Skocz do zawartości

Rower do treningów i turystyki


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, po pierwsze chciałem się przywitać, bo to mój pierwszy post tutaj :)

A jeśli chodzi o sam temat, potrzebuję kilku porad od bardziej doświadczonych osób. Kocham sport, ale podstawą treningu była dla mnie siłownia (a są zamknięte już dwa miesiące), z rowerami mam minimalne praktyczne doświadczenie. Ostatnie dwa miesiące poświęciłem na zdobycie informacji na ich temat, ale to wciąż tylko teoretyczna wiedza.

 

Więc tak. Mieszkam w Warszawie, roweru potrzebuję przede wszystkim do ćwiczenia kondycji, może też turystyki, poruszania się po mieście. Planuję jeździć asfaltem, DDRami z kostki bauma i chętnie wjadę do lasu. Będę starał się unikać jeżdżenia w ruchu samochodowym zatłoczonymi ulicami Warszawy.

I tutaj mam kilka pytań:

1. Czytałem, że kierownica z barankiem daje mniejszą kontrolę nad rowerem, jest bardzo zła do miasta? Z tego powodu właściwie od początku rozważałem tylko rowery z prostą kierownicą

2. Bardzo poważnie myślałem o rowerze fitness, ale sprzedawcy w sklepach rowerowych powiedzieli mi, że nie wjadę tym do lasu, bo taka cienka opona się do tego po prostu nie nadaje. Szosowy napęd chyba też nie za bardzo?

3. W końcu doszedłem do tego, że potrzebuję roweru crossowego. Prosta kierownica, uniwersalny, zablokuję amortyzator, będę jeździć po asfalcie i pojeżdżę po piasku, a gdybym w miarę zdobywania doświadczenia postanowił go sprzedać, z crossem będzie najłatwiej?

 

Po lekturze forum (a szczególnie tego tematu) prawie kupiłem Gianta Roam 1, ale niestety chwilowo nie było mojego rozmiaru, więc zyskałem więcej czasu do przemyśleń ;) I tutaj zacząłem się zastanawiać, czy do sportowo-turystycznej jazdy nie będzie lepszy rower z barankiem?

Dodam, że kondycję mam (albo miałem 2 miesiące temu) - ćwiczyłem podnoszenie ciężarów, a na rozgrzewce przed treningiem zdarzało mi się ustawić bieżnię na 15-16kmh i przebiec tak kilometr. Lubię się zmęczyć, przesuwać granice, a treningi na rowerze myślę, że zostaną ze mną na dłużej.

Więc aktualnie moje typy to:

Giant Roam 1 (mogę kupić rocznik 2020 za 3200zł, podoba mi się w tym rowerze to, że ma tylko dwie tarcze na korbie i taką bardziej pochyloną, sportową pozycję)

Wczoraj pomyślałem też czy nie warto kupić tęczowego Marina Muirwoods (w internecie jest za 2000zł, za zaoszczędzone pieniądze mógłbym ewentualnie ulepszyć napęd)

Albo kolarzówka z Decathlonu? Triban 500 albo Triban 520 i wymiana opon na 36mm?

Szukam roweru w granicach 3000-3500zł.

Odnośnik do komentarza

Ad 1. Tak ale bez przesady. Kupa ludzi jeździ po mieście na gravelach, szosach i przełajach.
Ad 2. Jest to rower wyłącznie na nawierzchnie utwardzone. Po lesie da się jechać ale po Kampinosie, daleko tym nie ujedziesz. No i jazda po korzenistym lesie na takim rowerze to mordęga. Jak dla mnie jest to rower, podobnie jak gravel, na asflat, bruk, szutry i utwardzone ścieżki leśne bez korzeni i piachów. Koło Warszawy takich raczej nie ma.
Ad 3. Cross to rower na 90% asfalt, 10% off-road. Jak cross z amorem powietrznym to powiedzmy 25% off-road

Prezentujesz sprzeczny przekaz. Chcesz jeździsz szybko ale nie w ruchu samochodowym i chcesz kupić fitnessa albo kolarzówkę i może wjechać do lasu. Jak wjedziesz do lasu 4 razy w roku to gravel, Triban, fitness mogą być. Warszawa jest miastem o ogromnym ruchu samochodowym. Byłem już na pogrzebach znajomych kolarzy. Jak chcesz bezpieczeństwa nie jeździj szosą. A w każdym razie nie w Warszawie. Jak chcesz jechać szybko, to nie po ścieżkach rowerowych. Jakbym miał strzelać to cross może będzie dobrym wyborem. Jeśli nie wiesz jakie masz oczekiwania, kup używany za 1000 zł i zobaczysz czego potrzebujesz. Na sprzedaży dużo nie stracisz.

 

Odnośnik do komentarza

Dziękuję Wam bardzo za odpowiedzi.

