Skocz do zawartości

Giant FastRoad SL 2 jakie opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Trafiłam na to forum i bardzo mi się podoba, że odpowiedzi są konkretne i często wskazujące wady poszczególnych modeli. Mam taki problem, że w moim mieście są co prawda sklepy rowerowe, ale nie ma dużego wyboru (często nie ma rozmiaru, nie mówiąc o modelach damskich). Dlatego muszę jakoś zawęzić poszukiwania do kilku modeli. Tutaj pytanie: jakie opinie ma Giant FastRoad SL 2 z 2020 lub 2019? Czy w tej cenie jest coś lepszego? Sprzedawca polecał też Trek Fx4. Merida Speeder 300 odpadł po przeczytaniu informacji na tym forum. 

Dotychczas miałam Kross trans sander (18kg), ale teraz szukam jak najlżejszego roweru (10-11 kg), bo chcę go wnosić na piętro. Jazda głównie po ścieżkach (kostka, asfalt) do 30 km, ale chciałabym czasami móc zjechać na trawę. Podobają mi się rowery gravel, ale pozycja za kierownicą chyba nie dla mnie - wolę bardziej wyprostowaną,  dlatego raczej planuje zakup fitnessa.  Czy powyższy model byłby dobrym wyborem czy jest coś innego godnego uwagi? No i jeszcze jedno - to jest rower męski, nie wiem czy to w rzeczywistości ma aż takie znaczenie??? W damskiej serii Liv jest thrive 1 z 2019, ale jest droższy. Giant często nie podaje wagi co jest kolejnym utrudnieniem.  

 

Odnośnik do komentarza

Taniej i z tej samej klasy lub lepszym osprzętem możesz kupić któryś z modeli z Decathlonu

https://www.decathlon.pl/rower-triban-regular-d-id_8487137.html

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc500-id_8548314.html

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-fb-id_8543912.html

Nie wiem tylko jak z dostępnością i kolory też takie mało kobiece w przypadku tych modeli niedamskich. To czy będzie pasowała Ci geometria modelu męskiego trzeba by chyb sprawdzić osobiście. Oprócz innej geometrii jest też inne siodełko, ale to można w razie potrzeby wymienić.

Odnośnik do komentarza

Dzięki, ale do rzeczy z Decathlonu jestem trochę uprzedzona. Tym bardziej, że widzę, że najdroższy model z tych linków jest trochę droższy od Fastroad 2. Siodelko nie problem wymienić. Z tą geometrią tylko nie wiem, bo niektórzy mówią, że nie ma różnicy między damskimi a męskimi poza kolorem i ewentualnie obniżeniem przekroku, a inni że jest duża, ale nie u wszystkich producentów. Akurat Giant ma linię Liv, ale nie mam go gdzie przymierzyć. Mało jest też wpisów i opinii np. na temat Liv thrive. Nie upieram się przy Fastroad, ale dobre opinie słyszałam tylko o marce Giant i  Trek, natomiast o kwestiach technicznych nie mam dużej wiedzy.

 

Odnośnik do komentarza

Ginat FastRoad SL 2 to z grubsza rower szosowy typu endurance z prostą kierownicą. W komplecie opony 700x32 czyli na szosę i jakiś szuterek ale nie do jazdy w terenie. Napęd który ma, nie nadaje się do jazdy rekreacyjnej. Jest to typowy napęd szosowy dla kogoś kto szybko jeździ. i Raczej dający mocno pochyloną, sportową sylwetkę.

Trek FX4 to już typowy rower typu fitness/hybrid. Czyli dający zdecydowanie bardziej wyprostowaną pozycję. Napęd w miarę typowy dla rowerów gravel też to odzwierciedla. Nie wiem natomiast jak maksymalnie grube opony można tu założyć. W komplecie są szosowe 32.

Czy damski czy męski nie ma to moim zdaniem znaczenia. Większość moich koleżanek jeździ męskimi mtb.

Moja przyjaciółka, która tłucze jakieś straszne ilości kilometrów, ma Specialized Vita w wersji z damską ramą. Ale chyba już takich nie robią. Ja z kolei miałem Specialized Sirrus. Możesz spojrzeć. Do niego bez problemu wchodziły opony 700x38 dające trochę więcej komfortu i pozwalające się zapuścić w lekki teren. Wagi nie podają ale jest to raczej w pobliżu 11kg.

https://www.specialized.com/pl/pl/fitness-bikes

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, jajacek napisał:

Napęd który ma, nie nadaje się do jazdy rekreacyjnej

A co to oznacza w praktyce, że napęd nie nadaje się do jazdy rekreacyjnej? Nigdy o to nie pytałam, a sprzedawcy też o tym nie mówili. Jak można to poznać po specyfikacji technicznej?

 

14 minut temu, jajacek napisał:

Specialized Sirrus. Możesz spojrzeć.

Patrzyłam na stronie. Cenowo pasowałby mi Sirrus 2.0 i ewentualnie jak stanieje to Sirrus Elite Alloy. Jak tu będzie z pozycją i napędem?

