konfiteor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Witam, składam swój pierwszy rower;) Rower głównie do użytku miejskiego, wolnobieg Załączyłem zdjęcie roweru na którym częściowo się wzoruje. Natomiast kolorystyka ramy prawdopodobnie zostanie, kolory kluczowe to chrom/niebieski/brąz. Narazie jestem na etapie doboru części, obecnie co posiadam: - Rama Columbus Cromor 57" - - Korba BLB pista ostre koło torowa 46t - hamulce Gipiemme Potrzebuje dobrać odpowiednie: - Stery - Suport - otwór jest z obu stron gwintowny, szerokosc 68mm, długosc osi 113mm (z tego co wyczytalem z korby która posiadam) znalazłem cos takiego: https://allegro.pl/oferta/suport-tange-seiki-kwadrat-107-x-68-gwint-wloski-8559429266 tylko ze to ma gwint z jednej strony, nie wiem szczerze mówiąć jaki suport powinienem dobrać... - Mostek - Kierownica prosta - Koła (piasty, obręcze, sprychy) - sa jakies gotowe modele srebrne bez napisów ? Czy najlepiej dać do złożenia? Będe wdzięczny za jakiekolwiek porady;) Odnośnik do komentarza
krzyszy691 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 W tym linku są 2 zdjęcia, podejrzewam że to powinno być dobre co do gwintu (możesz przed zakupem zapytać, podejrzewam że do zdjęcia poprostu zdjęto z jednej strony). Tylko mam obawę z tym wymiarem 107 i może być tak w zależności od suportu to może się różnie ułożyć. W najgorszym przypadku mogą być korby za blisko suportu bądz ramy np. tylnych widełek. Ale i na to są sposoby. Teoretycznie 113-107=6 czyli mamy 3mm z każdej strony w różnicy w tym co podałeś. A jak nie chcesz się w to bawić to zapytaj w jakimś serwisie czy by dobrali wkład pod suport do twojej ramy i zastanowił nad założeniem nowocześniejszego suportu, obecnie jest to możliwe.Wysłane z mojego HUAWEI Y560-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Suport z linka który podałeś jest dla gwintu włoskiego, które są rzadko spotykane. Jeżeli masz mufę 68 mm ,to bardziej prawdopodobne jest że masz gwint angielski, wtedy taki suport będzie pasował : https://allegro.pl/oferta/accent-wklad-suport-bb-40-bsa-kwadrat-68-113-9008779935 . Swoja drogą dobry i trwały nie ma sensu kupować droższego. O różnych rodzajach suportów , gwintów, itp poczytaj sobie tutaj : http://wrower.pl/sprzet/os-suportu,5446.html . Polecam poza tym ta książkę : https://www.taniaksiazka.pl/zinn-i-sztuka-serwisowania-roweru-gorskiego-lenard-zinn-p-442196.html I do tego zakup suwmiarki, to sobie będziesz sam mógł sprawdzić wymiary. No i kilka narzędzi rowerowych też jest niezbędnych. Co do sterów, to musisz sobie zmierzyć, prawdopodobnie jest to 1 cal. Tu jest kilka opcji, albo stery nakręcane i mostek klasyczny 1 cal i do tego odpowiednia kierownica, albo stery ahead 1 cal (chyba dość trudno dostać), albo stery klasyczne 1 cal i do tego adaper do mostka ahead. Odnośnik do komentarza
konfiteor Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Dzieki Panowie za wpisy, chyba tak zrobie dla pewności przejade sie z ramą do jakiegos rowerowego dla pewnosci. Suwmiarka jest na liscie zakupowej xD Oraz @pepe dzieki za ksiazke, rozwaze jej zakup, nie spieszy mi sie z tym rowerem bo mam czym jezdzic, a chce tez sobie samodzielnie go zlozyc dla przyjemnosci ze to ja sobie go zlożyłem ?? Mysle ze nie predko ale jak go finalnie zloze to podesle zdjecia;) Odnośnik do komentarza
konfiteor Opublikowano 16 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2020 Witam ponownie, Mam takie pytanie, kupiłem koła, natomiast chcialbym miec tylni naped - single speed, z tego co mam to piaste novatec na wielobieg? Czy da sie to jakos przerobic? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2020 Prawdopodobnie coś takiego musisz kupić : https://allegro.pl/oferta/reverse-single-speed-kit-ss-reduktor-13t-c-niebi-9095443594 . Ewentualnie wersję z zębatką o innej ilość zębów. Piszę ""prawdopodobnie", bo nigdy nie robiłem takiej konwersji. Zapewne jeszcze lepsza byłaby wersja z napinaczem łańcucha. https://www.bikester.pl/dmr-simple-tension-seeker-single-speed-combo-czarny-srebrny-961692.html .Normalnie łańcuch jest napinany przez przerzutkę tylną, jak jej nie będziesz miał, to może być problem. Klasyczne rowery single speed mają inne tylne widełki umożliwiające regulację pozycji tylnego koła i tym samym napięcie łańcucha (jak w tym linku : https://antymateria.com/produkt/rama-antymateria-single-speed-v2/). Rama którą ty masz nie ma tego. Odnośnik do komentarza
konfiteor Opublikowano 17 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 Myśle ze łańcuch będzie się dało skrócić/dobrać do odpowiedniej długości względem przedniego i tylnego blatu? Wiec może takie zabawki będą zbędne... Chyba czas wygrać się do serwisu, a jak nie to będę szukał innego tylnego koła już gotowego ? Odnośnik do komentarza
pepe Opublikowano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 Łańcuch możesz sobie oczywiście skrócić, ale nie o dowolną długość, tylko z dokładnością do jednego ogniwa. Nie wiem, czy to wystarczy do poprawnego napięcia łańcucha. Możesz ewentualnie też zostawić sobie to koło i wymienić piastę. Cenowo wyjdzie podobnie jak za kupno adaptera, czyli piasta około 50 zł, podobnie opłata za przeplecenie koła. Odnośnik do komentarza
konfiteor Opublikowano 17 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2020 Dzięki, właśnie tez doszedłem do takiego wniosku, zatem kupuje piastę odpowiednia dla single speed ? Odnośnik do komentarza
konfiteor Opublikowano 19 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 Mam pytanie o stery, jest coś podobnego a w miarę w lepszej cenie od Campagnolo ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się