Skocz do zawartości

Rower górski od 4500 do 5000


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, iż jest to mój pierwszy post zacznę od powitania - Witam.

Obecnie jeżdżę Limberem Tasso 29 z 2014r. Jako, że już swoje przeżył uznałem, że czas na nową karocę. Ważę około 100kg, więc kruszynką nie jestem. Roweru używam jako środek dojazdu do pracy. Pracuje na kolei, część trasy do miejsca pracy jest wzdłuż torów po drodze z tłucznia - spore, często ostre kamienie). Jeżdżę również po lasach i przymierzam się do jazdy w górach. Z tych powodów chcę aby mój nowy rowerek był znowu 29er. I teraz tak jak w tytule. Jaki rower proponujecie w tym przedziale cenowym?

Odnośnik do komentarza

Rowery tzw. rozwojowe czyli ze sztywnymi osiami i w miarę przyzwoitym amorem do ok. 5k

Specialized Chisel Expert. Nowoczesna łagodna geo, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor RockShox Reba, przyzwoity napęd SRAM NX Eagle (docelowo tylna przerzutka do zmiany), dobre koła, dobre hamulce Deore MT-501. No i chyba najlżejszy z wszystkich. W rozmiarze M 11,3 kg. Na bike24.com wyprzedaż za 1300 Euro.

XC 500 z Decathlonu (5,3k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor RockShox Reba z goleniami 32 mm, dobry napęd SRAM GX Eagle, dobre koła, przyzwoite hamulce SRAM Level T

XC 100 z Decathlonu (4,1k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, przyzwoity ale dość przeciętny amor Manitou Markhor, przyzwoity napęd SRAM NX Eagle (docelowo tylna przerzutka do wymiany), dobre koła, beznadziejne hamulce od razu do wymiany

Merida Big Nine Lite 2020 (4,8k) z ciut starszą geometrią, sztywne osie z Boost 12x148, przyzwoity acz przeciętny amortyzator Manitou Markhor z goleniami 30mm, dobry napęd, kiepskie koła, beznadziejne hamulce od razu do wymiany.


Kellys Gate 50 2019 (3,5 - 3,8k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, przyzwoity amor RockShox Recon z goleniami 32 mm, dobry napęd Deore SLX, kiepskie koła, kiepskie hamulce.
 

Unibike Expert 2019 (4,7k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, najtańszy pseudo-amortyzator powietrzny Suntour Raidon (do wymiany), dobry napęd SLX, w miarę przyzwoite koła, świetne hamulce SLX

No i jeszcze Kross z uwagą że rower po zakupie musi od razu iść na serwis bo jakość składania jest żenująca podobnie jak i bardzo mocno niepewna gwarancja.

Kross Level 7, nowoczesna geo, sztywne osie 12x142 bez Boost, przyzwoity amor RockShox Recon Silver z goleniami 32mm, przyzwoity napęd Deore, kiepskie koła, kiepskie hamulce

Kross Level 8, nowoczesna geo, sztywne osie bez Boost,, przyzwoity amor RockShox Recon Silver z goleniami 32mm, przyzwoity napęd SLX, kiepskie koła, przyzwoite  hamulce MT500

 

Odnośnik do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Dnia 20.04.2020 o 18:33, jajacek napisał:

Rowery tzw. rozwojowe czyli ze sztywnymi osiami i w miarę przyzwoitym amorem do ok. 5k

Specialized Chisel Expert. Nowoczesna łagodna geo, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor RockShox Reba, przyzwoity napęd SRAM NX Eagle (docelowo tylna przerzutka do zmiany), dobre koła, dobre hamulce Deore MT-501. No i chyba najlżejszy z wszystkich. W rozmiarze M 11,3 kg. Na bike24.com wyprzedaż za 1300 Euro.

XC 500 z Decathlonu (5,3k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, dobry amor RockShox Reba z goleniami 32 mm, dobry napęd SRAM GX Eagle, dobre koła, przyzwoite hamulce SRAM Level T

XC 100 z Decathlonu (4,1k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, przyzwoity ale dość przeciętny amor Manitou Markhor, przyzwoity napęd SRAM NX Eagle (docelowo tylna przerzutka do wymiany), dobre koła, beznadziejne hamulce od razu do wymiany

Merida Big Nine Lite 2020 (4,8k) z ciut starszą geometrią, sztywne osie z Boost 12x148, przyzwoity acz przeciętny amortyzator Manitou Markhor z goleniami 30mm, dobry napęd, kiepskie koła, beznadziejne hamulce od razu do wymiany.


