Skocz do zawartości

Opony uniwersalne do crossa


Rekomendowane odpowiedzi

 

witajcie,

 

Posiadam rower crossowy na oponach Schwalbe Smart Sam 28x1.65.

Do roweru zakupiłem błotniki, które niestety nie dają się zainstalować ze wzgl. szerokość opon.

Ten sam model błotników idealnie pasuje na nowy model Smart Sam'ów w rozmiarze 28x1.60 (rower syna).

Przymierzam się zatem do lekkiego "odchudzenia" kół a przy okazji zmiany opon na coś lżejszego i uniwersalnego.

Wstępnie wytypowałem dwa modele:

- Schwalbe Land Cruiser;

- Schwalbe Marathon Mondial Performance.

Generalnie jazda po asfalcie i lekkim terenie (podmiejskie, utwardzone wały, leśne ścieżki).

Które będą lepsze?

 

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Z tych dwóch modeli Schwalbe, lepiej moim zdaniem kupić Mondial. I lżejsze i mniejsze opory toczenia.Land Cruiser jest bardzo budżetową oponą która niczym się nie wyróżnia na plus, może tylko ceną. Jak chcesz faktycznie odchudzić koła, to może warto pokusić się o model z wyższej półki?

W niezłej cenie można np. dostać Schwalbe G-one Allround : https://allegro.pl/oferta/schwalbe-g-one-allround-28x1-35-700x35c-r-guard-d-8684585870  ,   opis producenta https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/schwalbe-g-one-allround  . Jak sobie porównasz parametry, to g-one wypada znacznie ciekawiej niż Mondial. https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-mondial   . Przy szerokości 35 mm G-one są i lżejsze o ponad 100g i mają mniejsze opory toczenia. Jedyny minus to mniejsza trwałość (jest to istotne tylko wtedy gdybyś kupował te opony do bardzo intensywnej eksploatacji). Inny ciekawy model to Panaracer Gravel King https://allegro.pl/oferta/opona-panaracer-gravelking-700x35c-czarna-8972947703  . Tu masz jeszcze niższą wagę (380 g na oponę, to już bardzo fajny wynik). Mam te opony, tylko w rozmiarze 38mm i sprawują się bardzo dobrze. Miałem je założone w Crossie, mam też w Gravelu . W obu przypadkach sprawdzają się rewelacyjnie zarówno na asfalcie (małe opory) jak i w terenie (dobra przyczepność). Land Cruisery Schwalbe też kiedyś miałem i dało się na nich jeździć, ale nic specjalnego. Miały też tą przykrą cechę, że ten zygzak na środku opony wpadał w szczeliny w kostkach brukowych na ścieżkach rowerowych, dodatkowo dość szybko się zużyły (przy niezbyt intensywnej jeździe).

Odnośnik do komentarza

dzięki pepe za odpowiedź...

Co do Schwalbe Mondial... Występuje on w dwóch wersjach:

  1. Mondial Evolution - DD I V-Guard (zwijana)
  2. Mondial Performance - RaceGuard (drutowa)

Ta pierwsza, oprócz minimalnie lepszych parametrów na drodze daje zdecydowanie wyższą ochronę przed przebiciem (6 do 4)
Niestety cenowo dwie różne półki, wersja Evo 2x droższa od Performance...
Szukając i porównując znalazłem jeszcze dwie opony:

  1. Marathon GT 365 w zupełnie porównywalnych do Mondial parametrach. (Co prawda zastanawiałem się nad rozmiarem 1.6 ale doszedłem do wniosku, że skoro mam 1.65 to druga para (lżejszych) w zupełności wystarczy 1.5)
  2. Marathon Plus Tour ale mimo wydawało by się idealnych parametrów i wysokiej odporności na uszkodzenia, wadą tej opony jest jej waga.
Odnośnik do komentarza

To są typowe opony havy duty do bardzo intensywnej eksploatacji i o dużej odporności na przebicia, gdzie waga i opory toczenia mają mniejsze znaczenie. Coś za coś albo szybkie i lekkie opony ale za to mniej trwałe, albo pancerne i ciężkie. Chyba że wybierzesz tanie, to wtedy masz i mało trwałe i ciężkie i powolne ? .

Odnośnik do komentarza

Wybór pomiędzy tymi dwoma modelami jest prosty, chcesz dodatkową ochronę antyprzebiciową kosztem większej wagi, odrobinę większych oporów toczenia, to Marathon GT 365, niższą wagę ale i gorszą ochronę przebiciową dadzą Mondiale.

A może po prostu pozostać przy Smart Samach, tyle tylko że dać węższe ? Wprawdzie trwałość opon trochę niższa, ale za to bardo fajna waga i cena : https://allegro.pl/oferta/opona-schwalbe-smart-sam-28x1-40-700x35c-addix-dru-8823932487  Nie seugeruj się tym niby terenowym bieżnikiem, bo te opony wcale nie toczą się gorzej po asfalcie od wcześniej wymienionych. Zapewnia to ciasne ułożenie klocków w środkowej części opony, a właśnie ta część styka się najczęściej z nawierzchnią. Luźne klocki boczne są w użyciu przy skrętach. Nie wiem, czy to nie byłby właśnie optymalny wybór. Ja tak się upieram na tą niską wagę opon, ale różnicę 200 czy 300 gramów czuje się już wyraźnie, jak dla mnie jazda na oponach ważących w okolicach kilograma jest średnio fajna. (A mam porównanie, zarówno w crossie jak i w mtb jeździłem zarówno na oponach ważących 400 gramów jak i na takich po 800 i więcej) . Zreszta sam na początku pisałeś że chcesz odchudzić koła ? .

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...