Skocz do zawartości

Nowe koła alu <2500zł


Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądam się za nowymi kołami do mojej przełajowej Meridy. Tylna piasta po 15000 km już niedomaga, a chyba nie ma sensu kombinować z nią, bo to jakiś no-name.

Ważę <70kg, nie uprawiam bikepackingu, jeżdżę głównie po szosie, ale nie unikam kiepskich asfaltów i "skrótów" terenowych. Czasami wręcz lubię sobie zjechać z asfaltu, ale nie będę roweru tyrać w terenie. Najczęściej jeżdżę na oponach szosowych 28c, ale mam też opony przełajowe 33c, na których jeżdżę w zimie, a w przyszłości rozważam zakup opon gravelowych 35-38c.

Pisałem do Lemonbike, bo z przodu mam oś wkręcaną 15x100, a z tyłu QR 5x135. Zaproponowali mi koła na obręczach RR421 (stożek 21mm) i piastach 350, wadze 1590g, lub na obręczach RR521 (stożek 32mm), piastach 350, wadze 1750g.

Wiadomo, te 11mm stożka zawsze będzie trochę lepiej wyglądać ? ale czy jest sens? Nie śmigam chyba na tyle szybko, żeby to miało znaczenie.

A może coś innego? Znalazłem np takie Fulcrumy, ale nie wiem czy da się je skonwertować na moje osie https://wertykal.com/pl/p/Kola-Fulcrum-Racing-3-DB-AFS-HG11-C19-2WF/5241

Przy okazji pytanie - czy warto przejść przy tej okazji z mocowania tarcz na 6 śrub na centerlock? Co prawda na starych kołach mam praktycznie nowe tarcze, ale kupienie nowych to nie będzie jakiś super koszt. Mając nowe koła, myślę o próbie odratowania tego felernego tylnego koła, żeby w razie czego mieć drugi komplet do ciorania w zimie, więc tarcze mogą na nich zostać.

Odnośnik do komentarza

Czyli przód masz sztywną oś a tył przełaj/trekking/mtb. W życiu takiego gotowego zestawu kół nie widziałem. Ale może się nie przyglądałem. Fulcrumy i Campagnolo od wersji Fulcrum Racign 3 i Campagnolo Zonda mają bodajże najlepsze obręcze na rynku. Z zupełnie innego alu niż inne. I to jest ich zaleta. Na moich Zondach przetłukłem tysiące km bo wszelkich nawierzchniach w tym brukach i gruntówkach i przez 4 lata ich nie centrowałem. Natomiast wada że jak pęknie obręcz to nowa kosztuje tyle co całe koło. Nie wiem czy je można przystosować a dwa czy to nie za duża inwestycja. Na stronie Fulcrum masz jakieś koła opisane jako gravelowe. Może takie?
https://www.fulcrumwheels.com/en/wheels/gravel-solutions/racing-7-DB
 

11mm nic nie daje. A czy Centerlock czy IS? Chyba nie ma większego znaczenia.. Podobno Centerlock łatwiej jest ustawić żeby nie obcierały. Ale nigdy nie miałem.

Odnośnik do komentarza

Nie serwisuję swoich rowerów na poziomie piast. Wiem tylko że piasty DT są bardzo łatwo serwisowalne bez specjalnych narzędzi. Piasty Campy podobnie jak Shimano, są w wyższych modelach do Fulcru 3 / Zonda kulkowe. I trzeba się tu trochę znać. Poniżej mają łatwo wymienialne łożyska maszynowe. A czy lepszy taki czy inny bębenek nie wiem. Ja lubię głośnie ?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...