Kellys Gate 50 2019 (3,5 - 3,8k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, przyzwoity amor RockShox Recon z goleniami 32 mm, dobry napęd Deore SLX, kiepskie koła, kiepskie hamulce.
 

Unibike Expert 2019 (4,7k), nowoczesna łagodna geometria, sztywne osie z Boost 12x148, najtańszy pseudo-amortyzator powietrzny Suntour Raidon (do wymiany), dobry napęd SLX, w miarę przyzwoite koła, świetne hamulce SLX

No i jeszcze Kross z uwagą że rower po zakupie musi od razu iść na serwis bo jakość składania jest żenująca podobnie jak i bardzo mocno niepewna gwarancja.

Kross Level 7, nowoczesna geo, sztywne osie 12x142 bez Boost, przyzwoity amor RockShox Recon Silver z goleniami 32mm, przyzwoity napęd Deore, kiepskie koła, kiepskie hamulce

Kross Level 8, nowoczesna geo, sztywne osie bez Boost,, przyzwoity amor RockShox Recon Silver z goleniami 32mm, przyzwoity napęd SLX, kiepskie koła, przyzwoite  hamulce MT500

 

Jak to wygląda na teraz?  Czy jest coś równie dobrego jak pozycja 1 i 2?

Odnośnik do komentarza

XC 500 jest dalej dostępny w sieci decathlon. Choć ostatnio czytałem porównanie w magazynie bike, wersja elektroniczna artykułu jest dostępna na ich stronie, i trochę zjechali XC 500 i porównanie do 5500 wygrał jakiś inny rower.

Z częścią komentarzy się w tym artykule osobiście nie zgadzam, wygląda trochę tendencyjnie, np. RockRider dostał najniższą ocenę za obsługę gwarancyjną, gdzie dec jest znany ze świetnego podejścia do gwarancji.
https://magazynbike.pl/2020/08/05/nowa-roznorodnosc-test-hardtaili-do-6-000-zl/

 

Odnośnik do komentarza

To jest przedruk z niemieckiego, bardzo dobrego magazynu. Natomiast kwestią sporną jest sposób oceny z którym kompletnie się nie zgadzam. Nie znam żadnego roweru, który może konkurować z XC 500 w budżecie powiedzmy do 6k. Pytanie na co zwracamy uwagę.

Ja bym w tej cenie chciał rower na ramie alu ze sztywną osią. No i dobrze byłoby żeby to była rama w miarę lekka, po hydroformingu, cieniowaniu i utwardzaniu T6. Rama XC 500 jest z pewnością lepsza niż Kellysa czy Unibike. Trochę gorsza niż Meridy ale chyba ciut lżejsza. Ważna jest w tym wszystkim geometria. XC 500 ma dosyć nowoczesną.

Druga rzecz to amor. XC 500 ma Rebę z którą może tylko konkurować Fox Rhythm.

Trzecia sprawa hamulce. Jak dla mnie bardzo istotne. Sram Level T są podobno na poziomie SLX i są generalnie chwalone.

Cztery to napęd. Sram GX Eagle 1x12 wszyscy chwalą. XC 500 jako jedyny ma też przyzwoite koła.

Kolejna sprawa obsługa gwarancyjna. Decathlon ma jedną z najlepszych gwarancji na rynku.

To że w tym teście oceniono że wygrywa niemiecki Radon na Judy i SX Eagle to kompletny żart. Szkoda komentować.
.
Spec Chisel Expert jest nadal najlepszym aluminiowym hardtailem ale 8400 za rower alu na Rebie i Sram NX bym nie dał. Natomiast gdybym miał kupić XC 500 albo używany Chisel Expert w dobrym stanie w którym ktoś zrobił upgrade do GX i jeszcze może daje lepsze koła niż były to bym się poważnie zastanowił. Przykład:
https://www.olx.pl/oferta/specialized-chisel-29er-17-crossmax-gx-reba-xt-2019-lub-5000-tys-CID767-IDGihp4.html#7a4420e897

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...