mi czegoś brakowało.

 

12 godzin temu, kzf napisał:

SRAM X5 vs SHIMANO DEORE vs SHIMANO ALTUS bo widzę że nie widzę żeby ten SRAM był dla takiego emeryta kapelusznika rzeczywiście jakąś gorszą opcją...chyba że ... koszty serwisu mogą zabić jak SRAM się zesr%% albo że lubi to to namiętnie zaliczać zgona,

Nie miałem do czynienia z niższym osprzętem SRAM niż NX. Ale Jacek strasznie narzeka na na SRAMy. Shimano jest popularniejsze, łatwiej o serwis i części. Czy Deore czy Altus? Deore jest lepsze ale nie zawsze to jest must have.  Ale to miałeś hyba na myśli Alivio, które Shimano w hierarchii postawiło pod Deore. Altus jst niżej.  Altus to rozwiązanie dla niedzielnego rowerzysty, który w sobotę po świeże bółki jedzie. Alvio do rekreacyjnej jazdy po niezbyt trudnym terenie będzie OK.

Odnośnik do komentarza

Cube Analog i Attention to nie są typowe rowery mtb. Są połączeniem roweru mtb jeśli chodzi o amortyzację i ramę, która umożliwia założenie szerokich opon mtb i same opony oraz rekreacyjnej geometrii pochodzącej z rowerów cross/trekking. Ich zaletą jest również trzyrzędowa korba z największą koronką 40, dająca niezłe prędkości na asfalcie (a można zmienić na jeszcze większą).

Co do osprzętu to niestety Sram X7/X9 , który miałem się rozpadał w oczach. Był wykonany ze znacząco gorszych materiałów. Ale taki chyba w Analog/Attention nie był stosowany. Z kolei Alivio czy Deore, które miałem a które w niektórych rowerach miało ponad 10 lat, działało bez zarzutu.

Co do zakupu roweru używanego. Taki rower jest niebezpieczny głownie jeśli chodzi o hydraulikę. Ponieważ w Analog/Attention ta hydraulika jest minimalna, to tak naprawdę po samym wyglądzie jest spora szansa ocenić stan roweru. To nie są też rowery do startu w maratonach mtb, które dramatycznie niszczą rowery.

Więc jak korba ma napisy, nie jest pościerana i tylna przerzutka nie jest pościerana, a te wskazują najczęściej na intensywną eksploatację, to można kupić. Mój kolega właśnie kupuje zdalnie Attention za pobraniem (nigdy nie przedpłacamy przy zakupie zdalnym i wybieramy przesyłkę kurierem z możliwością inspekcji). Cena co prawda 2,5k ale poprzedni właściciel zmienił hamulce na lepsze i koła na bardzo dobre DT Swiss.

 

Odnośnik do komentarza

A mam jeszcze takie techniczne pytanie, po czym mogę poznać że rower który przymierzam jest dopasowny do mojej budowy ciała?

Zrobiłem sobie turnee po sklepach, z rometów np. (bo cube nigdzie nie było) leżała mi rama 19" koła 27.5 (rambler r9.2- L) chociaż teoretycznie powinno to być zbyt duże, indiana to samo dobrze mi było na 19", na mniejszych czułem że pozycja jest nienaturalnie przykurczona, 26" koła i rama 18" też źle mi leżało, zachaczyłem Decathlon zmieżyłem sobie nieszczęsnego Rockridera jakiego tam mieli to rozmiarówka M, z kołami 27.5. Namierzyłem taką egzotyczną firmę (tu cytat z wypowiedzi sprzedawcy)" super hieper i wogóle łooo panie w maratonach pan tym się możesz ścigać" -FOLTA to też mniej więcej wychodziło to samo, więc teraz mi taki trochę ćwiek wyskoczył w jakiej rozmiarówce tego CUBE brać (?) bo to co powinno być to jak wyżej 17.5 ew 17 rozjeżdża mi się to z moim eksperymentem (???)

Odnośnik do komentarza

...A skąd bierzecie używane rowerki ?? Bo powiem wam te cube attention/analog cholernie ciężkie do wychaczenia, ale szeregowy nie wymięka na robocie ?

Allegro, OLX to  szrot jak okiem sięgnąć ?

w toku poszukiwań wpadło mi coś takiego: UNIBIKE FUSION 2019 na alivio, poza resorakiem i tym dziwnym spawem to co waszym zdaniem nie halo?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...