Myśl z szosówką przyszła mi do głowy bardziej ze względu na dłuższy dystans, jaki mógłbym tym pokonać, tym że baranek jest podobno lepszy do kilkugodzinnej jazdy i po prostu taki pomysł, że skoro trening to raczej rower bardziej sportowy niż rekreacyjny. Ale szybka jazda na pewno nie w mieście, mam na to zbyt dużo rozsądku. Sam mam kolegę, który spotkał się na przejeździe rowerowym z samochodem i już raczej nie odzyska sprawności w ręce, a dosyć poważnie trenował.

Trochę wstyd się przyznać, ale w lasach pod Warszawą spodziewałem się właśnie ubitych, gruntowych dróg.

Chyba jednak zdecyduję się na muriwoodsa. Dobry do miasta, pozwiedzam okolicę i zobaczę, gdzie i w jakim terenie można tutaj jeździć. A do ćwiczenia kondycji mogę wykorzystać chyba każdy rower.

I jeśli chodzi o muirwoodsa, właśnie zauważyłem, że czarny i tęczowy mają inną ramę. Czarny ma wyższą główkę, dłuższą rurę podsiodłową i inny tylny trójkąt. Różni się też widelcem. Może ktoś wie, w czym rzecz? To zależy od rozmiaru?

Odnośnik do komentarza

Do wcześniejszego tribana 520 wchodziły opony 37c (z kombinowaniem przy zakładaniu, trzeba było lekko spuścić powietrze, ale wchodziły. Nowe 520 mają więcej miejsca niż stare więc 40c też powinno wejść. Moja 520 na 37c bardzo ładnie dawała sobie radę w lesie, jazda po korzeniach rzeczywiście nie należała do najprzyjemniejszych. Z tym, że ja jestem lekki, ważyłem na tamtych oponach 72 kg i dzięki temu mogłem jeździć na 3 atmosferach, które dawały spoko komfort 

Odnośnik do komentarza

Gdzieś czytałem wypowiedź decathlonu, że do nowego rc zalecają maks 35 bo powyżej opona rośnie tak, że można zahaczyć palcami o koło. Mając starą 520 raz się umówiłem na rundkę wkoło torunia po szutrach, ale zapomniałem zabrać od rodziców drugi komplet opon 37c właśnie. Zamontowałem 42 po crosie, przechylając mocno na zakrętach, klocki już dotykały widelca. Z 37c nawet mocno wyginając się na rowerze nigdy opona nie dotknęła ramy albo widelca. W nowym rc jest więcej miejsca na oponę niż w moim 520. Jeśli ktoś jeździ w spd nie powinien mieć problemu z dotykaniem palcami o koło (u mnie przy 37c i rozmiarze ramy L i rozmiarze buta 43 mam 1 cm luzu, rama M ma jednak przednie koło bliżej o 5 mm, nie wiem jak wygląda sprawa z odległością przedniego koła od korby w nowym rc.)

Odnośnik do komentarza

Witam, będę wdzięczna za poradę. Szukam roweru trekingowego, koła 28,  do max 2000 (ale to już taki naprawdę max)
Chciałabym amortyzator o troszkę większym skoku niż 50 mm, niestety oferta na rynku z takimi amortyzatorami dla ram w rozmiarze S - 15, 16 " jest bardzo okrojona
W zasadzie znalazłam jeden model
https://allegro.pl/oferta/rower-trekkingowy-northtec-boudicca-vb-al-2020-9115254238
Czy mógłby ktoś powiedzieć czy warto ? Mało słyszałam o tej marce i nie wiem jak wypada na tle innych, bardziej znanych. Czy jednak lepiej kupić np kross  trans 3.0, ewentualnie 4.0 2019 mimo innego (niż bym chciała) amortyzatora. Chodzi mi o jakość ramy, osprzętu itd.
Proszę o opinie

Odnośnik do komentarza

W tej kategorii cenowej wszystkie ramy będą bardzo podobne, producentom nie opłaca się samemu produkować najtańszych ram i przylatują z Azji. Skupiaj się w takiej sytuacji na osprzęcie w pierwszej kolejności. Osprzęt Alivio jest już okej, Tournej jest ble, napęd 3x7 też jest ble, 3x8 jest okej. Różnica między skokiem 50 mm a 63 moim zdaniem, w tej klasie rowerów będzie niezauważalna. Realnie amortyzator ze skokiem 63 i tak będzie się uginał w normalnej jeździe o 1-2 cm. Rower, który podesłałaś, jest w moim odczuciu okej, w tej kategorii cenowej masz też Spartacusy, Kandsy, Valenbergi, ale to jest tylko tak naprawdę naklejka na ramie, wybierz taki, który będzie Ci się podobał i nie będzie na Tourneyu albo niżej.

Odnośnik do komentarza

Ja właśnie stałem się posiadaczem czarnego muirwoodsa w rozmiarze XL i też mam jeden otwór na widelcu.  Rrower jest świetny. Lekki, dynamiczny i kiedy balansuje się ciałem, nie czuć w ogóle dziur i krawężników (nie wjeżdżałem w nie oczywiście z pełną prędkością, ale jednak czasem trudno ominąć).

Dziękuję bardzo wszystkim za poświęconą uwagę ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...