Odnośnik do komentarza

W rowerach z napędem szosowym masz z przodu duży blat 50 i mały 34. Ani jeden ani drugi nie jest dobry do jazdy po mieście. W rowerze trekkingowym/cross masz zwykle korbę 48x38x28 i najczęściej jedzie się z blatu 38 z przodu. Przy 50 użyjesz 2-3 przełożeń i będziesz musiała przeskoczyć na 34 a za chwilę może być za mało i znowu na 50. Jest to denerwujące. No i pod większą górkę te 34 może być za mało.

Sirrus 2.0 podobna pozycja jak w Trek FX.  Osprzęt natomiast słaby. Ale na te potrzeby może wystarczy. Popatrz jeszcze co tam Cube i Merida mają.

 

Odnośnik do komentarza

Chyba muszę się podszkolić w dziale "części rowerowe" :))) W moim krossie mam coś takiego Shimano Nexus 7 biegów. Kiedyś miałam takie "normalne przerzutki", ale to było baaardzo dawno i nie pamiętam nawet ile ich było. Nadal nie do końca wiem jak się zorientować czy napęd jest szosowy czy rekreacyjny? Jak jest 10-biegów to jest fitness, a jak 34 to szosowy? W treku np. jest coś takiego: 

Manetki Shimano Tiagra rapid-fire, 10-biegowe

Przerzutka przednia Shimano Tiagra

Przerzutka tylna Shimano RD-4700 Tiagra

Korba Shimano R460, 48/34

Kaseta Shimano Tiagra 11-34, 10-rzędowa

Odnośnik do komentarza

W rowerach do których się przymierzasz są dwie przerzutki, jedna przednia druga tylna. Przednia ma 2 albo 3 biegi, tylna 9 lub 10. Sumaryczna ilość biegów to iloczyn tego co daje przednia i tylna. Czyli np. Tiagra to 2 * 10 = 20.  Sora 2 x 9 = 18. Jedno i drugie wystarczające w pełni dla amatora.Trafiają się też rowery pozbawione przedniej przerzutki, wtedy masz tylko tylne biegi , czyli np. 1 x 11 =11 biegów, co też wystarcza zwykle amatorowi jeśli nie jeździ w górach.  Przykładem jest ta Merida : https://www.rowertour.com/p/156064/merida-speeder-300-rower-szosowy-fitness-28-sram-apex-1x11-2019#156066-rozmiar-59  (też w sumie sensowna propozycja, nie wiem czemu ją odrzuciłaś na wstępie )

Jackowi bardziej chodziło nie o sumaryczną ilość biegów, tylko o zakres przełożeń który w rowerach szosowych z barankiem jest dostosowany do bardzo szybkiej jazdy w okolicach  40 km/h . Gdy amator na rowerze nie-szosowym jeździ zwykle z prędkościami w okolicach 25 km/h i tego rodzaju przełożenia są dla niego zbędne. Upraszczając trochę oznacza to, że rowery w których przednia korba ma tarcze 50/34, a takie zdarzają się w rowerach fitness, to nie do końca dobry pomysł dla amatora, bardziej pasują mniejsze tarcze, np. 46/30. Im mniejsza tarcza z przodu tym mniejsza przekładnia, lepiej dostosowana do amatorskiej jazdy.  Tu masz np. taki model który ma mechanizm korbowy 48/32, dwa biegi z przodu i 9 z tyłu https://marinbikes.frb.io/pl/bikes/20-terra-linda-3

Odnośnik do komentarza

Dokładnie. W rowerze z korbą 50x34 będziesz bardzo rzadko korzystać z przedniej tarczy (tzw blatu) o rozmiarze 50, bo zapewne nie będziesz mieć siły żeby na takim jeździć. Czyli napęd nie będzie dostosowany do Twoich możliwości. Tiagra to już bardzo dobry osprzęt. Ale Sora wydaje się w pełni wystarczający do Twoich potrzeb. Ilość biegów nie ma tu znaczenia. Chodzi o to jak duże koronki są na przedniej tarczy. Szosowcy jeżdżą na bardzo dużych. 53,52,50. W rowerach trekkingowych/cross/fitness raczej nie stosuje się więcej niż 48 i z tego 48 też stosunkowo rzadko się korzysta. Np. w damskim Specialzied Vita Sport był napęd 48x36x26. I był to bardzo uniwersalny napęd na wszystkie możliwe nachylenia drogi.

Odnośnik do komentarza

Miałem w swoim Giancie standardową korbę 48/38/28. Później wymieniłem na 44/36/26 i dopiero teraz częściej używam największej tarczy.

Ja mam Giant Escape 3 - czyli najtańsza wersja poprzednika FastRoada. Escape to bardziej cross ze sztywnym widelcem. Co do wagi, to mój Giant waży ok. 12 kg. Myślę, że ten FastRoad raczej nie osiągnie wagi poniżej 11 kg.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...